logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » przeróbki » silnik 2,9efi

silnik 2,9efi

witam mam parę pytń proszę oporady co gdzie ijak, nabyłem ostatnio 2,9efi v6 całe skorpio automat za simieszną kase chciałbym ten silnik mieć wcapri mk3 co zrobić zinstalacią elektryczną czy wyjąci całą i przełożyci czy tylko sterowanie silnika, co z sądą lambda kolektory łączą się pszed sądą+katalizator ijeden wydech, skrzynia automat co znią wejdzie do capri czy szukaci manuala od 2,9 jak rozdzielić instalacię elektryczną elektroniki full,czy komp będzie normalnie sterował pracą silnika jesili połowa kabli zostanie usunięta, niejest to takie proste jakby się wydawało,gazinik ok ale wtrysk niewiem czy dam rade poradcie mi co i jak pozdrawiam wszystkich .

grek Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-07-08 23:04:53 /


szukaj na forum bylo wiele razy ;)

michałP / 2005-07-08 23:55:21 /


bardzo wiele razy było o tym temacie !!

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-07-10 16:47:09 /


Witam jest tego troche na forum szukam imam niewiwm tylko kture kabelki odciąci, morze ktosi ma jakisi namiar wiązke wypatroszyłem ale zoztała jedna złączka zkablami kture idą do licznika igdziesi tam jeszcze wgłówną wiązke wypatrosze jutro po pracy a co z automatem morze manuala N9 bo taki mi zalega poprosze o namiar na te kabelki kture wyciąci iwracam do szukania po forum dzięki pozdrawiam wszystkich narka

grek Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-07-10 22:08:58 /


wiązka od silnika jest osobną wiązką.. wpinaną w instalacje auta na jedną lub 2 wtyczki.. wystarczy rozpiać.. a następnie podłączyć kilka kabli w capri i wszystko bedzie simigać.. jak dobrze poszukasz na ftp.capri.pl to znajdziesz schemat instalacji 2,9 z opisanymi przewodami co do czego podpiąć..

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-07-10 23:40:41 /


Skombinuj schematy do 2,9V6 i lacz wszystko wedlug schematow. nie jest ta prosto rozdzielic jedna wiazke od drugiej w srocpiaku.
Jak nie znajdziesz schematow to odezwij sie do mnie to ci przesle, ja bede kladl cala nowa wiazke w moim 2,9V6
pozdrofka

MłodyFC Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-10-24 19:31:32 /


Napewno latwiej rozdzielic niz zbudowac. Napewno nie chcialoby mi sie rzezbic kabelek po kabelku... A podlaczenie oryginalnej da pewnosc ze zadziala za pierwszym razem :)

Mysza liil (EM) / 2005-10-24 20:31:48 /


witam silnik już dawno odpalony wiązka rozdzielona ale dzwięk vałki na wtrysku jest niebardzo, 2,3 na gaziniku ma lepszy gang niż 2,9 na wtrysku,awięc złota myśl, przerobić 2,9 na gaznik stracę troche kucy,i elektronikę z zyskiem dlamnie mniej kłopotu, zyskam,gang i prostotę silnika tylko muszę to przekminić co myślicie otym, jakieś rady czy odpuścić sobie nawijajta temat, pozdrawiam wszystkich capri man.

grek Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-10-24 20:37:02 /


90% gangu silnika to i tak wydech :P ale przyznam że 2.9 wkręca się bardziej 'metalicznie', mi to akurat pasuje :P

Piotrek PCK / 2005-10-24 20:44:52 /


i tak 2,8 chodzi najladniej, a z wtryskiem ma glebszy i bardziej rasowy odglos. Popieram ze tlumiki sa bardzo wazne, nie zamienilbym wtrysku na zwykly gaznik!

Mysza liil (EM) / 2005-10-24 21:47:50 /


zobaczymy Mysza jak nasze 4,0 zagadają....

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-10-25 08:11:42 /


oo grandziarz ....czegoś nie wiem :)

krzysiek31 / 2005-10-25 08:37:43 /


Nooo leży sobie takie rozdęte V6 umnie i czeka na wymianę gniazd zaworowych i parę innych rzeczy.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-10-25 08:42:38 /


4.0 ma rewelacyjny gang przy wkręcaniu się na obroty, niski gardłowy dźwięk, piekna sprawa.

KAMEL Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-10-25 09:22:09 /


i tak dwięk wydechu zależy w 95% od układu wydechowego.. ;]

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-10-25 09:31:34 /


ale zawsze zostaje to 5% czystego gardłowego dźwięku ;-)

KAMEL Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-10-25 09:55:07 /


Ja mam rury kolektorowe 55mm, 2 przelotowki, tlumik ostatni troche tlumiacy z wyjsciem 90mm. Znaczy jeszcze w czesciach ten wydech ;P Ale najpierw bede wiedzial jak 4,0 gada bez wydechow, i mysle ze teraz to juz naprawde za niedlugo odpali :)

Mysza liil (EM) / 2005-10-25 13:38:27 /


a ja uwazam,ze na dzwiek silnik ma wiekszy wplyw niz te 5%:)z doswiadczenia : moj pierwszy caprik, silnik 2.3, wydech seryjny, troche wybebeszony - dzwiek ladny bulgoczacy, natomiast po wymianie silnika na 2.8 (oryginalnie wtrysk zastapiony gaznikiem z kolektorem od 2.3, wydech pozostal ten sam) dzwiek sie diametralnie zmienil - mniej bulgotal, stal sie rowniejszy, bardziej basowy i szczerze mowiac mniej mi sie podobal:)zapewne wplyw na to mial fakt, ze walek rozrzadu pozostal od wtryskowego,wiec fazy rozrzadu byly inne niz do gaznika, o wedlug mnie jest przyczyna innego dzwieku. kolejny przyklad : caprik zachara : na 2.0 falce chodzil ladnie, bulgoczaco:)Po wymianie silnika na 2.8 wtrysk (wydech ten sam), dzwiek zmienil sie tak jak w moim przypadku - rowniejsza praca, mniej bulgotu, wiecej basu.

soro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-10-25 19:14:45 /


Moze po prostu nowsze silniki palily na wszystkie cylindry :D

pmx (wiewior;) Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-10-25 20:25:05 /


:D mozliwe, tez pamietam ze dzwiek sie zmienial w zaleznosci od ilosci dzialajacych cylindrow:)ale w opisanych przypadkach wszystkie silniki byly sprawne i palily na wszystkie cylindry, wiec to ewidentnie nie kwestia zuzycia, czy uszkodzen.

soro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-10-25 21:16:16 /


oj nie Wiewior - soro bardzo ladnie to opisal! 2,0 v-ka chodzi cichutko, troszke bulgocze, ale tylko szumi. 2,3 juz troche bardziej bulgocze ale czegos temu dzwiekowi brakuje... Najladniej z tych koloni pracuje 2,8 - niski, rasowy dzwiek! I konkretne bulgotanie. A zebyscie slyszeli taki po polerce i przerobce glowic! Tak, tak Granadziarz, o Twoim karawanie mowie! Ten osiagnal mistrzostwo swiata w brzmieniu 2,8 ;)

Mysza liil (EM) / 2005-10-25 21:21:49 /


Żeby usłyszeć ładnie brzmiące 2.8 bez żadnych polerek... wystarczy posłuchać auta Andera ;) a to tylko wydech... :P

Piotrek PCK / 2005-10-25 22:48:59 /


Tylko, że jak dla mnie na przykład, auto Andera jest zdecydowanie za głośne. Gdyby mieć to samo brzmienie, ale sporo cichsze, to już by mi bardzo odpowiadało :)

Kżyho Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-10-26 02:27:23 /


No przepraszam, ale jak słyszę dźwięki auta Andera, to mi śrubokręt się w kieszeni trzęsie żeby zabrać się za regulację.....

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-10-26 07:23:34 /


Przesadzasz granadziarz ;) a jak ładnie gadała moja fałka na 2 garach :D jak helikopter :>

Piotrek PCK / 2005-10-26 09:23:15 /


To może ja uściśle... Niekoniecznie może chodzi o równomierność i inne tam odgłosy jeszcze niewyregulowania. Ale basik ma w porządku ;)

Kżyho Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-10-26 10:40:30 /


Ja tam roznicy miedzy 2.0 i 2.3 w moim aucie nie slysze.

pmx (wiewior;) Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-10-26 14:43:17 /


Moim zdaniem i zle ustawiony zapłon i inna mieszanka paliwowo-powietrzna,inny rozrząd i różne długosci i średnice ukł.wydechowego jak i konstrukcja tłumików mają wplyw na dzwięk.Pozdro

Maroo Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-10-26 19:30:36 /


witam odpowiedz powyżej bardzo słuszna i ma zasadniczy wpływ n gang vałek, ale dawajta jeszcze jakieś wątki wszystko czytam i się szkolę, apotem mini, maga ,giętarka do rur i do dzieła, pozdro!!!

grek Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-10-26 21:31:01 /


to prawda, im bardziej się opóźni zapłon tym ładniejszy bas się robi.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-10-27 07:12:15 /


No i na opoznionym zaplonie latwiej strzelic z wydechu wylaczajac i wlaczajac zaplon kiedy silnik spada z obrotow ;)

Mysza liil (EM) / 2005-10-27 09:44:56 /


JA gdzieś kiedyś wyczytałem, że za głośność pracy silnika w dużej mierze odpowiada dolot. A jak ostatnio w nissanie 1,7 diesel zdjąłem wszystko z kolektora ssącego.... to wtedy dopieromiał piękny basowy pomruk.... po prostu rewelacja. :)

RAV :) Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-01-09 19:31:52 /


jak zbudować filtr powietrza kiedy akumulator zostanie po stronie kierowcy (capri MK3)
Jakieś sportowe filtru na przewodzie zastosowac ?

Meits Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-12-05 00:33:25 /


ja mam aku przełożone a i tak cięzko było wepchnąć stożek, jesli zostawisz aku to albo zrobisz ekstremalnie krótki dolot, albo wygniesz go jakos w dół żeby wszedł gdzieś pod aku ?

Kohito_PS Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-12-05 07:13:26 /


http://www.capri.pl/image/car/1282/84146
http://www.capri.pl/image/car/1103/37707
itd.

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-12-06 15:16:46 /


odkopie troche temat 2.9.
zmieniam aparat z tego pod EEC IV na starszy z 2.0-2.8 i tu pytanie jakie przeszkody moge po drodze napotkać??

fordofil Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-01-24 16:13:54 /


http://www.capri.pl/services/forum-thread.php?id=3ecaae92e7dbd

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-01-24 16:20:09 /