logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » gaźniki » elektryczna pomka paliwa do gaźnika

elektryczna pomka paliwa do gaźnika

Słyszałem o stosowaniu elektrycznej pompki paliwa do gaźnika, myślę, że jest to dobre rozwiązanie z uwagi na to, że swoim taunusem jeżdżę bardzo rzadko, teraz w czasie upałów paliwo z gaźnika odparowuje bardzo szybko, odpalenie wymaga dość długiego kręcenia rozrusznikiem, jest to irytujące, przy codziennej jeździe odpala bez problemu, być może paliwo wraca do baku poprzez zużyte zaworki zwrotne pompki membranowej. Ja jednak upierałbym się przy opcji stosowania elektrycznej pompki paliwa, choćby z uwagi na moją wygodę. Chciałbym wiedzieć, czy może już ktoś stosował podobne rozwiązanie i chciałby się podzielić swoimi doświadczeniami. Jakie ciśnienie powinna dawać pompka i jaką tzn., z jakiego samochodu można zastosować do silnika 1600ccm, czy zmiana systemu zasilania wymaga znacznych przeróbek, oczywiście poza podłączeniem elektrycznym, pompkę zamierzam podłączyć pod stacyjkę i zasilić równolegle z układem zapłonowym. Słyszałem o stosowaniu w garbusach elektrycznej, wibracyjnej pompki paliwa, jednak rzadko jest stosowana z uwagi na hałas, na allegro można znaleźć różne elektryczne pompki paliwa, jednak mój całkowity brak wiadomości na temat powstrzymuję mnie przed niepotrzebnymi wydatkami.
Czekam na opinię, doświadczenia i pomysły i podpowiedzi…

taunus78 Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-07-11 12:24:06 /


Pomysł jest dobry.Ja właśnie przerabiam 2,9efi na gażnik a ten silnik niema mechanicznej pompy paliwa.Zastosowałem pompke od motocykla honda cbr1000.Jest to pompa elektryczna membranowa,rozłancza się obciąrzeniowo po wytworzeniu ciśnienia 0,8atm.Pozatym pozwala uniknąć kłopotliwego kręcenia rozrusznikiem przy przełanczaniu z lpg na benzyne-szczegulnie w zimie!Koszt to około 150zł na allegro.

Wąsio Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-07-11 12:49:50 /


Sorki za OT, ale:

"rozłancza" - rozłącza,
"przełanczaniu" - przełączaniu

to te najgorsze :)

babejsza Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-07-11 12:53:56 /


Można tez zastosowac pompke paliwa niskociśnieniową z Rangerovera lub od zaporożca z webasta.Pozdro

Maroo Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-07-11 14:18:45 /


Przepraszam bardzo moich szanownych kolegów.Ale ja mam dyslekcje i nic nato nieporadze,taki jużsie urodzilem.Mam nadzieje że mimo wszysdko to co dotej pory napuisałem komuś sie przyda.Troche tolerancji panowie myśle że mnie zrozumiecie.Pozdrawiam

Wąsio Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-07-11 15:44:59 /


A może ktoś zna parametry, jakie powinna mieć elektryczna pompka do gaźnika. Myślę, że parametrem wg, którego dobierałbym pompkę jest ciśnienie wytwarzane przez nią, jak wspomniał Wąsio, do gaźnikowego silnika 2.9 sam zakłada pompkę membranową elektryczną, wytwarza ona ciśnienie ok. 0,8 atm. Czy to nie za dużo, może ktoś wie jak dobierać wydajność. Czy zastosowanie pompki od webasto jest dobrym rozwiązaniem, jak wiadomo webasto zużywa około 2 litrów paliwa na godzinę, natomiast przy ostrej jeździe silnik spali nawet 20 litrów paliwa. Nie zamierzam montować gazu i stosować gaźnika tylko do rozruchu. A może ktoś ma już własne sprawdzone doświadczenia z takim rozwiązaniem.

taunus78 Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-07-11 15:52:00 /


dyslekcje- tzn nie chodzilo sie na lekcje?:P
dysleksja

segal Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-07-11 17:26:59 /


Mój znajomy zastosował pompke ztokiego webasto do Granady i jest o.k.Co do ciśnienia pompki motocyklowej,bądż spokojny.Sprawdzone,gwarantuje!;-)

Wąsio Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-07-11 17:27:35 /


tzn.

segal Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-07-11 17:27:41 /


Ano to znaczy koleszko że zamyka pływak i nieprzelewa gażnika i pompa ma na tyle dużą wydajność że zasila bez problemu cebre 1000 ktura przy 250km/h. zdrowo pobiera ze zbiornika.p.s.żydow i czarnych też nielubisz?

Wąsio Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-07-11 18:32:58 /


nie rozumiem wpisu członka klubu, segala.
co znaczy: tzn.?
sam skrót tzn. - owszem znam jego treść, ale nie wiem jak się to odnosi do tematu dyskusji na forum, co to wnosi do dyskusji na temat pompki paliwa,
proszę jaśniej,
z góry dziękuję
przepraszam, jeśli nie odczytałem nie zrozumiałem, być może dobrych intencji pana segala.

taunus78 Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-07-11 18:34:26 /


segal się po prostu poprawił bo w swoim poście zrobił bład :-). Więc dajcie już spokuj.

babejsza Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-07-11 18:39:24 /


teraz wiem,
to było pytanie, tylko po prostu kolega segal zapomniał postawić znaku zapytania.
przepraszam,

taunus78 Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-07-11 18:41:02 /


Kolega... ekhm... koleżanka Segal dba tu tylko o poprawną polszczyznę, żeby nie trzeba było sobie łamać gałek ocznych czytając wypowiedzi ;)

Piotrek PCK / 2005-07-11 18:53:30 /


O.k.Ja też przepraszam.Troche sie uniosłem.:-/

Wąsio Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-07-11 18:58:16 /


Owszem, łatwiej się czyta wypowiedzi bez błędów, ale jak widać, nie ma ludzi nieomylnych, ostatecznie jest to forum a nie lekcja polskiego ani arena gladiatorów, nie trzeba natychmiast wyjmować miecza w celu robienia porządku, oczekujemy porad, nawet podanych niezręcznie i z błędami ale dla mnie ważniejsza jest fachowa porada niż cwaniacka odzywka sępa czekającego na czyjeś potknięcie, dodatkowo wprowadza to dużo zamętu i rodzi niesnastki między piszącymi i wprowadza niepotrzebny szum informatyczny.
ps.
czytałem to bez łamania gałek.

taunus78 Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-07-11 20:44:19 /


A ja se gałki połamałem, a wolałbym nie :[

P.S. Nie dość, że "pan" to jeszcze na dodatek z małej litery :p

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-07-11 22:23:03 /


to dobze, że se gałki połamałeś,
nie bendzies se cytał,
a nie nie bendzies se pisał
a moze cos se psypomniałeś na temat pompki

taunus78 Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-07-11 22:51:35 /


a nie lepiej wymienić po prostu ten zaworek iglicowy w gaźniku za kilkanaście zł ??

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-07-12 00:56:33 /


Tu ktos pokazal taka pompke, marki FACET:
http://forum.rajdy4x4.pl/viewtopic.php?t=12103&sid=0fe0647958efc6055cc31cea06990d42

W tym tygodniu instaluje taka pompke w moim, nie Fordzie wprawdzie, ale tez gaznikowcu. Tez FACET typu RedTop.

240z / 2005-07-12 09:14:04 /


a co da wymiana zaworka iglicowego?


taunus78 Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-07-12 13:14:24 /


Nie wiem nad czym tu sie zastanawiac?! Bierzesz jakas prosta pompke paliwowa typu z jednej wchodzi paliwo z drugiej wychodzi i do dzialania potrzebuje + i - 12V. Montujesz w miare na poziomie dna zbiornika aby sie nie zapowietrzala przy malym stanie wachy i jesli masz gaznik z powrotem to po zalaczeniu pompki patrzysz czy nadarza wracac a jak nie to zwykly trojnik przed wejsciem do gaznika. Ja u siebie w Taunusie mam 2.9 na gazniku i przy gazniku z powrotem musialem delikatnie rozwiercic kanal w rurce od powrotu bo plywak nie trzymal, a na gazniku bez powrotu mam zalozony trojnik. Na trojniku palio rozchodzi sie w kazda strone bez zaworkow po najmniejszej lini oporu a gdy wypelni komore plywakowa spokojnie wraca do zbiornika. Cisnienie pompki od jakiegos auta z wtryskiem napewno bedzie oki od motoru pewnie tez. Ja mam od jakiegos amerykanca pompe wewnetrzna (tzn ze byla zamontowana w srodku w zbiorniku) troche przerobiona ze jest na zewnatrz ale np w poldkach na wtrysku chyba byly zewnetrzne. Takie rozwiazanie bylo u mnie koniecznoscia z braku miejsca na pompke mechaniczna ale dziala i nawet przy prawie 200km/h moj Fordzik ma dosc paliwa aby zapierd...
Mankamenty takiego rozwiazania to
-koszty zakupu pompki i przerobek z nia zwiazanych
-czeste wymiany filtrow paliwa bo paliwo ciagle krazy i tylko mala czesc jest spalana
-problemy z bezawaryjnym dzialaniem ukladu (niewielki wyciek na jakims przewodzie i przy odrobinie pecha BUMM)
-pompki zazwyczaj pobieraja sporo pradu i jak masz marny alternator to ci go zabraknie bo przeciez musi grac radio jakis wzmacniacz, wentylator, kolorowe swiatelka a taka pomka to kilka amper do tylu :)
-jak sie zapowietrzy moze byc konieczne zaciaganie wachy ustami
-jak popracuje pompka troche na sucho to ja ch...j strzeli
-koniecznosc dorobienia wlacznika i bezpiecznikow od pompki (moze nie koniecznosc ale lepiej jak sie ma nad nia troche wiecej kontroli w razie jakichs problemow ze zgaszeniem silnika, wyciekami, zwarciem itp

Plusy
+jak nie masz innej pompki to lepsza taka niz probowac jezdzic bez (choc tez sie da wieszajac banke z wacha pod sufitem :) :)
+moze ktos jeszcze jakies ma?
Podsumowujac: Zaloz zwykla DOBRA pompke mechaniczna... :)
powodzenia!!!!

ford76 Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-07-18 03:07:28 /


Wąsio, Taunus78 - Segal jest naszym cenzorem ortograficznym i wszyscy o tym wiedzą. Pobędziecie dłużej na forum to i przywykniecie. nie ma o co sie obrażać czy wytykać coś komuś. Od tego jest Segal :)

Ramboost Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-07-19 12:51:37 /


no to Segal musi jeszcze popracować nad interpukcją,
a ja nie mam o to żalu i jakiejkolwiek złości,
to nawet dobrze, że ktoś mysli o cudzych błędach i natychmiast je poprawia, może dobrze wpłynie to choć trochę na mocno kulejącą tu ortografię, stylistykę i interpunkcję i uczyni nasze chaotyczne wypowiedzi bardziej czytelnymi.

taunus78 Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-07-19 13:07:43 /


Kolega zalał zbiornik płynu spryskiwaczy paliwem, wywalił dziurę w obudowie filtra i poprowadził wężyk od zbiorniczka tuz nad gardziel :D
+plusy
-działa nie tylko przy odpalaniu
-zabawne dozowanie paliwa z kabiny :D

-minusy
-paliwo trawi łopatki pompki już po jednym dniu

To taka ciekawostka z bawary kumpla:P ale ci z bmw potrafią wiele :P

Chodor / 2008-02-01 11:12:24 /