logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » 2.0 DOHC 16V ze Scorpio - same problemy

2.0 DOHC 16V ze Scorpio - same problemy

Czesc,

Nie koncza sie moje problemy z silnikiem w Taunusie. Zgodnie z ostatnimi poradami wymienilem cewke zaplonowa na ta z escorta (pojedyncza) i kable zaplonowe. Problem niestety pozostal - przy jezdzie na torze - mocne zakrety lewo-prawo po silnik przestaje reagowac na gaz - nie ma iskry. Pomaga cofniecie kluczyka i ponowny zaplon, wtedy przez jakis czas znowu moge jechac. Sytuacja nie wystepuje nawet przy b. szybkiej jezdzie autostradowej.

Podlaczylem Taunusa pod OBD i wyplul ponizsze bledy:


P0141 - Downstream Heated Oxygen Sensor Heater circuit fault - Bank No. 1.
P0135 - Upstream Heated Oxygen Sensor Heater circuit fault - Bank No. 1.
P1351 - Ignition Diagnostic Monitor circuit Input fault.
P1409 - EGR Vacuum Regulator circuit malfunction.
P1401 - Differential Pressure Feedback Electronic Sensor circuit High Voltage.
P0500 - Vehicle Speed Sensor fault. - to akurat normalne bo mam niepodlaczony czujnik na skrzyni z zegarami
P0443 - EVAP Canister Purge Control Solenoid or Valve Faulty.

Czy ktos obeznany w temacie moglby rzucic okiem i podpowiedz co sprawdzic, ewentualnie czy cos z powyzszych moze powodowac odcinanie iskry? Na CA Cup Mordian zauwazyl, ze masa od ECU jest delikatnie mowiac wujowa, ale tutaj dodatkowo wyplulo kilka nowych problemow wiec moze pewnie cos jeszcze jest zepsute.

Pozdro

rafalu / 2015-10-08 10:53:37 /


Ja tam elektrykiem nie jestem, ale zdecydowanie warto przez zimę wyjąć wszystko spod maski i odświeżyć. Wg. mnie problem nie leży w kompie, cewkach itp tylko w samej instalacji, która swoje lata świetności ma już za sobą.

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-10-08 12:27:52 /


I po oględzinach na ostatnim CA zdecydowanie trzeba odświeżyć komorę silnika... :)

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-10-08 12:28:56 /


Z tego co pamietam Maciek mowil, ze cala instalacja byla odnowiona (te oryginalne sie sypia). Cos czuje, ze te wszystkie bledy to nie jest tylko kwestia instalacji ;)

rafalu / 2015-10-08 12:39:50 /


Tylko zauważ, ze jeżdżąc normalnie po mieście, autostradą takich problemów nie ma.., tylko i wyłącznie kiedy pokonujesz szybko kilka zakrętów jeden po drugim. Wg mnie gdzieś robi się zwara :) wyjmij wszystko spod maski odśwież ( albo zleć komuś) i odmaluj bo rudy tam powoli też grasuje.

Przy tej okazji wreszcie zrobisz sobie przedni zawias :)

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-10-08 12:42:53 /


Czyli mowisz, ze bledami w ogole mam sie nie sugerowac, tylko wymienic kompletna wiazke tak? Plus oczywiscie kosmetyka komory.

rafalu / 2015-10-08 13:21:38 /


Larry w swoim Capri miał kiedyś podobny problem, przy szybkiej jeździe po torze/próbie itd na prawym zakrętach zachowywał się podobnie jak Twój silnik, przerywał, gasł itd.

problemem był cienki kabel do rozrusznika który zwierał się z masą :) a już były podejrzenia że to paliwo, aparat zapł, gaźnik itd

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-10-08 13:27:13 /


Wiązka silnika i komputera były regenerowane przez Myszę i nie sądzę, żeby była potrzeba wymieniania jej w całości --> szczególnie, że koszt jest duży.

Mac13k Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-10-08 13:37:43 /


Sądzę, że najlepiej zrobisz jeśli po 1) ktoś zinterpretuje powyższe błędy oraz po 2) jeśli skoczysz na jakiś zamknięty plac z osobą która ogarnia elektronikę i wygenerujesz błąd o którym piszesz pod okiem speca, żeby zweryfikować na bieżąco i na bieżąco szukać przyczyny.

Mac13k Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-10-08 13:40:01 /


Dzieki. Chyba musze wystawić ogłoszenie "Szukam eksperta" :)

rafalu / 2015-10-08 14:19:46 /


wizialem ta wiazke i mam wrazenie ze moze byc lepiej

Mordian Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-10-08 19:42:39 /


Czy ja robiłem do tego samochodu jakąś wiązkę? O ile silnika być może, to do kompa na bank nie.

Mysza liil (EM) / 2015-10-08 21:32:42 /


A jak tam jest rozwiazana kwestia zasilania paliwem?
Jest swirl pot? Jak sa pompy paliwa? Bo moze to nie iskry brak tylko paliwa wlasnie...

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-10-08 21:36:11 /


Konrad, ewidentnie elektryka.., wystarczy cofnięcie kluczyka i odpal. Odpala i jedzie dalej jak zły.

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-10-08 21:38:14 /


Dodatkowo testowalem nawet na prawie pelnym baku, bez roznicy.

rafalu / 2015-10-08 21:57:06 /


zapraszam zrobimy

CHUDER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-10-08 22:14:07 /


Droga od kluczyka do cewki zbyt skomplikowana nie jest.
Ja bym obstawiał albo kostke stacyjki, albo skrzynke bezpieczników zatem.
W Taunim taka sama skrzynka jak w Capri - nitowane blaszki ze soba?
Jak tak, to od tego bym zaczął + droga od aku na stacyjke i od stacyjki dalej - czy nie ma jakichś lichych złączek, wsuwek itp.

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-10-08 23:56:20 /


nie robilem zdjec ale masy i wiele innych jest tam noo powiedzmy slabe i pod znakiem ???

Mordian Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-10-09 07:53:39 /


Wpadł mi silnik 2.0 16v z poszarpaną wiązką. Chcę to odpalić na palecie. Ma ktoś może jakieś schematy elektryczne? Przeszukalem trochę Internet ale nic nie znalazłem. Może ktoś poratuje.

ste-fun Dokładna lokalizacja na mapie / 2018-11-13 23:16:23 /


wal do Myszy lub Trójkąta

najdos Dokładna lokalizacja na mapie / 2018-11-13 23:24:32 /


To se podłącz gaz z butli turystycznej i edis-4 pod czujnik położenia wału, cewkę i zasilanie. Odpali.

Mysza liil (EM) / 2018-11-14 12:23:28 /


ftp://ftp.capri.pl/user/trojkat/elektronika/schemat_elektryki_scorpio.zip

engcntrl20a.pdf

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-11-18 21:58:51 /