logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » prz.napędu » Zamiana skrzyni IV na V - belka i polozenie stopki

Zamiana skrzyni IV na V - belka i polozenie stopki

Nie znalazlem na forum ;-)

Zamiast skrzyni "E" zalozylem do Capri skrzynie z wygladu taka
http://www.capri.pl/garage/gearbox-type-9.php
i stopka/podpora (tam gdzie przykreca sie poduszke i belke) jest bardziej z tylu o kilka cm.
Skoro jakies Capri mialy te skrzynie seryjnie, rozumiem ze istnieje belka inaczej wyprofilowana, pasujaca pod ta skrzynie?

pmx (wiewior;) Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-08-02 21:43:50 /


ja zmieniałem w swojej rzędówce z IV na V i jedyny problem jaki napotkałem to właśnie minięcie się otworów mocujących w karoserii i na łapie skrzyni. Przewierciłem w innym miejscu budy, dałem nowe szpile i wszystko gra. Słyszałem że przez to że skrzynia V jest dłuższa od IV trzeba zamontować krótszy wał ale ja dałem stary (ten co jeździł z IV) i też pasuje.

szymal Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-08-02 23:09:00 /


niestety jest to jedna ze sporych plam projektantow, nie pomysleli o przerobkach :)
karoserie Capri roznia sie miedzy soba w zaleznosci od silnikow i rocznikow

lapy pod skrzynie sa takie same a wzmocnienie w tunelu jest w innym miejscu
podobnie jest z mocowaniem podpory walu, rowniez mocowania belki pod silnik - jak w samochodzie byla rzedowka to nie da sie zalozyc belki do wspomagania

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-08-02 23:16:52 /


Brzydcy projektanci.
Czyli trzeba rzezbic.
Reszta wszystko pasuje.
Dzieki,

pmx (wiewior;) Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-08-02 23:31:37 /


ja nie rzeźbiłem z budą. Rozciąłem łapę (na 3 części), przykręciłem do budy i skrzyni i pospawałem tak jak ma być. Ładnie to może nie wygląda, ale zdaje egzamin;-)

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-08-03 08:13:44 /


Wystarczy założć łapę od automatu i wszystko gra bez żadnych przeróbek.

Sulek / 2005-08-03 21:02:40 /


tak jak powiedział camaro
nawet zmienijac skrzynie wodzikowaIV na zwykla IV tez jest problem z tunelem lecz to jest prostrze bo wystarczy podkladki zapodac i po klopocie

Wojdat Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-08-03 22:45:29 /


Faktycznie, automat ma stopke tak jak piatka.

pmx (wiewior;) Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-08-04 00:42:34 /


ma ktos zdjecie takiej lapy od automatu?

tu nie chodzi o wysokosc (odpowiedz o podkladkach) tylko o dlugosc, nowsze skrzynki maja mocowanie dalej o jakies 7-8cm, lape trzeba rozciac i zrobic z niej cos takiego -_-

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-08-04 08:23:57 /


można użyć łapy od granady z czwórką tylko trzeba ją roszkę przerobić ze względu na wysokość. Kornik puść jakąś fotkę mojego wynalazka!

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-08-04 08:49:05 /


ale co do moich podkladek to dlugosc jest taka sama bo i otwory na mocowanie łapy pasuja jak ulal , ale jak sie dokreci na maxa to niestety ale skrzynia napiera na tunel wiec dlatego dalem podkladki

Wojdat Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-08-04 09:34:39 /


Miałem w swoim Capri skrzymie 4-kę z silnikiem R4 od Sierry, na drugi dzień od kupna auta zamontowalem 5-kę od Sierry prerabiając łapę mocującą skrzynię do nadwozia robiąc z dwóch- tzn.tej od Capri i tej od Sierry którą miałem -jedną.Nawiercić musiałem dodatkowo dwie nowe dziury.Podczas jazdy próbnej okazało się,że skrzynia tłucze o nadwozie tzn.tunel.Aby było OK musiałem śćiągnąc dywaniki i szlifiereczką powycinać przeszkadzające miejsca robiąc przestrzeń dla większej skrzyni.Potem spawanko,silikonik dywaniki siedzenia spowrotem i start.14 s.do 100,muszę wstawić większy silnik teraz.

Andrzej1971 / 2005-08-18 23:24:06 /