Witam !
W którymś z postów dotyczących gaxników doczytałem się, że źródłem Weberów (32/36DGEV, 38DGES, 40DCOE i 45DCOE) które można wykorzystać w naszych silnikach  jest stara Celica. Idąc dalej japońskim tropem trafiłem na gaźnikową Hondę Prelude. Posiada ona gaźniki Kelkhin. Czy dużym problemem byłoby zaadaptowanie takich gaźników do fordowskiego R4 ?
Śmietan / 2005-08-25 12:02:16 /
powiedz, czy te gaźniki to poziome, pionowe? jakie mają średnice gardzieli? czy są podwójne? pojedyncze? itp. itd.
♠Zoggon♠  
   / 2005-08-25 12:18:21  / 
Jak Honda to na pewno poziome. Keihiny to skośnooka podróbka Weberów - siadają na każdy motor R4 bez pudła. Do mniejszych motorków [max 1600cc] polecam zestaw poczwórnych Keihinów z motocykli 1200-1300cc. Jeździłem kiedyś w Belgii Abarthem 1000 na takim zestawie 4 Keihinów z Hondy CB1000 - wkręcał się niesamowicie szybko i palił przyzwoicie [10-12 literków] na torze przy 6-7 tysiącach RPM non stop. 
Pozdro. 
KRK 4m  
   / 2005-08-25 13:49:42  / 
Interesuje mnie możliwość adaptacji, bo cena takich gaxników stanowi mniej niz połowę tej, którą trzeba przeznaczyć na dhla czy dcoe...
Załaczam zdjęcia
Śmietan / 2005-08-25 13:50:39 /
Juz wiem dlaczego google milczały w temacie kelkhina (tak nazwał je gość, który chce się ich pozbyć) - KEIHIN to właściwa nazwa. Dzięki krk4m : ) A jakie motocyklowe keihiny do 2.0 Pinto?
Śmietan / 2005-08-25 13:55:49 /
a moze chcesz moje dellorto?sprawdzone, sprawne, do założenia
jeśli planujesz 4 gardziele, po jednej na cyl. i kanały kol. ssącego nie będą miały połączeń między sobą, to średnica gardzieli ma być conajmniej taka jak średnica zaworu ssącego.
♠Zoggon♠  
   / 2005-08-25 14:38:29  / 
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=60882170   ;]
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=61788303
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=61584926
mysle ze cos by z tego wybral szczegolnie te ostatnie ;] 42mm ;] prawie jak DCOE 45 ;] 
Main(misiek)    / 2005-08-25 15:16:24  / 
Czesc
Na szrocie w mojej okolicy znalazlem silniczek hondy (bodaj civic) uzbrojony w baterie czterech poziomych gazniczkow. Niestety nie moglem zrobic foto, ani zmierzyc srednic gardzieli. Co sadzicie o takim zestawiku?  moze probowal ktos z Was podlaczyc cos takiego do silnika Pinto??
Pozdrawiam
jak tanio to kupuj podłaczyc zawsze sie da :)
Main(misiek)    / 2005-08-28 21:16:37  / 
Pewnie. Zastanawiam sie tylko ktora droga pojsc i czy nie lepiej uderzyc od razu w gazniki motocyklowe.
ale te i tak wykręcaj!
granadziarz_3M    / 2005-08-29 07:39:33  / 
bierz a jak ci nie spasuja to ja chetnie odkupie:P
Main(misiek)    / 2005-08-29 14:52:26  / 
Postaram sie przekonac goscia zeby chcial mi je sprzedac bez silnika;)
Pozdro
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=62277376
rozumiem, ze w pewnych kregach ta przystawka zwana jest kolektorem ssacym??
tylko ta cena...
Sa tez inne:
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=61307875
Wciaz brak ceny minimalnej:(
czy orientuje się ktoś jakie to gaźniki czają się w silniku od starego subaru ?( boxer 4 cylindry) wyglądają interesująco..:).. ale niewiem czy jest sens się w nie "ładować" 
 
Te gazniki byly ladowane w "lepszych" wersjach subaru. Nie wiem jakiego rzedu przyrost mocy powodowaly. Standardowo w modelu 1800 montowany byl pojedynczy gaznik (bodaj Hitachi) i takim autkiem kiedys dluugo jezdzilem i bardzo milo je wspominam.
Tak w ogole to sa to gazniki pionowe (silnik bokser) wiec ich przydatnosc do rzedowki jest dyskusyjna (patrz ksiazka nt. rasowania silnikow Pinto). Aby dowiedziec sie czegos wiecej o gazniczkach ze zdjecia polecam wpisac np. w google "EA81" - to wlasnie ten typ silnika chetnie uzywany w malych samolotach. Moj silnik kupil kiedys maniak lekkich samolotow z Sieradza. 
A moze bylbys zainteresowany podwojnymi gaznikami z ostrej wersji Saaba z poczatku lat 80-tych?
Chcialem je zalozyc do swojej furki, ale ostatecznie zdecydowalem sie na wtrysk wiec gazniki sa na sprzedaz.
Pozdro
  
Mieliśmy taki silnik, miał iść do amatorskiego samolotu, ale znaleźliśmy lżejszy - chłodzony powietrzem [którego w warunkach eksploatacji samolotu jest akurat pod dostatkiem]. Ale do rzeczy - Subaru Leone ma dwa pionowe Keihiny 58, jednoprzelotowe, obsługujące każdy po 2 cylindry boxera [odpowiednio lewe i prawe]. Pali potworne ilości, brak progresji na górze [jeden przelot], ale do 2.8 czy 3.0 możnaby spróbować :)
Pozdreaux.
KRK 4m  
   / 2006-01-02 17:21:54  / 
Przymierzam się do założenia do Pinciaka takich gaźniczków:
- yamaha fzr600r średnica 42mm
             lub
- yamaha fz750 średnica 52mm
Kolektor będzie przerabiany ze zwykłego aluminiowego. Czy ktoś ma coś takiego założone, albo coś już z tym próbował ?
AndrzejKudowa    / 2008-08-10 12:25:44  / 
Nr 2
AndrzejKudowa    / 2008-08-10 12:27:55  / 
A czy to przypadkiem nie KEIHIN?
Mysza liil (EM) / 2008-08-10 12:30:28 /
Sory, nie widzialem wczesniej ze zweryfikowano nazwe. Moze jakaś niewidzialna łapka poprawi tytułu wątku?
Mysza liil (EM) / 2008-08-10 12:31:54 /
Proponuje nie przerabiać oryginalnego kolektora tylko wyfresować  płytę dopasowaną otworami do głowicy do niej naspawać odpowiednio dobrane pierścienie i do połączenia gaźników z tak wykonanym "kolektorem" użyć standardowych gumowych króćców którymi oryginalnie łączone są gaźniki z głowicą w motocyklu.
Tak będzie najprościej. 
Aldaron  
   / 2008-08-10 12:54:22  / 
przychylam sie do opcji z frezowaniem :) 
sam stałem niedawno przed dylematem jak spiąć delorta z DOHC do którego kolektory sa bardzo rzadko spotykane... no i wyszło tak :)  
Pe®ana    / 2008-08-10 12:59:22  / 
Też myślałem o płycie, ale z metalu(blacha grubości 6-10mm) i do niej dospawać odpowiedniej średnicy kolanka długości około 3-5cm, a do kolanek na gumach gaźniczki, tylko czy same gumy wystarczą ?
AndrzejKudowa    / 2008-08-10 13:12:51  / 
Aluminium to tez metal :)
Pe®ana    / 2008-08-10 13:15:32  / 
No tak, tylko trochę twardszy :)
AndrzejKudowa    / 2008-08-10 13:16:05  / 
Mysza mówisz - masz .... a co z tym którzy będą szukać wątku po starej nazwie Kelkhin ? ;-)
MikeB4  
   / 2008-08-10 13:32:36  / 
na 52mm serysny silnik nigdy ci nie podniesie przepustnic do końca, raczej 42mm.
fordofil    / 2008-08-10 14:19:41  / 
Mike, niech szukają w treści ;)
Mysza liil (EM) / 2008-08-10 14:46:31 /
Buszując po garażu wpadł mi jeszcze jeden pomysł co do kolektora. Idealnie nadaje się kolektor z OHC EFI, wystarczy tylko obciąć na odpowiednią długość kolanek i zaślepić dziury po wtryskach. Trzeba też dorobić kruciec do podciśnienia od serwa i chyba do odmy.
AndrzejKudowa    / 2008-08-10 18:04:44  / 
Pe®ana przypominam że ja pragnę takiego kolektora, cena nie gra roli w granicach rozsądku :D może być obróbka zgrubna (nawet wskazana)
Pamiętam, Pamiętam, jak tylko to odpalimy, czytaj - odrobię sie z pracami to wystrugamy drugi ;]
Pe®ana    / 2008-08-11 10:25:32  / 









