logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » gaźniki » Problemy z essex'em 3,0...

Problemy z essex'em 3,0...

Czy ktos z Was mial jakies doswiadczenia z tym silnikiem? poniewaz potrzebuje pomocy.
najbardziej widocznym objawem, ze cos jest nie tak jest spalanie - 20l/100 przy jezdzie jak emeryt i nie przekraczaniu 2500 obr/min. no i to ze z wydechu poza spalinami mocno czuc palwio(na przegladzie koles wystrszyl sie ze analizator mu sie posuje :/). gaznik juz byl regulowany i dalej jest to samo.
poza tym sa dni kiedy jezdzi bez zarzutu(az strach gaz mocniej wciskac ;)), a w inne dlawi sie przy przyspieszaniu i nie ma mowy o dynamicznej jezdzie.
gdzie szukac glownej przyczyny? w poniedzialek zwioze auto do mechanika i pewnie Wasze wskazowki mu sie przydadza!
z gory dzieki za pomoc!
pozdr.

KaczoR Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-09-09 23:13:19 /


silnik mial robiony remont?
jesli tak to szukaj usterek w zaplonie i gazniku
moze lapie gdzies lewe powietrze

gaznik pewnie trzeba zregenerowac a nie tylko wyregulowac
napisz cos wiecej, co bylo wymieniane

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-09-10 00:58:34 /


Jeżeli jest raz tak, raz tak, to ja stawiam na układ wysokiego napięcia, a jeżeli jest na przerywaczu to i na pierwotny obwód również. Ale co do gaźnika to pewnie należą mu się nowe membranki jak psu micha.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-09-10 07:52:35 /


nie byl to jakis wielki remont, ale wymienione byly wszystkie uszczelki i caly silnik byl przejzany. tyle, ze mechanik mowil, ze wszystkich cylindrow nie wyciagal, tylko jeden zeby sprawdzic jak to w srodku wyglada, no i ze bylo ok, to reszty nie ruszal.
tez podejrzewamy gaznik, ale moze cos jeszcze moze byc...

jak juz tu Bartek piszesz to mam pytanko, slyszales o jakims dobrym zakladzie w Szczecinie gdzie regeneruja gazniki? bo podobny sa tam jacys dobrzy fachowcy...

KaczoR Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-09-10 09:52:49 /


jest jeden na slonecznym, ale on byl kiedys dobry, ostatnio wszyscy narzekaja

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-09-10 10:15:00 /


ten moj mechanik cos mowil, ze jest jakis dobry zaklad. zapytam sie dokladnie o jaki mu chodzilo.

no i sprostowanie do tego co pisalem wyzej. oczywiscie chodzilo mi, ze nie wyciagal wszystkich tlokow z cylindrow... :)

KaczoR Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-09-10 10:58:20 /


Jeżeli autko jeździ raz OK a raz nie to cylindry i tłoki nic do tego nie mają.Ja stawiam na gaźnik pod koniec eksploatacji łapał mi lewe powietrze przez śrubę regulacji wolnych, tam jest taki oring gumowy w którym jest osadzona( może warto sprawdzić) ewentualnie układ podciśnieniowy przyspieszenia zapłonu("muli się i dużo pali") Jest jeszcze jedna możliwość: świece ,kopułka i palec były niedawno wymienione przerywacz też ale kable wymieniałem dawno i nie były najlepszej jakości.Poza tym sprawdź mocowanie aparatu zapłonowego kiedyś od mechanika wyjechałem z niedokręconym bo jest kiepskie dojście ( spec klucz) i jak regulował to lekko popuścił a potem chyba zapomniał albo nie miał klucza a zwykłym ciężko.Chociaż jeżeli chodzi o aparat to powinien się rozjeżdrzać w jedną stronę i powinno być tylko gożej no i w końcu powinien zacząć szarpać i strzelać.W gaźniku nic nie wymieniałem więc membranki może też . ZASTANAWIA MNIE tylko fakt że do końca mojej eksploatacji(kiedy jeszcze nie miałem wydmuchanych uszczelek pod głowicą spalanie było super trasa przy 90-100 ok 7-7,5 , miasto 13-14.Po wydmuchaniu uszczelek wiadomo wzrosło bo dwa garki źle paliły ale jeżeli wymieniłeś uszczelki pod głowicami to bez dłubania w gaźniku powinno wrócić do ładu samo. Tak więc nasówa mi się pytanie o USZCZELKĘ KOLEKTORA DOLOTOWEGO i ewentualnie lewe powietrze z tego miejsca.

cwiety_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-09-10 11:30:39 /


Wilekie dzieki Mariusz! teraz wszystko powtorze mechanikowi :). mowiles to wczesniej przez telefon a ja pozapominalem i nie chialem juz Ci zawracac glowy.
pozdr.

KaczoR Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-09-10 12:49:53 /


może nie będę rozwijał nowego wątku , czy ktoś ma dane naprawcze do Essexów lub wie gdzie je znajdę od ręki ?

żeby nie było że za free , oto lista częsci :)

http://www.grahamwalkerparts.co.uk/SE6%206A%20Engine%20Page.htm

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-05-28 08:52:23 /


mówiąc dane naprawcze, w pierwszej kolejności mam na myśli wymiary wału pod panewki główne i korbowodowe STD i jeden nadwymiar

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-05-28 09:00:46 /


później chętnie dopuszczalne przerwy na zamkach pierścieni

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-05-28 09:01:11 /


Mam wszystkie dane, ale na pierwszy szybki rzut oka są pewne drobne różnice pomiędzy V4 i V6, tak więc które byś chciał?

Michał Konieczny Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-05-28 18:25:46 /


poproszę :
1) wymiary nominalne wału pod łożyska główne dla V4 i V6
2) wymiary nominalne wału pod łożyska korbowodowe dla V4 i V6
3) dopuszczalne szczeliny pierścieni tłokowych dla V4
4) momenty dokręcania podpór wału oraz korbowodów V4

Dziękuję z góry
212

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-05-29 11:03:15 /