logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » przeróbki » 2.9 24v cosworth tylko na gazie w Taunusie.

2.9 24v cosworth tylko na gazie w Taunusie.

Witam.
rozmyślam nad wstawieniem do Taunusa 2.9 coswortha, który miałby pracować tylko na gazie celem ominięcia zabawy z elektryką.

1.Pierwsza sprawa, to instalacja gazowa. Jaką instalację założyć (chodzi mi o najtańszą i najprostszą instalację)? Kiedyś Camaro napisał:

"gaz mozna zamontowac ale zeby nie bylo problemow to tylko wtrysk za 6tys zl, da sie zrobic zwykly ale trzeba dorabiac specjalny mikser i zawsze jest niebezpieczenstwo wybuchow, a kazdy wybuch to padniete kilka czujnikow za kilkaset zl kazdy :)
jak sie zalozy standardowy mikser zaraz za filtrem powietrza to wybuchalo bedzie czesciej"

O co chodzi z tymi wybuchami? Czy ma sens zakładanie miksera za filtrem?
Jaką (najtańszą) instalację proponujecie? Jakie może być orientacyjne zużycie gazu? Czy są jakieś przeciwwskazania co do jazdy tylko na gazie? Czy zapalanie zimnego silnika na gazie jest dla niego szkodliwe?

2. Czy taki silnik wejdzie do Taunusa, jeśli nie to dlaczego i co należałoby przerabiać? Czy montując skrzynię manualną należy przerabiać tunel? (kiedyś w Drive był żółty Taunus z takim silnikiem, ale czy coś tam było zmieniane, nie wiem).

3. Jak wygląda sprawa elektryki? Czy omijając sprawę wszelkich sąd, komputerów itp. nie będzie problemów z zapłonem? Czy coś należy modyfikować?

4. Czy skrzynia 5b N9 będzie wystarczająco wytrzymała dla takiego silnika wykluczając rajdy, ale oczywiście nie jeżdżąc jak 100 letnia babcia? Czy sprzęgło i koło zamachowe od 2.8i będzie odpowiednie dla 2.9 24v?

5. Jak jest z podciśnieniem do serwa ham.? Wydaje mi się, że ktoś kiedyś pisał, iż należy w kol. ssącym dowiercić otwór celem podłączenia podciśnienia.

Za kompleksowe rozjaśnienie mi w głowie jak zawsze obiecuję hektolitry piwa.
Pozdro.

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-09-12 10:01:47 /


ad 1 Camaro pisał przede wszystkim o nowszej generacji 24V po 1995r tam jest więcej elektroniki(EEC V)i zalecany jest wtrysk. Ja mam cosiego na standartowej instalacji i chodzi elegancko.

ad 5 W cossim jest coś takiego jak recyrkulacja spalin którą najlepiej odłączyć bo jest zbędna a w to miejsce gdzie podłączona była do kolektora ssącego można podłączyć zwykłe serwo podciśnieniowe.

ad 3 Jak ominiesz sprawę wszelkich sond, komputerów to nie będzie to chodzić.

ad2 nie wiem jak jest w Taunim ale pewnie pdobnie jak w Capri N9 wejdzie a już przy skrzyni MT75 są problemy z wysokością tunelu.

d4 jak nie będziesz za bardzo jej pałował to N9 pojeździ jakiś czas.

Poszukaj jeszcze na forum bo conajmniej poława pytań była już poruszana.

Podrrówki

DZIOBEK Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-09-12 10:17:04 /


na forum szukałem ale wolę się upewnić, bo nie znalazłem wszystkiego. Z twoich odpowiedzi nie rozumiem jedynie stwierdzenia o ominięciu elektryki... chodzi mi tylko o to czy jeżdżąc na najprostszej instalacji gazowej, można odpuścić montowanie komputera wtrysku i jak wygląda sprawa zapłonu (moduły itp.)?

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-09-12 10:32:05 /


Zapłonem steruje moduł E.D.I.S(podając sygnał na 3 cewki) i chyba przez kompute(połowa kabli z niego idzie do kompa), wiec chyba bez kompa sie nie obejdzie. Ale nie jestem tego pewien, niech wypowie sie koś kto ćwiczył podobne kwestie.

DZIOBEK Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-09-12 12:22:05 /


można dołożyć zwykły aparat zapłonowy z 2,8 :)) np. napędzany paskiem zębatym, nie trzeba ci komputera, a i wygrać puchar capri można :))

ADRIANna44 Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-09-12 12:56:23 /


Komputer się obejdzie, ale tylko przy aparacie ze starszej gaźnikowej v-ki. Edis 6 do pracy potrzebuje modułu EECIV. Przerabiałem ten problem w Capri 4.0.

KAMEL Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-09-12 13:16:29 /


a czy do 2.9 24v można założyć aparat zapłonowy ze starszej V-ki? no skoro on ma wałki w głowicy? to jak z napędem takiego aparatu?

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-09-12 13:20:37 /


Można założyć tak jak miał Trójkąt w 4.0.

KAMEL Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-09-12 13:58:27 /


sprawa zapłonu..
elementem wykonawczym jest moduł EDIS. ale jest on sterowany komputerem. można komputer pominąć montując moduł zapłonu MegaJoltLight http://www.bgsoflex.com/mjl/mjl_edis.html
ale najprostrza opcja to podpięcie silnika na orginalnej elektronice.

skrzynia biegów:
jeśli chcesz żeby chodziło to bezawaryjnie to muysisz założyć minimum MT75.
skrzynia N9 wytrzyma kilka strzałów ze sprzęgłą. wiec musiał byś mieć ze 2 w zapasie :)

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-09-12 17:07:27 /


>5. Jak jest z podciśnieniem do serwa ham.? Wydaje mi się, że ktoś kiedyś pisał, iż należy w kol. ssącym dowiercić otwór celem podłączenia podciśnienia.

Wymontowujesz system recyrkulacji spalin i masz juz jedno wolne miejsce na podciśnienie.

Seemann / 2005-09-12 17:24:53 /


witam jesili wymontuje recyrkulacje spalin, to co zrobi z EGR ponoć beztego chodzi tylko na trybie awaryjnym ,

grek Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-09-12 17:31:05 /


U mnie po wymontowaniu wszystko działało dobrze.
Od systemu recyrkulacji spalin jest ta rurka z mosiądzu, trzeba ją troche przerobić żeby była skierowana w strone serwa. Nad tą rurką jest też inne wyjście, tam też można podpiąc serwo.

Seemann / 2005-09-13 07:03:29 /


prosiłbym tylko aby uwzględnić, że silnik ma pracować na najprostszej instalacji gazowej, czyli niby takiej z mikserem we wlocie powietrza... Jak rozumiem zapłon może chodzić tylko z kompem... ale czy mam także montować te sondy lambda? Czy silnik nie będzie działał w trybie awaryjnym? Można to ominąć?

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-09-13 07:50:37 /


Zoggon komputer musi mieć dostęp do wszystkich czujników. jeśli któryś nie będzie podłączony wówczas komputer może przechodzić w tryb awaryjny. a to oznacza stałe wyprzedzenie zapłonu niezależnie od innych parametrów.
na takim czymś na gazie będzie chodził ale niebędzie miał mocy.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-09-13 08:49:14 /


A czy czujniki można oszukiwać montując jakieś rezystory czy coś takiego? No i zakładając czysto teoretycznie, że komputer nie będzie wykrywał nieprawidłowości (ciekawi mnie czy są też jakieś czujniki odpowiedzialne za dawkowanie paliwa), to czy jest sens montowania takiej instalacji gazowej, o której wspomniałem. Czy dobrze rozumiem, że komputer nie powinien wykrywać błędów tylko po to by dobrze sterować zapłonem? Wybaczcie pytania, ale nie znam się na tym. Tak więc czy da się oszukiwać komputer, czy taka przeróbka elektroniki ma sens, bo być może jest to kosztowne? Jakby ktoś mi mógł to naświetlić dokładnie co i jak, i jak sobie poradzić (jeśli warto), to byłoby super.
Pozdrawiam

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-09-13 09:18:52 /


po co taki silnik jak na samym wejsciu chcesz mu zabrac z 50 KM ???
zapodaj 2.8 K-jet i bedziesz miał problem z glowy , lub zwykle 2.9 bo ono jest prostrze do zagazowania

Wojdat Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-09-13 09:26:11 /


dobra :-(
więc jeszcze taka kwestia i daję spokój:
1. mam 2.0 V6, kupuję zwykłe 2.9 V6 efi
2. przerabiam aparat zapł. od 2.0 z zębatką od 2.9, tak jak to opisał kiedyś Trójkąt
3. elektryka zostaje ta sama (od 2.0 V6)
4. łapy silnika, sprzęgło (docisk i tarcza), koło zamachowe i łożyska do 2.0V6
5. chłodnica od 2.0 V6
6. istalacja gazowa ta sama co w 2.0 V6
7. wywalam układ paliwowy (bak, przewody, pompkę itp.)
8. skrzynia N9

CZY TO ZADZIAŁA (tylko na LPG)??
Jeśli nie to co powinienem zmienić?

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-09-13 12:06:07 /


Zadziała z tym, że chłodnica może nie dać rady, skrzynia może się szybko skończyć, mam w tej kwestii doświadczenie druga n9 już jest na wykończeniu.

KAMEL Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-09-13 12:27:59 /


zadziała.. tyle że.. koło zamachowie i sprzęgło proponuje od 2,3 lub 2,8 ->większa tarcza.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-09-13 13:28:30 /


koleżka jeździł 2,3t 170 koników i palił laczki jak gupi i gupszy, i N9 troche wytrzymywała nawet takie katowanie, BTW XR4ti miała oryginalnie N9 do końca swoich dni (produkcji) na te 160-170 koni :))

ADRIANna44 Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-09-13 15:48:26 /


no i tu zonk :P xr4ti nie mylić z xr4i mialo skrzynie BG T5

Pe®ana Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-09-13 16:49:05 /


a tak z ciekawostek (poza tematem) to ostatnio Maciek Polody powiększył swój garaż właśnie o Sierre xr4ti. Sam nie widziałem ale zbiera sie ponoć nieziemsko :) Pozdro!

Krzysiek_Poznań Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-09-13 17:20:49 /


160, 170 koni skrzynia N9 wytrzyma natomiast problem polega na momencie obrotowym, który to N9 maksymalnie przenosi do 250 Nm., cossi ma coś koło 280 Nm. a 4.0 305 Nm.

KAMEL Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-09-14 08:00:05 /


A wiec nie szukajac zadnego MTXa, dla swietego spokoju (sie okaze ;P) spialem swojego 4.0 z automatem od cossiego 24v (dzieki Dziobek!)

Mysza liil (EM) / 2005-09-14 16:50:03 /


dwie "amerykańskie" fabrycznie oryginalne xr4ti jakie widziałem, miały N9,
poza tym tą samą info znajdziesz na amerykańskich www dotyczących XR-ek
do końca produkcji szły n9 i automaty c3 tylko,
ten borg warner o którym mówisz był w wolnossącym mustangu 2,3 tylko,
w stangu 2,3t i w t-birdzie 2,3 t był T5 WC (world Class) BorgWarner - to są moje dane ze stron US, nie wiem skad źródła innych info,

ADRIANna44 Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-09-16 09:41:57 /


Oto moj przepis na 2.9 EFI V6 w Taunusie..
Ogólnie nie jest ciężko go tam wsadzić ale żeby zaczął się kręcić jest trochę trudniej...
Wiec po kolei:
Zakładamy łapy od Vki i już siedzi! :)
Poduszki moga byc zwykle gumowe ale mi juz dwie z lewej strony urwalo i silnik zapieral sie o maske i musialem opasac jedna lancuchem aby utrzymac tam tego wariata :)

Skrzynia.
Jakakolwiek od taunusa capri granady sierry scorpio aby dało się przykręcić dzwon od Vki. Najlepiej oczywiście oryginalną np. MT 75 tylko że może być za wysoka i może przysporzyć problemów z przerabianiem tunelu chyba ze nie boisz sie jej ciagac po kraweznikach. Przy innych pozostaje problem z wytrzymałością proponuje wiec od 2.8 z granady bo inne trochę maja za miękkie ząbki (mi silniczek wysadził 5 biegowa od sierry z 2.0 po 5000km 4 biegowa od Taunusa 1.6 po 3000km). Aha i jeszcze należy sprawdzić łożysko prowadzące wałek sprzęgłowy w wale korbowym czy ma średnice jak wałek w skrzyni (ja u siebie musiałem dotaczać tulejkę bo nie miałem tam łożyska gdyż silniczek znalazłem od automatu).

Sprzęgło.
Wieniec pasuje od chyba każdej fordowskiej Vki tak jak i docisk. Tarcza to tylko od 2.9 bo inne (choć pasują) to nie starczają na długo (w mojej ukręciło środek po 4000km, nowa tarcze od 2.9 spalilo po 1000km z powodu slabego docisku od 2.0. Po nabiciu wzmacnianych okladzin tarczy i przetoczeniu docisku i wienca tak aby "pogrubic" grubosc tarczy do tej pory chodzi czyli jakies 10000km i trzyma jak glupie)

Wał pędny.
Dopasować pod skrzynie i co chwila zerkać na krzyżaki bo mi się dwa rozsypały po 3500km ale stare były, po wymianie jeden nowy po tygodniu się połamał bo był zbyt duży luz na tulejkach na moście i gruszka mostu zaparła się aż o karoserie chyba na maksymalnym wychyleniu krzykaczka...
Sprawdzic stan lozyska i gumy na podporze bo ci wal bokiem postawi i zerkac na sprzeglo uderzeniowe bo jedno mi ukrecilo a w drugim srubki urwalo :)

Most.
W moście od 2.3 V6 o przełożeniu 3.44 najmocniejszym taunusowskim ukręciło mi satelity, w moscie od 1.6 4.44 wycielo wszystkie zabki, dwa razy spawalem na sztywno i urwalo spawy, a teraz mam znowu od 2.3V6 3.44. Na forum capri.pl dogadałem się że ponoć można wsadzić mechanizm różnicowy od transita w miejsce taunusowego a tamten jest na 4 satelitach i znacznie mocniejszy.

Zawieszenie.
Przód jeśli jeździł z jakąś Vka to powinien wytrzymać ale jeśli nie to sprężynki trzeba wymienić. Pasują tylne od mercedesa 123 tylko trzeba pomierzyć bo miały rożne średnice a twardość to lepiej jakieś mocne to się będzie lepiej prowadził. Maga być za długie to przytniesz z jeden zwój lub dwa.
Tył to koniecznie most od Vki bo most od 1.6 to tak jak pisałem długo nie wytrzyma.
Ale są tu też plusy ujemne i dodatnie, będzie palił tyle co ruski czołg jadący pod górkę ale przy starcie na moscie od 1.6 to zaczynasz z 2 potem 4, 5... :) Pomiędzy biegami na moście od 1.6 nie czuć większej różnicy i asfalt niemal sam się nawija na koła.
Poza mostem ważne jest mięć dobre tulejki bo przy wytłuczonych most przy ostrym starcie przesuwa się do przodu o kilka cm. U mnie na 15" kołach potrafiło przydusić oponę do błotnika albo kółka skakały jak gumisie na fazie... :) Po wymianie tulejek jest ok. Jakby co to mam tulejki do tylnego zawieszenia do przedniego zresztą też.

Kolektor ssący.
Jeśli zakładamy silnik z komputerem to zostawiamy oryginał. Jak nie to...
Wywalamy wtrysk i zakładamy kolektor od gaźnika ale trzeba rozpiłować kilka otworów bo szpilki maja troszkę inny rozstaw. W silnikach bez hydraulicznej kasacji luzow pasuje bez problemu zwykly od Vki.Polecam kolektory od 2.8 lub 2.3 bo maja większe okna przelotowe ale i na 2.0 tez dobrze śmiga.
Jak chcesz go do Oswiecimia na gaz to szukasz miksera o duzym przelocie... :)

Zapłon.
W silnikach z hydrauliczna kasacja luzow razrząd kręci się w ta sama stronę co wal a w silnikach bez hydrauliki kreci się w przeciwna. Sprytni konstruktorzy zrobili wiec inny trybik napędzający aparat, rożni się on tym ze ma zęby skośne w drugą stronę i ośka jest trochę grubsza i ma inny wielowypust na pompę olejowa. Jeśli podłączasz komputer to nie ma problemu ale bez komputera trzeba zrobnić tak: oryginalny aparat pod komputer pozbawić kawałek ośki z trybikiem na której jest obsadzony. Ze zwykłego aparatu ośkę pozbawić tego samego kawałka resztę ze sobą złączyć na wysokości wejścia w obudowę aparatu. Zrobić to na tokarce, w jednym kawałku wywiercić otworek w drogim trochę zatoczyć, wypust wsunąć, obspawać, obtoczyć i modlić się aby było prosto!! Czyli tak jak tlumaczyl Trojkat. Reszta aparatu pasuje. A do silnika bez hydrauliki pasuje zwykly aparat od Vki

Chłodzenie.
W 2.9 termostat jest w kolektorze ssącym. W zwykłym kolektorze odkręcamy ta rurkę z kolektora i poprostu kładziemy tam termostat uszczelniając odrobina silikonu i mocno dokręcamy. U mnie tak jest i działa, nie cieknie. Z 2.9 jest trochę ciasno na wiatrak od chłodnicy ale to już kwestia odpowiedniego wiatraka o wiskozie to raczej zapomnij, można tez założyć elektryczny przed chłodnicą. Zwykla chlodnica wystarcza pod warunkiem ze masz konkretny wiatrak. Ja mam taki ze przy 6000rpm z tylu auta piach wywiewa i daje zajebisty odglos ryczacego silnika :)

Pompka paliwowa.
Trzeba się dorobić elektrycznej. Ja mam zmodyfikowana pompkę wewnętrzna, od jakiegoś autka, na zewnętrzna i pompuje jak głupia. Do gazu Ci tego nie trzeba.

Rozrusznik polecam jak największy od Vki bo np. taki od 2.0 V6 mocno stęka przy rozruchu.

Wydechy.
Rury odchodzące od kolektora trzeba od scorpio. Można tylko kawałek dwururki a resztę do spawać ale to już wedle życzenia i do smaku. Ja mam np na boki przed kolami ale tak ponoc nie wolno.

Spalanie.
Na moscie 3.44 skrzyni 5 na gazniku od 2.0 V6 przy 100km/h w trasie benzyny palil 7-8L/100km przy katowaniu po miescie okolo 30L/100km :) Gazem nigdy go nie smrodzilem bo mam wache po 2.8zl/L wiec nie wiem nic o jego zuzyciu.

Podsumowujac:
Po pol rocznej jezdzie i 20000km:
Straty
-dwie poduszki silnika
-dwa sprzegla
-dwie skrzynie
-dwa sprzegla uderzeniowe
-drugi wal i kilka krzyzakow
-dwa mosty
-cztery pary opon 15"
-pekajaca karoseria od przeciazen
-bardzo duzo garazogodzin
"Zyski"
-jeszcze sie nie znalazl mocny przy starcie ze swiatel
-na 400m 15.10s (niestety mierzone stoperem)
-kazdy kto pyta "Jaki masz silnik?" Zaniemawia na chile gdy uslyszy "2.9 V6" :)

Powodzenia!!!

P.S. Nie zakladajcie duzych silnikow do Taunusow bo most 3.44 trzy tygodnie szukalem!!!! :) :)

ford76 Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-09-17 03:09:00 /


Z tymi aparatami troche zamieszales, w kazdym 2.4/2.9 walek rozrzadu sie kreci w druga strone (naped na lancuch a nie na kola) i jest inna oska, zebatka i wielowypust na pompe. Ale masz racje, "przerobic da sie wszystko" :) Jestes dla mnie gosc :) I chyba lubisz troche pokatowac :)

Mysza liil (EM) / 2005-09-17 09:15:17 /


uściślając to każde 2,9 czy z hydrauliką czy bez ma wałek rozrządu kręcący się w tą samą stronę co wał..

ford76 wydaje mi się że mylisz 2,8 efi ze scorpio z 2,9 :) takowe 2,8 efi były i to do nich daje się bez przeróbek założyć kolektor ssący pod gaźnik i zwykły aparat zapłonowy od v-ki gaznikowej.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-09-17 19:41:24 /


Nie wiem pewnie macie racje ale czy w 2.8 czy w 2.9 jak trafialem na jakies problemy to nie zastanawialem sie co to i dlaczego tylko skutecznie je rozwiazywalem i jezdzi.
Mysza, ja nie katuje... Poprostu te wszystkie podzespoly co sie psuja sa jakies za slabe... :)

ford76 Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-09-18 01:14:27 /


No ja Cie rozumiem, ja tez nie katuje tylko testuje :)

Mysza liil (EM) / 2005-09-18 07:47:47 /


NIe wiedziałem gdzie to dać.Fajna Cortinka z V8 : http://www.cortinamclaren2dr.mk3cortina.com/tech_spec.htm I jeszcze to http://www.cortinamclaren2dr.mk3cortina.com/moruya_m.WMV

leciej / 2005-11-17 20:26:51 /


Powiem tak: wszystko da sie zrobic tylko trzeba poswiecic temy troche czasu jezeli zna sie troche na mechanice ajezeli nie i jest to dla ciebie czarna magia to duzo piniedzy. Ja podpasowalem do 2,9 od scorpio '94r kompletny wtrysk od grandzi 2,8 i chodziło to pięknie!!!!! palił w trasie od 9 do 10 litrow na setke gdy nie przekraczalem 120km/h a w miescie 15-16 literkow gazu!!! i moja grandzia chodzi tylko na gazie!!!! bo zbiornik mi przerdzewiał!!!!

Poeta20 / 2005-12-23 18:48:47 /


Coś dla fanów taunusa coupe 2.9 24v supercharger.
http://www.taunusfinland.com/galleria/thumbnails.php?album=302

KAMEL Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-11-30 14:39:00 /


heheh juz mi sie podobaja :D

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-11-30 14:57:38 /


witam serdecznie nie chcac zakladac nowego watka podpinam sie tu i mam nadzieje ze uzyskam pewna odpowiedz,a wiec sprawa wyglada nastepujaco,posiadam taunusa tc2 z silnikiem 1.6 r4, i chce do niego upakowac 2.9 efi od scorpio,ktory juz zakupilem.Silnik ten byl zamontowany w fordzie granada i osoba od ktorej ten silnik nabylem dal mi go razem z lapami od V ale wlasnie od forda granady i tu moje pytanko czy takie lapy silnika od forda granady podejda z tym silnikiem do mojego taunusa czy bede musial kupic lapy od v ki ale taunusowskiej.Skrzynia to typ E mam nadzieje ze tez podejdzie bez wiekszych problemow w sensie ze nie bede musial wymieniac mostu i ze dlugosc bedzie sie zgadzala.

gregory20 / 2011-06-10 19:18:04 /


Nie, potrzebujesz łap od Vki do taunusa, dokładnie takich jakie mam na zbyciu za 150zł.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-06-10 19:35:38 /


zapek - prawidowa wersja:
potrzebujesz łap od Vki do taunusa, dokładnie takich jakie mam całkowicie przypadkiem na zbyciu

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-06-10 21:39:05 /


Ja już nie mam żadnych łap do taunusa...

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-06-10 22:04:02 /


Jak coś to ja mam...

Szafa !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-06-10 22:42:20 /


No i skrzynia też nie podejdzie bo do V6 musi mieć inny dzwon i wałek.

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-06-12 18:36:41 /


Mostu nie będziesz musiał wymieniać, a napewno nie z powodów niezgodności wymiarów - chyba , że 2.9 go zmieli wewnątrz to wtedy wymiana nieunikniona ....

Skrzynia od 1.6 nie przypasuje .... trzeba zmienić dzwon i dodać tulejkę wydłużającą wałek sprzegłowy lub wymienić skrzynię na pochodzącą od V6 (wąski rozstaw górnych śrub w dzwonie)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-06-12 23:54:32 /


witam dziekuje wszystkim za wszelkie porady ,na szczescie kupilem silnik razem ze skrzynia tak wiec jeden problem z głowy,ale jest kolejny,niestety kiedy zakupilem swojego taunusa to był on obnizony z przodu ,obawiam sie ze kiedy upakuje do niego tego olbrzyma (2.9 V6) to obciete spezyny moga tego nie wytrzymac,poniewaz siedział dosc nisko na 1.6 r4 a co dopiero pod tka potezna v _ką,jesli miałby ktos na zbyciu amortyzatory oraz sprezyny na przód (koniecznie od taunusowej v-ki,) prosze o info,pozdrawiam

gregory20 / 2011-06-17 15:14:52 /