logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » Przekładanie silnika

Przekładanie silnika

Powiedzcie mi w jaki sposob przekladacie silnik na wieksze w swoich autkach, co trzeba zrobic by na przyklad zamiast 1,6 wsadzic 2.8, czy skrzynia biegow terz musi byc nowa i takie tam inne pytania

Gurden Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-11-05 19:41:07 /


Temat bardzo oblegany :)) ja jestem w trakcie takiej wlasnie transformacji i powiem szczerze ze sie nie oplaca z 1.6 na 2.8 juz lepiej z 2.3 na 2.8 bo nie wymieniasz tylko silnika ale caly samochod....
w moim przypadku z 1.6 na 2.8i trzeba wymienic silnik+skrzynie :) wal napedowy , most (narazie niekoniecznie) bak wraz z pompa paliwa i akumulatorem paliwa:) , zawieszenie, w przyszlosci hamulce i wnętrze:)
zmianom ulegnie takze elektryka tablica przyrzadow i w ogole przerąbane..
ale jesli ruszmy sam silnik to koniecznie musisz wymienic oprocz silnika skrzynie i koncowke walu. reszta na razie wystarczy chociarz jak wsadzisz 2.8 na zawieche 1.6 to dlugo nie pojezdzisz:) i sam wymienisz zawieche.
troszke sie rozpisalem ale chyba nie musze tlumaczyc ze caly osprzet silnika sie zmienia:))
Pozdrawiam

jagoolmk2 / 2002-11-05 20:13:02 /


jagool nie przesadzaj, blacha, lampy, szyby i siedzenia sie nie zmieniają :P
a i o wydechu zapomniałeś :)
pozdr

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-11-05 21:50:43 /


no tak wydech ale siedzenia to te z 1.6 to o kant d.. potluc w porównaniu z recaro od 2.3:)))
Pozdro

jagoolmk2 / 2002-11-05 22:43:56 /


Jagool, chodzi Ci poprostu że łatwiej jest z V-ki na V-ke zmienić, niż z rzędówki na V-ke. Bo przecież z 2.0 v6 i 2.3v6, podchodzi tyle samo części do 2.8i V6.

ps. Więc dalej robisz tą 2-kę? Czy już masz jakiegoś nowego?

Ja parę dni temu kupiłem sobie drugie Capri mk2...w sumie na częsci, ale zabawy jest sporo:) Aha!!! Rocznik 74:)))

Pozdr.

Pudel / 2002-11-05 23:51:40 /


hehe ja nadal przy swym "trupie":))) w sumie masz racje bo np. zawiecha moze zostac , zegary elektryka mnostwo rzeczy ktorych w rzedowce nie ma:))
jak narazie to w swojego wlozylem 4 tys. i jeszcze nie jezdzi:(( ale ta satysfakcja ze sam go buduje od podstaw to jest to ...:))))
Pozdro

jagoolmk2 / 2002-11-06 01:22:03 /


Czyli uważacie jeżeli decydowac sie na przekladanie silnika to najlepiej z rzędówki na rzędówke, albo w V-ki na V-ke? Czy tak?

Gurden Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-11-06 16:07:31 /


Tak a poza tym (z tego co mi Chuder mówił) to rzędówka jest lepsza :) łatwiej naprawić ,łatwiej podrazować ...

spawn Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-11-06 16:16:27 /


Spawn : ogólnie masz racje ale jest kilka rzeczy dla której warto wsadzic V6 :
1) DZWIĘK!!!!
2) Pod maską wyglada jak prawdziwy silnik:)))
3) Moment obrotowy :))
Oczywiście minusów jest pewnie więcej bo rzędowka jest tansza w utrzymaniu i w ogole ekonomiczna i mocna....ale niestety to rzędówka....

Pozdraiwam

Ps:Tyle ze jesli chcesz miec w miare tanio mocne Capri to polecam 2.0 R4 OHC
bo wsadzac V6 na podstawe R4 to nie maly wydatek..:(((

jagoolmk2 / 2002-11-06 17:13:53 /


no oczywiście DZWIĘK to największa strata w r4 .Ja to najbardziej chciałbym mieć V8 od "Perany" ale niestety puki co to nie da rady ;(

spawn Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-11-06 17:25:37 /


W sumie to nie wiem co robić.....mam aktualnie założony 2.0v6, i 2.0r4 luzem....
Też myślałem żeby przełożyć na rzędówkę, bo będzie trochę szybszy... ale ten dzwięk!!!!!!!

Pudel / 2002-11-06 19:25:03 /


sledze cale to zamieszanie i wydaje mi sie ze mozesz spawnowi sprzedac r4 bo chyba szuka a sam kupic 2.3 lub 2.8 bo to v-ki i latwiej przelozyc

ciachu / 2002-11-06 20:23:21 /


stary temat ale chce go troche odświeżyć, będe robił przekładke z OHC 2.0 na V6 pytanie czy coś będe musiał zmieniać w elektryce? most mam 3.45 więc nietrzeba go będzie wymieniać, z tyłu duże bębny z przodu tarcze na nowych klockach i odświeżonych zaciskach OHCe z tego co się oriętuje do lekkich się niezaliczają a mimo to dobrze wytracał predkość, więc w sumie zmiana silnika ze skrzynią (mozep rzerobienie mocowania podpory skrzyni) wał mam 2 częściowy więc trzeba by chyba zmienić końcówke wału która łączy sie ze skrzynią.
Zaciekawiła mnie ta elektryka, bo czego niema R4 co ma V6?

BirdDog Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-03-06 17:19:35 /


hehe nie ma 2 kabli do swiec :D

Wojdat Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-03-06 20:49:57 /


hehe spostrzegawcze :D a tak serio trza coś przerabiać w instalce?

BirdDog Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-03-06 21:02:41 /


cewka w innym miejscu(pi razy drzwi nad serwem),rozrusznik po lewej(v6) stronie a nie po prawej tak jak r4.Tyle mam na myśli więcej grzechów na chwilę obecną nie pamiętam

PSIAŁA / 2007-03-06 23:23:42 /


no to wiem, ale to szczegóły niewymagające wielkiego nakładu pracy, myślałem ze trza coś bardziej pokombinować:)

BirdDog Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-03-06 23:30:27 /


To ja mam jeszcze jedno pytanie. Co trzeba przełożyć jest mniej więcej jasne. Ale pytanie czy jest to faktycznie tylko kwestia przełożenia ? Chodzi mi o to czy buda od 2.0 niczym się nie różniła od 2.8 lub od 3.0 ? Chodzi przede wszystkim o mocowania: silnika, skrzyni biegów, wydechów, mostu, zawieszenia, hamulcy, chłodnicy (chyba tyle).

W jeszcze bardziej poglądowy sposób załóżmy że sytuacja jest taka: Capri 2.0R4 w b. dobrym stanie blacharskim i Capri 3.0 essex w b. opłakanym stanie blacharskim, ale za to dobrym mechanicznie. No i czy przełożenie "bebechów" z jednego do drugiego to tylko kwestia skręcania śrubek, czy też jednak także spawania, gięcia, docinania, i tym podobnych ?

valhallen Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-04-14 14:14:07 /


Inaczej jest w rzędzie, inaczej pod V Koeln i jeszcze inaczej pod essexy.

Hrabia® Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-04-14 14:22:21 /


z grubsza nie będzie problemu.
v6 miały dodatkowe wzmocnienia, ale i bez nich da sie jeździć bez składania budy (na własnym przykładzie)

z większych problemów może sie pojawić kwestia zamontowania wspomagania - belka od wspomagania ma inaczej otwory, w budzie od R4 sa 'nacechowane' trzeba przewiercić i wstawić tulejki.
może okazać się ze mocowanie skrzyni nie pasuje i trzeba przerobić łapę lub mocowanie, w budach R4/v6 na skrzyniach typE są identyczne nie wiem jak z innymi

mocowania wydechów - sa "nacechowane' trzeba przewiercić, przykręcić wieszak

co do wzmocnień, trójkątne zastrzały w komorze silnika od góry, wzmocnione podłużnice pod błotnikami + element usztywniająco-korodujący, wzmocnienia kielichów od góry.

pozdro i miłej przekładki :)

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-04-14 17:52:32 /


A kwestia kanału ? Słyszałem, że w wersjach z 4 biegową skrzynią był niższy kanał aniżeli w tych z 5 biegową (do R). Jeżeli to prawda, to zapewne 4 od Vki jest również większa - może nie pasować do takiej budy. Prawda to ?

valhallen Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-04-15 12:06:36 /


Właściwie to chyba się to tunelem a nie kanałem nazywa...

valhallen Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-04-15 12:27:01 /


Tunel trzeba podnieś montując skrzynie MT75, która na co dzień nie występowała w capri, z innymi problemu nie ma.

Mad Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-04-15 14:10:06 /


Podepne się pod temat bo będę wkładał MT75 do mk3. Ma ktoś może zdjęcie łapy pod skrzynię MT75? Czy mając łapę od skrzyni 4b, która była z silnikiem 2,3 - można ją wykorzystać, przerobić. Czy poduszkę da radę wykorzystać? Z góry dzięki!

pasek Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-06-04 12:06:22 /


Witam. Docelowo ma być 2.9 z automatem ale jako, że obecny silnik (1.6 D z fiesty) wyzionął ducha a ja potrzebuje busa jako środka transportu zdecydowałem się na przekładkę tymczasową, generującą jak najmniej kosztów. Skrzynia to prawdopodobnie N9 ale, że zbytnio się nie znam więc prosił bym o radę fachowców. Wrzucam fotki tego co jest teraz w busie wraz z naniesionymi wymiarami i błagam o odpowiedz co można na to zamontować? Pinto czy Kolonię? Czy stare koło zamachowe wraz z tarczą i dociskiem podejdzie do któregoś z nich?

Pozdrawiam

szkodnik_wFe / 2012-05-27 17:48:34 /


wszystkie znaki na niebie i ziemi mowią - kolonia

fordofil Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-05-27 19:26:33 /


Bezpośrednio to raczej ani pinto ani kolonia. Jeśli to tranzit to zapewne była redukcja miedzy silnikiem a skrzynią. Taka z płyty grubości 10mm.
Ojczulek miał transola z pinto 2,0 , do silnika była przykręcona redukcja i koło zamachowe z dociskiem wielkości koła od koloni. dopiero na to skrzynia. Dawno temu to było i już do końca nie pamiętam ale tak mi to u Ciebie wygląda.

Do pełni szczęścia średnicę dzwonu zmierz i podaj.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-05-27 21:29:39 /


Fabrycznie ten transit ponoć miał 2.0 pinto ale ktoś później zmienił silnik. Aktualna skrzynia też prawdopodobnie nie jest fabryczna - pierwotnie miał chyba 4ro biegową o czym świadczy tabliczka na desce rozdzielczej. Ta co jest teraz wygląda mi jak wcześniej pisałem na N9 ale lewarek ma nie w ogonie jak N9 z którymi się spotkałem tylko w połowie długości po lewej stronie tej górnej pokrywy. Wcześniejszy silnik - diesel - był do niej przykręcony poprzez płytę redukcyjną o grubości ok. 10mm ale nie wiem czy nie była dorabiana specjalnie pod ten silnik. Niestety otworów w niej nie jestem już w stanie pomierzyć. Dorzucam fotkę dzwona wraz z wymiarami. Mogą delikatnie odbiegać od tych prawdziwych bo mierzyłem na szybko kiepską metrówką.

szkodnik_wFe / 2012-05-27 23:28:25 /


Skrzynia, o której piszesz to z pewnością N9 od Transita. ( Lewarek w połowie długości po lewej stronie tej górnej pokrywy. )

POZDRAWIAM

Jerry Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-05-27 23:36:43 /


Duża V - ka raczej nie podejdzie. Za krótki wałek. Ale na 100 % nie jestem pewny bo nie zamuję się V - kami. ;)

POZDRAWIAM.

Jerry Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-05-27 23:39:44 /


Zarówno do pinto jak i do V potrzebujesz redukcję. Do pinto bedzie pewnie łatwiej dostęna bo trochę tego jeździło.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-05-28 14:12:05 /


Czyli redukcję na dzwon skrzyni będę potrzebował na bank. A co z wałkiem skrzyni? Będzie do czegoś pasował? Czy może da radę przykręcić to koło zamachowe co mi zostało do innego silnika i wszystko będzie grało czy też jeszcze jakieś kombinacje są potrzebne? Czy może istnieje inna opcja? Zmiana dzwona? A w nowszych transitach też występowały te redukcje?
Dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam

szkodnik_wFe / 2012-05-28 19:17:28 /


a więc tak, faktycznie redukcja do pinto jest potrzebna, ale ja mam taki zestaw(n9 transitowe z ohc'em) i mam zupełnie inny dzwon.

fordofil Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-05-28 19:32:49 /


Tylko, że u mnie pinto nie jest konieczne. Równie dobrze może być Kolonia... zależy to tylko od tego co łatwiej będzie mi tam wrzucić?

szkodnik_wFe / 2012-05-28 20:40:41 /


Btw. - to ta skrzynia ? http://allegro.pl/skrzynia-biegow-ford-sierra-i2317900268.html

daniel46 Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-05-29 20:03:34 /


Prawdopodobnie taka sama. ;)

Jerry Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-05-29 20:44:13 /


Z tej perspektywy jeszcze jej nie widziałem ale wydaje mi się że to dokładnie taka skrzynia. Tylko dzwon jest zupełnie inny.

szkodnik_wFe / 2012-05-29 21:27:40 /


Przepraszam za pisanie postów pod sobą ale bardzo zależy mi na odpowiedzi. Może głupio to zabrzmi ale fajnie by było jakby ktoś napisał: Kup to i to, zrób tak i tak i będzie działać. Czy ten wałek co wystaje z mojej skrzyni po zmianie dzwona podejdzie bez modyfikacji do któregoś z interesujących mnie silników? Czy koło zamachowe razem ze sprzęgłem z wcześniejszych fotek do czegoś będą pasowały? Sezon w pełni, pogoda dopisuje a Bydle smutno stoi bez silnika i ja nawet nie wiem jakich części mam szukać :(((

Pozdrawiam

szkodnik_wFe / 2012-05-30 18:23:01 /