logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » elektryka » Jak pozbyć się "rezystora balastowego"?

Jak pozbyć się "rezystora balastowego"?

Chodzi o przewód ograniczający napięcie na cewce z 12V do 7V, w teori to proste, na schematach wszystko widać, ale który to jest kabel w tej plontaninie pod maską/deską?

Piotrek PCK / 2005-10-18 00:21:30 /


jest to taki gruby przewod w okolicy cewki, jest zwiniety i ma okolo 1m

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-10-18 00:31:36 /


To ja się podepnę, czy jest możliwość wykonania takiego rezystora?? zmianiałem silnik i brakuje mi tego.

Ivan Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-10-18 08:01:43 /


Jak rozumiem ten kabel stanowi integralną część instalacji elektrycznej caprika i na pierwszy rzut oka wygląda jak kawałek instalacji elektrycznej z "kapturkiem" do cewki.

Iwan, jak uda mi się to znaleźć to wytnę i dostaniesz w prezencie ;)

Piotrek PCK / 2005-10-18 08:51:55 /


nie musisz tego wycinac bo jest wpiete w instalacje, jest to niebieski (modul) lub siwy (platynki) kabelek wpiety dwoma okraglymi koncowkami we wtyczki wystajace z oryginalnej instalacji - nie jest zaizolowany z reszta kabli tylko lezy na wierzchu. Tylko czemu chcesz to usunac?...

Mysza liil (EM) / 2005-10-18 16:38:37 /


piotreq - był bym baaardzo wdzieczny. ;-)

Mozna to jakos sprawdzic, zmierzyć rezystancję ?? tak żeby być pewnym, ze to to??

Ivan Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-10-18 16:53:48 /


...i jeszcze jedno, mowie o bezstykowym przerywaczu, czy to jest jakas roznica czy nie??
Mam cos takiego http://www.capri.pl/garage/ignition-2.8i

Ivan Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-10-18 18:31:38 /


Ale po kiego walca chcesz go wywalić?????
cewka ma cos takiego jak przekładnia transformatora i jak podniesiesz napięcie pierwotne z 9 do 14,5V to i wtórne podskoczy ci ale z 25kV pewnie do 40kV. tylko jaki palec, jaka kopułka wytrzyma takie napięcie przez dłuzszy czas????

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-10-18 18:58:05 /


Eee... yyyy.... do 2.9 raczej nie powinno go być :) ale nie przypominam sobie żebym coś takiego tam pod maskę pakował :( tak czy siak mam jakieś 7V na cewce mierzone miernikiem. A może jakoś inaczej to obejść?

Piotrek PCK / 2005-10-18 19:59:12 /


Zmierzyles miedzy masa z aku i dodatnim zaciskiem cewki na uruchomionym silniku?

Mysza liil (EM) / 2005-10-18 20:52:34 /


Tak. Raczej tak, no tak mi się wydaje. Teraz się zamotałem, ale na 99% to jest 7V.

Czasem mam problemy z odpalaniem, muszę mu zapodać prąd prosto z akku na cewkę, wtedy łapie bez problemu. No i regularnie na wolnych wypada mi zapłon, trochę pierdzi, mimo że generalnie pali na wszystkie. Czy na wysokich to nie wiem :D jest głośno jak jadę no i nie przystawiam ucha do wydechu. I sądzę że to może być wina za małego napięcia na cewce.

I daje zły prąd... i trzy po białym i dwa po czarnym, a mam niebieskie liczniki i cały świat ma serce :D eee.. to nie ta bajka ;)

Piotrek PCK / 2005-10-18 23:59:45 /


a może poprostu masz niepodłączony trzeci kabelek do rozrusznika - to właśnie on odpowiada za ominięcie rezystora balastowego w czasie kręcenia rozrusznikiem. Jeszcze jeden pomysł - w żony granadzie jakiś inteligent podpiął instalację gazową poc ACC i w czasie kręcenia rozrusznikiem poprostu nie działała...

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-10-19 09:20:30 /


Z góry przepraszam za niewiedzę, ale.... wiele latek temu gdy kompletowałem kapcia w serwisie zamówiłem cewkę do silnika i.... odebrałem lukasa 6V( dwa tygodnie czekania i chyba ze 200zł.Delikatnie się w...em i zacząłem pyskówkę że instalka 12V a tu mi takie coś podsyłają.Niezmordowany gość z serwisu siadł przed mikrofilmem i znalazł jakiś rezystor który rzekomo miał odpowiadać za obnirzenie napięcia na cewkę.Dążąc do orginału zamówiłem.Dostałem po dwóch miechach(też powyżej 100zł) w orginalnym pudle rezystor w postaci drutu oporowego zwiniętego w spirale na porcelanowej podkładce z otworami do montażu i dwoma konektorami do wpięcia.Ponieważ jakoś nie byłem pewien tego rozwiązania to zarówno cewka jak i rezystor został w garażu a autko i tak jeździło.Ponieważ do tej pory nie wiem zabardzo jak to ma być złożone to mogę ten zestaw oddać za przysłowiowe piwo.(W woli ścisłości wtedy miałem MK III 3.0 essex a mikrofilmy dotyczyły MK II 3.0 essex jeżeli to jakaś różnica).

cwiety_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-10-19 10:12:47 /


2.9 ma na rozruszniku tylko 2 kabelki.

pmx (wiewior;) Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-10-19 12:54:46 /


nie każdy, są też z trzema

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-10-19 17:23:56 /


Mój ma 2 :)

Piotrek PCK / 2005-10-19 19:52:20 /