logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » Rozrusznik w OHC Pinto 1.6 2.0 Taunus Sierra Czy są jakieś różnice?

Rozrusznik w OHC Pinto 1.6 2.0 Taunus Sierra Czy są jakieś różnice?

Założyłem zamach od Sierry i skrzynię N9. Przy przykręceniu rozrusznika który wcześniej współpracował z zamachem od 1.6 i skrzynią czwórką, okazało się, że kółko zębate rozrusznika nie sięga zębów koła zamachowego. Tzn. wygląda to tak, że kółko rozrusznika powinno być wysunięte o jakieś 1,5cm dalej żeby zachodziło na zęby zamachu. Koło zamachowe jest raczej dobrze przykręcone. Cieńka blacha między silnikiem a skrzynią została wywalona, bo nie pasowało w niej ustawienie otworów śrub rozrusznika.
Pytanie:

Czy były różne rodzaje rozruszników odnośnie umiejscowienia kółka zębatego? Tzn. czy w jakichś rozrusznikach to kółko zębate było o 1,5 cm dalej?
Laikiem jestem, ale może to kółko zębate wysuwa się podczas pracy rozrusznika i dopiero zachodzi na koło zamachowe?
Gdzie może być problem, że nie pasuje mi ten rozrusznik?

pozdrawiam

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-10-24 10:35:22 /


Wysuwa sie po tulejce i zachodzi, a potem wycofuje zeby nie pracowalo przez caly czas.

pmx (wiewior;) Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-10-24 10:40:22 /


no proszę... wielkie dzięki za rozwianie wątpliwości

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-10-24 10:49:12 /


Miałem silnik 1.6 później 2.0 - koła zamachowe są takie same. Rozruszniki również. Rozruszniki mogą się tylko różnić długością stojana (zależy od mocy), przy 1.6 bywał krótszy. Z tego co wiem osłony blaszane między silnikiem a skrzynią były dwie - skrzynia 4 i 5 biegowa, stąd różnica w otworach. Znajdź odpowiednią osłonę, będzie ciszej. Kilka razy zmieniałem skrzynię z 4 na 5 biegową i na odwrót, było bez problemu.

Konradus Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-10-24 20:46:23 /


podłączam się z pytaniem , ale chodzi o rozuszniki w 2,3 V6, kupiłem koło zamachowe i rozrusznik , niewiem czy to był komplet, strzaznie rzęzi podczas zapalania czy były rózne ilości zębów na bendixie? mój ma 9 a koła nie liczyłem, dodam że wymieni lem tulejki i szczotki i na stole pięknie cichutko chodzi a w aucie rzęzi strasznie :(
pomóżcie.

krzysiek31 / 2005-10-27 07:54:32 /


a masz blachę między silnikiem, a skrzynia??

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-10-27 08:22:46 /


niewiem w jakich rozrusznikach ile zębów (jeden miał 9 a drugi 10 zębów), ale rzęził mi strasznie w fałce, okazało się że nie pasował trybek rozrusznika do koła, założyłem tyb z rozrusznika od rzędówki i śmigało cichutko i milutko.

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-10-27 08:54:14 /


aha koło zamach miałem do automatu,

szkoda że nie sprawdziłeś jak pasuje tryb do koła jak miałeś to "na stole"

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-10-27 08:56:47 /


masz lekką możliwość ruszenia rozrusznikiem w koszu sprzęgła, tyle na ile pozwalają otwory. Jak znam życie nie masz blachy między silnikiem i skrzynią, a to ona centruje rozrusznik względem kołą zamachowego. Musisz pokombinować z jego odległością od koła. A poza tym jak rozruch ma lekko przejechane (starte, zużyte poprostu) zęby to jazgocze niemiłosiernie....

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-10-27 09:17:24 /


aaha , zapomniałem dodać że supą się z koła zamachowego (najprawdopodobniej) opiłki metalu.

Granddziarz...widze ze sie nudzisz w pracy :)

krzysiek31 / 2005-10-27 11:35:58 /


to zobacz czy masz zabezpieczenie na końcu wałka rozrusznika, o które opiera się bendix w stanie max wysunięcia. Miałem tak i spiłowywał mi obudowę sprzęgła jekdnokierunkowego w bendixie.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-10-27 12:45:50 /


U mnie dwa rozruszniki rzezily, a przyczyna byly starte zeby na wiencu. W koncu skonczyly sie zupelnie. Mozesz to latwo sprawdzic - wykrec dolna srube mocujaca rozrusznik, przeloz jakas ciensza srube na wylot, przysun rozruch w strone kola zamachowego i skrec. Jak sie poprawi, to masz zjechany wieniec.

pmx (wiewior;) Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-10-27 13:22:25 /


krzysiek31 ?? ale masz ta blache czy jej nie masz?? bo jeżeli nie to ja bym od tego zaczął.

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-10-27 13:28:45 /


nie mam tej blachy, spróbuje ze śrubą, ale wątpie, podejrzewam że musi być ten z 10 zębami:(

krzysiek31 / 2005-10-28 15:49:03 /


Nie zakładam nowego bo chyba związane z tematem.
Taunus 1.6 R4 i rozrusznik Bosch o symbolu 9 000 082 081 i 10 zębów pytnie mam czy to jest orginał? bo mam problem z nim i nie wiem czy dać do regeneracji, bo wole orginalny regenerować, a wszędzie gdzie szukam to znajduje że to od INNOCENTI MILLE a jak szukam po katalogu Bosch`a to do Taunusa występuje numer 0 001 208 219.
Może ktoś sprawdzic w swoim 1.6 jaki ma symbol na rozruszniku?

Havel aka Gaweł Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-02-01 13:14:31 /


Wloz od 2.0 (o polowe wiekszy) i nie wnikaj w symbole.

Mysza liil (EM) / 2006-02-01 13:25:11 /


No chętnie bym wsadził większy, ale już się wkręciłem w zrobienie tego:)
Tylko powiedz mi na co FORD dawał rozruszniki o różnych symbolach? czy tam się coś zmieniało? czy np. jak użyto do Taunusa MKI 1.6 rozrusznik to go wkładano jeszcze w Ścierki..?
Ja może przedstawie problem:
Rozrusznik za którymś tam razem łapał, (po kilku zgrzytach) dość denerwujące więc został rozebrany, wymienone tulejki, szczotki są OK.
Na moje oko, chodziło o to że za późno łapał(wyjechane zęby na kole,i rozruszniku) więc z braku regulacji wysuwania bendixu, zostało naspawane i zeszlifowane o tu


tym sposobem zostało "poprawione" wysuwanie o 1mm wcześniej.
Efekt? nie łapie już wcale:) a wrażenie mam że nawet za daleko wysuwa,
więc raczej bendix

Jeżeli coś źle rozumuje to błagam o pomoc...
a o numery rozrusznika mi chodziło, bo ambitnie chce go zrobic, a jeżeli to nie jest od Forda to nie bede w niego inwestowac więcej

Havel aka Gaweł Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-02-01 18:56:06 /


Nie regenerowalbym malego rozrusznika bo to niewypał. Ma aluminiowe uzwojenie stojana, w zime nie ma siły kręcić. To chyba z wersji na hiszpanie...

Mysza liil (EM) / 2006-02-01 19:45:18 /


skoro temat to ja też mam prośbe do was , mam silnik 2.3V w capri mk2 i nie mam rozrusznika ani alternatora od czego pasuje ? albo może ktoś zna nr. bosha ?

garazowiec Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-02-01 21:37:29 /


Rozrusznik od forda v4 lub v6. Najlepiej od scorpio 2,4/2,8/2,9 z przekladnia planetarną. Oraz oczywiscie wszystkie taunusy, sierry, granady, capri 2,0 2,3 2,6 2,8 v6.

Alternator rowniez od v6, ewentualnie od fiesty 1,0 1,1 1,3 1,6- Silniki Kent ale tu kierowalbym sie pradem i ybralbym 70-90A, najchetniej od 2,8 v6

Mysza liil (EM) / 2006-02-02 08:06:09 /


dzięki mysza !

garazowiec Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-02-02 17:57:56 /


a czy moge tak sobie założyć rozrusznik od V`ki do R4? z tego co się orientuje to V ma 9zębów a w moim 10jest...i nadal nie wiem czy to fordowski:/
Nikt mi nie powie jakie cyferki ma na swoim rozruszniku wybite?:)
Mysza uzwojenie stojana mam miedziane, a FORD miał aluminowe?
z tego co znalazłem to mam 0,8kW więc na 1.6 chyba wystarczy.
a i nie mam tej blachy osłaniającej wieniec, czy to może mieć związek? to ma chyba z 1mm grubości,więc hmmm... i czy jest to do kupienia od ręki? czy mam sam coś wyciąć:)?

Havel aka Gaweł Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-02-02 23:45:55 /


Moje MK3 1,6 Pinto mialo zalozony taki kobylasty rozrusznik, ponoc od V-ki. Wszystko gralo.

Pozdro

Govar Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-02-03 12:32:48 /