logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » prz.napędu » Zmiana skrzyni z manuala na automat...

Zmiana skrzyni z manuala na automat...

Mam kilka pytań, na które nie znam odpowiedzi, a chciałbym poznać. W Capri MKIII montowano automaty... chociaż nie widziałem jeszcze 2.8 z automatem, ale to pewnie wynika z tego, że mało widziałem. Czy podejdzie do 2.8 w Capri automat? Przypuszczam, że skoro w Granadzie podchodzi to i w Capri podejdzie, dobrze myślę? W jakich granicach oscylowałby koszt wymiany skrzyni z manualnej na automatyczną? Dużo roboty pochłonie taka zmiana? Co jest potrzebne do takiej zmiany? Czy ma to wogóle sens? Czy skrzynka C3 bardzo przymuli mi autko? Nie wiem czemu, ale ostatnio po prostu wkurza mnie lewarowanie... no i tak gryzę się i gryzę, ale myślę, że Capri w automacie to fajna sprawa=D

Szukałem... ale nic na ten temat nie znalałem. Pozdroxy

Wroniasty Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-11-04 19:48:45 /


w Capri 2.8 nie bylo automatow, tak samo jak nie bylo gaznikow
Granada miala wiekszy repertuar

wszystko bedzie pasowalo bez problemu
oczywiscie musisz miec caly osprzet od lewarka zmiany biegow przez kolo zamachowe do konwertera po wszystkie drobiazgi, polaczenia, lape itp
byc moze bedziesz musial przerabiac koncowke walu, linki predkosciomierza
chlodnica musi byc do Capri V6 z automatem
byc moze cos jeszcze

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-11-04 19:55:53 /


Instalacja elektryczna - startswitch, przekaznik do odciecia rozrusznika gdy shifter w pozycji innej niz P lub N. Pamietaj ze skrzynia MUSI byc od 2,8, inaczej bedziesz mial muła zamiast ognistego rumaka ;)

Mysza liil (EM) / 2005-11-04 20:05:52 /


były Capri 2.8 na gaźniku ;-) i automacie - Mercury Capri na USA (Mk1 i Mk2 a później foxbody Capri) - ale w Mk3 nie praktykowali czegos takiego ;-)

-- a czy automat nie ma przypadkiem wyższego tunelu (np. w Mk1 ??)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-11-04 21:15:46 /


Zdołowaliście mnie troszkę... jednym słowem przeróbek cała masa + do tego w oryginale czegoś takiego nie ma - chyba sobie odpuszczę. Czyli koszt takiej przeróbki to około tysia, dobrze myślę?

Wroniasty Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-11-04 21:17:59 /


zależy ile czesci uda Ci sie kupić za tego tysia ;-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-11-04 21:24:11 /


Ahaaaa i wszystko jasne... czyli taka wymianka to ponad tyś. To jednak muszę Wam powiedzieć, że moje Capri będzie w manualu;)

Wroniasty Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-11-05 12:18:40 /


Podepnę się tutaj...
Chce Capri MKI zapakować silnik 2.9 z automatem. Wszystko pochodzi ze Scorpio. Czy będe musiał przerabiać tunel. Czy wystarczy zmiana łapy? Auto jest obecnie jeszcze przed lakierowaniem a nie chciałbym ciąć pomalowanego auta.
Pozdrawiam!!!

Popcio Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-03-10 14:28:00 /


łeee 2.9 Efi w Mk1 ? pewnie automat bedzie za wysoki i nie wlezie w tunel ;-( jest o tym conieco na forum

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-03-10 22:26:58 /


Automaty nie sa wysokie, mysle ze a4ld moze byc za długa :P Ale na wysokosc powinna wejsc.

Mysza liil (EM) / 2006-03-10 23:13:48 /


Narazie będzie 2.9EFI ale szukam gaznika i kolektroa od 2.8 bo ten wtrysk jakos mi nie pasuje. Mam nadzieje ze zdobedo go zanim zaczne montowac silnik :) Pozatym 2.9 to zawsze blizej do 3l z którym moje Capri wyjechalo z fabryki :) Pozdrawiam!!!

Popcio Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-03-11 07:59:57 /


Wrzuciłem a4ld do taunusa - w tunelu się na wysokość się mieści bez większych problemów, oryginalne mocowania skrzyni kompletnie nie pasują (wchodzą w kolizję z miską) - trzeba rozpunktować (lub wyciąć, wyrwać :), skrzynia jest zdecydowanie dłuższa - o sprzęgle gumowym można zapomnieć bo wypada w węższej części tunelu - zastąpiłem przegubem równobierznym.

Myślę że w capri będzie podobnie. Jak już wrzucisz to opisz co i jak dla potomnych ;)

pzdr.

-MS- Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-03-12 00:51:35 /


U mnie w granadzie tez przegub gumowy sie nie miesci, zastapiony jest krzyzakiem, wal od manuala od N(9) skrocony jakies 9 cm. Mocowanie skrzyni na patencie :)

Mysza liil (EM) / 2006-03-12 09:53:02 /


Nasuneło sie kolejne pytanie. Jak sterowana jest ta skrzynia. Czy demontaz wtrysku nie spowoduje zaburzen w jej pracy?

Popcio Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-03-12 13:12:04 /


zależy od rocznika - typowo w scorpio pod koniec lat 80 nie ma związku z eec. Jedynie lockup był przez osobny czujnik podciśnienia i kickdown ma sterowany przez moduł, który najprawdopodobniej nie zezwala na przejscie z 4/3 powyżej jakiejś prędkości. Jak kiedyś będę miał taki moduł w ręce to opiszę dokładnie jak działa. Często zdarzają się skrzynie gdzie również czwarty bieg jest załączany elektrycznie - widziałem takie w sierrze dohc i prawie wszystkie amerykańskie - sterowane są przez eec. (wtyczka do skrzyni ma 3 styki zamiast dwóch).

Jest jeszcze a4lde - bez komputera nie zadziała, w europejskich jest osobny komputer do skrzyni, w amerykańskich sygnały pochodzą z komputera silnikowego.

Mogę się mylić co do sierra scorpio bo mało miałem do czynienia z tymi autami, znacznie bliższe mi są wynalazki zza oceanu.

btw. dlaczego wszyscy się tak upierają przy przekładce 2.9efi, żeby wyrzucać oryginalne zasilanie silnika, przecież silnik i tak już nie będzie oryginalny w tym aucie, a układy wtryskowe praktycznie są bezobsługowe. Co będzie wyprzedzać zapłon ?.

pzdr.

-MS- Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-03-12 13:45:07 /


Bo kazdy sie boi elektroniki, ktora jest w gruncie rzeczy bardzo prosta. Przy przerobce 2,9 na gaznik zaklada sie aparat zapłonowy od 2,8 (po przerobkach ośki) i sterowanie wyprzedzeniem zapłonu jest mechaniczne (odsrodkowe i podcisnieniowe) ale uwazam ze silnik z takim zasilaniem sporo traci. Pozostaje aspekt wygladu pod maska... 2,9efi jest poprostu brzydkie i jak dla mnie to nie pasuje wygladem do consula czy capri I. Zakladajac gaznik i oryginalna puche filtra pozostaje odpowiedni klimat pod maska. Wiadomo - remonty i tuning sa drogie, a zdrowe 2,9 latwo znalezc.

Mysza liil (EM) / 2006-03-12 15:11:24 /


Zapłon można zastosować z silnika V6 starego typu.Przeróbki wymaga sam aparat zapłonowy (w EFI wałek rozrządu kręci się w przeciwnym kierunku).Co do samej A4ld to po 91roku skrzynia współpracuje z EEC tj. czwarty bieg niewchodzi poniżej 64km/h a sprzęgło konwertera też sterowane jest zalerznie od:temp. silnika,stopnia uchylenia przepustnicy i podciśnienia w kolektorze ssącym.Można to sterowanie ominąć ale grozi to uszkodzeniem sprzęgła wysokich biegów przy dużych obciąrzeniach skrzyni.Ponadto sam w swojej granadzie mam 2,9 na gaźniku i czuje pewien niedosyt,w najblirzszym czasie zostanie zaLorzony EFI. :-)

Wąsio Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-03-12 15:16:24 /


W związku z powyższymi opisami zostawie jednak na wtrysku. W końcu na zewnątrz auta nie widać tego co jest pod maską :)
Czy te skrzynie (chodzi mi o scorpio do 90r) były awaryjne. Jak z jej żywotnościa ?

Popcio Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-03-12 21:13:22 /


Glowna jej wada to zacierajace sie zaworki w plycie sterowania :/

Mysza liil (EM) / 2006-03-12 21:32:24 /


Naprawa jest kosztowna? Da się ją zrobić w zaciszu domowego warsztatu :)

Popcio Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-03-12 22:32:46 /