logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » prz.napędu » Czy skrzynia Typ 3 (c) pasuje do 2.0 Pinto ?

Czy skrzynia Typ 3 (c) pasuje do 2.0 Pinto ?

Witam ! Przerobiłem lekturę w dziale Garaż odnośnie typów skrzyń biegów i ich zastosowaniach. Doczytałem się, że : Skrzynia Typ 3 (c) była montowana przy 1.6 Pinto (Taunus, Sierra) oraz 1.3, 1.6, 2.0V6 i 2.3V6 (Capri). Czy tą skrzynię można również zapiąć z 2.0 Pinto, blok 205 ? Wiadomo, że moment przeniesie, skoro jeździ z V-kami ale może ma inną budowę dzwonu i inny rozstaw śrub lub inne niespodzianki. Przypasuje?

Śmietan / 2005-11-09 10:56:41 /


Jeśli siada na Pincioka 1.6 to na 2.0 też powinno. Przeciez to jest to samo ;-)

Ale dzwony w R4 a V6 są inne - wiec jeśli kupisz skrzynie od V6 to trzeba zmienić dzwon i być moze jeszcze przerobić wałek sprzęgłowy.

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-11-09 11:21:17 /


Mi tez wydaje się "że powinno", bo 1.6 i 2.0 to przecież to samo. Zastanawiający jest jednak fakt, że fabrycznie nie zapinali tej skrzyni ani do Capri 2.0R4 ani do Taunusa 2.0R4 ani do ścierki 2.0R4 (przynajmniej tak wynika z danych GARAŻU)... Chciałbym byc pewny zanim zdecyduję się na zakup, stąd pytanie :)

Śmietan / 2005-11-09 11:25:32 /


Miałem skrzynkę C3 od silnika 2.0 - z Sierry. Żeby chciała jeżdzić z V6-2,3 trzeba było zmienić dzwon, koło zamachowe, układ sterujący w skrzyni - jak się okazało bardzo ważne - pracuje zupełnie inaczej.
I te rzeczy z 2.0 mi zostały.

mtango / 2005-11-09 15:34:53 /


No tak, wszystko fajnie... Ale pytanie brzmi : Czy skrzynia Typ 3 (c) pochodząca od silnika 1.6 Pinto podejdzie bez przeróbek do silnika 2.0 Pinto?

Śmietan / 2005-11-09 16:10:52 /


Jak będzies miał od niej koło zamachowe, to powinna.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-11-09 16:12:56 /


To co napisałem odnosi się do skrzyni C3, a nie do 3(c). Subtelna różnica, a jednak.

mtango / 2005-11-09 16:33:48 /


Podejdzie, tylko:
1. Może (ale niekoniecznie) mieć inny wałek sprzęgłowy (średnica wielowypustu). Konieczna bedzie wtedy wymiana tarczy sprzęgłowej, na współpracującą z "3".
2. Może (ale niekoniecznie) mieć inny wałek sprzęgłowy (średnica tulejki pilotującej) - konieczna wymiana (tudzież przeróbka) tulejki w wale korbowym silnika.
3. Dobrze by było, żeby ta "3" byla od R4, bo od V-ki to nie dość, że dzwon nie pasuje, to na dodatek znowu ten nieszczęsny wałek sprzęgłowy będzie tym razem za długi i na to nie mam pomysłu za bardzo.
4. Może mieć inny wałek wyjściowy, wtedy będzie trzeba wymienić flanszę wału napędowego.

Więcej grzechów nie pamiętam :)

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-11-09 20:01:53 /


Dzieki Gryziu, o to chodziło. Pozdrawiam!

Śmietan / 2005-11-10 08:44:40 /