logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » gaźniki » V8 4,6l konwersia z wtrysku na gaźnik

V8 4,6l konwersia z wtrysku na gaźnik

Na wstępie jeśli był poruszany podobny temat proszę nakierować .
Zastanawia mnie co potrzeba do przejścia z wtrysku na gaźnik w silniku 4,6l SOHC pochodzącego z Thundrbirda 96r.
znalazłem taki zestaw
http://www.ebay.com/itm/Edelbrock-2031-SBF-289-302-Ford-Performer-Intake-Carburetor-Kit-/111869118705?hash=item1a0beb48f1:g:o5IAAOSwNuxXX~TG&vxp=mtr

w którym min. jest kolektor dolotowy o numerze producenta 2121 (pierwszy od góry ) na stronie edelbrocka
http://www.edelbrock.com/automotive/mc/manifolds/ford/performer-289.shtml
w którym pisze wyraźnie że nadaje sie od pojemności FORD 260-289-302 czyli do 281 (4,6l) też sie nada ?? jeśli sie myle to poprawiajcie

Natomiast gaźnik który jest w ty zestawie o numerze producenta 1406 (czwarty od góry ) na stronie edelbrocka z elektronicznym ssaniem
http://www.edelbrock.com/automotive/mc/carburetors/performer.shtml
o przepustowości (tak to rozumiem ) 600 CFM nie wiem czy pasuje do silnika 4,6l czy sie nada ?? czy jednak musi byc zastosowany ten z pierwszej pozycji na tej stronie numer producenta 1404 (manualnym ssaniem )
http://www.edelbrock.com/automotive/mc/carburetors/performer.shtml
o przepustowości 500 CFM bo z opisu tak mi wychodzi

"Designed and calibrated for small cubic-inch engines such as 305 c.i.d and smaller Chevrolet; 302 c.i.d. and smaller Ford "

reasumując seria pytań
1. czy może być gaźnik 600 CMF czy jednak 500 CMF do silnika 4,6 i czym to sie różni być może 600 CFM jest bardziej odpowiedni do dalszych jakiś modyfikacji ??
2. chcąc uniknąć jak najwięcej elektryki chciałbym zastosować gaźnik z manualnym ssaniem , co o tym myślicie czy jest jednak cos co bardzie przemawia na korzyść Electric Choke ??
3. czy oprócz zestawu wyżej pokazanego (kolektor gaźnik uszczelki śruby itd. ) jest jeszcze cos potrzebne do takiej przeróbki , np. jakis inny aparat zapłonowy itp. Nie znam sie to wole zapytać czy wydatek rzędu ok. 550 $ to wszystko czy trzeba sie liczyc z jeszcze dużo wiekszymi kosztami jak tak to jakimi ??




diobol / 2016-07-26 16:26:16 /


ten kolektor nie będzie pasował.

Popcio Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-07-26 19:54:23 /


Gaźnik ma pasować przepustowością do pojemności silnika - jeżeli więc ten 500 cfm pasi do silników 4.2-5.0, to Twój 4.6 znajduje się dokładnie w połowie tego przedziału. A kolektor pasować musi nie tylko przelotowością (swoją drogą ze znacznie większą tolerancją niż gaźnik), ale przede wszystkim KSZTAŁTEM do głowicy silnika. A tu motor 4.6 nie ma totalnie nic wspólnego z Windsorami 260-289-302 CID, czyli kolektor się nie nada - sorry, Winnetou...
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-07-26 20:29:35 /


Popcio napisał, KRK 4m wyjaśnił, jesli chodzi o kolektor. Jeśli chodzi o aparat zapłonowy, jeśli Twoj obecny silnik ma zapłon sterowany przez sterownik, to czeka Cie przerobka. Poznasz po tym, ze jak w aparacie nie ma czujnika halla, albo innego, to znaczy, że musisz o tym pomyśleć.

magic Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-07-26 22:38:05 /


Skoro kolektor nie podejdzie w takim razie jaki ma być? Ten podejdzie ? Jesli tak to który gaźnik jest dedykowany pod ten kolektor ?

http://www.edelbrock.com/automotive/mc/manifolds/ford/victor-46.shtml
Intake Manifolds - Ford - 4.6L - Victor Series - Edelbrock, LLC
Pozdrawiam i z góry dzięki za odpowiedź

diobol / 2016-07-26 22:45:49 /


To to. Do tego moduł sterujący o którym wspominają w opisie. I ogień na tłoki!

Mysza liil (EM) / 2016-07-27 07:19:34 /


masz na myśli taki zestaw
http://www.ebay.com/itm/Edelbrock-2839-Victor-Jr-Ford-4-6L-SOHC-Carbureted-Conversion-Package-/200826875887?hash=item2ec236efef:g:wJwAAOSwBLlVcpmk&vxp=mtr

Rozumiem że do tego jeszcze potem trzeba zapodać "to" co jak rozumiem jest gaźnikiem " tylko w jakby formie elektronicznej tak " ??

http://www.edelbrock.com/automotive/mc/efi/tb-universal.shtml

Pytanie co taki moduł sterujący daje ??
I drugie pytanie najważniejsze czy da sie zamontowac do tego kolektora sam gaźnik zwykły 4 gardzielowy bez żadnej elektroniki ?? a jesli tak to jaki ??

diobol / 2016-07-27 10:18:41 /


Modul da zaplon na oryginalnych cewkach bez aparatu zapłonowego. Gaźnik normalny 4 gardzielowy.

Mysza liil (EM) / 2016-07-27 12:49:19 /