Montował może ktoś z was wskaźnik mieszanki paliwo-powietrze do 2.0 OHC-a.
Czy jest sens monitorowania i montażu czegoś takiego? 
jacob81    / 2016-08-14 21:13:27  / 
a to działa na podstawie sondy lambda, czy skonstruowano na przestrzeni lat jakiś inny czujnik ?
musisz mieć szerokopasmówkę. 
albo robisz na stałe gniazdo w wydechu albo masz imadełko do końcowej rury. 
Grzesiek_Rudy  
   / 2016-08-14 21:36:20  / 
Działa na podstawie lambda z tego co wyczytalem ale jak to zaadaptowac do ohc-a nie mam bladego.
jacob81    / 2016-08-14 23:32:59  / 
Po pierwsze - musisz mieć szerokopasmówkęm i kontroler do niej, żeby podłączyć ten wskaźnik
Po drugie - co Ci da ta informacja? To ma sens tam gdzie możesz zmieniać mapę dawki paliwa. W gaźnikowcu ta mapa jest zdefiniowana na stałe przez rozmiar dysz - zmienić i tak nic nie jesteś w stanie.
Mógłbyś co najwyżej regulować mieszankę biegu jałowego na podstawie tych wskazań.
Konar / 2016-08-15 00:04:16 /
Przydatne po zwiększeniu mocy, można lepiej dobrać dysze.
Przemek S.    / 2016-08-15 10:41:11  / 
Jak lubisz pocisnąć to jak najbardziej wskazane bo widzisz co się dzieje na bieżąco i można podziałać z dyszami np
Mordian    / 2016-08-15 11:23:31  / 
Jacob przyznaj się że to do golfa ma być :)
najdos    / 2016-08-15 12:34:45  / 
A z czym to zgrac, byly jakies lambdy w sierrach lub w czyms pokroju ohc-a?
jacob81    / 2016-08-15 13:33:50  / 
Z niczym tego nie zgrywasz, to jest oddzielny układ. Montujesz w wydechu sondę i do niej masz wskaźnik w aucie.Cała filozofia.
Grzesiek_Rudy  
   / 2016-08-15 14:03:59  / 
Tyle ze z tego co widze to sonda nie jest w zestawie. Czy tzn ze mogę dowolną dać od czego kolwiek ? Czy sonda jest indywidualnie robiona pod parametry silnika.
jacob81    / 2016-08-15 14:06:34  / 
Zwykła sonda szerokopasmowa np. Boscha
Grzesiek_Rudy  
   / 2016-08-15 14:15:27  / 
Tu masz cały zestaw http://www.phjacus.pl/E82-Analizator-spalin-STAG-AFR-Zestaw-p2566.html jakbym miał trochę wolnej gotówki bym już zamawiał
Grzesiek_Rudy  
   / 2016-08-15 14:19:22  / 
Potrzeba przede wszystkim sondę szerokopasmową + kontroler. Zegar jest dodatkiem - pokazuje tylko chwilowe wskazanie. Sam kontroler jest w stanie zgrać się z RPM silnika i na laptopie pokazać wykres AFR względem RPM - to już jest bardziej przydatne. Najczęściej taki kontroler ma 2 wyjścia programowalne, tzn. Każde z nich może być szerokopasmowe/wąskopasmowe, np. by wpiąć zamiast zwykłej lambdy do oryginalnego kompa od EFI a jednocześnie widzieć co się dzieje rzeczywiście (o ile i gdzie jest za bogato / za ubogo). 
Generalnie są 2 typy tych urządzeń - montowane na stałę, lub "diagnostyczne" w rurę wkładane. 
Zależy kto jakie ma potrzeby. Te wkręcane  są o tyle lepsze, że można z nimi pocisnąć na torze i nie wypadną, a z kablem wystającym z d.... bym się nie odważył :-)
Dla turbo - must have. 
Konrad vel smasher  
   / 2016-08-15 15:03:59  / 
