Witam ekspertów :)
Pacjent to moje FC MkII z wycieraczką tylnej klapy. Jako że akumulator już siedzi na miejscu i większość elektryczności jest już podłączona nadeszła pora na podłączenie i uruchomienie tylnej wycieraczki.
Uzbrojony w kawałek wiązki tylnej klapy (pod blendą) i schematy przygotowane przez Gryzia liil ( http://www.capri.pl/page/2221 ) optymistycznie przystąpiłem do pracy. Niestety pojawił się zonk.
Wiązkę mam jak poniżej (zdjęcie Gryzia):

mechanizm wycieraczek mam jak poniżej:

I teraz "clou": "+" do wycieraczek idzie sobie prawym siłownikiem tylnej klapy. Podając tenże "+" na część "żeńską" przy wtyczce samego mechanizmu nie dzieje się nic. Dopiero podając "impuls" z "+" na ząłcze "męskie" w tej samej wtyczce przy mechanizmie wycieraczek silnik ożywa wykonując pełny cykl i wracając do pozycji wyjściowej. Podanie kolejnego "impulsu" powoduje takie samo zachowanie. Podanie "+" na stałe zamiast impulsowo powoduje ciągłą pracę mechanizmu wycieraczki. Wykoncypowałem więc, że potrzebuję drugiego "+" do mechanizmu wycieraczek, ale nie wiem skąd i jak go podać. 
Opis Gryzia mówi: "...47- zasilanie wycieraczki tylnej (złącze stykowe montowane w lewym dolnym rancie klapy tylnej)..." - co odpowiada okrągłej części oznaczonej numerem 47 na Gryziowym schemacie.
Niestety u mnie nie ma żadnego miejsca, do którego mógłbym to podłączyć. Nie ma żadnego otworu, nawet śladu po zaspawaniu przez Zapka.
Ktoś ma jakiś pomysł? Poratuje zdjęciem?
Kornik  
   / 2016-09-01 19:06:35  / 
a co to po prawej stronie wykroju bagażnika? to to na górze pasa tylnego przy uszczelce?
wąski77  
   / 2016-09-01 19:37:58  / 
Włącznik oświetlenia bagażnika.
Kornik  
   / 2016-09-01 19:46:58  / 
na cholere Ci tą wycieraczkę, wywalą ją i spkój ;)
rozjechany liil  
   / 2016-09-01 20:26:48  / 
W MK3 to było po lewej stronie (symetrycznie do tego włącznika oświetlenia) motowane.
To chyba będą złącza z tego zdjęcia:
http://www.capri.pl/image/market/74313/220906
Tędy "idzie prąd" tylko włączający wycieraczkę, natomiast przez siłownik klapy "idzie prąd" który ma zapewnić powrót wycieraczki do stanu spoczynkowego, w przypadku gdy zostanie wyłączona w trakcie przebiegu.
gryziu liil (EM)  
   / 2016-09-01 20:50:48  / 
złaczke widac na nowych fotach capri Popcia. Masz zaszpachlowany otwor w budzie.
To musi być to genialnie zrobione, bo nie ma po nim śladu. Nie przekonuje mnie ta hipoteza :)
m.kozlowski  
   / 2016-09-01 21:05:14  / 
A capri Popcia to mk3, zdjęcia wiązki Gryzia też są z mk3, więc może jednak jest jakaś inna opcja?
m.kozlowski  
   / 2016-09-01 21:06:05  / 
Gryziu,
Nie do końca, bo przez siłownik mam "+" tylko jak przycisk wycieraczki jest wciśnięty a nie na stałe (co pozwalałoby wrócić wycieraczce na miejsce).
Kornik  
   / 2016-09-01 21:08:18  / 
A może ktoś klapę od MK3 założył później?
Konrad vel smasher  
   / 2016-09-01 21:10:12  / 
meits, 
Otwór nie jest zaszpachlowany. W MkIII widać nawet inny profil pasa tylnego po lewej stronie, symetrycznie do włącznika oświetlenia.
U mnie po piaskowaniu było tak:

Kornik  
   / 2016-09-01 21:14:06  / 
Konrad,
Iiiii....? Problem jest "jak podać drugi + do silnika wycieraczki" :)
W najgorszym przypadku rozpruję w celach badawczych niebieskie Capri MkII Ghia "porzucone" przy Promenadzie w Wa-wie :)
Kornik  
   / 2016-09-01 21:17:25  / 
zwracam honor - u mnie też nie ma tego stycznika :D
foto
"za karę" znajdź jak to jest podłączone :)
Kornik  
   / 2016-09-01 21:32:11  / 
Szykujesz brykę na jesień-zimę?;-)
bobik liil  
   / 2016-09-01 21:34:22  / 
Jasne, to będzie prawdziwy test roboty blacharza :)
A w ramach testu mechanika, mamy spalić gumę zanim silnik zdąży nabić ciśnienie oleju :)
Kornik  
   / 2016-09-01 21:40:25  / 
To nie nalewaj oleju zbyt wcześnie ;)
Mysza liil (EM) / 2016-09-01 21:54:46 /
Drugim siłownikiem idzie podgrzewanie tylnej szyby?
Popcio  
   / 2016-09-02 07:27:48  / 
Tak.
Kornik  
   / 2016-09-02 08:04:45  / 
Ale, ale, hola, hola. A to nie jest tak, że w MK2 nie było wycieraczki tylnej klapy i dla tego nie ma miejsca na ten stycznik i nie ma tam też dedykowanego okablowania?
gryziu liil (EM)  
   / 2016-09-02 09:08:08  / 
jest i wycieraczka w ghia i podgrzewanie szyby
No to inaczej - Czy w tym egzemplarzu przed remontem była?
gryziu liil (EM)  
   / 2016-09-02 09:14:48  / 
Jakby by ła, to by była druga dziura w tylnym pasie - stąd moje pytanie czy klapa z wycieraczką nie była dołożona "później". No ale jak tam sobie chcecie, Tesla by się ucieszył z implementacji bezprzewodowego przesyłu prądu w samochodach :-)))
Konrad vel smasher  
   / 2016-09-02 09:56:57  / 
Był spryskiwacz tylnej szyby, a to już trudniej zamontować niż drugą klapę. Sprysk bez wycieraczki ma mało sensu, więc istnieje prawdopodobieństwo, że wycieraczka była.
m.kozlowski  
   / 2016-09-02 10:26:33  / 
Konrad,
Dla porównania zdjęcie exMaciaskowego "Szafirka" (ma wycieraczkę i grzanie szyby, ino podłączenia nie widać):

Kornik  
   / 2016-09-02 11:13:53  / 
No to może pójść tą drogą i podpytać bezpośrednio aktualnych posiadaczy takich wersji:
http://www.capri.pl/car/5078
http://www.capri.pl/car/5900
http://www.capri.pl/car/363
gryziu liil (EM)  
   / 2016-09-02 15:50:02  / 
Wiem Gryziu, dzięki :)
Kornik  
   / 2016-09-02 16:53:59  / 
W jednym z moich Capri jest też podgrzewanie tylnej szyby i wycieraczka. Drugi kabel prądowy leci drugim siłownikiem.
Popcio  
   / 2016-09-21 19:53:46  / 
Przeczytaj zagadnienie raz jeszcze:) Wycieraczka potrzebuje dwóch plusów: stały i "po przycisku". Ten drugi idzie prawym siłownikiem, ale pierwszy chyba bezprzewodowo...
Kornik  
   / 2016-09-22 02:14:19  / 
Ok... jak nadal nie znalazłeś rozwiązania to mogę zdjąć pokrywę w kalpie i prześwietlić którą dziurą ten drugi plus do wycieraczek pędzi.
Popcio  
   / 2016-09-22 08:06:38  / 
Będę wdzięczny:)
Kornik  
   / 2016-09-22 12:06:00  / 
Opery mydlanej ciąg dalszy.
"Dorwałem się" do oryginalnej MkII z ogrzewaniem tylnej szyby i wycieraczką. Po wizji lokalnej stwierdzono obecność fioletowo-czarnego przewodu idącego  lewą częścią tylnej klapy.

Nie stwierdzono obecności dodatkowych przewodów (poza tymi o których wiem) wychodzących z tylnej klapy.
... to be continued
Kornik  
   / 2016-10-04 20:39:00  / 
Kornik  
   / 2016-10-04 20:43:45  / 
No i gdzie dalej ten przewód jest poprowadzony?
gryziu liil (EM)  
   / 2016-10-04 22:38:23  / 
Tego właśnie nie wiem. Chowa się gdzieś w czeluściach klapy, ale nie wychodzi na zewnątrz :)
Kornik  
   / 2016-10-05 06:15:00  / 
To wybadaj chociaż, czy idzie w stronę zawiasów, czy na dół klapy...
A może kabel ogrzewania szyby ma dwie funkcje? Taki głupi pomysł.
m.kozlowski  
   / 2016-10-05 08:41:02  / 
Idzie w stronę zawiasów.
Pewnie gdybym miał rozstaw oczu jak na poniższym obrazku byłoby mi łatwiej dopatrzeć szczegółów...

Kornik  
   / 2016-10-05 09:01:58  / 
Niezłe jaja :D okaże sie zaraz ze do zawiasy jest przydrutowany dodatkowy kabelek ktory z racji tego ze sie łamał, został zastąpiony stykiem w pasie tylnym.
zapek??? !G.O.P!  
   / 2016-10-05 20:52:32  / 
Żeby został ślad dla potomnych i tych co składają MkII z wycieraczką i ogrzewaniem tylnej szyby. Zagadka rodem z "archiwum XXX" została rozwiązana. Podziękowania dla Camaro, za przegrzebanie dokumentacji Fordowskiej i schematów.
Cytujac sms-a którego dostałem: "wycieraczka - brązowy do masy, czarny przez prawy siłownik do włącznika, czarno-fioletowy zwarty z czarnym idącym do lewego siłownika do ogrzewania szyby". 
Już miałem sztukować kabelki, ale po dłuższej chwili grzebania w skrzynkach odnalazłem kawałek instalacji z podanymi przez Camaro kolorami przewodów (na jednym z nich jest dioda). Ułożona w tylnej klapie dokładnie pokrywa się otworami technologicznymi, a złącza pasują P&P. Potwierdzone empirycznie że działa, tzn. po zwolnieniu przycisku tylnej wycieraczki, ramię wykonuje pełny cykl do osiągnięcia pozycji spoczynkowej :)
Ku chwale.
Kornik  
   / 2017-03-21 10:07:24  / 


