logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » prz.napędu » Transit MK1 1.7 v4 wymiana uszczelniacza mostu

Transit MK1 1.7 v4 wymiana uszczelniacza mostu

Cześć.

Chcę wymienić uszczelniacz mostu (wejście wału).
Czy w transicie mk1 (pojedyncze koła) pod flanszą wejścia wału jest pierścień "jednorazowy" dystansowy?

Czy przy każdym odkręceniu flanszy pierścień jest do wymiany?
Czy mogę zaznaczyć pozycję nakrętki i policzyć ilość obrotów i zakręcić tak jak było?

Proszę o wskazówki. Nie chciałbym czegoś sp.....

Wojtek.

vOOytas / 2016-09-14 13:37:00 /


Mamy na stronie pełny katalog części do Transita I, gdzie każdy detal samochodu jest rozrysowany:

http://www.capri.pl/library/microfilms/transit74

Tutaj tylny most, pojedyncze koła:

http://www.capri.pl/library/microfilms/transit74/C1.50

i tu widać, że podkładka (nr 19) i tulejka (nr 21) występują w milionie wariantów grubości, z czego wniosek że nie ma jednorazowej tulejki zgniotnej.

Michał Konieczny Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-09-14 13:59:57 /


kręć na moment a nie na liczbę obrotów.

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-09-14 14:01:42 /


Zaznacz jak stała nakrętka na wałku i tak samo dokręć, nic więcej nie kombinuj.

docencik12 Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-09-14 14:21:07 /


Jaki ma byc moment. Niestety nakretka stara.
Sciagnolem rysunki zwiazane z mostem ale o momencie nic nie ma. Sa podane narzedzia specjalne itp.
Pytanie jeszcze jedno. Czy po dokreceniu mozliwy Jest wyczuwalny luz?

vOOytas / 2016-10-22 14:58:43 /


Witam ponownie.

Przepraszam za ilość pytań ale dziś mi robota przy transicie się nie układała :(

Przy zdemontowanej flanszy mostu musiałem przepchnąć samochód - bo blokował przejazd.
Podczas przepychania chyba zblokowało się koło. Nie wiem czy to zbieg okoliczności że złapały hamulce czy wałek bez flanszy mógł coś zaklinować :(

Zakręcanie fanszy też szło mi jak krew z nosa. Porównanie nieprzypadkowe bo oślizgnął mi się klucz i oberwałem w twarz (limo pod okiem).

Dokręcanie tej nakrętki to dla mnie zupełnie nowe doświadczenie. Opór jaki stawia sama w sobie jest olbrzymi. Nie wiem czy tak ma być? Blokuję flanszę kluczem który sobie na szybko pospawałem.

Zupełnie nie wiem czy z właściwą siłą dociągam tą nakrętkę.....
Jakie mogą być skutki dokręcenia zbyt mocnego lub zbyt małego?

Wydaje mi się że praca mojego mostu jest mało płynna (nie jednolity opór).

Czy mosty z nowszych transitów 2.0 benzyna pasują w razie "W"? Jest tego sporo na allego i olx.

Słaby dzień...... a miałem tylko wymienić uszczelniacz. Czuje się pokonany przez temat.

vOOytas / 2016-10-22 19:25:25 /


Przejechałem się z 10 - 12km. Z ciekawości sprawdziłem temperaturę dyfra (okolice wejścia flanszy), miejsce to jest ciepłe. Nie gorące ale ciepłe, czy to zły znak?

vOOytas / 2016-10-22 21:21:19 /


Siemka, szukam uszczelniacza tylnego mostu do Transita mk2 na pojedynczych kołach. Czy ten z nowszych pasuje do naszych fordów ? Np. Taki https://allegro.pl/oferta/uszczelniacz-mostu-ford-transit-1986-2000-5314096963

Na allegro nie mogę namierzyć takich

92marcin Dokładna lokalizacja na mapie / 2021-05-20 22:05:02 /