logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » układ chłodzenia » Granada 82rok 2.3 V6 - padaka z nagrzewnicą

Granada 82rok 2.3 V6 - padaka z nagrzewnicą

Witam,

Po pierwsze poszukuję nagrzewnicy, która jest sprawna. Zrobiłem wymianę pompy wody, przy okazji okazało się, że przepłukiwany układ wodą wypłukuje z układu ogrzewania jakiś syf, farfocle. Generalnie grzanie nie grzeje.

Jeśli ktoś z Was może mi sprzedać dziłąjącą nagrzewnicę - proszę o sygnał [staszkinsen@elab.pl lub 501 660 699]

Czy wymiana nagrzewnicy jest domowymi metodami wykonywalna?
Czy ktoś z Was ma sugestie, na co zwrócił przy jej wymianie?

Spieszy mi się bo zima już nadeszła a w kombiaku chłód jak w lodówie :(

Pozdrwiam,

Staszkinsen / 2005-12-04 01:50:27 /


zobacz czy sa dobrze podlaczone weze
wejscie dolem wyjscie gora

pmx (wiewior;) Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-12-04 01:59:19 /


Wymieniałem niedawno ,jest wykonalne ,ale trzeba wiedzieć jak.Odkręcić przednie fotele,odkręcić tunel zmiany biegów ,odkręcić konsolę z popielniczką ,odkręcić blachę pod deską rozdzielczą,odkręcić węże nagrzewnicy od strony silnika,odkręcić blaszkę uszczelniającą krudźce ,odkręcić odbudowe nagrzewnicy{dwie śruby od spodu deski rozdzielczej}, wysunąć całość do wnętrza aby minęły gródż krudźce nagrzewnicy,odkręcić nagrzewnicę ,włożyć lepszą i skręcić w odwrotnej kolejności. [Prze.......bane}

aeroarte / 2005-12-04 09:14:50 /


To jeszcze przed kawą -zmienić na "króćce"

aeroarte / 2005-12-04 09:19:41 /


Aeroarte troche przesadziles ;)

Da sie wymienic nagrzewnice w grani bez odkrecania tego wszystkiego. Trzeba odkrecic weze pod maska, oraz przelotke oslaniajaca krocce. Potem w srodku odkrecic nagrzewnice od obudowy (2 wkrety po stronie pasazera), nastepnie odkrecico budowe nagrzewnicy (po jednej nakretce u gory po lewej i prawej stronie. Nastepnie mozna wymontowac obudowe popielniczki i radio, ewentualnie odkrecic tunel tylko z 2 srub z przodu. Dalej juz w 2 osoby ;) Jedna musi odciagnac w dol/tyl blache oslaniajaca deske rozdzielcza od spodu (srodkiem, na sile, musi sie ugiac!), zas druga osoba ma chwilke czasu (zanim pierwsza sie zmeczy ;p) zebyodchylic obudowe nagrzewnicy w ten sposob, zeby krocce wyszly ze sciany grodziowej i szybko wysunac nagrzewnice. Wszytsko z montazem moze zajac pol godzinki. Przy montazu wezy nalezy pamietac, zeby waz ktory wychodzi z kolektora ssacego, ten cienki na samej gorze, podlaczyc do dolnego krocca nagrzewnicy.

Mysza liil (EM) / 2005-12-04 09:26:51 /


Mysza , ja byłem sam i wszystkiego szukałem ,no i obawiałem się popękania czegoś. BARDZO WAŻNE!-nie zapomnieć dopchnąć kostki idącej od stacyjki {jeszcze raz dzięki}.

aeroarte / 2005-12-04 09:42:16 /


Może troche głupio spytam ale co za różnica który wąż do góry a który na dół ?

CRUISER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-12-04 13:10:32 /


albo masz ciepło albo nie :)

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-12-04 13:16:12 /


przecież nagrzewnica to tylko przepływowy wymiennik ciepła i jak dla mnie to nie powinno być różnicy z której strony do której przepływa płyn , chyba że zamiana węży w jakiś sposób może zakłucić ten przepływ

CRUISER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-12-04 13:30:39 /


Wszystko przez to, ze powietrze slabo miesza sie z woda ;)

Mysza liil (EM) / 2005-12-04 13:34:52 /


czy mając odpowietrzony układ mamy powietrze w nagrzewnicy ?

CRUISER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-12-04 13:36:33 /


Brawo Szerloku!!! Tylko problem w tym ze bardzo trudno jest odpowietrzyc, o ile wogole to jest mozliwe, jesli weze sa podpiete odwrotnie!!

Mysza liil (EM) / 2005-12-04 13:41:24 /


No jeśli problem polega na odpowietrzeniu to rozumiem guru , w przeciwnym wypadku było by bez zróżnicy .

CRUISER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-12-04 13:58:07 /


Osobiście dodam że takasama nagrzewnica stosowana była we wszydkich modelach forda escorta od 1981 do1990roku.Łatwiej zdobyć używke.:-)

Wąsio Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-12-04 21:22:20 /


HA!
Ja ostatnio walczyłem z nagrzewnica w taunusie
1.nagrzewnica jest zkladanan na uszczelka dolna jest zwykla natomiast gorna ma grodź dzieląca wpływ i odpływ wody
2.nagrzewnice można bez problemów rozebrać odginając te pazurki
3.jeśli nie cieknie przystepujemy do regeneracji
4.te farfocle to właśnie ta uszczelka ;D

regeneracja
rozbieramy jesli uszczelka grodziowa jest ok to zostawiamy odpadajace elementy i dolna usuwamy ba! nawe mozemy zostawić sama grodź bo zwykle jest dobra
Skłądamy to na silikon czerwony,zaciskamy robimy próbe szczelności i zkładamy do auta i grzeje,a układ jest niecisnieniowy więc myśle że nie ma obawy co do wycieków AAA!!! i silikon TYLKO CZERWONY SAMOCHODOWY!!!!! żaden tam z pistoletu z tuby bo to dziadostwo,czerwony na każdej stacji jest.
Uzywanych nagrzewnic nie polecam
ale jeśli chcecie nową to miedziana od poloneza plusa bodajże kosztuje cos koło 300zł wię nie wiem czy warto.
A co do gazu juz ktoś tu poruszał temat że najlepiej z racji tego że w układzie wodny nie występuje przepustnica wodna parownik podłączyć w szereg a nie równolegle jest to bardzo korzystne dla parownika w zime.
to vco ma bycna przewodnie który idzie do nagrzenwicy czyli dolny
od silnika ------>wejście parownika----wyjście parownika---wejście do nagrzew.
górny jest nieruszony.
Z doświadzczenia powiem że jest elegancko!!!!
grzeje bomba,łatwiej odpowietrzyć,nie ma plątaniny przewodów,parownik dostaje od pierwszego strzału wode z bloku.
POLECAM!!!!!

Burza / 2005-12-10 19:10:25 /


ale dalem kwasa NAGRZEWNICA JEST SKLADANA sorr

Burza / 2005-12-10 19:21:48 /