logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » hamulce » zalewanie suchego układu hamulcowego

zalewanie suchego układu hamulcowego

1
witam
mam zupelnie suchy układ, suche przewody cylinderki zaciski, zalalem to plynem odkrecilem odpowietrznik z tyłu i niewiem ile bym neipompowal to plyn niechce schodzic ze zbiorniczka, lewy przod bez problemu sie zalał ale juz prawy niechce, prosze o porade jak to zalaz,

2
ukrecił mi sie odpowietrznik w tylnym cylinderku,m mysle zeby to rozwiercic ale moze macie inne sposoby, pozdrawiam

grzech / 2005-12-29 22:29:29 /


jak odkrecisz to nie bedzie odpowietrzalo bo na zmiane pompuje i zasysa

trzeba to robic w dwie osoby, jedna wciska pedal, przytrzymuje go wcisnietego i wtedy druga osoba na chwile odkreca odpowietrznik, zaraz go dokreca i wtedy mozna puscic pedal i znowu podpompowac
na poczatku gdy uklad ma duzo powietrza to efekty sa slabe, ale sa

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-12-29 22:40:55 /


ukręcony odpowietrznik?? obrucił sie klucz czy urwało całkiem łeb?? jak urwało łeb to wpisz w wyszukiwarke urwana śruba i czytaj, można też to olac i kupic nowy cylinderek, nie są wcale drogie...
jak obrucił sie klucz to nabij mniejszy, najlepiej sie sprawdza klucz rurkowy nr 10 albo 9 (często są takie w zestawach kluczy do roweru).
jak odpowietrzac napisane jest wyżej.

grabasz / 2005-12-29 23:15:27 /


o co chodzi z tym nowym cylinderkiem ? pozatym wątpie żeby do Taunusa 17M dało sie go tak łatwo kupić...

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-12-29 23:30:09 /


nie napisałem że specjalnie łatwo, ale podejżewam że jest takich ze 2 na tej stronie co dało by rade taki załatwic....

grabasz / 2005-12-29 23:37:10 /


a odpowietrzanie jest tez git jak sie wezyk na odpowietrznik zalozy i do banki z plynem wsadzic.
wtedy raczej nie zaciagnie powietrza.
pompowac az nie bedzie pechezykow powietrza w wezyku. zakrecic przelac do zbiorniczka i tak w kolko.
jedyne niebezpieczenstwo to ze mozna przedobrzyc i wypompowac caly plyn ze zbiorniczka i robota od poczatku ;P

wiem, wiem znane wrecz ksiazkowe tylko nikomu sie tak nie chce :(

nmd / 2005-12-30 02:57:54 /


Nie chce nic sugerowac ale cylinderek do taunusa M podejdzie od malucha i jesli auto bylo przez kilkanascie lat eksploatowane w polsce, to napewno juz ma zamontowane od malca...

Mysza liil (EM) / 2005-12-30 07:16:03 /


ok a czy przewod ma ten sam gwint co fordowski, bo jak tak to zaraz lece kupic cylinderek i mam to wykrecane w dupie, jesli ktos to wie to prosilbym o napisanie, pozdrawiam

grzech / 2005-12-30 10:53:51 /


Przy odpowietrzaniu zachowaj zasadę że,zaczyna sie odpowietrzać od najdalej położonego punktu do najbliższego na końcu.

Murmur vel Magman Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-12-30 13:30:24 /


Mozna najpierw napełnić układ grawitacyjnie - nalej płyny do zbiorniczka zostaw zbiorniczek otwarty. odkręć wsztstkie odpowieczniki i siądz z piwem. Płyn powinien sam spłynąć jak zacznie kapać z odpowieczników to je zakręć. trwa to z 30 miniut. A potem dokładnie odpowietrz w 2 osoby.

Krzych Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-12-30 17:53:34 /


I tak na poczatek byloby najlepiej, bo jak zaczniesz pompowac na sucho to mozesz uszkodzic pompe

Mysza liil (EM) / 2005-12-30 18:35:59 /


krzych ma rację, najlepiej nalać płynu, poluzować wszystkie odpowietrzniki i cierpliwie czekac aż zacznie wyciekać, można pomóc trochę wytwarzając ciśnienie w zbiorniczku, ale trzeba uważać aby nie napompować powietrza w układ, miałem podobny problem, nie mogliśmy odpowietrzyć układu i w końcu po kolei odkręcając odpowietrzniki sprężarką (miała regulację ciśnienia) pod małym ciśnieniem przez gumowy korek z otworem (od słoja na wino) wdmuchaliśmy płyn w cały układ, od razu pomogło.
pozdrawiam z Nowym Rokiem

taunus78 Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-01-02 11:28:25 /


co do ukręconego odpowietrznika to zależy, w którym miejscu się ukręcił, proponuję zwilżać go naftą i wystającą część opukiwać z kilku stron młotkiem a nawet z wyczuciem uderzać od czoła tak jakby chciało się go wbiajć głębiej, i za wystającą końcówkę próbwać wykęcić go, zawsze pomogło,
rozwiercanie związane jest z ryzykiem uszkodzenia gwintu w cylinderku,

taunus78 Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-01-02 11:34:32 /


Ile Płynu hamulcowego wejdzie do Grqanady Mk2 po FL? pokazuje mi ze mam za malo plynu-kupilem 0.5 l (Ferodo DOT4)-i mysle ze moze by go poprostu wymienic calkiem jak bede na kanale-bo ten to cholera wie ile juz lat tam jest i co to jest (choc problemow z hamulcami niemialem) Czy ta polowka litra mi wystarczy? czy lepiej dolac tyle zeby bylo ok i nie warto sie bawic skoro jest dobrze?

Atom Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-01-28 23:30:49 /


Ile wchodzi to nie wiem. Ale jak masz już płynto napewno nie zaszkodzi go wlać. Stary ma na pewno w sobie już mnóstwo wody. To obniża temperature wrzenia i sprzyja korozji. Jak bedziesz zalewał nowym płynem to też przepółczesz układ co może mieć tylko pozytywne skutki.

Wyciągnij strzykawką płyn ze zbiorniczka (tylko ni do końca żeby się powietrze do pompy nie dostało), wlej tam świerzy i zacznij pompować zaczynając od prawego tylnego koła.

bartek nowakowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-01-29 15:35:46 /


yy...ok-to male glupie pytanko-ale jak to od prawego tylnego kola?-jaki mam na to wplyw?-niemam o tym do konca pojecia i dokonam tegopewnie u mojego dziadka-mechanika-choc z ciekawosci chcialbym wiedziec o co w tym chodzi?

Atom Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-01-29 17:03:42 /


bo odpowietrzasz od najdalszego miejsca układu, czyli tylnej osi.
a dlaczego prawe?
nie wiem jak w granadzie, ale w taunie przewód z pompy idzie do lewego koła, a z lewego koła przewodem do prawego i dopiero w prawym jest odpowietrznik, jako że w cylinderku lewego koła w obydwie dziury są wkręcone przewody hamulcowe.

wejdziesz do kanału to pewnie po chwili skumasz o co chodzi :-)

Talar Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-01-30 00:17:36 /


W Granadzie jest trójnik-rozgałęźnik nad przekładnią główną. Od niego odchodzą dwa przewody: do prawego i lewego koła a ten pierwszy jest troszke dłuższ. Ale to kwestia kilku(nastu) centymetrów więc to czy zaczniemy od lewego czy prawego praktycznie nie ma żadnego znaczenia

bartek nowakowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-01-30 12:47:31 /


dzieki wielkie

Atom Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-01-30 14:02:06 /


Pamięta ktoś jaki jest rozmiar i skok gwintu odpowietrzników hamulców w granadzie?

japer Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-06-19 19:44:23 /


ok z tego co podaje intercars m10x1 , mam nadzieje że prawidłowo.

japer Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-06-19 19:53:57 /


ja wykręciłem stary odpowietrznik i pojechałem do JC Magic (sklep motoryzacyjny kuzyna) i dobrał mi taki tyle że troszke dłuższy ale działa jak należy

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-06-19 22:42:53 /


właśnie nigdzie nie mogłem się doszukać a jak rozbebesze hamulce to nie chciałem specjalnie ganiać z odpowietrznikiem. Z fiszek i intercarsa wynika że wszystko jest robione na m10x1 ( http://www.capri.pl/library/microfilms/capri2/E01.40 ) ale jeszcze to potwierdze jak zmontuje.

japer Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-06-19 23:06:48 /