logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » gaźniki » Mam problem z podłączeniem wyjść i krućców w gaźniku!!

Mam problem z podłączeniem wyjść i krućców w gaźniku!!

Witam, hmmmm...od czego tu zacząć,kiedyś byłem posiadaczem Fordów 2 sztuk Taunusów z silnikami 1.3 litra pierwszy z nich był rocznikiem 1974 w wersji coupe(dziobak) a drugi sedan 1976 w wersji 2-drzwiowej,potem przyszedł czas na Granadę w dieslu.....ale nie o tym chciałem pisać.Teraz na dniach tj.02.03.2006 nabyłem pojazd m-ki FSO z roku 1959 model Warszawa :)) Pick-Up, no i jak każdy fan mechaniki oraz motoryzacji muszę coś z tym fantem zrobić a żeby być jedynym w moim rejonie zamieszkania(śląsk-Bytom) i się wyróżniać z"tłumu" ;)Mając na uwadze moc jaką ma warszawa dolniak(całe 45 kucyków)postanowiłem wszepić jej inny silnik no i los chciał (a raczej ja) że wybór padł na jednostkę napędową Ford-a oczywiście szukałem motoru o poj.2.8 litra ale jak to bywa z losem nie doszukałem się na żadnym ogłoszeniu oraz szrocie takiegoż modelu .....aż tu nagle znalazłem i kupiłem okazyjnie na allegro silnik wraz ze skrzynią (5)oraz osprzętem moduł , gażnik,cewka,alternator i rozrusznik do 2.3 V6, rozebrałem go w mak celem oczyszczenia i zweryfikowania stanu technicznego od wnętrza,Wyniki ..Rantów na gładziach cylindrowych niet:),luzów na tłokach -niet itp itd.Teraz silnik będę składał , malował no i oczywiście pokrywy zaworów chromował...martwię się tylko tym że nie będę wiedział bez posiadania książek o tematyce Ford 2.3 V6 jak podłączyć i gdzie krućce oraz przewody podciśnienia z gaźnika i jego podstawki,z tego co odczytałem na gaźniku pisze PIERBURG NEUSS 82TF-AHA.Szukam więc chętnego kto przesłałby mi opis (rysunki ) takie zwykłe schematyczne po chłopsku narysowane co i gdzie czyli gdzie zasilanie paliwem (to akurat wiem ) gdzie powrót to też wiem bo go nie ma:))ale reszta z tymi podciśnieniami, może ktoś poda mi mail do siebie i wtedy wyślę jakieś zdjęcia tego gażnika co na pewno ułatwi sprawę.No cóż trochę się rozpisałem i pewnie kręcę wam "dopy" ale gdzie zasięgnę fachowej rady jak nie u "dzieci Henryego Forda". Aaa i szukam także obudowy na gażnik ale tej chromowanej a nie plastykowej,może podpowiecie gdzie ją mogę nabyć.Pozdrawiam Was wszystkich życzę odpalania z "kopa" oraz mocnych wrażeń z jazdy.Z poważaniem Olek.

Ventor / 2006-01-03 22:20:05 /


nie moglem sie powstrzymac zeby tu tego nie napisac

..........CHAOS..........
:)

ps. ja ci nie pomoge bo niestety nie wiem :)

Mac13k Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-01-03 22:34:18 /


są 3 podciśneinia zasadniczo:
stojąc twarzą do silnika

z lewej grube na podstawie to serwo
z lewej wyżej to do aparatu
i z tyłu do puchy filtra

czy to podłączysz czy nie i tak będzie chodził he he
:P

Burza / 2006-01-03 22:41:21 /


chłopak z przysżłosci przywehikułował sie bo pisz ze kupił tego fso 2 marca 2006 mhm albo ja przespałem ta date albo ze mna cos nie tegos.

adrian_c Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-01-03 22:41:33 /


o jej wielkie mi rzeczy kupiłem ją ....DRUGIEGO STYCZNIA DWA TYSIĄCE SZÓSTEGO ROKU.....jeżeli teraz Ci ulżyło to super ale ja nie takiej odpowiedzi oczekiwałem,ja na Twoim miejscu czytając ten tekst i myślę że każda inteligentna osoba nie zważałaby na taki błąd.

Ventor / 2006-01-03 23:54:20 /


Burza,dzięki za odpowiedź ale jest jeszcze jedno podciśnienie które wychodzi ....stojąc nadal przodem do silnika z lewej strony kolektora ssącego które skierowane jest w naszą stronę i jest tam jakiś zaworek z blaszką ,ja ten króciec mam zaślepiony śrubką ale pewnie gdzieś kiedyś miał iść??? No i jeszcze pytanko...ssanie mam elektryczne z którego wychodzą dwa styki gdzie ...nie mając forda można i trzeba je podłączyć aby spełniało ono swoją rolę??

Ventor / 2006-01-04 00:00:38 /


podcisnienia w v6 stojac przodem do smigla ;)
-z lewej strony gaznika, cienkie, do aparatu zaplonowego
-z prawej strony gaznika bardziej z tylu - do skrzyni automat lub do ekonomizera lub zaslepione
-z lewej za blaszka z zaworkiem bimetalicznym - do serwa
-z lewej przed blaszka z zaworkiem - gruby wykierowany w gore do pokrywy zaworow (odpowietrzenie skrzyni korbowej)
-obok niego skierowany do przodu auta - do sterowania klapa zmne/cieple do termostatu puszki filtra powietrza.

Mysza liil (EM) / 2006-01-04 07:44:30 /


sss

Burza / 2006-01-04 18:34:35 /


Mysza wielkie dzięki,teraz to już tylko pozostało mi dowiedzieć sie jak ma wyłączać się to ssanie (chodzi mi o podłączenie tych styków).

Ventor / 2006-01-04 18:37:29 /


granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-01-04 23:07:06 /


Dziękuję za fachową poradę..jeszcze tylko mam pytanko czy ten czujnik temperatury do którego podłączone jest ssanie to ten który znajduje się na wysokości wychodzącego górnego węża chłodnicy,w głowicy termostatu??Pozdrowienia.

Ventor / 2006-01-05 21:21:06 /


Ventor / 2006-01-05 21:21:44 /


Ten rozdzielacz u gory to nie jest glowiczka termostatu. Owszem, miesci sie w niej czujnik od ssania.

Termostat w v6 znajduje sie na dole po prawej stronie pompy wodnej patrzac w strone silnika, pod pokrywka na 3 srubki, do ktorej dochodzi gruby waz dolny od chlodnicy.

Mysza liil (EM) / 2006-01-06 07:35:13 /


tak jak pisalem prawie rok temu ja sie na podcisnieniach nie znam, wiec pytam tutaj.. :)

w Capri wyglada to u mnie tak:



a w Taunusie tak:



legenda: kreskowany prostokat= gaznik
strzałki:
czerwone= serwo
zielone= filtr pow.
niebieskie= zaslepione
czarne= aparat zapl.
brązowe= nie podlaczone
a jak powinno byc?? :)

Mac13k Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-01-05 19:53:26 /


aparat zaplonowy powinien byc podlaczony do cienkiej rurki z boku gaznika wiec tak jak masz w Taunusie - podcisnienie ma sie tam pojawiac po wcisnieciu gazu wiec musi byc nad przepustnicami

serwo musi miec podcisnienie bez wciskania gazu, zreszta to gruby waz i ciezko go pomylic, powinien byc tam gdzie w Capri w podstawce od przodu silnika

ta skosna rurka w podstawce to raczej podlaczenie do f.powietrza ale tego nie pamietam dokladnie

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-01-06 19:21:21 /


ok, dzieki, widze ze musze troche posprzatac tam.. :)

a do czego w takim razie jest to wyjscie z podstawki za gaznikiem od strony sciany grodziowej? to gdzie w tauniaku mam serwo podpiete?

Mac13k Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-01-06 20:32:24 /


Pierwsze pytanie - jaki masz kolektor? Bo byly 2 typy. Czy rysunki przedstawiają takie same kolektory?

Druga fotka wydaje sie byc OK (dla kolektorow po 82, bulbozaur na 2 śruby), ale przy brazowej strzałce powinno byc rozgalezienie - jeden krociec do sterowania klapą zimne/ciepłe w filtrze powietrza, a drugi grubszy jak od serwa, do odpowietrzenia skrzyni korbowej (podlaczony do pokrywy zaworów)

Krociec od gaznika ze strony pasażera do aparatu
Krociec od gaznika ze strony kierowcy zaslepiony, automat lub ekonomizer.

Mysza liil (EM) / 2007-01-06 20:36:34 /



kolektor- tzn. ta podstawke?? :)

wiem ze były 2 typy podstawek, jedna trojkatna, druga z jakby scietym rogiem trojakta wychodzacym do przodu samochodu.
w obu wozach u mnie sa trójkatne.
o wezu w pokrywe zaworów faktycznie zapomnialem, ale jego to zle chyba nie da sie podpiac.. :)

tak, chyba to sobie wydrukuje, i według tego dojde gdzie co powinno byc.. :)

Mac13k Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-01-06 20:46:05 /