logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » prz.napędu » Mustang III 79 most

Mustang III 79 most

Dobry wieczór.
Kupiłem Mustanga z ciekawym silnikiem 2,3 R4 + manual4
Silnik zrobiony w 1990 roku za 6500DM z papierami:
kute tłoki...
wałek 285st z jakąś regulacją na kole pasowym
gaźnik Holley 390cfm
mocna pompa olejowa
duża miska + chłodnica
i inne
Wszystko fajnie bo auto tylko do pomalowania ale dyfer zmielony bo zrobiony był na sztywno i nie przez jakieś spawanie tylko oryginalny kielich zamiast mech. różnicowego. Talerz/atak sprawny 37/12 = 3,08 luz jest na wielowypustach półosiek.
Auto było chyba zrobione do driftu albo na 1/4mili.
--Pytania--
Czy mówiąc o dyfrze 7,5" to średnica koła talerzowego (wewnatrz)?
Nie rozbierałem jeszcze ale co się szybciej zmieli półoś czy wieloklin w dyfrze?
Czy ktoś z Was kupował części z USA i może polecić sklep z niezbyt drogą wysyłką?
A może ktoś ma cały most?
Czy z takim przełożeniem 3,08 lepiej rusza się z pod świateł czy osiąga wielkie prędkości?
Wybaczcie naiwność pytań ale będę wdzięczny za każdą sugestię.

szuraj Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-02-06 21:25:39 /


Dobre foto nr 6. Kontrast do niezłego eseju 😁

wiśnia Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-02-06 21:45:18 /


To 7.5

Ja kupowałem. Szperę kupiłem używaną na ebay.com Reszta części wrzuć w googla "7.5 mustang rear end parts" i wykoczą ci sklepy.

W każdym sklepie oprócz transportu doliczą ci też cło od razu. Próbuj używane albo w USA Polamer ma taką usługę, że podajesz sklepom adres polameru. Przychodzi do polameru np: kilka paczek z różnych sklepów. Polamer przepkaowuje, wyciąga faktury i wysuła do Polski. Wtedy wchodzi bez cła często.

Most z Mustanga koło 700 zł. 7.5 był także w Aerostarze wtedy cena koło 200 zł.

Jarek / 2017-02-06 22:07:01 /


Chociaż po deklu to chyba nie 7.5 :)

Jarek / 2017-02-06 22:13:20 /


Z jednego sklepu w usa CJponyparts odpisali że 7,5". Czy to średnica koła talerzowego wewnątrz?

szuraj Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-02-06 22:23:47 /


Nie wiem. Musiałbym zmierzyć bo mam gdzieś w garażu atak i talerz. Zmieniałem przełożenie i mi został. Ma jakieś przełożenie koło 3.8 chyba. Mogę się go pozbyć jak ci się przyda.

Jarek / 2017-02-06 22:34:10 /


To jest inny rocznik i nie wróżę sukcesu ale może akurat....
http://allegro.pl/ford-mustang-3-8-96r-przekladnia-mostu-i6700213004.html

docencik12 Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-02-06 22:51:36 /


Jarek proszę zmierz w wolnej chwili. Ale dalej nie wiem czy te 7,5" to wewnątrz talerza czy podziałowa? Jak się ociepli to wyjmę półośki o zmierzę swój talerz.

szuraj Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-02-06 22:51:43 /


3.08 to długi most i długie biegi (przełożenie od v8)- sprzyja wysokiej prędkości na ostatnim biegu. Do driftu itp raczej stosują 3.50 3.88 .... przy zakupie szpery trzeba sprawdzić ilość zębów na półosiach -- zwykle szpery są na 31 i trzeba zmieniać półośki które mają tylko 28 zębów.

Ciekawe na ile ktoś zdłubał to 2.3 że jeździło z mostem 3.08 :P Fabrycznie miało 88 KM i z takim przełożeniem to pewnie by nie chciało ruszyć nawet na jedynce :P

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-02-08 11:34:56 /


Kupię cały most, może ktos ma?

szuraj Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-02-08 23:25:10 /


mam most z aerostara, tylko niewiem czy akurat taki jak by cie mogl poratowac..

Eddie Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-02-09 14:36:36 /


aero ma jedno mocowanie górnego wahacza, mustang 2, ale wszystko do przeskoczenia jest

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-02-09 21:42:16 /


Czy ktoś z Was zna tech. niemiecki? Może dowiemy się czegoś więcej o moim aucie.

szuraj Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-02-12 17:18:08 /


Nie chce mi się wszystkiego tłumaczyć, silnik po remoncie na fajnych gratach tylko panowie przegięli z wielkością gaźnika do tego motoru. Pewnie ze 150 kunia ma jeśli nie zajeżdżony.

Przemek S. Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-02-12 17:33:42 /


dziękuję

szuraj Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-02-12 17:55:18 /


Ja znam - ogólnie lista części które założyli do silnika jak wałek rozrządu 285 stopni, rolkowe dźwigienki zaworowe, zestaw mocniejszych spreżyn zaworowych, tłoki 9:1 firmy Schmiede, wzmocnione śruby korbowodów (powinno być Pleuelbolzenschruben) aluminiowe poduszki pod silnik, kolektor wydechowy baran, chromowana pokrywa zaworów, miska olejowa aluminiowa o 1/3 większej pojemności + pompa oleju, kolektor ssący 4 przelotowy, gaznik Holley 390cfm.


Silnik ma wszystkie nowe ułożyskowania (chodzi pewnie o panewki główne, korbowe i wałka rozrządu) nowy pasek napędu osprzętu oraz wyczynowy pasek rozrządu

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-02-14 16:38:13 /


Shmiede oznacza kute,to nie nazwa firmy. Aluminiowe nie są poduszki pod silnikiem tylko koło pasowe wału.

Przemek S. Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-02-14 18:05:19 /


Kurde ale wypas. Dzięki za tłumaczenie. remont w 10.90 roku a za półtora roku wymeldowany. Potem nie jeżdżony do tej pory. Pali fajnie, zbiera się na obroty. Zmierzę kompresję tak z ciekawości a jak założę most to się wszystko okaże. Przypomnę że ma oryginalną szperę 100% i zmielone chyba półośki bo się nie da jechać tylko pół metra i coś stuka i luz jest ale zęby atak/talerz dobre. rozbiore niebawem.
Dzięki za czytanie.

szuraj Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-02-14 20:09:51 /


Troszke się rozpędziłem z tym Schmiede - bo piszą wszystkie rzeczowniki z dużej jak to ich język. Faktycznie kute -- pewnie od 2.3 T tylko wysoka kompresja :)

Dolne koło pasowe jest z tłumikiem drgań ? Możliwe, ale przy pasku klinowym a nie wielorowkowym chyba dziwny pomysł :P

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-02-14 20:36:23 /


Mike, tłumiki drgań na pasek klinowy są stosowane w wyższej klasie silników.

magic Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-02-14 23:25:02 /


Mam takie kółko na 302 v8 z 69r tyle że żeliwne ;) Wiem, wiem ... ale alu ? :)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-02-14 23:50:44 /


Znalazłem chyba! Mam most 6,75 z forda Fairmont miał tę sama płytę podłogową to i most pasował. Jako jedyny miał dekiel dyfra na 8 śrub.
Tu opis z którego można by (słabo znam angiel) wywnioskować czy wejdą do niego bebechy 7,5 czy 8,8.
https://fordsix.com/viewtopic.php?t=69291

szuraj Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-02-15 22:20:53 /


Zobaczcie! Mam taki sam dyfer i szperę ja na tym filmie tylko większy luz.
https://www.youtube.com/watch?v=JWAVcJVHZ28

szuraj Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-02-19 11:07:03 /


Auto już jeździ i żadnej szpery nie było w pierwotnym dyfrze. Tam w środku był mechanizm różnicowy ze zmielonymi satelitami. Półośki dobre. Załatwiłem inny most 7,5 / 3,75 i jest ok. Amortyzatory z wężykami okazały się pompowane bo przypadkiem znalazłem wentyl.

szuraj Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-04-12 05:19:29 /