logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » ogólne » Kilka pytań o Granadę :>

Kilka pytań o Granadę :>

1. Czym się różni Consul od Granady?
2. Czy podzespoły zawieszenia i napędu są zamienne między grandami MK1 i MK2? Dyfry, belki, wały, skrzynie, wahacze, piasty, przekładnie kierownicze itd...
3. Czy wnętrze jest zamienne?
4. Dlaczego jedne granady mają taki przód, a inne nie? (obrazek)? Co to za wersje?

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-03-19 10:21:18 /


Consul od Granady - poziomem wyposażenia i wykończenia. Po lifcie w 1975 Consul/Consul L zmienił nazwę na Granada/Granada L.
Consul miał atrapę w postaci dwóch otworów jeden nad drugim, Grania L/XL/GL/GXL/S ma taki łamany "falochron" z listewek jak na fotce 2, a na fotce 1 jest Granada Ghia po lifcie.
Do liftu były poziomy wyposażenia: Consul - Consul L - Consul GT - Granada XL - Granada GXL, a po lifcie: Granada - Granada L - Granada S - Granada GL - Granada Ghia.
Wnętrze (fotele, boczki, dywany) nie wiem, deska na pewno nie. Zawieszenia, magiel, silniki, skrzynie, dyfry zamienne. Pamietaj, że (tak jak w Escortach Mk I i Mk II) Grania II kombi różni się od "jedynki" tylko komorą silnika i oblachowaniem w przód od grodzi (dlatego tylne drzwi II sedan i kombi są niezamienne).
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-03-19 11:13:00 /


Z dyframi bym się tak nie podniecał. Mk1 przed liftem w wersjach silnikowych od 2.3 w górę miała grubsze półosie i większe przeguby z dużym rozstawem mocowań, które zniknęły w 74 roku i pojawiły się dopiero w scorpio diesel 92 a później cosworth. Do tego dochodzi mnóstwo drobnych różnic w lifcie 74. Deska owszem jest inna choćby na dodatkowy suwak nawiewu w dolnej części przy nogach kierowcy. Atrapą z pierwszego zdjęcia to ghia po lifcie. Nie pasują od niej listwy wykanczajace klap i blotnikow do starszej GXL. Na drugim zdjęciu kundel. Przedlift 72-74 ma lusterka na cienkich stopkach. I wiele wiele innych różnic mechanicznych i detali. Temat na doktorat. Tymczasem Curtuis, poogladaj sobie uważnie foldery, sporo się rozjaśni.

Mysza liil (EM) / 2017-03-19 12:00:26 /


W sumie drugie foto nie kundel, tylko policy mk1 nie ghia. Atrapa przed liftem była podobna, tylko bez napisu FORD, we wszystkich wersjach, nie licząc biedy i consula. Zaś consul GT miał w ten jaskolczy dziób wbudowane okrągłe halogeny.

Mysza liil (EM) / 2017-03-19 12:06:13 /


Zawieszenia Mk1 MK2 mają różnice w belce inaczej przykręca się dyfer, cylinderki mk1 są na dole, z tyłu po przełożeniu zawiasu nie będzie ręcznego, nie da się założyć linki mk2 ze względu na inne mocowania w karoserii. Zakładając zawias przód z mk1 do mk2 będą trudności z trafieniem mocowań trzeba też łapy silnika z mk1. Ogólnie chyba w każdym elemencie są różnice wizualne w odlewach, tłoczeniach itd.
Deska mk1 przed i po lifcie jest zamienna tylko dolna blacha nie jest zamienna.
Różnic jest wiele jednak zamienić większość mechanicznych rzeczy można, niektóre tylko z małymi modyfikacjami.
Jak to było swego czasu widać w jednym consulu z forum nawet przód był z granady mk2 :)

Hubert_M Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-03-19 14:59:41 /


Pompa hamulcowe z przedlifta ma jedno wyjście na przód i trójnik na belce, dodatkowy wężyk elastyczny. Przedlift ma amortyzator drgań silnika w v6! Wydechu środkowe nie łączą się w jedną rurę tylko idą do ostatniego tłumika dwie rury. Tłumiki środkowe w przedlifcie mają wieszaki gdzie w późniejszych wersjach wiszą na rurach kolektorowych. Itd itd itp...

Mysza liil (EM) / 2017-03-19 16:31:36 /


Mysza ten większy dyfer miałeś może w swojej? bo w moich 2.3 przed liftem dyfry delkitnie się różnią od mk2 ale były zwykłe półosie tak że da się to przekładać do mk2.

Hubert_M Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-03-19 18:29:07 /


No to, że jest sporo drobnych różnic to mnie nie dziwi... Wieszak wydechu czy inaczej rozplanowane przewody hamulcowe to w sumie nawet między tymi samymi rocznikami mogą się różnić jak cytryn i gumiak ogarniali samochód ;P

Tarcze, klocki są zamienne mk1/mk2?
Bębny hamulcowe z tarczami kotwicznymi mk2 da radę założyć na półosie mk1?
Dyfer w całości z półosiami jest przekładalny i pasuje pod wał?
O tym podobne zależności pytam ;>



Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-03-19 20:57:31 /


Tak, w mojej 2.3 gxl miałem duże przeguby i grube półosie.

Mysza liil (EM) / 2017-03-19 21:47:52 /