logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » 2.0 r4 Niemcy (13 sek do 100) 2.0r4 Brytania (10,4 sek) rożnica...

2.0 r4 Niemcy (13 sek do 100) 2.0r4 Brytania (10,4 sek) rożnica...

Zastanawiałem się właśnie czy nie ma jakiegoś błędu w informacji podanej w "osiągnięciach". Jesttam napisane że silnik brytyjski o takich samych parametrach jak niemiecki (101 km 5500, 15,5 kgm) jest wolniejszy o ponad 2 sekundy w sprincie do setki ? Jak to możliwe, wersja niemiecka Capri MKIII jest cięższa ?
Wydało mi się to dziwne bo na stronkach niemieckich znalazłem informacje że 2.0r4 przyspieszał w 10,4 sek. Nie pisali że to silnik niemiecki, ale nie pisali także że brytyjski. Sądze jedank że wspominali o produkcji krajowej. Co o tym myślicie ?

Sowa {3M} Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-11-20 15:17:06 /


moze inna skrzynia biegow?

goras Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-11-20 15:21:31 /


Tak to mozliwe, ale interesuje mnie bardziej jaka jest rzeczywista wartość przyspieszenia w samochodach niemieckich,bo co strona a Capri to inne dane :)

Sowa {3M} Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-11-20 15:34:24 /


Na moje oko to jest pomyłka. Proponuje przejrzeć dane z folderów, tam można wszystko wyczytać. Kiedyś w wolnej chwili sprawdzę i uporządkuję dane w osiągach. Niemieckie Mk III 2.0 R4 z manualną skrzynią biegów w zasadzie wszędzie ma podawane 10,5 do setki, 2.0 V6 dwie sekundy gorzej. Tu jest parę przykładowych tabelek:

http://www.capri.pl/images/image.php?back=/library/folder-ford-capri-19800721.php&dir=/library/folders&name=folder-ford-capri-19800721-p15
http://www.capri.pl/images/image.php?back=/library/folder-ford-capri-19790621.php&dir=/library/folders&name=folder-ford-capri-19790621-p15
http://www.capri.pl/images/image.php?back=/library/folder-capri-mk3-11.php&dir=/library/folders&name=folder-ford-capri-mk3-11-p17
http://www.capri.pl/images/image.php?back=/library/folder-ford-capri-super-gt-super-injection.php&dir=/library/folders&name=folder-ford-capri-super-gt-super-injection-p4
http://www.capri.pl/images/image.php?back=/library/folder-capri-mk3-2.php&dir=/library/folders&name=folder-capri-mk3-2-8

Michał Konieczny Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-11-20 18:46:18 /


to nie pomylka
poprostu brytyjczycy sa lzejsi:)

Hoover 3M / 2002-11-20 21:25:36 /


to polcy chyba jeszcze ciężsi bo moja czwórka za cholerę nie osiągnie takich przyspieszeń.

kawasaki / 2002-11-20 22:50:04 /


Zgadza się Hoover niemcy piją za dużo piwa, a co za tym idzie rozpychają żołądki. Dalej oznacza to że więcej muszą jeść i odpowiedź gotowa !

MK dzięki za odpowiedź popartą dowodami :)

Sowa {3M} Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-11-21 08:21:08 /


Na Brytyjski i Niemiecki rynek MK III ma taki sam most ale różnią się skrzynie biegów. Ale skrzynie mają inne przełożenia.
W Anglii: I - 3.65, II - 1.97, III - 1.37, IV - 1.00.
W Niemczech: I - 3.58, II - 2.01, III - 1.40, IV - 1.00.
Wynika z tego, że Niemcy używali do wersji 2.0 takiej skrzyni jak Anglicy w 1.3 i 1.6...

Michal W Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-12-17 19:09:33 /


troche mi się namieszłao ale sedno jest jasne....

Michal W Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-12-17 19:11:11 /


a jak to sie ma jesli teraz niemiecka skrzynie 4 zastapie 5biegowka z sierry
czy starce duzo z przyspieszenia do 100 jesli mam ten "nadbieg"

Hoover 3M / 2002-12-17 21:41:43 /


To jeszcze zalezy jaka masz te 5 ze sierry... ja juz znam z doswiadczenia dwie rozniace sie przelozeniami jedynki, dwojki i trojki ;-)
Mam w garazu 5 "długą" i "krótką" ;-)
A podejrzewam, znając forda, że w historii pojawila sie pewnie z jeszcze jedna wersja tej skrzyni np. w jakiejs odmianie transita lub czegos jeszcze.

B / 2002-12-17 22:23:01 /


hmmm to nie rozwilo moich watpliwosci
pytanie czy z 5 zawsze strace na przyspieszeniu ?
a z 4 zyskam?
czy ta 5 to jest nad bieg i niewiele sie zmienia od 1-4 czy jest calkiem inacze rozlozone przysp?

Hoover 3M / 2002-12-17 23:32:09 /


W "naszych" skrzyniach, niezależnie czy to jest czwórka czy piątka, 4 bieg jest zawsze 1:1, a 5 bieg (jeśli jest) jest zawsze nadbiegiem. Tak więc obecność 5-go biegu niewiele zmienia, jeśli pominiemy różne masy skrzyń i wpływ tego czynnika. O wszystkim decyduje rozłożenie przełożeń biegów 1-3. Co do przewidywanych strat/zysków sugeruję postudiować sobie przełożenia różnych skrzyni - http://www.capri.pl/garage/gearboxes.php - tu masz wszystko wypisane.

Michał Konieczny Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-12-17 23:45:19 /


tak swoja droga bawiac sie 'cartest'em to roznica na przyspieszeniu 0-100km/h jest naprawde niewielka, ja sprawdzalem 2.3/2.8 i skrzynie 4'ki/5'ki i rone mosty, na pojedynczym elemencie roznica rzedu kilku dziesiatych sekundy (most 2.3 vs most 1.6) tak ze raczej bedzie to kwestia czy ci tak wygodniej...

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-12-17 23:57:58 /


Ale się porobiło! Nie pamiętam z którego katalogu nasz Guru MK wziął te dane o przyspieszeniach 0-100 dla angielskiej i niemieckiej 2.0. Pewne jest tylko to, że Angole zaprzestali montowania widlastych dwulitrówek (a dokładnie Essexa V4-1996cc) z chwilą wprowadzenia motoru R4 Pinto SOHC 1993cc, a w Kolonii przez cały czas mieszali i jednoczesnie na rynku występował V6 Koeln 1998 cc i rzeczony R4 Pinto o mniejszej masie i większej mocy. Poniewaz w katalogach od zawsze Koeln V6-2.0 miał 13.0 do setki, jakiś matoł (nie obrażając, większość prac przy składzie takich wydawnictw wykonują panienki) na obcasie automatycznie zapomniał zmienić ten wynik w tabelkach przy okazji wprowadzenia motoru R4 Pinto. I stąd cały ambaras, pokutujący (nie tylko na tej stronce) od lat. Żadna różnica przełożeń skrzyni nie mogłaby spowodować takiej różnicy osiągów - no chyba zeby ten niemiecki egzemplarz miał usunięty jeden zestaw kół ze skrzyni. Wtedy (rozpędzany I-II-IV albo I-III-IV czy też II-III-IV) rzeczywiście straciłby te 2.6 sekundy. We wszystkich testach drogowych Capri 2.0 R4 SOHC - angielski czy niemiecki, Mk II czy też III zawsze miesci sie pomiędzy 10 a 11 sekund do setki.
A teraz co do ostatnich postów indywidualnie. Cobra 427 - jedyne poważne różnice w skrzyniach "piątkach" do Sierry spowodował moment przejscia na skrzynke MT 75, stosowaną także w Scorpio i Transicie. Ma ona inny układ ruchów lewarka i zupełnie inną gradację przełożeń wewnątrz. Ale skrzynie stosowane w Taunusach, Capri i Sierrach do 1987 r. WSZYSTKIE maja czwórkę 1.00:1 a trójkę zwykle 1.40:1 i dwójkę 2.00:1 (rozrzut odpowiednio 1.37 do 1.41 oraz 1.97 do 2.01, a więc ok. 3-4 km/h na prędkości maksymalnej). Inaczej zestopniowana jest tylko skrzynia w Sierrach 2.8 i Capri 2.8. Tam trójka ma 1.26:1 a dwójka 1.81:1, a wiec różnica prędkosci przy tym samym moscie może sięgać nawet 10-15 km/h. Tak więc C0ke ma rację, róznice w czasach 0-100 będą rzedu dziesiatych części sekundy. Zdecydowanie więcej zalezy od mostu. Najlepiej połączyć skrzynię piątkę z krótkim mostem z 1.3 albo 1.6. Wtedy wprawdzie prędkość na czwórce spadnie do 140-150, ale jeszcze zostaje piątka do maxa. A but jest jak trza. Niczego więc Hoover nie stracisz montując piątkę, bo i tak przy rozpędzaniu na full piątki nie zapinasz poniżej 130, a biegi od I do IV masz te same. A dowcip MK o róznicy masy skrzyń jest niezły. To mniej wiecej tak, jakby zastanawiać się, czy próby zrywu robimy przed obiadem czy po, albowiem z pełnym a z pustym bakiem paliwa róznica bedzie już większa. Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-12-18 09:20:46 /


Ja już się parę razy do tych danych ustosunkowywałem - są przepisane z różnych publikacji i z oryginalnych fordowskich folderów. Że są podane tam błędnie, to jasno widać, ale skoro brak prawidłowych danych, to już zostało jak jest. Można by jedynie interpolować ... Może napiszę na stronie z danymi chociaż jakiś komentarz.

Michał Konieczny Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-12-18 13:01:23 /


dzieki cOke,krk4m i Mk:)
bo zostanawilalem sie czy znowu nie wstawic 4 -ale rozwilaliscie moje watpliwosci zostaje 5:) pozdrawiam

Hoover 3M / 2002-12-18 15:37:10 /


Do krk4m

Dzieki za wyjasnienie. Kupilem niedawno skrzynię, piątkę razem z silnikiem od Granady 2.8i jednoczesnie zamontowalem most od tejze granady, ale nim silnik byl gotow polaczylem ten most z silnikiem 2,0R4 Pinto i "jakas" (w sensie, ze nie wiem dokladnie od czego) piątką (identyczna z zewnatrz jak ta z tej granady, czyli po prostu zwykla ze sierry itp.
Co sie stalo...
Samochod sie calkiem niezle odpychal (na 2,0R4), podobalo mi sie. Gdy zalozylem silnik 2.8 (bez "i" - zalozylem gaznik) i skrzynie od niego (ta wyjeta razem silnikiem z granady) okazalo sie, ze samochod jest przymulony. Rzoczarowalem sie, bo przeciez nie po to zakladalem 2.8 ;-) Trzeba bylo bardzo wysoko ciagnac kazdy bieg by miec dobre przyspieszenie. W zasadzie uzywalem tylko trzech pierwszych biegow, bo wlaczenie czworki przy 150 zdlawialo silnik a o piątym biegu nie wspominajac.

Pisze to po to, by pokazac, ze jednak zmiana skrzyni ma pewien wplyw na dynamike (jesli auto mialo wczesniej nieoryginalna). Inna sprawa, ze moj samochod ma czesci z roznych i w zaleznosci od tego co kupie (kota w worku-hehe) zmienia sie znacznie jego charaktrystyka, osiagi itd.itp. ;-)

Pozdrawiam

P.S. Domysla sie ktos jakie przelozenie ma most od granady 2.8i? Jakos pech chcial, ze nie mam w zadnej ksiazce tej drobnej wrtosci liczbowej... hihi

B / 2002-12-18 17:35:04 /


Chyba 3.45
http://www.taunus.luck.pl/mandrzej/images/technika/skanygran/g-03.jpg

PiotrekFCapri / 2002-12-18 23:31:33 /


Dzieki ;-)

B / 2002-12-19 12:57:18 /


i tu sie zdziwicie mam 2,0 R4 a tu szok okolo 9sekund do 100 a w sobote na trasie katowickiej jechalem za nowa laguna jakos sie tak rozbujalismy albo on chcial mnie zgubic :) patrze na licznik a tu 180km/h i jeszcze czuje przyspiesza doszedlem do 210km/h i stwierdzilem ze to juz troche za szybko mysle ze do tych 220 moze dalo by sie go rozchustac (wiem ze nie jest to zbyt madre 23letnim samochodem tak jechac) skrzynia od sierry 5 lux, kolektor 4w2 2w1, nowa linka , licznik ok , militec i pomoc CHUDERA . pytanie coby nie zaczynac nowego watku co jest grane ze on tak pomyka wy tez mieliscie takie mile niespodzianki? ps.niewiem ile bylo obrotow na obrotomierzu

Michal FAZI / 2003-12-30 00:41:42 /


I tu się nie zdziwimy. Przykro mi Fazi, ale przy następnej próbie przeliczaj prędkość wedłóg wskazań obrotomierza, przełożeń skrzynki, mostu, i średnicy kół. Te 180 to maksymalny max przy tym silniku, a wskazania prędkościomierza w Fordach z wykle są takie jak chcielibyśmy (czyt. zawyżone), a nie takie jak być powinny.

Szajba Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-12-30 00:53:45 /


pamietam gadalismy o tym i to samo i powiedziales. musze to jakos dokladnie sprawdzic bo sam w to niewierze ale chcialbym zeby tak bylo :) most jest od c3 niewiem czy ma to jakies znaczenie. wiem jak sprawdze rozpedze sie pod suszarke i policja powie mi ile jechalem

Michal FAZI / 2003-12-30 01:06:44 /


Fazi :)) gdzie takie wiadukty budują i takie wiatry wieją :)))

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-12-30 11:52:16 /


kole mszczonowa. musze sprawdzic faktyczna te predkosc i wogole go zmierzyc co i jak bo mnie to ciekawi czy ja mam takie debesciarskie capri lub czy mnie debrsciarsko oszukuje

Michal FAZI / 2003-12-30 17:24:40 /


:) Tacho w fordach jest tak samo miłe jak w audikach, ale do corsy to im duuużo brakuje :) Mi w 2.3 dochodziło do 220 i jeszcze był zapas, a od 160 wskazówka prędkościomierza miała lepsze przyśpiesszenie jak samochód :) Najlepiej zamontować sobie elektroniczny licznik rowerowy.

RoT Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-12-31 00:53:14 /


hmm przy 100 km/h jest zgodnosc licznikow z innym samochodem

Michal FAZI / 2003-12-31 03:17:04 /


A przy 96km/h z suszarka :P

pmx (wiewior;) Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-12-31 14:00:29 /