logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » gaźniki » Gasnący gaźnik - DZIWNE!!!!

Gasnący gaźnik - DZIWNE!!!!

Witam
Mecze sie z tym problemem juz od jakiegoś czasu i nic jakos nie chce sie poprawic. Proclem jest nastepujacy. Mam gaznik od 2.3 V6 solex 35/35 i gaznie na wolnych obrotach.. Ale od początku. Wykluczam przyczyny zewnętrzne ze strony silnika- ma rowne cinienie na cylindrach i chodzi ok. Z reszty osprzętu pompka paliwa jest nowa i aparat zapłonowy z pompką przysieszania zapłonu tez jest nowy ( Bosha). Niby muszi grac, a jednak nie chce...
Objawy są następujące. W czasie jazdy silnik chodzi swietnie, dobrze przyspiesza, nie strzela w gaznik, nie kopci, nie smierdzi benzyna- zadnej z tych rzeczy - ale jak na jadąc 100km/h wyrzucam mu na luz- gaznie, to samo przy wurzucaniu na luz przy hamowaniu silnikiem - tez gaznie.
Troszke mnie to denerwowalo, wiec rozebralem gaznik,( zeby potem dobrze zlozyc porobilem sobie zdjecia i pozapisywalem ile jaki wret byl wyrecony) Gaznik wyladowal na dwa dni w nitro... Wylecialo z niego duuuzoo narawde duzzo syfu. Calosc zlozylem, poskrecalem jak nalezy, ustawilem wedlug tego jak bylo wczesniej i ... CHODZI, chodzi rowniutenko, ladnie odpalil prawie od razu... I tak sobie chodzil rowniutenko jakies dwa dni (200km) az nagle zaczal znowu gasnac... I o co tu chodzi??? Myslem ze moze to przez to,iz filtr paliwa jest na odcinku miedzy popmka i gaznikiem, wiec przelozylem go przed pompke paliwa.. bez zadnych efektów ;*(
Znow dzi zdjalem gaznik i pstryknal kilka zdjec, bo calosc jest dosyc nietypowa - szczegolnie ciekawi mnie jedna z dwu głównych dysz ( to chyba sa główne )- zaznaczone na pierwszym obrazku czerwonym kolorem - zazwyczaj sa rownej wielkosci a umnie jedna jest 2x szersza ;/ No z udziwnien to chyba tyle..
a jeszcze jak sie na wyjetym gazniku otwiwera przepustnice i leci benzyna to w miejscu gdzie u gory gaznika wychodza dwie rurki ( zaznaczone na zdjeciu nr 2) -ma to jakies oznczenie 4.0 - leca babelki poweitrza jakby byla tam niesczelnosc- no chyba ze tak ma byc..
Zalaczam kilka zdjec gaznika rozebranego. Wszystkie gumy (membrany ) ktore sa na bokach gaznika sa ok, a przynajmniej na takie wygladaja...
Porsze o pomoc bo juz mnie krew zalewa jak mi ciagle gasnie... ;(

michalch83 / 2006-02-10 16:30:16 /


i jeszcze kilka zdjec

michalch83 / 2006-02-10 16:36:40 /


jassne, że bedzie dobrze działać....

rózne rurki emulsyjne (te dziurki co nazwałes dyszami)dostarczaja różą mieszanke dla każdej gardzieli a wiec na każdy rząd cylindrów moze i jakoś to chodzi ale napewno nie poprawnie, gdzies bedzie za uboga mieszanka a gdzieś za bogata, jak tak jeszcze dłużej pojezdzisz to mozesz pozniej zobaczyć np. przepalony tłok i inne takie ciekawostki

spod wtryskiwaczy ( te rurki co wtryskuja paliwko jak dodasz gazu) tez nie powinno bąblić, tam jest o-ring, który to uszczelna ale u ciebie to raczej on 'był'.

sugeruje zakup innego gaznika celem pozyskania dwóch jednakowych rurek emulsyjnych oraz zakup reperaturki do gaznika, i wymiane wszystkich uszczelek, oringów itp.
Wymiary dysz, etc. znajdziesz na forum + pdf, kraftsoffsystem czy jakoś tak o gaznikach na naszym ftp, + 'gazniki' kassedorf'a

Masa osób narzeka na osiagi, spalanie a stan w jakim sa gazniki, miksery, instalacja zapłonowa, etc. woła o pomste do nieba.
pozdro

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-02-10 17:00:18 /


Tak! mialet naka sama dziiwna probleme. Kiepskie papiwo, albo cos w zbiorniku paliwa. Pozbylem sie tego klopoty- zamontowaniem nowego filtru. No tylko nie tego taniutkego plastikowego guwna- a metalicznyn od jakiegos wtryskowego auta. wybieralem naitannejszy. za jakich 6$. Ale wyprodukowany- MANNen I powbulem sie tej klopoty. Ale mam webera 32/36.

SlavaK Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-02-10 17:02:43 /


coke ja nie narzekam , a po prostu pytam bo moja znikoma wiedza tam nie siega...
gdzie mozna kupic reperaturki do tego gaznika- ja szukalem w bydgoszczy to wszyscy robili karpia...;/

michalch83 / 2006-02-10 17:13:01 /


http://www.allegro.pl/show_item.php?item=84410825 lub ChuderCapriService :]

Mysza liil (EM) / 2006-02-10 17:21:34 /


Pozatym słabo szukałes w bydgoszczy... http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=3652670

Mysza liil (EM) / 2006-02-10 17:23:30 /


Ja szukalem pod solex ;) Coż głupi jestem ;)
Pozdrawiam i dzieki...

michalch83 / 2006-02-10 17:26:06 /


wiele osób narzeka na osiagi i spalanie, to nie było kierowane do Ciebie ;)

reperaturę np. z allego
b.ładny zestaw i co ważne ma wszystkie membranki http://allegro.pl/show_item.php?item=84610697

poszukaj na forum ktoś podawał adres firmy z wawki która prowadzi sprzedaż wysyłkową, aczkolwiek rurek emulsyjnych tam nie ma! możesz wziąść np. solexa 32/32 i rozwiercić dysze i rurki do wymaganych rozmiarów.

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-02-10 17:29:36 /


Akurat na osiagi i spalanie nie narzekam ;)) Ale nie ważne.. ;) Dzieki wielkie. Jutro ruszam do bdg z gaznikeim, jesli nie bedzie horrendalnie drogo to zostawie go panu ktorego wyszukal mysza ;)
A jakiegos solexa 32/32 mam wiec rurki sie znajda ;)
Dzieko raz jeszcze ;)

michalch83 / 2006-02-10 17:40:40 /


no to za wczesnie sie cieszylem ;( dzwonilem do pana z bydgosczy ale on sie tych solexow nie tyka ;( Cóż chyba bedzie trzeba kupic zestaw naprawczy i pokombiowac ;)

michalch83 / 2006-02-10 17:45:42 /


i jeszcze jedno pytanie - ktory zestaw bardziej bedzie pasowal do mojego gaznika????
Bo eter-mot ma dwa do solexa 35/35

ten:

http://allegro.pl/show_item.php?item=84410825

czy moze

ten:

http://allegro.pl/show_item.php?item=84610697

Dzieki z gory za odpowiedz ;)

michalch83 / 2006-02-10 17:56:11 /


Oba sa te same.

W sumie dziwne ze Pan z bydgoszczy nie tyka tych solexow, skoro kupowalem u niego zestaw ;)

Mysza liil (EM) / 2006-02-10 19:36:28 /


W sumie to nie wiem czy takie dziwne ze ten gaznik nie działa. ZObacz sobie miejsca ktore zaznaczyłem strzałkami. Gaznik wyglada na pogięty (jak 80% solexow - przez zobytnie dokrecanie puszki filtra i jazde na niepracujących wszystkich cylindrach) Górna pokrywa nie dolega do dolnej czesci całą powierzchnią (zdaje sobie sprawe ze jest odkrecona na fotkach ale deformacje widac wyraznie). Ja remontując swojego solexa, zafundowałem mu wstępne prostowanie i dokłane szlifowanie obu płaszczyzn. Po tym zabiegu "klocki" zaczely do siebie pasowac.

Mysza liil (EM) / 2006-02-10 19:58:20 /


ufo, ja jeszcze raz tą samoż śpiewkę:
1. synchroniazcja przepustnic
2. na wolnych przepustnice mają być uchylone tyle, żeby odsłonić pół pierwszego otworu wypływowego emulsji paliwowo-powietrznej wolnych obrotów
3. resztę wolnych regulujesz śrubą dławiącą dyszę powietrza dodatkowego
I nie ma prawa zgasnąć na wolnych obrotach choćbyś go puścił na luz po katingu na 6 000 obr.
Różna średnica dysz powietrza układu głównego nie miała wpływu na pracę na wolnych.
Jak będzie gasł nadal, to polecam wymienić sprężynkę w zaworze hamowania silnikiem (ten mały dekielek pomiędzy przelotami pod komorą pływakową przykręcany na 3 śruby) - może jest za słaba i nieco większe podciśnienie powoduje jej przeciągnięcie i przyssanie membrany z iglicą "na stałe".

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-02-10 20:03:11 /


Mysza - masz racje dekielek rzeczywiscie jest troche zdeformowany... Ale to sie wyprostuje przed nastepnym zalozeniem... Co do pana z bydgoszczy to jak usłyszal solex eeit 35/35 to normalnie jak kaczynski z rokita :) nie bo nie on nie może..
Co dozestawu naprawczego to ten jeden ma duzzo wiecej ooringów ( gdzie one wsyztkie przychodza??? )...

Coke - też miałes racje- ten ooring o ktorym wpomniales istnal w 4 częsciach ;// i dlatego babli...

Granadziarz- przepustnice są zsynchronizowane, a ta spężyna która wspomniałeś jest taka sama jak w moich 2 innych solexach, czyli chyba oryginalana, niemniej jednak byc moze jest za slaba- spróbuje z jakas mocniejsza...

I teraz znowu pytanie skrajnie laickie ;)
Jak sie wyjmuje (odkręca??) te wspomniane wczesniej rurki emulsyjne i te wie mniejsze ( zaznaczone na czerwono). No i gdzie przychodzą te wszystkie ooringi, bo na razie wykombinowalem tylko jeden wyzej wpomniany ;) Wiem, że moje pytania dla większości brzmią smiesznie i naprawde wolalbym dac zając sie tym gaznikiem jakiemus specjaliscie, ale w moim regionie ich mało a jak są to sie boją ;/

I naprawdę dzięki za fachowe ( ale zrozumiałe) zazwyczaj odpowiedzi!!! Moze dzięki temu chociaż mniej zepsuje ;)

michalch83 / 2006-02-10 20:41:23 /


Te wszystkie oringi nie musza byc zalozone. Jak mniemam solexow EEIT 35/35 jest przynajmniej z 5 typów, niektore nie mają wogole srubek regulacyjnych, niektore maja ich calkiem sporo :). Na wszystkie obrotowe srubki regulacyjne zaklada sie oringi. Ale te z zestawu przewaznie nie pasują :)

Mysza liil (EM) / 2006-02-10 20:50:49 /


wyjmowanie rurek emulsyjnych:
z komory pływakowej wykręcasz dysze (o ile dobrze pamietam główne paliwa), przez uzyskane otwory wybijesz aluminiowe zaślepki po drugiej stronie rurek emulsyjnych, i delikatnie! wybijesz rurki, można pewnie użyc jakiegoś przyrządu serwisowego pierburgg/solex costamcostam... i wyjąć je 'z góry', ale kto to ma?
te mniejsze szczerze mowiac nie wiem, nie wyjmowałem,

mysza jak sie popieści to sie zmieści ;)) trochę wytrwałości.

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-02-10 21:11:18 /


Coke - znowu miałeś racje ;) wyszlo jak po maśle ;) Pewnie ooringi przychodza tez na tych rurkach??? U mnie nie ma ,ale miejsce jakby jets ( zdjecie).

Mysza- ale tam śa tez jakies duze kółka- gdzie one przychodza????

michalch83 / 2006-02-10 22:29:20 /


tu akurat nie, ;) poprostu wchdozi na wcisk
'duże kółka' mniejsze jest pod filtr paliwa, a większe... ssanie? nie wiem nie miałem
pozdro

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-02-10 23:16:46 /