logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » Silnik V6 starego typu

Silnik V6 starego typu

Szukam informacji na temat silnika V6 starego typu jaki był montowany np w 20m.
Konkretnie co tam jest zmienione, jak się ma nowy blok do starego bloku. Czy da się z silnika nowego typu zrobić silnik starego typu wymieniając to i owo.
Jak się ma do tego wszystkiego ESSEX, on wydaje się bardzo podobny do cologne starego typu.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-04-30 01:11:56 /


Dzwon do Granadziarza. Kiedyś mi te różnice tłumaczył....

michalch83 / 2017-04-30 09:19:40 /


Całkiem inny układ chłodzenia. Inny blok moim zdaniem całkiem też.

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-04-30 09:25:57 /


Zapek - broń Boże nie mieszaj Koelna z Essexem. Na fotkach są podobne, bo konstruowali je w tym samym okresie ci sami goście w Dearborn. Ale to tak jak Fiat 126 i 127 - niby linia podobna, te same reflektory i korbki w drzwiach. Reszta niekompatybilna.
Koeln w założeniu miał obsługiwać grupę średnic tłoka od 80 do 90mm i skok od 58 do 67mm, a Essex średnice od 93 do 100mm i skok od 60 do 73 mm. Przekłada się to na pojemności V4 od 1.2 do 1.7 dla Koelna i od 1.7 do 2.3 dla Essexa - dla V6 odpowiednio o 50% więcej. Później po opanowaniu technologii odlewów cienkościennych Essex stał się niepotrzebny (oszczędność surowca i unifikacja), bo Koeln doszedł także do 100 mm średnicy, a skokiem (84mm) daleko Essexa przeskoczył.
Essex jest o parę cm dłuższy, szerszy, wyższy i ma o kilkanaście mm większe rozstawy osi cylindrów. Takoż większe panewki i znacznie grubsze przekroje (ścianek, wału, korbowodów, etc.). Dzięki temu zwykle waży o 20 (V4) lub 30 (V6) kg więcej od Koelna.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-04-30 09:39:04 /


Z tego co pamiętam z osprzętu:

- Inne kolektory dolotowe i wydechowe
- Inne pokrywy zaworowe i korek wlewu oleju
- Gaźnik, mocowanie linki gazu do kolektora, pucha filtra powietrza
- Obudowa rozrządu
- Miska olejowa
- Koła pasowe, wiatrak chłodnicy
- Alternator

I to też nie było tak że np istniał tylko jeden typ korka do pokrywy zaworowej, bo widziałem ze dwa, tak że były jeszcze też różnice wynikające z modelu auta do którego tą v6 upychano.

bad ass boy / 2017-04-30 10:22:57 /


Eeee no, ale tutaj właśnie widać to co jest najbardziej istotne. Układ chłodzenia, co jakoś działał w inne stronę i miał z tyłu w bloku wyloty i te śmieszne rurki po zewnątrz.

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-04-30 10:30:11 /


A czy to nie jest tak że stare v6 jest łopatologicznym rozwinięciem o 2 cylindry znanej nam powszechnie kolońskiej V4?
Czy założenie do bloku V6 nowego typu przedniej obudowy rozrządu od V4 i głowic starego typu od V6 da nam w efekcie stare V6?
Da się tak to pomataczyć? Bo wydaje się to logiczne dość.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-04-30 10:52:32 /


A nie jest tak, że sam blok też jest istotnie różny jeśli chodzi o chłodzenie?
http://www.fordopedia.org/parts-catalog/early-v4-v6/TV1.20

Konar / 2017-04-30 11:02:30 /


Zapek - dokładnie tak to jest. Zarówno Essex jak i Koeln powstały za wodą jako czterogarowe połówki jankeskich V8 (mniejszej i większej), a potem Angole i Niemcy dodali do nich po dwucylindrowym 'plasterku' robiąc V6.
Tyle że Essex V6 nie doczekał modernizacji, bo po zjednoczeniu Ford Europe ustalono, że Koeln da radę realizować także zadania Essexa.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-04-30 11:12:38 /


To się nie uda Zapku. Blok jest inny.

Killer vel M-maniac Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-04-30 11:34:29 /


Dokładnie. Jak chcesz to zadzwoń Zapku, pogadamy co i jak. Będzie łatwiej gębowo niż pisemnie.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-04-30 11:40:41 /


Nie słuchaj nas. weź i zrób;-)

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-04-30 11:59:58 /


Marcin, a ładnie napisane zostanie już na zawsze. Chociaż dałbym sobie coś uciąć, że to już gdzieś tu było napisane, nawet z jakimś rysunkiem. Natomiast jak tylko opowiesz przez telefon, to znowu będzie jeden więcej co wie, i dużo takich co kiedyś zapytają;-)

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-04-30 12:10:27 /


Ale wiesz, że ja typem do rozmowy, a nie do pisania jestem... :)

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-04-30 12:27:26 /


Nagraj tę rozmowę i wyślij mi. Przepiszę;-)

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-04-30 13:48:08 /


Marcin nie chce napisać bo pewnie wie, że na Zdworzu będzie pytanie: podaj 10 różnic pomiędzy V6 starego i nowszego typu

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-04-30 13:50:50 /


Stary w stosunku do nowego:
1. Układ chłodzenia z zewnętrzną pompą
2. Rurki doprowadzajace chlodziwo od pompy na tył bloku
3. Przedni dekiel rozrządu całkiem inny (inny również niż w v4 z wałkiem balansujacym i osprzętem krecacym się w drugą stronę).
4. Miska olejowa typu frontowego (smok z przodu)
5. Pokrywy zaworów z uchwytami do metalowej puszki filtra
6. Kolektory wydechowe bardziej typu tubular niż log.
7. Inne głowice, krótka świeca zapłonowa
8. Zawór odcinajacy płyn do nagrzewnicy w bulbozaurze kolektora ssacego.
9. Inny gaźnik - filtr nakladany, nie przykrecany
10. Sprzęgło sterowane systemem dźwigni, mocowanych chyba do łapy silnika.
11. Termostat w bulbozaurze.
12. Inne mocowania osprzętu
13. Tłoki inne (w nowszych silnikach 2.3 108 i 114 ps są różnice).
14. Myślę że jeszcze dziesiątki drobnych mało istotnych różnic w samych blokach.

Mysza liil (EM) / 2017-05-01 08:13:56 /


7. Nieprawda. Jakieś bardzo stare miały jeszcze krótką. 67-68 w naszych dziadkach mają już długie. Hardtopek 65 miał krótkie.

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-05-01 08:44:41 /


Nie okreslil co to stary typ, wiec wspomniałem o tym prastarym.

Mysza liil (EM) / 2017-05-01 09:03:13 /


Poza tym by wystarczyło, żebyś otworzył dwie maski aut stojących w Twoim garażu i informacji byłoby więcej. No ale po co...

Mysza liil (EM) / 2017-05-01 09:05:06 /


Pytanie było głównie o blok i odpowiedziałem na nie na początku. Poza tym stoją przodem do tyłu. To zanim obejdę to zapomnę.

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-05-01 09:27:13 /


odgrzeję kotleta, ten silnik starego typu to rozumiemy jako ten z zewnątrzną pompą chłodzenia itd. a "nowsze" ale jeszcze ze starymi pokrywami zaworów i metalową obudową filtra to już wszystko jak w nowszym poza tymi pokrywami i obudową filtra?
od kiedy były plastikowa obudowa i nowe pokrywy?


rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2022-11-30 14:11:21 /


w wersji średniej (69-72) i starej pokrywy mają taki mały, metalowy korek wlewu z tego co pamiętam. Stare V6 i po prostu V4 mają wspólne obudowy pomp wody, ale V4 kręci się w drugą stronę. Średnie i stare miały te same "rzemieślnicze" gaźniki (DDIST chyba) o których pisał Mysza- na które nasuwałeś filtr powietrza. Pewnie też kolektor dolotowy mógł się różnić.

Jeśli chodzi o plastikowy filtr to nie mam pewności, ale raczej po '74(?)

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie / 2022-11-30 17:36:48 /


Jak byl nasuwany filtr, to w pokrywach byly uszy z gwintem zeby go dokręcić

Mysza liil (EM) / 2022-11-30 17:39:47 /


tak właśnie mam w Granadzie.
W Mce pokrywy zaworów mają te uszy, ale obudowa filtra nie jest do nich przykręcana tylko do gaźnika, taki to mix

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2022-11-30 17:53:49 /


Taki filtr był w Taunusach TCI (może też i Capri po lifcie '72) i pasuje na EEIT. Teraz to sam już się zgubiłem...

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie / 2022-12-01 08:54:37 /


ale tak jeszcze BTW- DDIST to jest "rzemieślniczy", jak już napisałem, gaźnik. Mam tu na myśli że to trochę shit i to wcale nie jest nic złego zamienić go na EEIT albo webera DGAS :D no chyba że jesteś purystą, czy tam innym onanistą.... Oczywiście myślę tu o perspektywie jeżdżenia samochodem, a nie posiadania go w garażu na kołkach...

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie / 2022-12-01 08:59:11 /


w Mce mam silnik zmieniony, jest 35/35 EEIT, taki sam jak w granadzie, standaryzacja... ;)

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2022-12-01 09:42:01 /


tutaj mamy ten stary silnik z pompą na pasek. To jest ten gaźnik DDIST ?

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2022-12-01 21:07:39 /


Tak.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2022-12-02 00:27:00 /