logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » elektryka » Potrzebuje pomocy z odpaleniem 2.9 24v V6 boa

Potrzebuje pomocy z odpaleniem 2.9 24v V6 boa

Cześć,
Potrzebuje pomocy w odpaleniu mojego Coswortha
Macie może schemat instalacji z rozpiska co i jak do jakiej kstki i czujników? Pilnie potrzebuje pomocy gdyż musze odpalić moje maleństwo.

KrystianN / 2017-06-01 00:34:46 /


Hej, pomocne schematy:
http://www.capriwiki.com/index.php?title=File:24vWiring.jpg

To samo co wyżej w lepszej rozdzielczości:
ftp://ftp.capri.pl/user/trojkat/elektronika/2.9_24V_BOA_schemat_silnika_do_1992.jpg

Ponadto:
ftp://ftp.capri.pl/user/trojkat/elektronika/eec-iv/ECU.jpg
ftp://ftp.capri.pl/user/trojkat/elektronika/eec-iv/engine_1.jpg
ftp://ftp.capri.pl/user/trojkat/elektronika/eec-iv/engine_2.jpg

rzułty BUC Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-06-01 06:50:11 /


Czy do odpalenia potrzebuje jakiś konkretnych punktów typu czujnik/polaczenie z zegarski itd?

KrystianN / 2017-06-01 09:02:18 /


Może będzie prościej jak napiszesz co Ty tam właściwie masz oprócz silnika.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-06-01 09:17:47 /


Siedzi on w budzie Capriego mk1b.
Wczesniej byl 2.8 z granady i mam kompletną wiązkę elektryki z autA i oryginalną z silnika 2.9

KrystianN / 2017-06-01 09:25:29 /


Chodzi Ci o połączenie z zegarami? Do odpalenia silnik nie potrzebujesz nic podłączać do zegarów, ale w późniejszym etapie dobrze by było podłączyć obrotomierz (jeśli zegary są takie jak w Mk3 to mogę Ci wysłać zdjęcie i sobie popatrzysz które kabelki z wiązki gdzie wpiąć do zegarów, z głowy nie pamiętam) + podpiąć do zegarów czujnik temperatury i amperomierz (to też Ci mogę podać). Wykręć z tego 2.8 czujnik ciśnienia oleju z bloku i wkręć go w to samo miejsce w 2.9 uprzednio wykręcając ten który tam siedzi (bo jest elektroniczny, a zegary są "na rurkę"). Tym samym do zegarów wkręcasz rurkę od ciśnienia oleju i zegary masz ogarnięte. Prędkościomierz to osobna kwestia i jeśli masz skrzynię N9 to nie ma problemu, a jeśli MT75 to nie ma problemu jeśli masz wyjście na linkę, a jeśli nie to VSS ale to już nie pomogę.

Trochę odbiegłem od tematu, bo powyższymi sprawami będziesz się zajmował później. Natomiast co do samego odpalenia auta, to o ile oprócz wiązki masz komputer, to potrzebujesz podpiąć masę, stałe zasilanie do kompa, zasilanie kompa po stacyjce + podpiąć pompę paliwa na przekaźniku. Dokładnie co gdzie i jak znajdziesz opisane tu na forum, poszukaj.

rzułty BUC Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-06-01 09:39:28 /


Oraz potrzebujesz moduł edis6, przeplywomierz, tps, lambdy. Wiązka silnika to za mało. Potrzebujesz wiązkę komory silnika wraz z wtyczką kompa, chyba ze sie źle wyrazileś i ją masz.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-06-01 09:51:51 /


Mam kompa edisa6 itp ogolnie mam wszystko co potrzeba.

KrystianN / 2017-06-01 10:31:10 /


No to masz tez schematy, teraz tylko trzeba to połączyć i powinno działać. Jak silnik długo stał to podepnij pary wtryskow na krótko do aku i pocykaj nimi bo mogą być sklejone. I tyle chyba.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-06-01 12:16:46 /


Do odpalenia to potrzebny jest blos i edis 6, cewka i czujnik położenia wału :) A żeby jako tako chodziło, to sprawne czujniki i dwie nowe sondy lambda.

Mysza liil (EM) / 2017-06-01 14:56:29 /


Silnik stal okolo miesiąca

KrystianN / 2017-06-02 14:44:32 /


Z całym szacunkiem Krystian, gdybyś słuchał co mówiłem odpaliłbyś ten silnik na przyczepce :(
Ten silnik nie wymaga szczególnego podejścia do "elektryki" -,- 3x+ i kawałek wiadra :( https://www.youtube.com/watch?v=5OBtswPHWc0

markokrk Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-06-02 21:01:25 /


witam,
problem jest taki, że niby silnik przyszedł z komputerem, który w tym silniku działał. Krystian ma dzisiaj wesele, ale będę u niego w poniedziałek, to mogę zrobić zdjęcie i Ci pokazać, w jakim stanie jest wiązka :) było nawet tak, że było 6 kabli sklejone izolacją razem i w pewny momencie ucięte (!!!!)

silnik z tego co wiem był w gazie. ogólnie te schematy sobie skopiuję (bo ja się staram mu to odpalić) i mam schemat z tej strony: http://www.szarbia.com/index.php?p=art_detal&dzial=3&kat=7&pkat=15&pkat2=0&id=142

mianowicie te piny:

1. Stały + (Permanent Live Feed/Battery +ve)
2. Światła STOP (BOO - Brake On/Off) - także uzywany jako część diagnostyki
3. Czujnik predkości samochodu (VSS - Vehicle speed sensor)
4. Moduł zapłonu bezrozdzielaczowego pin 2 (EDIS Module Pin 2 & Rev Counter Signal )
7. Czujnik temperatury silnika (ECT - Engine coolant temperature sensor)
8. Czujnik depnięcia dla ASB (automatyczna skrzyni biegów) także uzywany jako część diagnostyki
9. Diagnostyka FDS2000 z pina 9 oraz pina 28 została później skasowana.
10. Przełącznik niskiego ciśnienia klimy (Air Conditioning Low Pressure Switch) - podnosi troche obroty dla zrównoważenia oporów sprężarki.
14. Przepływomierz (MAF - Mass air flow sensor)
15. Przepływomierz (MAF - Mass air flow sensor)
16. Moduł zapłonu bezrozdzielaczowego pin 4 (EDIS Module Pin 4)
17. Złacze diagnostyczne (Diagnostics Socket – Fault Code Reader) (3 pinowa wtyczka pod maską silnika)
20. Minus (Ground)
21. Elektrozawór wolnych obrotów (ISC - Idle speed control sensor)
22. Przekaźnik pompy paliwa (Fuel pomp relay)
25. Czujnik temperatury zasysanego powietrza (ACT - Air charge temperature sensor)
26. Czujnik położenia przepustnicy (TPS - Throttle Position Sensor) oraz Przetwornik cisnienia spalin (EPT - Exchaust pressure transducer)
27. Przetwornik cisnienia spalin (EPT - Exchaust pressure transducer) - sygnał
28. Diagnostyka FDS2000 z pina 9 oraz pina 28 została później skasowana.
29. Sonda lambda (lewa) (HEGO - heated exhaust gas oxygen sensor, left)
30. Przełącznik Park/Nuetral (ASB - automatyczna skrzynia biegów)
31. Elektozawór oczyszczania zbiornika wegla aktywnego (Canister Purge Solenoid (EVAP))
33. Elekrozawór regulacji podciśnienia (EVR - electronic vacuum regulator)
34. Sygnał dla komputera pokładowego (Signal to Trip Computer)
36. Moduł zapłonu bezrozdzielaczowego pin 3 (EDIS Module Pin 3)
37. Plus ze stacyjki (Input from Power Splice)
38. Sonda lambda (prawa) (HEGO - heated exhaust gas oxygen sensor, right)
40. Przepływomierz minus (Mass Air Flow Sensor (MAF) & Battery –ve)
46. Zasilanie czujników ACT, EPT, TPS & ECT
47. Sygnał dla czujnika położenia przepustnicy (TPS - Throttle Position Sensor)
48. Złacze diagnostyczne (Diagnostics Socket – Fault Code Reader) (3 pinowa wtyczka pod maską silnika)
49. Minus silnika (Engine Ground)
52. Elekrozawór trzeciego i czwartego biegu (3rd/4rd gear shift solenoid) dla ASB (automatyczna skrzyni biegów)
53. Elekrozawór blokady przetwornika momentu (Torque converter lockup solenoid)
54. Klimatyzacja (Air Conditioning)
56. Moduł zapłonu bezrozdzielaczowego pin 1 (EDIS Module Pin 1)
57. Plus ze stacyjki (Input from Power Splice) takze zasila czujniki i przekaźniki
58. Wtryskiwacze 1, 2 oraz 3
59. Wtryskiwacze 4, 5 oraz 6
60. Minus (Battery –ve)

skrzynia MT75 czy jakoś tak (manual), więc nie wszystkie piny trzeba podłączać.

Mam na pewno zagwostkę co do pinu 46 - nigdzie nie mogę znaleźć, w jaki sposób one mają być zasilane. Tutaj jest po prostu ucięty kabel i tyle. To ma być zasilane minusem? Bo był schemat też, na jakiejś zagranicznej stronie, który mówił, że pin 46 to "minus sensors to ground" więc masa. Ale jak podłącze go pod masę, to mi nie działa przekaźnik pompy paliwa - w ogóle mi jej wtedy nie uruchamia.

widziałem też taką modyfikację: http://granada-and-scorpio.com/phpbb/viewtopic.php?f=5&t=500 i facet fajnie sobie to wszystko połączył, i chętnie też bym tak zrobił, chodzi mi o podłączenie komputera. Wtedy wiem, że kable by były raczej dobrze podłączone. tutaj byl podany schemat jakie wtyczki są do czego, więc nie powinno być większych problemów.

poza tym ogólnie dwa razy burknął na pół sekundy. Najpierw raz, a po jakichś 10 próbach (może ze 30 min różnicy) drugi raz. Paliwo dostaje na pewno, bo bak już jest z tyłu i paliwo do niego leci jako powrót (na razie mamy bak obok samochodu). Z Plaka też nie odpala.

z racji tego, że Krystiana nie ma w domu aktualnie, będę w poniedziałek u niego to wtedy napiszę, które piny są na pewno dobrze podłączone (np przepływka; sondy lambda; te co idą do tych 2 kostek białej i czarnej itp). I na pewno jest obwód do czujnika położenia wału korbowego, przynajmniej lecąc zwykłym miernikiem z EDISa jest przejście na wtyczkę co idzie do tego czujnika, chyba, że sam czujnik nie działa.
pozdrawiam

kavior / 2017-06-04 03:26:13 /


1. Sprawdź poprawność połączeń komp-edis oraz edis-cewka zaponowa. Jeżeli coś pierdnął i na plugu nie odpala to znaczy że masz kolejność zapłonów pomyloną.

2. Czego nie rozumiesz z połączeniem pinu 46? Przecież schemat jest jednoznaczny. Pin 46 trzeba połączyć z czterema czujnikami: czujnikiem temp. silnika, z TPS, z czujnikiem temp powietrza w kolektorze, i EPT ale ten mozna pominąć.

3. Wszystko co się tyczy skrzyni pomiń.

4. Może trzeba też wymienić świece?????

Na pewno musisz zadbać o to aby zgadzały się przynależności wtrysków i zapłonów do konkretnych cylindrów. Cewki masz trzy, każda dwustrzałowa. Wtrysków masz sześć, zasilanych elektrycznie dwoma magistralami co oznacza że jednocześnie leją trzy wtryskiwacze, na raz. Większe zatem jest prawdopodobieństwo że masz źle połączony zapłon. Czyli patrz pkt1. i sprawdź trzy razy oraz pkt4.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-06-04 11:25:23 /


ok, dzieki. dzisiaj będe dalej z tym kminić.
komp - edis -> połączenia są, wszystkie 4 piny.
edis - cewka -> dzisiaj sprawdze
kolejnosc tez sprawdze
świece sprawdzane

kavior / 2017-06-05 10:13:06 /