logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » przeróbki » Zmiana przepustnicy w 2.9 efi skorpio na większą z 2.8efi

Zmiana przepustnicy w 2.9 efi skorpio na większą z 2.8efi

Witam czy ktoś mi podpowie co mam zrobić bo po wymianie oryginalnej przepustnicy w2.9efi na przepustnice większą z 2.8 efi (pasuje idealnie poza sterowaniem gazu) mam bardzo wysokie obroty jałowe ok.3tys/min. Proszę o jakieś wskazówki co trzeba i jak to ogarnąć? Pozdrawiam serdecznie!

Przemo 2.9 v6 / 2017-07-21 14:22:43 /


Może IAC ("silnik krokowy") masz otwarty cały czas?

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-07-21 14:27:14 /


Raczej nie bo na oryginalnej przepustnicy obroty są ok.

Przemo 2.9 v6 / 2017-07-21 14:29:15 /


TPS z 2,8 ma inne parametry, ECU dostaje sygnał że przepustnica jest otwarta mimo że tak nie jest.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-07-21 15:21:12 /


Zapewne jak odepniesz TPS-a to obroty spadną do jałowych.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-07-21 15:21:58 /


To powinien go zalewać w takim przypadku, albo przynajmniej być sporo za bogato.
Ohmomierz w łapę i sprawdź jak jeden i drugi TPS się zachowuje przy otwieraniu przepustnicy.

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-07-21 16:13:44 /


Coś mi się zdaje, że zakładałem odwrotnie tps-a z 2.9 do przepustnic z 2.8.
I było git.
Ale generalnie jeśli nie podłożysz jakiejś świni, żeby to zestroić to komputer i tak zrobi tak, że efekt będzie żaden. Been there, done that. Hamownie też ;)

michalch83 / 2017-07-21 16:16:44 /


Sorki już pamiętam, trzeba zmienić kable na wtyczce dwa ze sobą, bo w 2.8 jest inne podłączenie i będzie chodzić. Mówię oczywiście o tps 2.8 efi i wtyczce 2.9 efi.

michalch83 / 2017-07-21 16:19:00 /


Podlonczylem tps z przepustnicy z 2.9 ale bez wkrecania w przepustnice z 2.8 tylko luzem w kostkę i nadal obroty jałowe prawie 3tys.

Przemo 2.9 v6 / 2017-07-21 19:33:17 /


A i jeszcze pytanie silniczek wolnych obrotów ma być na airbox czy przy przepustnicy bo ona ma miejsce do przykrecenia tego usrojstwa?

Przemo 2.9 v6 / 2017-07-21 19:35:56 /


Musisz we wtyczce zmienić dwa kable ze sobą
Nie pamiętam które, musisz sprawdzić miernikiem.

michalch83 / 2017-07-21 19:46:53 /


Silniczek krokowy przy przepustnicy. Przykrec go, ale odepnij wtyczke od niego. Mam wrazenie, ze tamtedy zaciaga "lewe" i komp automatycznie dodaje wiecej paliwa zeby mieszanka byla jak trzeba, stad te obroty.

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-07-21 21:59:19 /


Te otwory na silniczek z boku przepustnicy zaslepilem blachą na silikon czerwony a silniczek zostawiłem przy airboksie niewiem czy to dobrze?

Przemo 2.9 v6 / 2017-07-22 09:01:49 /


Silikon nie jest odporny na benzynę a wręcz używa się jej do jego ściągania z części. Polecam reinzosil lub jeśli na twardo to curil (są 3 nie pamiętam teraz który, sa tabele w necie).

Przemek S. Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-07-22 10:08:24 /


|Przez krokówkę nie idzie benzyna. Ogarnij chłopie wiercenia w kolektorze i TB. Wiercenia od wolnych nie pokrywają się pomiędzy 2,8 i 2,9. Z tego co pamiętam, a robiłem to z 10 lat temu u Kochasia, to bez wiertarki i zaślepki się nie obeszło. Ale działało jak najbardziej prawidłowo.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-07-22 14:20:53 /