Sprawa dotyczy mojego capri. A konkretnie wskazań ciśnienia oleju. Na starym lekko zdychawym silniku na wolnych po rozgrzaniu utrzymywało się tak mniej więcej powyżej pierwszej kreski (ok 1/4 wskażnika) na nowym motorze spada pomiędzy pierwszą krechę a czerwone pole. Lekko mnie to martwi. Podłączyłem manometr w miejsce rurki ciśnienia i tak: na wolnych 1,7 bara, przy 2000 obr. 2,5-2,8. czyli ciśnienie w normie. Niech posiadacze wszelakiej maści OHC-ów się wypowiedzą na ten temat:)
Druga sprawa to czy jest szansa na wywalenie michy bez prucia motoru z auta i bez demontowania belki pod silnikiem??? Przerabiał ktoś temat???
Marcin P. / 2017-07-26 18:50:07 /
Przecież wyjęcie OHC to 20 minut sprawnego machania kluczami.
zapek??? !G.O.P! / 2017-07-26 23:14:16 /
jaki olej wlany?
karolb863 / 2017-07-26 23:40:55 /
no niby tak:) Pomyślałem sobie że może szybciej pójdzie jak podniosę motur do góry z poduszek i zwalę michę. było by jeszcze szybciej:) pod warunkiem że miejsca dość:)
Zalany Mobilem 15w40
Marcin P. / 2017-07-27 01:11:48 /
Marcinku...ponad wszelką wątpliwość polecam wymianę uszczelki pod miską po uprzednim odkręceniu jednostki wraz ze skrzynią z poduch i całość do góry na wysokość umożliwiającą wymianę. Ostatnio przerabiałem temat, uparłem się na wariant z opuszczeniem belki podsilnikowej, jednak to nie do końca wystarczyło, wahacze też musiałem odkręcić a skończyło się na odkręceniu również poduszek silnika. Bluźniłem na siebie, bo posłuchałem podszeptów "specjalistów"
bredok / 2017-07-30 12:52:47 /
Temat już ogarnięty:) Użyłem metody tradycyjnej, wyciągnąłem dziada:)
Wcześniej sprawdziłem, rurkę smarującą wałka oraz wałek pośredni czy czasem tamtędy nie gubi ciśnienia i wsio ok:) Zwaliłem michę, podmieniłem pompę i ciśnienie jak ta lala:)))
Nagrzany na wolnych trzyma minimum 2.3 Bara:) Dla mnie ok:)
Marcin P. / 2017-08-02 18:34:14 /