logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » zawieszenie » Smarowanie zwrotnic Transit MK1.

Smarowanie zwrotnic Transit MK1.

Czym smarujecie tulejki w zwrotnicach? Mając na uwagę jak newralgiczny jest to punkt zawiasu, przy zerowej wiedzy w temacie, nie chcę popełnić gafy i wykończyć nowych tulejek. Czy iść w molibden czy inny wynalazek ? W gronie 126p krążą legendy o mieszaniu smarów z naftą czy olejem przekładniowym co rzekomo czyni to łożyskowanie nieśmiertelnym, ale może ktoś z klubowiczów ma wiedzę w temacie jak to smarować.

Dziękuję z góry
212

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-08-28 10:12:08 /


ponieważ są to połączenia narażona na duże obciążenia oraz niestety na wodę, to polecam smary stosowane w marynistyce. Raul zajmuje się jachtami i silnikami zaburtowymi, powinien Ci coś podpowiedzieć.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-08-28 12:14:31 /


Dziękuję za info.

A ktoś orientuje się jaki luz powinien być na tym połączeniu ? Ośka zwrotnicy to ok 21,8mm. Czy jeśli rozwiercę to na 22 H7 (0,+0,2mm) to to będzie poprawny luz zachowany ?

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-09-07 12:33:01 /


zasadniczo to nie powinno być luzu. Rozwiertak jest nastawny, więc moment w którym sworzeń będzie przechodził suwliwie posmarowany olejem będzie właściwy

zenonDWR / 2017-09-08 11:39:05 /


Zenon, plissss.....
Jak sworzeń przechodzi posmarowany olejem to właśnie jest luz. Przypomnij sobie temat "pasowania i tolerancje" z rysunku technicznego zanim następny raz wyjedziesz z takim tekstem...

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-09-10 09:14:38 /


tolerancja tego luzu jest, ale jak Ty chcesz to mierzyć i po co?

to była tylko moja podpowiedz jak zrobić, a Twoja sprawa jak spasujesz :(

zenonDWR / 2017-09-12 09:24:52 /


poszedłem w nastawny rozwiertak, ale przestrzegam - u mnie osie obu tulei w obu zwrotnicach nie leżały na jednej prostej. Ja się pierdoliłem z dotaczaniem tulejek prowadzących do rozwiertaka które usadzałem w drugiej tulei, ale i tak nie siadło to idealnie. Albo rozwiertak na tyle długi że "łapie" obydwie tulejki przy jednym przejściu, albo ... CNC ?

tak czy inaczej, jeśli ktoś potrzebuje to rozwiertak nastawny 21-23[mm] mam.

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-09-14 09:45:45 /


marian212
to jest sprawa mikronów, wszystko zależy od ręki, w tym tkwi cała sprawa.
na nic rysunki i bajery, zakład który to robi albo spierdoli .... rzadko zrobi dobrze....

ja to przećwiczyłem, zapłaciłem i miałem spie.....ne.

zenonDWR / 2017-09-16 02:41:21 /


granadziarz3m -

zapraszam do mnie do wglądu - świadectwo maturalne z przedmiotu rysunek techniczny - ocena - bardzo dobry

Technikum Żeglugi Śródlądowej, Wrocław ul. Brucknera

Pozdrawiam.

zenonDWR / 2017-09-16 03:03:22 /


zenon, w drugiej zwrotnicy wyeliminowałem czynnik "ręki". Dwie tulejki dotoczone. Jedna na średnicę PRZED, drugą na średnicę PO. Wyszło IDEALNIE. Czuć "mikrony" przy wsuwaniu.

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-09-17 12:25:51 /