logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » aparat zaplonowy

aparat zaplonowy

1. mam 2.8i... i sie zastanawiam czy w papracie zaplonowym musi byc w osce taki filc, ktory sie smaruje (w ukladach platynkowych) bo u mnie go nie ma i nie wiem teraz czy on smaruje odsrodkowy wyprzedzacz zaplonu czy tylko platynki- ja mam ten z modulem bez platynek to moze ten filc nie jest potrzebny?
2. a w aparacie na statorze (tego ukladu: magnesy na osce + cewka) jest litera B- co ona oznacza?
3. ustawilem zawory na 0.3 i 0.4- nie za ciasno? (wczesniej mi graly podczas jazdy)

Kriss_MustangII / 2002-11-27 17:27:41 /


-Co znaczy 'grały' wg Ciebie? Bo jeśli chodzi o odgłos silnika, w którym nieprawidłowo spalana jest mieszanka - dźwięk słyszalny przy gwałtownym wciśnięciu pedału gazu- to nie ma to nic wspólnego z luzami zaworowymi a przyczyną jest za wczesny zapłon. Luz powinien wynosić 0,35 i 0,4 - jeżeli masz nie wyrobione dźwigienki, bo jak są wyrobione, to wkładając szczelinomierz nie mierzysz rzeczywistego luzu między zaworem a dźwignią, tylko wartość zawyżoną o ubytek dźwigienki w miejscu styku z zaworem. Jednak wtedy jest to odgłos charakterystyczny dla zbyt luźnych zaworów i słyszalny już na wolnych obrotach a brzmi jakby ktoś pukał śubokrętem w pokrywę zaworów.
-Tak w bezstykowym aparacie również powinien znajdować się ten filc, a na plastykowej obudowie cewki widnieje u mnie literka A i nie mam pojęcia co ona oznacza

Mysza liil (EM) / 2002-11-27 17:44:54 /


z tego co kojarze to filc jest do smarowania ośki przyspieszacza odśrodkowego... dobrze było by więc żebyś takowy założył i nasączył olejem...

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-11-28 08:19:02 /


Poprawka! Na obudowie cewki w aparacie są 2 literki, a każdy z nas zauważył po jednej. Oznaczają one kolory przewodów do modułu zapłonu. A-fioletowy;B-pomarańczowy.
Natomias jeśli chodzi o nasączanie filcu, to smar do "wałka rozdzielacza zapłonu", to wg forda: olej turbinowy ESF-M2C-70 A, lub Shell Turbo 41, Texaco Rando F lub Castrol Perfecto Heavy.

Mysza liil (EM) / 2002-11-28 15:46:28 /


OLEJ W APARACIE ZAPLONOWYM!
zdejmuje komulke by zobaczyc przerwe na przerywaczu a tam olejem zazygane z leeka skad sie tam wziol olej??

Hoover 3M / 2003-10-01 00:25:55 /


może masz niedrożną odmę i tworzy ci się ciśnieni w silniku... to powoduje wypychanie oleju wszelkimi możliwymi szczelinami....
jeśli tak jest to będzie też wywalać olej przez bagnet.....

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-10-01 01:00:12 /