logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » elektryka » Schemat elektryki 2.9 12V6 EFI pomocy

Schemat elektryki 2.9 12V6 EFI pomocy

Witam szukałem na forum, google itd i nie mogę znaleźć, potrzebuje opisu czy tez schematu od czego jest dany przewód przy wtyczce od komputera (co gdzie jaki pin) do 2.9 wersja z 2xsonda, znalazłem jedynie na forum schemat pigułe co ma być podłączone by ten silnik działał ale potrzebuje wiedzieć do czego jest reszta przewodów miał by ktoś coś i by poratował ??

stegnacjuss / 2017-11-24 15:40:51 /


zajrzyj na ftp 3kąta - tam masz schematy.

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-11-24 15:50:12 /


dzieki znalazłem ale cieżko sie w nich ogarnąć dużo przekaźników i innych dupereli schematy ciągną się na stronach, a coś łopatologicznego narysowana kostka od kompa i opisany każdy pin z osobna nie ma czegoś gdzieś w jakimś kącie ??:D na jednym schemacie znalazłem kostke z jakaś numeracja ale nie ma punktu odniesienia

stegnacjuss / 2017-11-24 17:08:54 /


ftp://ftp.capri.pl/user/trojkat/elektronika/SCHEMAT_29_Z_KAT.jpg

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-11-24 18:02:14 /


ftp://ftp.capri.pl/user/trojkat/elektronika/OPIS_SCHEMATU_29_Z_KAT.jpg.txt

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-11-24 18:02:53 /


super tylko potrzebuje tych co nie sa oznaczone pozostałych pinów :D te schematy juz widziałem

stegnacjuss / 2017-11-24 18:40:33 /


tak trudno jest w googlach wpisać "EECIV" żeby znaleźć rozpiskę pinów?

aaannnd Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-11-24 19:54:16 /


Jakich " pozostałych" ?? Co chcesz z tym kompem robić ?? Zaznacz piny na jakimś obrazku (w point-cie np) Wtedy zaczniemy się zastanawiać czego niema na schematach Trójkąta.

markokrk Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-11-25 14:52:46 /


ftp://ftp.capri.pl/user/trojkat/elektronika/schemat_elektroniki_2.9_12v.pdf

Pełny schemat.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-11-25 21:08:10 /


Wyjaj się co konkretnie potrzebujesz. Na schematach wyżej jest wszystko aby 2,9 prawidłowo pracował poza scorpio.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-11-25 21:11:25 /


A może kolega szuka kabelka, co jak się go podłączy, to samochód robi loda w czasie jazdy...

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-11-25 23:54:40 /


Jarek.. przegłeś pałe :)

markokrk Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-11-26 01:12:57 /


Panowie spokojnie temat wygląda tak silnik mam w innej budzie niż gdzieś kiedyś był elektryka to całą ta piguła w wyżej dołączonego schematu tego ładnego kolorowego pieknego :D ale kurrr coś nie działa sprawdzałem kilka razy wszystko tak jest jak byc powinno ale silnik głupieje pełen gaz idzie jak szalony ale do 3500rpm odwala mu i chodzi o wieszanie obrotów a mianowicie : silnik ciepły pracuje na wolnych 900 +- obr tylko dotknę gaz przepustnice lekko sie rusza i silnik sam po chwili wkreci sie na ok 2000obr i po chwili jak by nacisnąć magiczny guzik spada na 900 ...ruszam ze swiateł daje lekko gazu powinno być z 1500 obr a ten wkreci 2000 albo i wiecej uciążliwe i wkurza ...jak jest zimny schodzi dobrze z obrotów chodź wydaje mi sie że trochę ospale ale schodzi i po dotknięciu lekkim gazu nie wkreca sie sam .... kiedy chce zrobić adaptacje kompa po nocy bez aku tak odpalam auto wkreci sie na 1500 +- i zaczyna spadać do ok 1200 az nagle bum zgasł i tak wkółko chyba ze pogazujemy chwile lub pojedziemy .. krokowy ?? ok fajnie z tym ze mam oba wyczyszczone odświeżone w jednym nawet bawiłem sie spreżyna w srodku by lepiej domykał na obu prawie identyczne sceny .. no wiec TPS tu tez byłą zabawa jeden był modzony wiec założyłem drugi pewny później zabawa by ustawić 0,6-0,85 by na zamknietej przepustnicy tyle było wiec tez jest...zapłon ustawiony z milion razy na oko na ucho na noge na lampe i na modlitwę nic to nie dało dlatego doczepiłem sie elektryki znowu........... i chciałem znaleźć odpowiedz dlaczego tyle przewodów mi wisi z tego komputera luzem ale gdzie by nie patrzeć to odp jest bo mogą (są nie używane, nie potrzebne itd ) a wiec ok nie komplikuje sprawy .. jednak mam inne teorie moze cos z masa itd ? na schemacie nr 91 przy wtryskach i ten przy kostce sa osobno czy mogę to wszystko dac w jedno miejsce ?? połączyć przewody i w jeden punkt karoserii ?? czy lepiej kazdy z osobna podpiąć pod karoserię i czy ten od TPS ,,MAP sensora 23,20,18 14 na schemacie maja wspólny masowy czy moge go gdzieś dodatkowo uziemić czy ma miec on wyjscie tylko z komputera i stamtąd brać mase ?? i na koniec jeszcze jedno pytanie głupie czy nie juz chce miec pewność czy obudowę komputera tez połączyć z karoseria czy moze byc ona od niej odizolowana ma to jakieś znaczenie ?? dodam ze wydaje mi sie ze całą ta padaka z obrotami dzieje sie z powodu oszalałego sygnału z komputera na krokowy bo słychać ze to on otwiera sie i zamyka jakoś bardzo chaotycznie

stegnacjuss / 2017-11-26 02:13:48 /


mając na mysli krokowy działa chaotycznie to przy wpietym mierniku widziałem ze prąd bardzo skakał przy tych magicznych obrotach jak sam podnosił obroty( po ruszeniu delikatnym szybkim ruchem gazu ) to powoli prad sie zmieniał a jak spadały to było to mrugnięcie okiem

stegnacjuss / 2017-11-26 02:21:59 /


Sterownik Masz od skrzyni manualnej czy automat?
Z moich obserwacji wydaje mi się ze taki od automatu z manualem głupieje.
Właśnie problem jest z obrotami i powolnym ich schodzeniem.
W dziwnych momentach nie koniecznie wygodnych. Wolne tez jakoś dziwnie trzyma.
U siebie mam taki problem. Jakoś to zgrałem ze jakoś da się z tym żyć. Ale wkurza. Jak podmienilem kompa na takiego od manuala to zupełnie inny samochód.

Mordian Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-11-26 09:39:29 /


szczerze nie wiem takie coś mam ale z tego co widziałęm to automat to jeden kabel do stopu co podnosi obroty niby o ok 50 obr i jeden który mówi komputerowi jaki to bieg jak jest automat i tyle z rożnicy wiec jesli tak jest to mozna oszukać chyba ??

stegnacjuss / 2017-11-26 11:27:58 /


a zaślepiłeś podciśnienie na zawór od filtra węglowego?

aaannnd Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-11-26 20:52:22 /


yyyy nie mam czegoś takiego

stegnacjuss / 2017-11-26 21:53:13 /


inaczej wszystkie podciśnienia sa zaślepione lub w użytku nie ma lewego powietrza itd

stegnacjuss / 2017-11-26 21:56:57 /


21 na schemacie powyżej, metalowe ustrojstwo wielkości startera do świetlówki z wtyczką na 2 kable i z dwoma wyjściami na wężyk, jedno w stronę kolektora, drugie do oparów paliwa.

aaannnd Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-11-26 21:58:58 /


nie mam podłaczonego tak 15 16 17 21 nie mam podpięte ale z tego co wiem to 21 nie ma wpływu na prace 17 podnosi tylko troche obroty 15/16 nawet nie wiem czy org był gdzieś w aucie ale moge sie mylić

stegnacjuss / 2017-11-26 22:42:02 /


Nagrzej spokojnie silnik i odłącz "silniczek krokowy". Silnik da radę bez niego, tylko operacja gazem bardziej jak gaźnikowcem wtedy. Jak nie będzie takich niespodzianek jak napisałeś, to wiesz gdzie szukać. Jak będą dalej, to będziesz wiedział, że gdzie indziej szukać należy.

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-11-27 10:06:27 /


silnik jak juz chodzi na wolnych ok 900 chodzi jak zegarek po odpięciu krokowego spada na bardzo niskie lub zgaśnie .. jak gazuje nim bez krokowca tak wchodzi płynnie i bardzo szybko schodzi z obrotów słychać minimalne jak by przylanie zwłokę przy dodaniu gwałtownym duzo gazu ale to minimalne .. tak jak by miał za dużo paliwa

stegnacjuss / 2017-11-27 14:37:46 /


Może być sygnał klimy , lub sygnał hamulca, jedno i drugie powoduje podbicie obrotów.
Jeśli po odpięciu krokowca silnik prawie gaśnie to jest ok, i tak być powinno.

Można jeszcze pojeździć trochę autem, komputer łapie ustawienia tylko jak jest nagrzany. Najlepiej przejechać kilka km.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-11-27 21:12:23 /


jeździłem nim tak juz prawie z 1000 km i cały czas to samo, doczepiłem sie komputera bo to widać ze takie sygnały powalone na krokowca ida i juz nie mam pomysłów w tej chwili jeszcze przewody poprawiam plusa i masy moze tu cos jesl ale np jak wyzej pisałem jak jest masa w tps mapie i czujniku wychodzi ona z komputera mozna ja dodatkowo jeszcze gdzieś dokrecić czy zostawić ja w spokoju ?? i wie ktos może które wtryski sa przypisane do lewej a które do prawej sondy bo na schemacie nie jest opisane moze jeszcze tu mam pokopane

stegnacjuss / 2017-11-27 22:34:29 /


58 sonda prawa cyl 1,2,3 a 59 sonda lewa cyl 4,5,6

Mysza liil (EM) / 2017-11-27 22:46:17 /


Masy czujników są prowadzone od komputera i tak ma zostać. Nie masujemy dodatkowo do silnika.
Podbicie obrotów może jeszcze powodować TPS jeśli przy zamkniętej przepustnicy podaje zbyt wysokie napięcie. Dla testu możesz odkręcić TPS-a od przepustnicy ale zostawić go podłączonego do instalacji i uruchomić silnik na wolnych obrotach.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-11-28 08:14:38 /


juz bawiłem sie TPS im wieksze napiecie było tym bardziej głupiał teraz jest 0,6 v czyli miesci sie w przedziale

stegnacjuss / 2017-11-28 10:50:50 /


Jak mierzysz ? do której masy ?

Odkręć tps tak aby złapał skrajne położenie i sprawdź jak zachowają się wolne obroty.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-11-28 12:28:38 /


wolne obroty zachowują sie normalnie chodzi o to co pisałem wyżej wieszanie sie lub sam wkreca sie na obroty po dotknieciu gazu ale po chwili wszystko spada na 900

stegnacjuss / 2017-11-28 12:32:13 /


w tej chwili tps ma ta sama wartosc przykrecony czy tez nie 0,613v sprawdzałem plusowy i sygnał

stegnacjuss / 2017-11-28 12:38:23 /


Masa między silnikiem a nadwoziem prawidłowa ?

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-11-28 15:50:53 /


raczej z masa ok jedynie pytanie głupie lub tez nie czy komputer obudowa musi byc tez uziemiona czy moze byc odizolowana od reszty auta ?? znalazłem jeszcze jedna ciekawostkę pin 30 Transmision position (neutral 0-1v ,, in gear 5v) moze byc to problem ze nie jest podłączone moze zrobić patent i dac tam napiecie 5V ?? i pin 22 pompa paliwa ma isc sygnał 12V moze tam tez dać sygnał ?? w tej chwili pompe mam osobno podłączona

stegnacjuss / 2017-11-28 21:10:40 /


Na nic ta rozpiska, ma początku są pominięte ważne piny jak vss czy sygnał stop.

Jeśli chodzi o pin22 to daje on masę sterującą na przekaźnik pompy paaliwa. I tak to podłącz. Oczywiście będzie tam na zapłonie 12v ale przechodzące przez cewke przekaźnika która z drugiej strony dostaje to napięcie ó zapłonie.

Mysza liil (EM) / 2017-11-29 07:58:25 /


Obudowa komputera nie musi być masowana, a co do masy między silnikiem a nadwoziem jest bardzo istotne aby jednak była poprawna.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-11-29 14:45:14 /


mase sprawce jeszcze ale czy pin 30 od tej skrzyni niby czy moze byc problem ze nie ma tam napiecia które mówi komputerowi ze teraz jest na biegu ?? i ten stop o którym mowa tez jest konieczny ??
-stop musi być czy nie podpiety ??
-pin 30 czyli czy silnik jest na biegu (automat ) tez musi byc podpiety ??

stegnacjuss / 2017-11-29 16:27:47 /


Panowie a jak to jest z ta śrubką od przepustnicy ta co podpiera nam lekko przepustnice ?? jak to ustawić bo ktoś kiedyś juz tu był moze cos pokopał ??? ktoś cos wie ...

stegnacjuss / 2017-12-19 22:27:14 /


Z tego co pamiętam to reguluje się ja w tzw trybie serwisowym. Jak się do niego dostać trzeba poczytać. Trójkąt ns ftp chyba ma wiedzę w Tym temacie.

Mordian Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-12-20 07:23:21 /


Ustawić żeby nie było więcej niż 0,6V na zamknietej przepustnicy na środkowym pinie tpsa na włączonym zapłonie.

Mysza liil (EM) / 2017-12-20 18:28:46 /


Mysza,to też się tyczy 2,0 DOHC?

mario75 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-12-20 19:02:45 /


w manualu jest napisane ze w granicach 0.6-0,85 to dlaczego nie wiecej niz 0.6 ??

stegnacjuss / 2017-12-20 23:35:57 /


Jak masz manuala to po co pytasz?

Mysza liil (EM) / 2017-12-21 08:50:40 /


pytam bo w manualu jest inaczej a tu piszesz inaczej , do 0,6 a od 0,6-0,85 to różnica

stegnacjuss / 2017-12-21 11:24:16 /


Im mniej na TPS-ie w stanie spoczynku tym lepiej. Ja robiłem u siebie adaptacje kilku silników 12v ;) Nigdy nie miałem problemów z biegiem jałowym jak i ze spadaniem obrotów. Odpinam zawór biegu jałowego (wtyczkę) Podkręcam "zderzak" przepustnicy tak aby auto nie zdychało ( ja patrzyłem na obrotek w sierce, starałem się by nie schodziła poniżej 400 obr) Gaszę auto, mierzę TPS i zawsze wychodzi (w zależności od silnika) od 0,55 do 0,60. Odpinam aku, wpinam "ZBJ" podpinam aku i jazda. A wymrygałeś se błędy??


Ps. Dla kompa od automata ważny jest sygnał z vvs i ze STOPa. Reszta to .uj.

markokrk Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-12-21 17:33:13 /


https://youtu.be/r_z1zf2X-Xo
https://youtu.be/oilhzvFBBp4

na pierwszym filmiku bardzo niskie obroty zaczyna falować gaśnie
na drugim niby działa ale to nie to co powinno być wiesza sie na obrotach
stopu nie podłączyłem ale na luzie i tak chyba bez znaczenia vvs tez nie podłaczyłem który to wgl pin

stegnacjuss / 2017-12-21 19:05:06 /


Chodzi jak stary kapeć... Hydraulika na zaworach sprawna i wstepnie wyregulowana?

Mysza liil (EM) / 2017-12-22 18:45:38 /


A nie jest tutaj głównym problemem samochód? To chyba nie jest Ford. Włóż silnik do Forda i sprawdź wtedy jak działa, możliwe że okaże się, że silnik jest w pełni sprawny.

rzułty BUC Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-12-22 18:54:51 /


silnik nie jest w fordzie ale tez na "f" jest po remoncie od panewek wszystkich możliwych po głowice a hydrauliki nie ma jest mechaniczne i ustawione jak być powinno :D

stegnacjuss / 2017-12-22 20:23:47 /


O proszę mój ulubiony silnik w moim ulubionym kredensie prlu ;)

Jellon aka Revenge Racer Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-12-29 15:42:41 /


Witam sytuacja już opanowana :D

stegnacjuss / 2018-01-05 16:21:12 /


Witam. A ma ktoś jeszcze dostęp do diagnostyki 2.9 EFI ?

cezii / 2021-03-01 21:27:15 /