logowanie | rejestracja
capri.pl » garaż » skrzynie i wały od Capri/Taunusa

Skrzynie i wały od Capri/Taunusa

Próby spasowania skrzyń i wałów Capri/Taunus

Trochę danych: Capri jest Mk2 '77, skrzynki do rzedówek - ta z Tauniego/Granady to nie wiem który rok.

Ponieważ wielu ludzi się pyta czy wał z Taunusa = wał z Capri oraz na jakie problemy można natrafić przy wymianie skrzyni biegów, to mając do dyspozycji tyle części co na zdjęciach postanowiłem zrobić porównanie.

Zdjęcie 1. Całe zespoły napędowe, dalej z Capri, bliżej z Taunusa. Co widać na zdjęciach - obudowy skrzyń biegów są inne (skrzynia od Taunusa prawdopodobnie pochodzi z Granady i ma wewnętrzne wodziki), a i sam wał z Taunusa jest inaczej mocowany do skrzyni biegów i ma dłuższy końcowy odcinek o kilka centymetrów.

Zdjęcie 2. Jak juz mówiłem na lewo Taunus (albo raczej Granada) na prawo Capri.

Zdjęcie 3. Jak widać sprzęgła z obu skrzyń do siebie nie pasują (akurat założone na odwrót).

Zdjęcie 4. Inny kielich skrzyni - blacha z Capri nie pasuje w wycięciu na rozrusznik. Ponieważ zalatwiłem blachę od Taunusa i byla identyczna z tą którą miałem w Capri, to mogę się domyślać że skrzynka po stronie prawej pochodzi z Granady (lub że był to Taunus ze skrzynią na zewnętrznych wodzikach :-) ...... przełożenie samych kielichów jak widać nie wchodzi w grę (inny rozstaw śrub mocujących kielich do skrzyni biegów).

Zdjęcie 5. Jak widać na duże zęby z Capri końcówka z Taunusa nie wejdzie i odwrotnie - wał od Capri też nie będzie pasował do skrzyni Taunusa/Granady.

Trochę kombinacji i spasuje :-)))) Ogólnie fajna z tym zabawa.

Najważniejsze zdjęcie - które obrazuje sukces w połączeniu tego razem w jedną calość.

--
MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl

Komentarze

to nie koniec..

dodam że skrzynie z zewnętrznymi wodzikami (w moim przypadku obie z kielichami od v-ek) występują zarówno z 9 jak i 25 zębami na wielowypuście do wału

ps. Czy ja przypadkiem nie znam jednej z tych skrzyn mike?

maciekvmx Dokładna lokalizacja na mapie [2002-10-25 01:34:19]


hehe znasz, znasz a obecnie na niej jeżdże :-))) bo transplantacja sie udała i pacjent żyje :-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2002-10-25 01:45:22]


A prawda

Ja ze skzyniami przerabialem duzo juz caly srodek skrzyni czyli kola zebate sa takie same w obu skrzyniach z ta roznica ze obudowa od skrzyni jest inna i mamy inny sposob przeniesienia zmiany biegow

CHUDER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2002-10-26 10:18:33]


Skrzynie w Capri

Osobiscie mam u siebie teraz skrzynke od 1.6 Laser z '84 roku (5 biegow, wodziki w srodku) a wczesniej mialem od 1.6 '79 (4 biegi i wodziki na zewnatrz) a spostrzezenia sa nastepujace - kielichow sie nie da zamienic, gdyz skrzynia 5 biegowa ma takie cuś co sie wysuwa i chowa sie w takiej zaslepieonej tulei w kielichu, wielowpusty do walow takze sa rozne, w 4 biegowej jest mniej i wiekszych zebow w 5 biegowej jest wiecej drobnych. Najlepsze ze mam skrzynie od angola = rozrusznik z lewej sprzeglo z prawej ;-) Aha sprzeglo jet takie samo.

Pytanie: a jak jest ze skrzynia od granady jakby ja chcialby do capri zarzucic? No i z silnikiem w sumie tez... ;-)

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2002-10-27 02:40:44]


!!!

cześż wszystkim, ja wstawiałem niedawno do mojego caprika silnik od sierry razem ze skrzynią, oryginalnie miałem v4 1500 ze skrzynią 4 na wodzikach, było trochę kombinacji bo musiałem przerobić miske olejową, ale do rzeczy, stara skrzynia miała wyjście na wał napędowy z grubymi zębami a ta od sierry z drobnymi (identycznie jak na zdjęciach), wał przy capri miałem sztywny a od ścierki był łamany, pstanowiłem zostawić sztywny wał , zaniosłem więc dwa wały do znajomego(tokarza) i do dzieła. Końcówka z mojego wału została obcięta i w jej miejsce została wspawana końcówka od wału sierru. Miałem trochę strach że sie to ukręci ale chodzi wspaniale. No to narazie , idę spalić trochę gumy bo dzisiaj asfalt dodrze nagrzany.

kamilo...

[anonim] [2002-11-17 10:53:01]


a ja am pytanie

czeka mnie niedlugo przekladka z capri mk1 do taunusa silnik plus skrzynia i jak to wyglada w taunim mialem 1.6 a silnik z capri to 2.3 v6 jak tu jest z sprawa walu w taunim ma na drobny frez czy podejdzie on do skrzybni czy koncowke musze wymienic walu ??

Zajenty [2002-11-23 17:05:00]


raczej nie mam dobrych wiesci - czeka Cie poszukiwanie wału od Capri :-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2002-11-23 17:32:58]


???

a czy wal od mk2 na gruby frez wystarczy ????? bo jagool mam taki a potrzebuje takak koncowke tak jak ja mam teraz w taunim ??? tak to obydwoje bysmy skorzystali :)

Zajenty [2002-11-24 15:31:21]


heheh

Cwaniak:))))
Pozdro

jagoolmk2 [2002-11-24 16:18:22]


heh
jak rozkręcisz je i tył wału dasz z Taunusa a przód z Capri - to wszystko Ci spasuje - dokładnie na odwrót niż ja zrobiłem :-) też mam taki zestaw ale idzie do nowego właściciela

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2002-11-24 20:27:57]


tylko jest problem

mamy z jagoolem da waly jego z mk2 i moj z taunusa on ma skrzynie z grandzi a ja z capri i czy da sie tak pokombinowac zebysmy obydwoje byli zadowoleni mianowicie zeby jemu ( jagoolowi) styklo oraz zebym ja mial tez dobra koncowke :)

Zajenty [2002-11-25 22:03:49]


Ej no popatrz na te zdjęcia - zwłasza na ostatnie ........

Jagool bierze przód Taunusa z gumą do podpory i tył do tego przykręca z Capri

Ty bierzesz przód z Capri z krzyżakiem do podpory i do tego przykręcasz tylną część z Taunusa

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2002-11-25 22:23:56]


Ktore skrzynie od V-ek pasuja do ktorych silnikow?

A szczegolowo: jaka skrzynie manualna moge wrzucic do 3.0 V6 Essex?

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2002-12-02 01:21:05]


Silnik DOHC w capri

Mam mały problem w moim Capri jest silnik 2.0 rzęowy i skrzynia typu N.niedawno nabyłem silnikiem 2.0 DOHC i skrzynię od forda scorpio i chciałbym wrzucić je do capri.Skrzynia scorpio jest krótsza i mam problem z wałem.

http://neo1101@poczta.onet.pl

[anonim] [2002-12-09 15:28:39]


do Krzyśka Neo 1101

Jeśli wielowpusty pasują, to nie ma problemu - w każdej wiekszej wiosce jest kolo, który zajmuje sie skracaniem, wydłużaniem i wyważaniem wałów pędnych. Fachowcy tego typu zaistnieli w PL jakies 30 lat temu podczas masowego przerabiania paliwojadów "cdelaho b CCCP" (Ziłów, Mazów, Gazów, Krazów, itd.) na diesle Leylanda. trzeba tylko poszukać w Panoramie Firm w dziale "obróbka metali" albo "mechanika pojazdowa". Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2002-12-09 17:04:15]


automat

ile będzie mnie kosztowała skrzynia manualna do silnika 2.0 V6

[anonim] [2003-01-12 13:37:10]


jaki wielowspust??

a raczej jakie jest wyście ze skrzyni w Capri 2.3V6 'S' Czy jest na te gestsze ząbki czy na te rzadsze??
Pozdro

jagoolmk2 [2003-06-12 22:00:02]


ponawiam pytanko...

Jakie jest wyjście ze szkrzyni w Capri 2.3 'S' V6 z `78 ??
ten gesty frez?? czy ten rzadszy??
Pozdro

jagoolmk2 [2003-06-15 11:28:39]


Skrzynia w Capri ma te wielkie ząbki - solidne i wytrzymałe :-)) te gęstsze to Taunus/Granada itd :-))

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2003-06-15 16:02:05]


Kurde Mike to żeś mnie zmartwił... a czy silnik 2.8 z granady spasuje ze skrzynią 2.3 z Capri czy nie bardzo??
Pozdro
Ps: Wiem że to już gdzieś było...

jagoolmk2 [2003-06-15 16:25:01]


zależy...

zależy od rocznika starsze skrzynie nie bardzo pasują ale nawet jeżeli to rozwiązać to można poprzez kupno odpowiedniego łożyska pilotowego koszt ok 30 zl

crapi Dokładna lokalizacja na mapie [2003-06-15 17:04:49]