logowanie | rejestracja
capri.pl » garaż » skrzynie biegów » typ 9

Skrzynia biegów typu 9

Mikrofilm:

skrzynie biegów - sekcja M09 - typ 9

Dane techniczne:

Typ:   9 (N)
Ilość biegów:   5 do przodu, 1 wsteczny
Synchronizacja:   wszystkie biegi do przodu
Typ oleju:   Ford SQM 2C9008A
Objętość oleju:   1.9 litra
Typ smaru:   Ford SM1C-115-A (łożyska igiełkowe)

Wersje i zastosowanie:

Wersja skrzyni biegów Zastosowanie
Kod
kolorowy
Przełożenia Przekładnia
prędkościomierza
Tylny most Opony Model samochodu
niebieski
I  - 3.650:1
II  - 1.970:1
III  - 1.370:1
IV  - 1.000:1
V  - 0.816:1
R  - 3.660:1
7:23 3.75:1 185/70x13 Capri III 1600 R4 Pinto (GB/D 02.1983-12.1986) - opcja
Capri III 2000 R4 Pinto (GB 02.1983-12.1986)
Capri III 2000 R4 Pinto (D 02.1983-11.1984)
szary 8:24 3.44:1 185/70x13
ciemny
niebieski
8:23 3.22:1 185/70x13 Capri III 2300 V6 Koeln (D 02.1983-11.1984)
ciemny
niebieski
I  - 3.360:1
II  - 1.810:1
III  - 1.260:1
IV  - 1.000:1
V  - 0.825:1
R  - 3.365:1
8:23 3.091:1 205/60x13 Capri III 2.8i V6 Koeln (D 11.1982-11.1984, GB 11.1982-12.1986)
? ? ?     Granada 2000 R4 Pinto (GB/D 08.1982-04.1985)
Granada 2000 V6 Koeln (GB/D 08.1982-04.1985)
Granada 2300 V6 Koeln (GB/D 08.1982-04.1985)
Granada 2800 V6 Koeln (GB/D 08.1982-04.1985)
Granada 2500 Diesel (GB/D 08.1982-04.1985)
Sierra 1600 R4 Pinto (GB/D 08.1982-...)
Sierra 1800 R4 Pinto (GB/D 08.1982-..)
Sierra 2000 R4 Pinto (GB/D 08.1982-...)
Sierra 2000 V6 Koeln (GB/D 08.1982-12.1988)
Sierra 2300 V6 Koeln (GB/D 08.1982-12.1988)
Sierra 2300 Diesel (GB/D 08.1982-12.1988)
Sierra 1800 CVH (GB/D 08.1982-12.1988)
Scorpio xxxx R4 Pinto (GB/D 04.1985-05.1989)
Scorpio 2300 V6 Koeln (GB/D 04.1985-05.1989)
Scorpio 2.8i V6 Koeln (GB/D 04.1985-05.1989)
Transit (GB/D 11.1985-10.1986)
P100 (GB 10.1987-...)

Momenty dokręcania śrub i nakrętek:

osłona wałka sprzęgłowego do skrzyni:   9-11 Nm
przedłużenie skrzyni do części głównej:   45-49 Nm
górna pokrywa:   9-11 Nm
włącznik światła wstecznego:   1-2 Nm
mechanizm blokady zmiany biegów:   17-19 Nm
wlew oleju:   23-27 Nm
12-boczna nakrętka 5-biegu:   120-150 Nm
tarcza trzymająca 5 biegu:   21-26 Nm
dźwignia zmiany biegów:   21-26 Nm

Widok zewnętrzny skrzyni biegów:


Przekrój skrzyni biegów:


Elementy składowe skrzyni biegów:

Komentarze

Kombinactwo

Miałem niezłe kłopoty z przystosowaniem tej skrzyni do mojego 2.8 a niby też w nich była montowana,musiała mieć dzwon innej długości niż w 2.0 rzędzie.

KAMEL Dokładna lokalizacja na mapie [2003-07-01 14:09:42]


:)

Gdybyś wcześniej poszukał na stronie, wiedziałbyś, że różnią się dzwonem i długością wałka sprzęgłowego.

Szajba Dokładna lokalizacja na mapie [2003-07-01 17:01:20]


Czy to możliwe

Czy jest taka możliwość, żeby ten typ skrzyni mógłbyć zamontowany fabrycznie w Taunisie kombi z 78 roku wraz z silnikiem 2.0V6. Oglądałem skrzynie i znalazłem oznaczenie typu jako N. Niemam dźwigni zmiany biegów więć niemam jak sprawdzić czy jest to V biegowa czy IV .

Police [2004-07-22 21:41:03]


skrzynia 5b ma dzwignię przykręcaną na 3 sróby.. skrzynia 4b na taką dużą nakrętke.. po tym można łatwo rozpoznać typ skrzyni..

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2004-07-22 21:54:34]


Czy ta skrzynka jeżdżąca w 2.8i wejdzie bez przeróbek do 2.3?

Arek 3M Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2006-01-07 12:50:33]


do Arek 3M

Oczywiście siada bez przeróbek, aczkolwiek w przypadku Grani mogą pojawić się błędy prędkościomierza [inne przełożenie napędu linki]. Poza tym autko straci trochę zrywności na biegach I-III, ale będzie osiągać na nich o 10% wyższe prędkości. Gorsze własnosci uciągowe [hol, przyczepa], nieco nizsze spalanie.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2006-01-07 13:11:57]


a ja zdjelem dekielek i tam jest taki kawalek metalu wyglada prawie jak kolo i nie moge go z nowu na swoje miejsce nalozyc skrzynia to n 9

cichymk Dokładna lokalizacja na mapie [2006-01-19 15:17:41]


czy ta skrzynia podedzie do dziobaka z silnikiem sierry 2.0 OHC?

BirdDog Dokładna lokalizacja na mapie [2006-10-11 16:12:57]


Ta skrzynia występuje z dwoma rodzajami dzwonu - jednym do R4, drugim do V6. Wersja z dzwonem R4 fabrycznie spinana była własnie z motorem Pinto SOHC ze Sierry lub Capri, więc nie ma problemu. Gorzej z instalacją w dziobaczku - chyba trzeba zmieniać mocowanie, ale ktoś na stronce już to przerabiał.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2006-10-11 19:56:28]


pytanie: na górze stoi napisane ze do skrzyni wchodzi 1,9 litra oleju... zalałem dzisiaj do korka i wszedł jakis litr z małym haczykiem. Przechylić i dolać czy zostawić?

A tak z ciekawostek to w skrzyni nie było prawie w ogóle oleju, no moze jakies 0,15 litra i to raczej przypominało tawot a nie olej a chodziła cichutko :)

Krzysiek_Poznań Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2007-04-26 22:44:27]


Wał z 4b skrzyni (Typ F (H)) podchodzi bez problemu do N9??

bon Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-12-20 22:23:30]


nie - inny wielowypust

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2009-12-21 09:17:27]


I inna długość ...

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-12-24 03:02:07]


Dodatkowe nieuwzględnione zastosowania z kodami i przełożeniami:

1) Przełożenie: 3,65/1,97/1,37/1,00/0,82/R=3,66
a) kod kolorowy: brązowy, przełożenie prędkościomierza - 8:22
- Sierra Mk1 1600 OHC Sedan (opcjonalnie)
- Sierra Mk1 1600 Econo OHC Sedan (opcjonalnie)

b) kod kolorowy - zielony, przełożenie prędkościomierza - 7:24
- Sierra Mk1 1600 OHC Kombi (opcjonalnie)

c) kod kolorowy: szary, przełożenie prędkościomierza - 8:24
- Sierra Mk1 2000 OHC Sedan/Kombi (opcjonalnie)
- Sierra Mk1 2000 V6 Sedan (opcjonalnie)
- Sierra Mk1 2300 V6 Kombi (opcjonalnie)
- Granada'82 2300 V6 - dyfer 3:64; wszystkie rozmiary opon
- Granada'82 2800 V6 - dyfer 3:64; wszystkie rozmiary opon
- Granada'82 2500 Diesel - dyfer 3:64; wszystkie rozmiary opon

d) kod kolorowy: żółty, przełożenie prędkościomierza - 7:22
- Sierra Mk1 2000 OHC Kombi (opcjonalnie)
- Granada'82 2000 OHC - dyfer 3:89; opony 185x14 (seryjnie)
- Granada'82 2000 V6 - dyfer 3:89; opony 185x14 (seryjnie)
- Granada'82 2300 V6 - dyfer 3:89; opony 185x14 (seryjnie)

e) kod kolorowy: czarny, przełożenie prędkościomierza - 7:24
- Granada'82 2000 OHC - dyfer 4:11; opony 195/70x14, 190/65x14, 175x14 (seryjnie)
- Granada'82 2000 V6 - dyfer 4:11; opony 195/70x14, 190/65x14, 175x14 (seryjnie)

f) kod kolorowy: niebieski, przełożenie prędkościomierza - 7:23
- Granada'82 2000 OHC - dyfer 4:11; opony 185x14 (seryjnie)
- Granada'82 2000 OHC - dyfer 3:89; opony 195/70x14, 190/65x14, 175x14 (seryjnie)
- Granada'82 2000 V6 - dyfer 4:11; opony 185x14 (seryjnie)
- Granada'82 2000 V6 - dyfer 3:89; opony 195/70x14, 190/65x14, 175x14 (seryjnie)
- Granada'82 2300 V6 - dyfer 3:89; opony 195/70x14, 190/65x14, 175x14 (seryjnie)

2) Przełożenie: 3,36/1,81/1,26/1,00/0,82/R=3,36
a) kod kolorowy: żółty, przełożenie prędkościomierza - 7:22
- Sierra Mk1 2800 V6 Sedan (seryjnie)

b) kod kolorowy: jasno-niebieski, przełożenie prędkościomierza - 8:23
- Granada'82 2800 V6 - dyfer 3:45; wszystkie rozmiary opon
- Granada'82 2800 V6 MFI - dyfer 3:45; wszystkie rozmiary opon

3) Przełożenie: 3,91/2,32/1,40/1,00/0,82/R=3,66
a) kod kolorowy: biały, przełożenie prędkościomierza - 8:22
- Sierra Mk1 2300 Diesel Sedan/Kombi (seryjnie)

b) kod kolorowy: żółty, przełożenie prędkościomierza - 7:22
- Granada'82 2500 Diesel - dyfer 3:89; opony 185x14 (seryjnie)

c) kod kolorowy: niebieski, przełożenie prędkościomierza - 7:23
- Granada'82 2500 Diesel - dyfer 3:89; opony 195/70x14, 190/65x14, 175x14 (seryjnie)

Konar [2010-09-21 03:02:22]


Konar masz może dane do nowszych skrzyń ? Mam skrzynie od Sierry Mk2, wyjście na linkę prędkościomierza jest koloru czerwonego, jak coś mogę podać dane z tabliczki do niej przykręconej jeśli to w czymś by pomogło.

daniel46 Dokładna lokalizacja na mapie [2011-03-02 17:26:19]


Kto mi powie z czego to skrzynia (sierra 2.0 r4 ?) ?
Druga sprawa ,ile oleju powinienem do niej kupić? Wg. jakiegoś niemieckiego manuala do sierry skrzynki n9 dzielą się na podtypy a, b, c, n i wchodzi do nich kolejno: 0.9, 1.2, 1.5 (?), 1.9 litra oleju. Różnią się one przełożeniami poszczególnych biegów. Jak wrócę do domu to zamieszczę skan z instrukcji.

Seba vel Pitcarn Dokładna lokalizacja na mapie [2013-07-04 10:04:48]


Oznaczenia szukaj na metalowej blaszce, pasku, przykręconym na łączeniu ryjka.
Odlewy obudowy są jednakowe dla różnych skrzyń

zenonDWR Członek Stowarzyszenia capri.pl [2013-07-04 12:13:26]


Tak się złożyło że mam kilka skrzyń typu 9 i chciałbym je zidentyfikować. Jest gdzieś informacja jak rozkodować te tabliczki ze skrzyń ?

Popcio Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-12-19 16:07:28]


Jeśli jeszcze nie za późno (mam spore zaległości), to możesz spróbować dopasować info z tabliczek z part number (np. z poz. 1) https://www.capri.pl/library/microfilms/transmission/M09.10 (u mnie sprawdziło się).

PiotrekFCapri [2018-01-03 20:46:58]


Własnie z tego użyłem... ale dzięki.

Popcio Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2018-01-04 15:33:53]