logowanie | rejestracja
capri.pl » Klub » nasze samochody » Herbiss2 - Ford Granada Mk IIb 2.5 Diesel L 1985 "Dzyndzel" » Remont blach

Herbiss2 - Ford Granada Mk IIb 2.5 Diesel L 1985 "Dzyndzel" - Remont blach

[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]

Właściciel: Herbiss2 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl
Samochód: Ford Granada Mk IIb 2.5 Diesel L 1985 "Dzyndzel"
Status: aktualnie posiadany (od 2009-12-09)
Aktualizacja: 2021-07-30 19:41:33

Entuzjazm i wiara tego człowieka mnie fascynuje i zastanawia i dziwi, mimo takich stanów jakich zastał, jakoś nie kwęka, nie narzeka, nie rzuca jobów itd...
Nie jest różowo, ale to wiedziałem akurat, że będzie bryndza.
Na razie cała rozebrana, wspawany próg, nadkole, czyszczone jest jeszcze z tego co zejdzie.
Najgorszy prawy słupek z tego całego ambarasu.



18 kwietnia 2021

Gościu rozdaje karty konkretnie. Taki widok mnie zastał, gdy przyjechałem do niego z nową maską, którą kisiłem z 10 lat w piwnicy. Spód cały mw porobiony, przedni pas zaczęty, tylny prawie, nadkola z tej szpachli będą skrobane. Prawy słupek też już dorobiony, baza jest, jeszcze jakieś poprawki. Teraz już konkretnie potrzebny jest prawy błotnik (mój jednak lipa), prawa część podszybia (lewą mam) i klapa tył. Kwestia zreanimowania fotela kierowcy, wyprania tapicerki, wygłuszenia auta. Będzie kupowany lakier, bo podobno niedługo ceny mają iść w górę.

Mam nadzieję, że będzie się to trzymać kupy, gość nie narzeka, mówi, że jest ciężko, ale robią, robi, robota się posuwa, bez ceregieli, to mi się podoba! Ale nie mówię hop...



27 kwietnia

Dziś obdzwoniłem z 15 szrotów bliższych i dalszych z pytaniem, czy mają jakąś Granadę na placu. Do tego paręnaście ludzi z OLX, co to ogłaszają jakieś klamoty fordowo-granadowe, czy coś u nich stoi w całości - nic. Poza jednym (z Oławy, cała podobno zdrowa karoseria), ale nie chce wycinać. Taka refleksja, że to już naprawdę rzadkie samochody i nikt nic nie wyrzuca, o części blacharskie ciężko, nie mówiąc o nowych. Ech... Nie lekko. ;)

29 kwietnia

Zdjęcia sprzed tygodnia, gość ponaglał o podszybie, ogólnie nie zasypuje gruszek w popiele i robota się posuwa. Mam nadzieję, nie niedbale i byle jak, jestem dobrej myśli, przynajmniej z jego założenia, auto ma być równe i proste;)



Moje ekhhhe, podszybie i klapa i błotnik od Gryzia


7 maja 2021

Szast-prast, przyjeżdżam, a tu już pomalowana bryła i elementy. Jestem trochę w szoku, chodzę i nie wierzę, wygląda extra! Ale trochę mam babola, bo umawialiśmy się na kolor oryginalny, sądziłem, że to będzie ten beż, przed remontem wyblakły, ale teraz nałożony szampański metallic. A tu przychodzę i jest jakby platyna, ładnie położony, równo wszystko, na razie błotniki tylko wiszą tak "dekoracyjnie" :) Wlepione wygłuszenie podłogi, będą jeszcze filce oddzielające komorę silnika od kabiny. Dorobione podszybie. Robią się zderzaki.

Ad tego koloru, to zaczynam się przekonywać, gość twierdzi, że jest to oryginalny kolor, bo na moim było już kilka razy malowane, ten wziął ze spodu drzwi, z wewnętrznej strony. Tabliczkę znamionową ktoś mi ukradł już dawno temu... Tak trochę dziwnie się czuję :) Powinienem był wcześniej o tym pomyśleć i uruchomić temat, no ale zobaczymy całość...

Teraz elektryka, potem wszystkie listwy, uszczelki itd. Ciekaw jestem, czy drzwi będą na "klik" się zamykały.

Ktoś ma jakieś doświadczenie w temacie, co można, warto jeszcze podmienić składając auto?



12 maja

Byłem dzisiaj na doględzinach, nie jest źle, parę rzeczy się wyjaśniło, szyba nie jest na klej, specjalnie pytałem, ten rant był i wszystko weszło i trzyma, wygląda w porządku. Prawy zawias i w ogóle, też ok, nie widzę jakiś uchybień... Ogólnie drzwi już się zamykają na "klik", kierowcy, 2 x z tyłu, jedynie te od pasażera trzeba trochę mocniej, ale w granicach normy, jeszcze do sprawdzenia. Ta guma jakoś je dziwnie wypycha, jak z procy prawie i dlatego też trudniej je cicho domknąć. Błotniki na razie na jednej śrubie, tylko by nie leżały na podłodze.

Oddałem fotel kierowcy do zszycia (spruty materiał był, haha, wiadomo od czego i o czym to świadczy :) ), będzie dorobiony i "dopchane" trochę gąbki.

Ogólnie nie jest źle, jak na remont nie za miliony, to całkiem ok, zresztą stawka jeszcze nie jest ustalona.

Myślę cały czas o tym przodzie, czy walić te dodatkowe reflektory (takie były, jak ją kupiłem w 2009), czy właśnie je, hehe, walić i zostawić normalny przód. Mniej zabawy ze składaniem, ale też mniej zabawy w życiu potem :) Choć w praktyce i tak rzadko używałem tych lamp.


30 lipca

Mam to co chciałem, to znaczy pospawaną Granadę. Położony lakier, cała złożona do qpy, jeździ, wraca na polski drogi powoli. Odebrałem wóz parę dni temu, ogólnie, prezencja jest, dziur nie ma, rdzy nie widać, na lewarku podniosę, drzwi "na klika", wszystko jest fajnie! Wiem, że nie idealne, parę rzeczy mam jest porobionych nie jakbym chciał, no ale też cena za to jest proporcjonalna w sumie... ;) Zderzak tył to parszywa plomba, ale podobno metal tak zniszczony, że "inaczej się nie dało". Listwa przy błotniku kierowcy też trochę krzywo, do wyrównania. Z elektryki, to nie działają dolne halogeny, z kolei tylna wycieraczka jeden "pstyczek" z kabiny działa na podlewanie, drugi na ruch wycieraczki. Coś się spieprzyło z kierunkowskazami, czasem działają, czasem nie działają - ale jak się włączy na chwilę blindę długich, to już działają. Jakieś styki?

Ale najlepsze - świerszcz, czyli taka dziwna, świergotliwa wibracja, która cały czas ze mną jeździła gdzieś przy nogach pasażera, nadal jest! Wkurzało mnie to na maxa, miałem totalną pewność, że tego teraz nie będzie. Włączam silnik i cholera jasna, świerszcz żyje nadal! Jestem winien jeszcze trochę kasy, ale postawiłem warunki, że dopłacę całość, jak złapią tego świerszcza. Przed remontem sądziłem, że to z dyndającego prawego błotnika, teraz wszystko sztywne, a świerszcz jest nadal.

Myślę teraz o radio - jak fajnie podłączyć? Wiercić błotnik? Antena na magnes? Czy jakiś inny sposób polecacie? Będę robił wywiad, jak już odbiorę auto definitywnie.

Ogólnie wszystko jest spoko, muszę się przyzwyczaić do swojej nowej fury :) I wykończyć, co się da poprawić, bo na razie nie daje mi to wszystko spokoju. Źle śpię, jak coś nie działa :) Więc akcja trwa nadal ;)

Komentarze

masz cierpliwość chłopie do tego gruza :)

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-04-09 15:39:43]


Szanuję przez duże S.

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-04-09 16:34:49]


I gitara🙂

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-04-09 19:34:14]


No i elegancko :)

Jellon aka Revenge Racer Dokładna lokalizacja na mapie [2021-04-11 10:06:54]


Hehe, elegancko to dopiero będzie... Hehe, bo już drzwi pasażera się ledwo domykały i opuszczały w czasie jazdy:) Zresztą widać co tam się działo na zdjęciu.

A cierpliwość mam, sam się sobie dziwię, serio, czemu jej nie posłałem, tam gdzie w sumie jej miejsce, ale... No tyle razem przejechanych kilosów, od Serbii po Estonię i ogólnie, kultowa trochę jednostka dla mnie, choć czasami mnie męczyła, ale jak to w związku :)

Herbiss2 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-04-12 16:04:49]


Już trzymam kciuki zeby dotrwał do końca, powyciagaj lepiej szyby :)

Kilgore [2021-04-12 16:11:41]


Tak, boczne i przednia została, przy przedniej to hmm, wolę nie być przy tej operacji... ;) Nie chcę się denerwować, hehe, bo to może być niełatwe, patrząc na stan podszybia i w ogóle, wiadomo... No ale jasne, biorę na klatę, będę działał jutro. Może wrzucę fotki.

Herbiss2 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-04-12 16:18:36]


Wyjmowanie szyb w granadzie to jest banał. Tylko trzeba być cierpliwym i mieć z 3 małe płaskie śrubokrety:) Nie ruszaj chromowanych listewek. Tylko od wewnąrz od góry od środka przepychasz wargę uszczelki za rant ramy szyby i tyle. Na poczatku wraca, ale po kilku cm juz idzie gładko. Najpier góra od środka w lewo, potem góra od środka w prawo. Potem boki od dołu na dół i szyba wyjęta. Wyjąłem tak, ze 150 szyb w Granadzie i pękła tylko ta co miała uszczelkę przyklejoną do ramy klejem do szyb o czym dopiero dowiedziałem sie jak już pękła.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-04-12 16:22:59]


Wow, Dred, dzięki! Mam nadzieję, też się powiedzie z moją szybą. Opis super, dzięki, konkretny, ale najbardziej podoba mi się "warga uszczelki" :)))) Hahaha, pikne!

Herbiss2 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-04-12 16:28:55]


Ja na boczne tylne wkładałem blaszki po obwodzie i na koniec wypychałem poszło bez problemu.

Kilgore [2021-04-12 16:31:59]


Boki od góry na dół miało być. Ale narożniki górne idą dość opornie, więc tam delikatnie.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-04-12 16:39:13]


Potwierdzam to co pisze Dred. O ile nie jest przyklejona uszczelka to nie więcej jak 5 minut i szyba w całości z uszczelka jest poza autem.

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-04-12 17:40:43]


można pomagać sobie nitami zrywalnymi 3 mm , oczywiście nie w roli nitowania, tylko jako blokadę, aby warga uszczelki nie wracała. Wtyka się je po prostu miedzy blachę i uszczelkę od wewnątrz, zaraz po śrubokręcie. Po wyjęciu szyby nity zbierasz ze środka auta ...

magic Dokładna lokalizacja na mapie [2021-04-12 21:32:01]


Można też staro-indiańską metodą. Jeden kolega staje i asekuruje żeby nie rozbiła się o maskę a ty po uprzednim odsunięciu fotela na maksa do tyłu kopiesz z całej siły obiema stopami od wewnatrz🙂

leetvoos Dokładna lokalizacja na mapie [2021-04-14 21:28:07]


A jakies foty przez tym barankiem masz, bo teraz to już niewiele widać jak to jest zrobione. Ale w sumie to chyba mało istotne. Na pewno kilka lat wytrzyma i to chyba o to chodzi!

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-04-19 11:31:10]


Dokładnie, nie wszystkie samochody muszą być rozebrane do śrubki i robione na igłę.
Dla niektórych takie właśnie podratowanie kosztowo rozsądne to optymalna i bardzo dobra droga, podoba mi się.

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-04-19 11:38:18]


Fot nie mam, bo nie jestem tam codziennie, ale maniany mam nadzieję, pod barankiem nie ma, nie zatuszował, choć właśnie manianę się tuszuje, haha, hehe :) Liczę, że jest dobrze, patrząc na gościa i podejście do tematu, ufam, no co zrobić. Robi też malucha 126p i widzę, wszystko tam się zgadza.

Herbiss2 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-04-19 11:40:07]


I jakiegoś amerykańca też robi, ale nie pamiętam co to za fura, na razie w częściach :)

Do ostatniej śubki to nie jest rozebrany, ale nadal jestem w szoku, że TO się dzieje, ten remont i jest grubo. Wiadomo, to nie perła, to auto itd, ale będzie jeździć kolejne lata i drzwi się domykać bendo :) Jestem dobrej myśli, ale czujny... ;)

Herbiss2 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-04-19 11:43:44]


Pokusił bym się o odświeżenie belki i wahaczy bo teraz kontrastuje a jest praktycznie na wierzchu :)

Jellon aka Revenge Racer Dokładna lokalizacja na mapie [2021-04-19 15:51:28]


Gość z Oławy to totalnie niepoważny facet, de facto gość chyba jest u nas w klubie i ma transita lodziarnie

daniel46 Dokładna lokalizacja na mapie [2021-04-27 20:33:25]


Fagen Kutno. Ale czy będą chcieli wyciąć to też nie wiem.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-04-27 21:01:28]


Nie wiem, ciężko mi osądzać, zresztą nie od tego ta wspominka, brzmiał normalnie i dziarsko...;) A podszybia nie wytnie, haha, podejrzewam, jest całkiem zdrowe.

Herbiss2 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-04-27 21:04:30]


Mogłeś się wcześniej budzić:) We wrześniu sztukę numer 7 wysłałem do huty.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-04-27 21:05:54]


Heh, ja długo myślałem i się zbierałem do tego remontu, stan był jak był i nie wiedzialem, robić to truchło, czy nie robić... Za wcześnie do huty posłałeś! ;) A do Qtna jutro zadzwonię, docisnę, zobaczymy... Dzięki za podsuwkę!

Herbiss2 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-04-27 22:15:00]


Dupa, Fagen wysłał Granadę na żyletki, także auto zniknęło z powierzchni Ziemi. :/ :)

Herbiss2 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-04-28 13:08:49]


Jest takie miejsce pod wawa gdzie w lesie granada wrasta ale weź i wyciągnij podszybie tak by cie na okolicy słychać nie było 🤣

Jellon aka Revenge Racer Dokładna lokalizacja na mapie [2021-04-28 13:37:58]


Znam chyba to miejsce... Na wschód? Beżowy sedan? Za ogrodzeniem, samotnik? :)

Herbiss2 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-04-28 15:25:41]


Nie chciałeś malować auta już z założonymi błotnikami? Teraz strasznie będą się świecić stare śruby mocujące i przy dociąganiu ich możesz uszkodzić lakier.

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-05-09 20:48:11]


Fiuu, tego nie wiedziałem, nie wiem, a poza tym jak mówiłem, przyjechałem akurat chwilę po malowaniu, więc miałem tyle do gadania co nic... Poza tym nie jestem lakiernikiem :) Cholera, no zobaczymy, co z tymi śrubami i dociskami, może być jakiś ubytek mówisz, zobaczymy... Diabeł tkwi w szczegółach, trzeba to fajosko złożyć do kupy, cały ten ambaras!

Herbiss2 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-05-09 23:01:35]


O rany! Ale te odbijacze i uchwyty sprężyn gazowych, to już mogli odkręcić przed malowaniem :l

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-05-10 07:40:39]


A tak z ciekawości zapytam. Jak mają zamiar przykręcić prawy zawias pokrywy silnika? :)

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-05-10 08:21:16]


Nie chce się tutaj wyżywać itd., bo nie o to chodzi ale takich kwiatków jest niestety tutaj więcej.
Naprawdę odkręcenie mocowań zderzaka to też jest taki wielki problem?
I zastanawia mnie gdzie jest rant podszybia prawego tam gdzie przewija się przez niego uszczelka.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-05-10 09:13:19]


najważniejsze, że będzie jeździć kolejne lata :)

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-05-10 09:16:26]


Rudy może to dobrze, że błotniki były osobno, bo na bank byłyby zabetonowane razem z pasem przednim (który nota bene nawet nie został podklepany i jest pogięty).

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-05-10 09:16:53]


No z pozytywów, to będzie jeździć, mam nadzieję:)

Z negatywów, to nie było mnie przy tym, nie znam odpowiedzi na pytania, dlaczego nie odkręcili tych mocowań zderzaka, czy uchwyty sprężyn, niby to proste i oczywiste, a jednak... Wszystkiego też nie dopilnuję, zresztą jak wiecie, nie lakieruję, nie spawam, nie prostuję itd
.
Pas przedni był klepany, bo była masakra większa, nie oczekuję igły i katalogu, acz pewnie jak się wszystkiemu tak zacznę dokładnie przyglądać, to będzie irytacja... :/ I wiadomo - im coś bardziej ma być idealne, tym bardziej niedoróbki widać.

Co to tego zawiasu prawego, to też nie wiem, jak to zrobią teraz, nie pytałem ;) Najbardziej martwi mnie ten rant podszybia, jak to ta uszczelka tam będzie się trzymać, jak ona tam wejdzie. Hmm...

Z jakiś przyczyn, dziś nie pracują, jutro ja nie mogę, jadę do nich we środę.

Czy warto zmienić np. uszczelki drzwi? Tak o nich myślę, czy coś jeszcze ze składowych elementów podmienić?

Herbiss2 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-05-10 09:39:18]


Dużo zależy od tego ile za to zapłacisz, jeśli rozsądnie to wszystko gra (no prawie), ale jak już kiedyś pisałem dla niektórych wozów to jest bardzo optymalny poziom jakości prac.
Ten prawy zawias maski martwi, a z rantem pod uszczelkę to nie wiem o co chodzi, pokażcie mi palcem :)

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-05-10 10:02:32]


https://www.capri.pl/image/car/5673/5292/288190
Spójrz na miejsce gdzie przypada uszczelka szyby. Troche go nie ma.
Ale spoko, klej do szyb załatwi temat. A, że już szyby nie pójdzie wymontować to insza inszość.

Mi do myślenia dają trochę te łatki dwie. Podszybie lewe fajnie wstawione, a poniżej takie kwasy.
https://www.capri.pl/image/car/5673/5292/288003
To przykryte pewnie baranem po cąłości bez czyszczenia, tak jak cały spód.
Skoro nawet hak i bak nie były zdejmowane do konserwacji, baran poszedł na wszystko (przewody, wał itd.) to nie sądze, że świeżą blachę psiknęli chociaż podkładem przed szpachlowaniem/baranem.

Teraz tylko listwy drzwi na klej do szyb i będzie dzieło dopełnione:).

Jak dla mnie zaczęli lepiej niż kończą.

Natomiast mimo wszystko jest ok, bo to już naprawde był dramat. Teraz wytrzyma 2-3 lata, a może i więcej i nawet ładnie będzie wyglądała. Na pewno ładniej niż mój kombiak!

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-05-10 10:17:45]


ok, dzięki dred, wszystko się zgadza w Twym krótkim podsumowaniu.

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-05-10 10:33:50]


Dzięki Dred za surowe, wnikliwe oko:) Co mogę teraz zrobić z tą wiedzą? Poza zrobieniem afery i wytknięciem niedorób i skwaszeniem atmosfery itd?

Tego rantu się już teraz nie dorobi. Tych 2 łatek jakoś nie widzę, w sensie nie kumam, gdzie leży "błąd". Zawiasy zobaczymy. Spód był czyszczony, więc tego baranka chyba baran nie psikał, by zakryć, tylko jednak było robione. A że nie zdjęty bak itd... Ech, no czasu nie cofnę, nic już nie zrobię, trzeba realnie podejść do sytuacji.

A te listwy oryginalnie są na śrubki i takie plastikowe wstawki, z tego co pamiętam. Realne to do zdobycia? Szyba jak pójdzie na klej... Nie lubię mieć ŚWIADOMOŚCI, że jest machloja robiona, to mnie wkurwia, a z drugiej strony, chyba już nikt tego nigdy nie będzie rozbierał... :)

Co do cashu, to jest optymalny, dogadaliśmy przedział od-do, wpłacona jest większa połowa najmniejszej sumy, resztę dogadamy, gość kuma i można z nim coś tam pogadać o robocie.

Co do jazdy, to jeździłem nią 10 lat zima-lato bez przerw, stąd ten stan inwalidzki był, przed reinkarnacją :)))

Herbiss2 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-05-10 11:04:55]


Spinki do szerokich listewek (jednorazowe - czarne) mają Chuder i Camaro. Tanie niestety raczej już nie są.

Do szerokiej listwy jest 71
https://www.capri.pl/image/market/74313/220903

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-05-10 11:14:14]


A szyba ewentualnie na coś takiego powinna być w takim razie wstawiona wg mnie https://allegro.pl/oferta/boll-masa-uszczelniajaca-do-szyb-samochodowych-310-9994888815?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_chemiakcesor_pla_&ev_adgr=Chemia+-+%C5%9Arodki+do+napraw+i+zabezpieczania&gclid=Cj0KCQjws-OEBhCkARIsAPhOkIa9pjUVa3bNLjn61y4OzJVvL-iznAD71SRXWz8bQbs9MftiFSJmrlUaAgSkEALw_wcB

Da się zdemontować wtedy, bo to taka masa butylowa. Wada jest taka, że to strasznie klejące i brudzące jest, ale swoją robote robi - można zarówno pomiędzy szybę i uszczelke, jak i pomiędzy uszczelkę a ramę.

U mnie kiedyś ciekło po montażu do środka i ta masa wyeliminowała temat. A, że potem pół dnia czyściłem uszczelkę, jak już miałem zrobione podszybie dobrze to i wspomnienia mam z tym nienajlepsze:)

Ja uszczelek bym nie zmieniał na Twoim miejscu teraz. Jak będzie taka potrzeba to już potem sam możesz to zrobić. To jest kwestia kilku minut.

Jakbyś cos jeszcze potrzebował do auta to dawaj znać. Nie, nie mam już odbojników (ostatnie zapasy wskoczyły na kombi wołka) - to niestety trudny temat.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-05-10 11:22:10]


do szyby czołowej zawsze można uzyć masy uszczelniającej zamiast kleju; https://allegro.pl/oferta/boll-silikon-masa-uszczelniajaca-do-szyb-czarna-7464831539

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-05-10 12:02:36]


A na sandersie jakby ją teraz dać? Kiedyś ktoś ki opowiadał że wstawił na tym bo mu zostało i jest ok

Szafa !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-05-10 13:30:46]


Do listew mam dorobione blaszki ze srubą m4 bodaj. polecam :) Kopia tej jednej którą i tak jest pod listwą;)

Kilgore [2021-05-10 14:24:20]


Kilgore, a zostało Tobie trochę w zapasie? :) Czy zużyłeś wszystkie?

Dzięki chłopaki, za podpowiedzi ad szyby! Jutro do niego zadzwonię i dopytam się, co zamierza. We środę będę tam osobiście i zobaczę, co w temacie i parę rzeczy "wygarnę" i się dopytam...

Nie dążę do stanu "jak z żurnala", no ale jak już jest w takim stanie, to chcę wycisnąć jak najwięcej.

Herbiss2 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-05-10 15:05:03]


Herbiss, poproś jeszcze o zdjęcia które robili w czasie prac. Bo z Twoich to za dużo nie widać, bo trafiałeś na jakieś zamknięte etapy zazwyczaj. Przy takim zakresie to kilkadziesiąt jeśli nie kilkaset zdjęć powinno być.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-05-10 15:08:39]


Dred, nie za wiele wymagasz?
Za niewygórowaną kasę trzeba się liczyć z kompromisami choć ten zawias maski to i mnie akurat w fotel wgrzał. W ogóle ciekawe czy jest tam pod podszybiem do czego go przykręcić, bo może zwyczajnie człowiek był tak zajęty że zapomniał wstawić co tam wyciął? Niezły numer :)

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-05-10 18:09:37]


Dred, łatwo powiedzieć, hmm, to gość krzepki i w sile wieku, ale z manierami trochę mało fotograficznymi, zwłaszcza patrząc na jego telefon... Hehe:) Coś na początku mówił i mówiłem o zdjęciach, miał robić, ale też sam tego nie dopilnowałem. Zapytam z ciekawości, hehe. Ja zdjęcia mam te co mam na stronce mniej więcej, faktycznie, w sumie nie za dużo etapów uwiecznionych.

Zapek, no tak, ja jednak wierzę, że tam jest w podszybiu do czego kręcić :) Aż tak by nie kręcił, ad zawiasu, to teraz też mnie to wkurza, no ale... Cholera, no trzeba żyć z tym dalej, ciekawe, jak on z tego wybrnie, bo to jednak będzie widać, gdy coś się "omsknie".

No zobaczymy, taaaak, na generalkę generalną to pewnie bym się nie szarpnął, bo jednak czasy niepewne, dla mnie, choć jeszcze się nie przekwalifikowałem :) Co ostatnio modne :/

Herbiss2 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-05-11 13:14:20]


Elegancko to wyglada. Teraz będziesz musiał jeszcze felgi do renowacji oddać, bo nie pasujo:)

EEEEE.... Gdzie są listwy wokół szyby przedniej? Jeśli zdjęli to życze im powodzenia i przyjemności przy zakładaniu:)

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-05-12 21:44:28]


A z tylną jeszcze więcej zabawy:) Przecież pisałem, żeby tego nie wyjmować!!!

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-05-12 21:46:13]


Zdjęli... Jak mówiłem, gość ma charakter i nie opier..dala się w robocie, jak było to pisane, czyli te wskazówki i instrukcje, to jechałem z zamiarem podpowiedzi, a tu przyjeżdżam, a auto rozebrane i leży jak maciora na boku, rozbebeszone. Więc.... No ciekawe, serio, tak kląć będą? Hehe... To współczuję... Cholewa.

Herbiss2 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-05-12 21:51:17]


Zostaw Pan te lampy co były , dodają charakteru Granadzie :) ja bym.jeszcze wstawił gumowy spojler na pas z napisem 2.5 D taki jak przy 2.8 ;)

Maross [2021-05-12 22:08:39]


W zasadzie to założenie listew na zamontowanej szybie jest niemożliwe. Listwy wkłada się w uszczelkę, uszczelkę nakłada się na szybę i szybę z uszczelką i listwami wkłada się w otwór. Inaczej to może się skończyć poszukiwaniem nowych listew.

Ostatecznie jak usunął nakrętki w podszybiu to można tam wstrzelić nitonakrętki a uszkodzenia i tak zawias zakryje.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-05-12 22:27:44]


No z listwami będzie ciężko. Też raz popełniłem ten błąd.
Masz pan tam kilka bub, ale będzie cieszyć kolejnych kilka dobrych lat:) tankować i się cieszyć

Szafa !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-05-12 22:32:21]


Maross, haha, spoiler tak, duma na maxa, 2.5 D! :)

Zapek, czyli teraz wyjście jest jakie, wyciągnąć to co jest i zrobić tak jak mówisz, czyli układankę zrobić "w powietrzu", a potem ją zapodać do auta, tak?

Szafa, no taaak, znajdą się buby, ale dokładnie, tankować i jeździć, a to nie katalog, przy jakiejś totalnej perełce, to bym pewnie nie dopuścił do niektórych sytuacji,, ale nie jest źle, trochę blues-mobila musi/może być! :)

Herbiss2 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-05-12 22:51:51]


Ja sie tak wlasnie" spuszczalem" przy taunusie...miala byc perwlka idealna wyglaskana... I sam sie w tym zagubilem. Teraz tylko musze ogarnac kilka wiekszych bubek co wyszly i sram na to jak to wyglada i jak daleko do idealu. Ma jezdzic, tyle:)

Szafa !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-05-12 22:56:36]


Ma się Tobie podobać i to jest najważniejsze i podstawa, a do tego stary wóz ma mieć klimat. Jak ktoś lubi perełki, równe i gładkie, to musi się przy tym ostro natrudzić, albo znaleźć zajebistą bazę. A jak jest jak jest, to ważne, by jeździła, miała stajla no i by drzwi nie wypadały :) A kosmetyka się przyda zawsze, większa lub mniejsza. ;)

Herbiss2 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-05-12 23:00:20]


Przypilnuj błotnika. Bo na zdjęciu widać ze dopasowanie ma kiepskie. Może Cie to potem wkurwiać:)

Szafa !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-05-12 23:02:57]


Spoko, tak, ale na razie są tylko na jedną śrubę, dyndają, by nie leżały na podłodze. ;) Ale też się wystrachałem, że tak zostaną, hahe, ale na szczęście to dekoracja :))

Herbiss2 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-05-12 23:12:22]


A to spoko bo, kurde kiepsko wyglada:)

Szafa !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-05-13 00:13:00]


mam jeszcze jedno pytanie. Czy błotnik będzie przykręcony do karoserii na jakiś bitum jak w oryginale czy blacha do blachy?

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-05-13 08:10:05]


Haha, dobre pytanie ;)

Herbiss2 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-05-13 13:28:08]


Maja byc przyklejone na paste uszczelniajaca a nie na bitum.

Do przedniej szyby nie włożą teraz klina. Najpierw chrom w uszczelkę, potem uszczelka na szybę, a potem całość w karoserię.

Mysza liil (EM) [2021-05-13 16:15:08]


Błotnik niech sobie dynda, ale kolor to chyba ma inny?

Mysza liil (EM) [2021-05-13 16:15:28]


Mysza, czy taki wynalazek jest ok czy jednak nie? https://pl.rs-online.com/web/p/tasmy-samowulkanizujace/1945898/

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-05-13 16:22:58]


Jest idealny, do klejenia folii na drzwi pod tapicerkę. Do błotników pasta z tuby.

Mysza liil (EM) [2021-05-13 16:32:19]


Myślałem, że samochód się skręca na śruby, a nie skleja :) Powiedziałem o tej szybie, zadzwoniłem, będą musieli zdjąć, mam nadzieję, rady wzięli za dobrą monetę i tak zrobią.

A kolor błotników, nosz kurde, chyba już kupili za jednym razem cały lakier, więc powinien być identyko, liczę, że to słońce trochę inaczej wpada, bo było mocne. Stoi przodem do światła, różnicę delikatnie faktycznie widać, ale to mam nadzieję, kwestia doświetlenia kadru, hehe... ;)

Herbiss2 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-05-13 16:46:38]


To dziwne, ponieważ kilka osób z branży blacharsko lakierniczej polecało ten butyl i tak też u siebie skleiłem.

Możesz w wolnej chwili podesłać to co być powinno?

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-05-13 17:57:49]


Najlepiej widać na łączeniu błotnika z przednim pasem pod maską w oryginale. Tam fajnie wypływa sobie ten uszczelniacz tworząc wałek. Pod butylem to bedzie żarło, dostanie się woda bo taśma nie wypełnia całej przestrzeni ani nie dokleja się idealnie.

Mysza liil (EM) [2021-05-13 18:03:16]


No to się nie do końca zgodzę. Klei się jak głupie, jest fajnie elastyczne jeśli jest ciepło, mogłoby być trochę grubsze albo szersze żeby szerzej o te 2-3 mm wypełniało przestrzeń.

W oryginale, mam pewne podejrzenie, że też była taśma a nie masa z tuby. Ściągałem ostatnio dziewicze błotniki i pod spodem była czarna gumopodobna masa, z siatką w środku o regularnych kształtach, szczególnie na końcach.

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-05-13 18:48:51]