logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » przeróbki » Rozwiert 2.8 na 4.0 lub inne kombinacje

Rozwiert 2.8 na 4.0 lub inne kombinacje

chyba nie bylo na forum a jesli nawet to nie doczekalo sie swojego watku :)
mianowicie zastanawiam sie nad rozwierceniem 2.8 pod tloki z 4.0 (explorer)
nie mam danych do 4.0 i pytanie o skok i srednice tloka,roznice w korbach,wale itp
i czy wogle gra warta swieczki?
lub moze pobawic sie na zupelnie innym zestawie ?
i jak ma sie sprawa cylindrow w 2.8 ile mozna zebrac aby bylo bezpiecznie ?
czekam na ciekawe odp :P
pozdro

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-11-08 00:26:53 /


gra niewarta zachodu, cylinder w 4,0 ma ~100mm średnicy, blok jest niby z tej samej rodziny co 2,8 ale nie jest taki sam,

cały silnik można już wyrwać za 2Kpln przeróbka będzie droższa jeśli wogóle jest wykonalna.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-11-08 13:05:06 /


na stronie mojej granady sa parametry silnika 4.0 OHV, mozna zekrnac. Cylinder jest 100, nie da sie tyle rozwiercic bloku od 2.8. Natomiast da sie zalozyc wał od 4.0 o wiekszym skoku i do tego tuningowe tloki. Pojemnosc wychodzi cos kolo 3.4. Nie pamietam ile koni, cos kolo 185-190 chyba. K-jet od BMW, przepustnica wieksza. Nie moge namierzyc tego w necie, ale wszystko bylo super opisane.

Mysza liil (EM) / 2006-11-08 14:47:01 /


Tu mozna przeczytac co nieco o przeróbce silnikahttp://www.ecott.org.uk/martin_granindex5.htm

Murmur vel Magman Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-11-08 18:30:38 /


Wlasnie o te strone mi chodzilo!!

Mysza liil (EM) / 2006-11-08 18:45:16 /


ok dzieki poczytam :P

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-11-10 22:58:07 /


faktycznie nie da sie rozwiercic bo to by wychodzilo jakies 3.5mm na sciance ale skoro blok jest ten sam to pewnie inna opcja bylaby wymiana tulei cylindrowych na takie z 4.0? lub czegos podobnie szerokiego? czy raczej to tylko w teorii mozliwe?

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-11-12 11:17:34 /


Blok od 4.0 jest sporo szerszy od zwyklego Koelna. 2.8 juz jest szczytowym osiagnieciem jesli chodzi o maksymalna srednice tloka upchnieta w tym odlewie.

Mysza liil (EM) / 2006-11-12 12:13:19 /


ale zewnetrzne wymiary bloku tez sa inne?

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-11-12 12:28:29 /


Nie, on jest jak Tico, wiekszy w srodku niz na zewnatrz...

Mysza liil (EM) / 2006-11-12 12:50:57 /


no wlasnie czyli do bloku po 2.8 wejda tuleje od 4.0
nie widzialem 4.0 rozebranego chyba ze wewnatrz kanaly itp ma inne?

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-11-12 13:09:59 /


przecież te bloki niemają tuleji.! a jak wstawisz takowe to chyba na powietrzu i wodzie będą trzymać się reszty silnika...
pisałem przecież kilka postów wyzej że blok jest tylko podobny do 2,8.

jak chcesz się pobawić to mam blok od 4,0 mogę sprzedać za jakieś pieniądze.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-11-12 13:27:07 /


to tuleje mozna zrobic pod tlok i wprasowac
nie wiem dlatego pytam
ale wole chyba zabawe z blokiem 2.8
dzieki za info trojjkat bede mial na uwazdze ze taki masz

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-11-12 13:35:48 /


tuleje można zrobić.. tylko trzeba je mieć w co wprasować, a blok od 2,8 niebędzie miał tyle "mięsa" żeby zmieściły się tuleje pod tłoki 100mm. tak więc jak pisałem wyżej bedą trzymać się na powietrzu i płynie chłodzącym :]

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-11-12 13:42:02 /


a ok..myslalem ze zartujesz sobie :)
czyli wiecej uzyskam skokiem tloka nis srednica
ale to znowu spowoduje spadek max obrotow silnika dobrze kojarze?

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-11-12 13:49:12 /


No to jak, ma chłopak rację czy nie ma?
Rozumiem, że skoro 2.8 nie da się rozwiercić pod tłoki 4.0 to 2.9 12V/24V też się nie da, tak? Tak w kwestii formalnej pytam.

Tcharec Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-12-28 14:46:44 /


no formalnie potwierdzam.. ale.. ale da się założyć głowice od 2,9/24v na blok 4.0, wychodzi hybryda 4,0 /24v cossie :)

gdzieś w necie stronkę widziałem jak to zrobić. jak znajdę to podrzuce.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-12-28 14:55:09 /


Kamel wzucal nawet w tym watku , link do forum gdzie opisuja taka przerobke :P

podobno wyciska sie kolo 280 KM :P

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-12-28 14:58:58 /


http://agnes.goams.com/ford/

Tcharec Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-12-29 09:34:36 /


Ale czy to juz dziala? Bo projekt chyba umarł na jakiejś wykmince i nie został ukończony. :( Jednak to dobry material szkoleniowy na wstęp. PS ma ktos glowice z kosiarki na upłynnieniu? :D

Mysza liil (EM) / 2006-12-29 09:48:45 /


na tym forum mozna jeszcze znalesc troche info o tej przerobce http://www.fordpower-uk.co.uk/

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-12-29 10:00:17 /


Mysza Ty już lepiej tego nie czytaj. Jakie koło zamachowe to wytrzyma??

Zając Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-12-29 16:14:21 /