logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » prz.napędu » Mityczna skrzynia n9 do 2.8 wzmacniana

Mityczna skrzynia n9 do 2.8 wzmacniana

Czy to jest ta skrzynia z tego ogłoszenia ? Można wyciągnąć zdjęcia i wkleić dla potomności lub jeśli nie skasować wątek....

https://www.kleinanzeigen.de/s-anzeige/ford-capri-2-8i-t9-getriebe-verstaerkt-granada-sierra-consul/2523733772-223-8251

Tweed / 2023-08-19 08:20:59 /


Tak. To jest ta niby mocniejsza.
Choinka podparta jest prawilnym łożyskiem a nie igiełkami.

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-08-19 09:22:41 /


Wizualnie są jakieś różnice ? Czy po oznaczeniach da się rozpoznać ?

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie / 2023-08-19 10:43:06 /


Mocowanie na 3 śruby łożyska choinki.

PL / 2023-08-19 11:04:28 /


https://www.capri.pl/forum/79899#79950 + oznaczenia na skrzyni zaczynają się od 86 - te z foto poniżej to najprawdopodobniej pochodzą z N9 ze Scorpio (tak mi wyszło z tej przykręcanej blaszki z numerami). W tej mojej jest impulsator, a nie wyjście na linkę do prędkościomierza.

PiotrekFCapri / 2023-08-19 11:11:21 /


Sorry, złe zdjęcie dodałem.

PiotrekFCapri / 2023-08-19 11:15:15 /


Czy to rozwiązanie to jest duża różnica względem standardowej skrzyni do 2.8 , jakby tak zestawić dwie fabrycznie nowe , to podstawowa codzienna jazda i czasem but a druga już bardzie stała wyczynowa ?

Tweed / 2023-08-19 11:15:44 /


A czy jeśli gość chce za ta skrzynię z wysyłką niespecjalnie duże $$$ to się opłaca brać i robić na kiedyś tam w zapasie ? Czy to zbytek fantazji jest jak Marcin mi wskrzesił od zera moją zwykła 2.8 ?

Tweed / 2023-08-19 13:18:25 /


Tych skrzyń wzmocnionych z łożyskiem z przodu jest tak mało (wręcz homeopatyczne ilości), że nikt chyba nie wie, jaka jest różnica :).

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-08-19 15:02:25 /


Chciałem się na raz troche więcej doinformować i np tu wyczytałem że można czy nie można ???
Założyć do standardowej skrzyni v6 i to eliminuje te igiełki wadliwe ?

Jest w opisie , czyli szkoda kupować tą wzmacniana a kiedyś np poprostu kupić taki wykład , dobrze rozumiem ??

https://www.burtonpower.com/5-speed-close-ratio-full-helical-gear-kit-ford-sierra-type-9-v6-gbt9230l.html


https://www.burtonpower.com/5-speed-close-ratio-full-helical-gear-kit-type-9-caterham-gbt9230c.html

Tweed / 2023-08-19 15:09:59 /


A co to za „prawilne łożysko” w tej wzmacnianej niby siedzi?
Pytam bo łożyska igiełkowe czy wałeczkowe mają niewspółmiernie większe współczynniki obciążenia niż kulkowe i jeśli w takim igiełkowym np koszyk bywa że się rozleci to to jest akurat wada samego łożyska i wystarczy je na porządne wymienić albo wstawić takie bez koszyka, które będzie można jeszcze bardziej obciążyć. Łożysko kulkowe będzie tutaj akurat dużo słabsze niż igiełkowe czy wałeczkowe.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-08-19 17:39:08 /


Tu chyba chodzi o lepsze smarowanie tego łożyska

Jac Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-08-19 20:28:33 /


C-Teile
Ten sprzedawca doskonale zna wartość gratów, które oferuje. To jeden z większych "zasobników" jeśli chodzi o Fordy na ebay.klein.
Czy ktoś już się dowiedział, ile on chce za tę skrzynię?

Bartłomiej Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-08-19 21:50:52 /


1 tysiąc euro z przesyłka w cenie

Tweed / 2023-08-19 22:23:49 /


Weź skrzynię z Mazdy za połowę ceny nie mówiąc już o jakości.

Jarek / 2023-08-19 22:52:47 /


Pomijając te skrzynie z 'dekielkiem ' na 3 śrubki , to podobno te 'nowsze' n9 też miały coś poprawione względem strasznych ? Prawda to czy mit ? Fakt taki że nowsze były zalane czerwonym olejem więc coś mogło być na rzeczy ?

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie / 2023-08-19 23:16:31 /


Wewnątrz skrzyni nie zauważyłem nigdy jakiejś specjalnej różnicy.

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-08-19 23:27:45 /


Oprócz łożyska mają inną wartość przełożenia na zazębieniu stałym. Daje to wyczuwalnie szybszą jedynkę i wrażenie mniejszej dziury 1-2 oraz lekko przyjemniejszą piątkę. Wyczuwalne jedynie przez ludzi jeżdżących na prawdę dużo na zwykłej N-ce.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2023-08-20 06:35:05 /


Kup borga t5WC i będzie po temacie.

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2023-08-20 08:08:27 /


Były tematy na forum o type 9 , a dopiero dziś po latach pojawiają się skrzętnie ukrywane fakty o tej wzmacnianej skrzyni :)
Ciężko z Was coś wycisnąć... :D

Z ciekawości bo nie ten wątek ile może kosztować nowy wał ?
Są jakieś mocniejsze oryginalne wały do taunusa niz taki zwykły łamany z podporą jak mam ?
Ludzie na takich upalali 2.9 to chyba nie ma się co wygłupiać ale...

Tweed / 2023-08-20 08:40:17 /


Ta skrzynia być może jest dla ludzi co dopiero składają swoją i chcą mieć smaczek oryginalności w aucie , bo narazie to nic specjalnego takiego hej ho nie ma w opisie.
Zakładam że umiejętności Marcina jego zaangażowanie i opinia "zegarmistrza" w tym co robi to ta już ukończona skrzynia da mi do wiwatu zamiast na odwrót.
A co z nią ciekawego to pewnie Marcin nam wszystkim opowie w fotostory budka na swojej stronie :)
Miejmy nadzieje że historia nie zacznie się...
"To był straszny szmelc , już lepiej wyglądają spalone ruskie czołgi... " i tym podobne ;p

Tweed / 2023-08-20 09:22:48 /


Ej, spokojnie :). Skrzynię odbudowałem i jest to seria w dobrym stanie po wymianie łożysk. Wału nie potrzebujesz, jak ukręcisz seryjny, to weźmiesz drugi za nieduże pieniądze i będziesz upalał dalej. Co do silnika, to w sumie już nie wiem, czy sprostam oczekiwaniom, bo tyłu koni to ja do środka mogę nie dać rady upchnąć :).

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-08-20 12:48:18 /


Haha , chyba miało być koło serii 135/140hp a +/- 500 momentu obrotowego :D
I chyba krzywa wykresu z hamowni miała od 800 obrotów iść pionowo w górę , żadnej piramidy w prawo...

Tweed / 2023-08-20 14:32:28 /


To nic że nie zmieści się dużo, ale te w 2.8 to mocne konie , ponoć jeden z2.8 to jak 3 z boa , tak że włożenie 2.8 to same plusy

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie / 2023-08-20 15:18:17 /


Mocne konie , dobre he , he .

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-08-20 16:42:04 /


Powinni na wykresach z hamowni podawać jakiś przelicznik, żeby było łatwiej się połapać. Chyba, że to tylko miejska legenda?
:)

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-08-20 18:52:02 /


Nigdy nie rozumiałem tej potegi 2.8 i 2.9 EFI , czuć jak się rozpędzają te konie 🙈

Hubert_M Dokładna lokalizacja na mapie / 2023-08-20 19:03:51 /


Piter jak myślę o koloniach to zawsze przypomina mi się ten start na parkingu w drodze na SO 09 Taunus kombi boa i dziobak 2.8i -miny bezcenne :D

Hubert_M Dokładna lokalizacja na mapie / 2023-08-20 19:09:16 /


No nie wiem, ja ostro zmodziłem swoje 2,8 w Capri ale jak sobie przypomnę co robiło BOA w moim dziobie albo w Perełce to nijak tego do 2,8 przyrównać nie umiem. Także to chyba legenda jakaś, jednak.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-08-20 22:03:03 /


Ja ponowię pytanie po czym poznać tę "mocniejszą" N9 oprócz dekielka na trzy śrubki, bo tylko takie zdjęcia mam na kompie przy sobie, to jest oryginalna od 2,8efi scorpio, to będzie taka??

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-08-22 15:57:19 /


już czuje dutki :)))

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-08-22 16:10:34 /


Rozjechany w tym linku do aukcji było mase dobrych zdjęć tej skrzyni może w powiększeniu uda się też zobaczyć numer fabryczny lub jakieś zewnętrzne charakterystyczne cechy.

Tweed / 2023-08-22 18:25:03 /


Wszyscy widzę idą w 2.8 czyli coś w tym jest że to ma tyle mocy, skrzynia faktycznie musi być magiczna skoro wychodziła z tak mocnym silnikiem

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie / 2023-08-23 09:22:21 /


Ja bym to rozumiał po swojemu że zwykłym capri 2.3 czy tam 2.8 albo granada to nikt się za bardzo nie ścigał, ale jak przyszedł 80... rocznik i ludzie dostali lepsze czasy do zabawy plus te efi itp to jak moc poszybowała do 150+ koni w tych 2.8 moda na tuningi i mocne depnięcia , to się może luz blues zwykłej skrzyni skończył...
Ale teraz ja mam pytanie na co kupować teraz tą skrzynię skoro jest ten zestaw wzmacniany z burtona i tam jest opisane że on właśnie niweluje słaby punkt igiełek itp , czyli defacto można ze zwykłej skrzyni zrobić taka pro ?
Czy ja dobrze to rozumiem czy nadal TA skrzynia będzie wyprzedzać wytrzymałałością nawet te po tuningu ?

Tweed / 2023-08-23 09:29:03 /


https://www.burtonpower.com/5-speed-close-ratio-full-helical-gear-kit-ford-sierra-type-9-v6-gbt9230l.html

Tu w opisie tego jest to opisane że eliminuje słabe punkty zwykłej skrzyni.

Tweed / 2023-08-23 09:30:23 /


Ciekawy zestaw , kolejna rzecz którą naoewno warto założyć w twoim przypadku

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie / 2023-08-23 09:39:26 /


Czasem nie wiem kiedy mnie podpuszczacie ;)
Narazie zarżnę tą skrzynię co dostanę , a ten zestaw się założy później.
Ja bym tyle nie kombinował ale ja się zamierzam taunusem poprostu ścigać w super oesach , rajdach zabytków po torze i gdzie się tam tylko uda dostać na zawody.
A to przynajmniej 15+ ostrych zawodów rocznie , ja się nie pierdo.. z częściami jak wpadam na tor to jadę na limicie , nie jestem jeszcze lub mi to zajmie czas ale czasem biegi źle wejda i jak zaskrzypi... umarłego by obudziło , więc ja wiem o co mi chodzi z wzmocnionymi częściami.

Tweed / 2023-08-23 09:59:39 /


No jak znasz swoje umiejętności i już sprzęt nie wytrzymuje bo jedziesz na granicy przy tym silniku to co będzie jak weźmiesz w rękę auto z tak mocnym napędem... Do tego jak będziesz się tym ścigał to szkoda niszczyć te seryjne graty i kończyć wyścig porażką. Przy takich umiejętnościach jazdy lepiej dopasować sprzęt i wygrywać

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie / 2023-08-23 10:11:07 /


Fajnie by było zająć miejsce przedostanie :)
W tej klasie co się załapie taunus czy silniki ponad 2 litry jeszcze V i napęd tył... daj boże żebym się na goracą herbate na mecie załapał bo wszystko zdążą wypić czekając na mnie... :))
Ja to robie dla zabawy , na ostatnim miejscu też klaskają jak widzą co dojeżdża do mety w jednym kawałku :D
Zabawa na limicie to się zaczyna wtedy jak wiesz że jest wiraż , opony już tracą kąt podejścia bo tak ciasno się zrobiło , i jak się zrobi uślizg to banda jest bardzo blisko...
I zawsze w takim momencie mam "zatrzymanie czasu" taki bullet time i szybka kalkulacja jak się rozbije auto za dwie sekundy i ile spędzę w szpitalu... 😛
Ale na szczęście jeszcze ani razu , coraz lepiej mi idzie i jakimś fartem , udaje się auto wyprowadzić na prostą.
Taunusem się jeszcze nie ścigałem , na torze bo zwykła ulica się nie liczy.
Co innego napęd przód a tył...
W latach 80 ścigali się capri i innymi nie znając carbonu i jakoś to kręciło to teraz też da rade ze zwykłym stalowym :D

Tweed / 2023-08-23 10:44:26 /


Piter M Dokładna lokalizacja na mapie / 2023-08-23 10:57:09 /


Tweed.
My, Loża Szyderców, potrzebujemy tu takiej świeżej krwi. Inaczej gorzkniejemy, nasze żarty schodzą na psy. I jesteśmy Ci wdzięczni za powiew świeżości.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2023-08-24 20:09:52 /


Tą skrzynię można poznać po tym że przełożenie 1 ki to 3,36.
1.Wrzucasz 1
2.Zaznaczasz punkt na wałku sprzęgłowym i na wałku wyjściu ze skrzyni.
3. Kręcisz wałkiem sprzęgłowym 33 razy, wyjście ze skrzyni obróci się 10 razy.

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2023-08-24 20:43:14 /


3,36 na 1 biegu ma każda N9 do 2.8

PL / 2023-08-24 20:59:55 /


Po co tak dużo kręcić? Kręcisz sprzęgłowym 3 obroty, a na wyjściu ma byc 10.
Jak będzie 11, to skrzynia od 2.0/2.3.
Pozdreaux

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-08-24 21:27:44 /


Oczywiście coś mi się pozajączkowało - kręcisz sprzęgłowym 10, a na wyjściu będzie 3... :)
Pozdreaux

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-08-24 21:38:16 /


Ale pierdzielicie :) miał ktoś napisać co w tej skrzyni jest innego przełożenia inne jakieš ? Wiemy że wzmocniona choinka ale czy ten zestaw z burtona potrafi z każdej skrzyni zrobić taka samą jak ta wzmocniona i wtedy ona nie jest takim rarytasem ?
Ja też lubie jak się zbijacie czy ze mnie czy od tak bo czuć człowieka po drugiej stronie :D

Tweed / 2023-08-24 21:47:33 /


Nie potrafi.
Ten zestaw jest konkretnie do tej poprawionej skrzyni, a nie do zwykłej N9.

PL / 2023-08-24 21:58:24 /


Znalazłem jakiś PDF z serwisówką do N9
(o ile PDF można załączyć jako plik)?
Jeśli już gdzieś jest w bibliotece to przepraszam.

654e0214d5136-t9-rebuild-manual.pdf

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-11-10 11:12:36 /


Małe odświeżenie :

Rozjechany Twoja skrzynia ze zdjęcia może być ta super wzmacnianą Heavy Duty , ale okaże się jak zajrzysz do środka dzwonu lub go zdejmiesz , bo ...
Ta skrzynia o której jest temat z maja / czerwca ma nieoryginalny dzwon , to jest zwykły dzwon w którym ktoś wyciął porostu zagłebienie na ten trójkąt...

Prawdziwy dzwon n9 v6 do tej skrzyni wyglada tak z takim zagłębieniem , ale na Twoich zdjęciach jest ciemno i zły kąt żeby to dostrzec.

Więc sam musisz sobie zobaczyć.

Tweed / 2023-12-22 10:55:29 /


no i jak jest to zagłębienie to znaczy, że to ta super hiper?

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-12-22 13:44:21 /


Tak , ale ona też może mieć różne bebechy chyba że niebyła otwierana to też ma pierwszy bieg 3.36 ale ma te grubsze wałki itp i ta co robił Marcin caterhama to miała już wsadzone wyścigowe bebechy one są do kupienia za 2 tyś funciaków , ale standardowo tu sa wzmocnione bebechy na skosnych zębach które też są do kupienia na wymiane za 1 tys funtów.

Jest opis tego caterhama że na tych prostych zębach skrzynia wytrzymuje od 190 do 270 koni... to chyba już znacznie więcej :) alę jak oni straszą że jest głośna to musi coś w tym być ;)

Tweed / 2023-12-22 15:32:52 /


O proszę jak się kolega szybko edukuje jeszcze chwilę i będziesz forumowym guru :⁠-⁠D

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie / 2023-12-22 15:41:51 /


Tweed, naprawdę trzymaj się swojego postanowienia o nie pisaniu głupot do końca roku.

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-12-22 15:44:12 /


Grzesiek ale tu wyraźnie piszą do ilu koni ten zestaw wytrzymuje chyba że gdzie indziej się myle ??

Tweed / 2023-12-22 16:09:08 /


I na ch.... Ci to? Skrzynie zabija moment, a nie te mityczne konie o których ciągle piszesz.
Wsadź normalną skrzynie i weź już przestań z tymi skrzyniami. Zabierz się teraz za tunink układu elektrycznego np kierunkowskazy czy przeciwmgielne. Wiesz ile z tego można koniów wycisnąć?

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-12-22 16:24:05 /


Haha :)
Spodobało mi się drążenie takich mitycznych szczegółów jak kolektory , wydechy czy np skrzynie.
Wiedza standardowa jest hmm podstawowa , a to jak szukanie smaczków w jakiejś gwiazdorskiej biografii :)

Tweed / 2023-12-22 16:46:16 /


O ile wiem ta "wzmocniona" wersja N9 ma tylko zmodyfikowane łożysko, nie jest to żaden wielki upgrade tylko kwestia trwałości. Po 5 latach produkcji mieli pewnie dużo skrzyń do wymiany choinki.
Zwykłe N9 mają wałeczki w choince, co samo w sobie nie jest problemem, tylko to że choinka jest bieżnią, przy momencie 2.8 i kilku latach pracy choinka jest do wyrzucenia. Dlatego wprowadzili tam łożysko. O ile pamiętam ono jest wałeczkowe, wałeczków jest mniej, ale pracują one na prawdziwej bieżni z odpowiedniego materiału a nie wyszlifowanym wnętrzu choinki i można je normalnie wymienić.

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-12-22 18:00:23 /


No właśnie nie bardzo tam jest coś innego :).

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-12-22 18:26:18 /


W tej co robisz akurat jest jakaś rzeźba. Ten dekielek na 3 śruby normalnie na "bolec" który wchodzi w skrzynię i podpiera choinkę, w której osadzone jest łożysko. Choinka z tyłu ma oparcie standardowo w przekładce, a wałka który w zwykłej N9 przechodzi przez całą choinkę nie ma w ogóle.

Robiłem taką skrzynię, jak znajdę foto to podeślę żeby każdy wiedział o czym mowa.

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-12-22 19:00:09 /


To chyba wyczerpuje temat na stałe :)

To mam tylko jeszcze ostatnie pytanie , czy ten zestaw można wsadzić do każdej zwykłej skrzyni n9 v6 ?

https://www.burtonpower.com/5-speed-close-ratio-full-helical-gear-kit-ford-sierra-type-9-v6-gbt9230l.html

Tweed / 2023-12-22 19:06:58 /


Prawdopodobnie tak, jeśli chcesz się ścigać. Na ulicę może to być bardziej upierdliwe niż pożyteczne.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-12-22 22:24:32 /


Grześku, ta skrzynia od Caterhama to pewnie obudowa pod takie coś z łożyskiem z przodu choinki, ale ze zmienionymi bebechami.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-12-22 22:27:21 /