logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » elektryka » hebel prądu...

hebel prądu...

http://allegro.pl/show_item.php?item=256154598 czy taki hebel prądu wystarczy do samochodu czy 300A to za mało ?

Pospiech Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-10-27 12:52:24 /


Spokojnie wystarczy :))
Takie klamki są montowane w ciężarówkach a tam akumulatory mają w sumie nawet 600 A/h czyli 6 kA.
Tak ze spokojnie możesz zakładać. Zwłaszcza ze taką klamkę montuje sie na masie a nie na przewodzie prądowym.

Aldaron Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-10-27 13:02:44 /


Ostatnie zdanie powyższej wypowiedzi mnie zabiło ;)

Mysza liil (EM) / 2007-10-27 13:30:55 /


no własnie mam wątpliwości co do tego montowania bo jak dla mnie to na plusie sie to montuje, może do technikum chodziłem dawno ale... no właśnie ale...

Pospiech Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-10-27 13:35:21 /


O co innego mi chodzilo. Montuje sie raczej na masie, ale to akurat nie ma znaczenia.

Mysza liil (EM) / 2007-10-27 13:44:15 /


Jak dla mnie to w układzie SI coś fest nie gra. A czy na plusie czy minusie, nie widzę różnicy jedynie na minusie będzie to łatwiejsze do przejścia ale czy delikwent będzie tego szukał w starym fordzie?

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-10-27 17:40:18 /


A ja myślę że ta klamka to raczej nie na złodzieja :] tylko zabezpieczenie przed spaleniem auta przy zwarciu w instalacji :). A to czy zamontujemy ją na plusie czy "zwłaszcza" na masie nie ma żadnego znaczenia :]

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-10-27 18:01:19 /


Jeżeli już zakładasz cos takiego to kup sobie produkt firmy Sparco.
Koszt ten sam ale znaczek jest:)
Ja założyłem jako włącznik do gazu kiedy jeszcze posiadałem instalację.

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-10-27 20:39:45 /


no raczej mnie mało interesuje czy bedzie to sparco, połowa produktów firmowanych przez sparco jest normalnymi produktami nie robionymi pr5zez sparco. Dla mnie to ma działać. Hebel będzie na konsoli centralnej w escorcie którą własnie robie, jeżeli nie ma różnicy czy to plus czy minus to pujde w plus bo i tak bede miał akumulator w bagażniku wiec kabel tak czy innaczej bedzie szedł przez kabine.

Pospiech Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-10-28 10:44:35 /


miałem u siebie i wywaliłem . Akusa miałem w bagażniku tak jak ty planujesz , a hebel na początku w zapalniczce ( gdzie nie spełniał swojej roli bo przez całe auto biegł przewór + do tego hebla więc ryzyko zwarcia i tak było ) a później przeniosłęm do bagażnika , obok akusa gdzie swojego zadania nie spełniał bo jeżlei auto jest użytkowe to albo był przywalony stertą rzeczy albo nie chciało mi się za każdym razem ganiać do bagażnika żeby go wyłączyć .

Poza tym to kolejne miejsce gdzie następpują spatki napięcia , które może śniedzieć itd .

Przydaje się w trzech momentach :

1 gdy jesteś pewien swojej instalacji jak dziewictwa przeciętnej czternastolatki

2 gdy ma to być w kabinie dla lansu

3 gdy auto jest wybebeszoną rajdówką .

CzarnyMatowy / 2007-10-29 19:19:54 /


pkt 3 jak najbardziej do mnie przemawia

Pospiech Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-10-30 17:05:34 /


u mnie Byl hebel z jakiegoś ruskiego dokladnie z władimira :P był showany pod sedzieniem od strony kierowcy i dobze było go włanczać i wył ale i tak został wywalony ale planuje znowu załozyć

BenioTL Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-10-30 18:15:29 /


Mysza a Załącznik J mowi że taki hebekl się montuje na plusie tylko i wyłącznie...

Pospiech Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-11-11 19:24:20 /


a co za różnica gdzie przerwiesz obwód prądu...

tachu Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-11-11 19:26:48 /


Niech bedzie i na plusie, ale napewno nie dlatego, że tam bedzie miał lżej...

Mysza liil (EM) / 2007-11-11 19:41:42 /


jedyne wyłumaczenie czemu na plusie to dla mnie jest takie że jak najbardziej skarcamy miesce do ewentualnego zwarcia ( skoro karoseria jest pod minusem ) choć to też bez sensu bo hebel przy minusie tuż za klema załatwia ten problem w taki sam sposób .

Heh nie wiem czemu tak jest :(

CzarnyMatowy / 2007-11-11 21:11:33 /


u mnie był na + i chociaż mało wiem o elektryce ale wiem swoje że hebal powinen być na + :)

BenioTL Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-11-11 21:49:24 /


Jeśli by był na - to by prąd "szukał" masy przez żarówki i inne obwody i by była choinka (chyba).

Młody_wFe Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-11-12 13:20:44 /


Nie. Choinka powstaje gdy nie ma masy na odbiorniku właściwym i prąd idzie przez inne odbiorniki do momentu znalezienia takiego, który ową masę ma. Jeśli się odetnie minus dla całego układu, to choinka nie powstanie. Osobiście nie widzę żadnych logicznych przesłanek dla determinowania hebla na plusie. Ponadto chyba łatwiej go podłączyć na "-", bo masa jest zazwyczaj łączona z akumulatorem pojedynczym kablem, a "+" idzie dwoma (rozrusznik/instalacja)

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-11-12 13:46:05 /


Obwód jest zamknięty i płynie prąd lub nie jest zamknięty i prąd nie płynie.. Nieważne czy założymy hebel na (+) czy na (-) to przerwanie obwodu niesie za sobą zawsze ten sam skutek -> czytaj: przerwanie obwodu = prąd nie płynie = nic niedziała.

Takiż sam będzie również prąd i obciążenie, niezależnie czy hebel będzie na (+) czy na (-)

Prąd nie myśli i nie szuka jak sugerował kolega Młody_wFe :) poprostu płynie jeżeli ma zamknięty obwód, lub nie płynie jeśli obwód przerwiemy :)

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-11-12 13:49:35 /


Zastosowałem skrót myślowy w stylu "zakładamy rozłącznik na kablu - prowadzącym do stacyjki ale - aku jest połączona ciągle z karoserią".

Młody_wFe Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-11-12 14:07:06 /


No nie wiem czemu na plusie ale Załcznik J. Art. 253 – Wyposaenie bezpieczestwa tak stanowi wiec pewno jakies logiczne wytłumaczenie jest i zapewne dotyczy bezpieczeństwa

"Artykuł 13: GŁÓWNY WYŁĄCZNIK PRĄDU
Główny wyłcznik prdu musi wyłcza wszystkie obwody instalacji
elektrycznej (akumulator, alternator lub prdnica, wiatła, sygnały dwikowe,
zapłon, odbiorniki elektryczne, itp.), musi równie unieruchamia silnik.
Wyłcznik ten musi by typu nieiskrzcego i musi by dostpny ze rodka
i z zewntrz samochodu. Jeli chodzi o stron zewntrzn samochodu,
wyłcznik musi by usytuowany obowizkowo u dołu słupka przedniej szyby
dla samochodów z zamknitym nadwoziem. Wyłcznik musi by wyranie
oznaczony czerwon błyskawic na niebieskim trójkcie z biał obwódk,
o podstawie co najmniej 12 cm.
System uruchamiania wyłcznika z zewntrz obowizkowy jest tylko w samochodach
o nadwoziu zamknitym.
Zastosowanie: monta obowizkowy we wszystkich samochodach, biorcych
udział w wycigach na torze lub w wycigach górskich. Zalecany jest równie
w innych imprezach."

Pospiech Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-11-12 15:02:37 /


Pospiech w treści którą wkleiłeś nie jest powiedziane że ma być na plusie.. Ma odłączać wszystkie obwody a to da się zrobić odcinając zarówno plus jak i minus.
No chyba że źle doczytałem ale czytałem ze 3razy :)

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-11-12 15:25:46 /


Jeśli odłączany ma być zarówno akumulator jak i prądnica, to chyba faktycznie na +, ale tym kluczykiem z aukcji, to ja tego nie widzę.

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-11-12 15:45:01 /


no nie jest powiedziane, właśnie zauważyłem =] ale gdzieś wczoraj czytałem i z tego co pamiętam było napisane że ma być na plusie.

Pospiech Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-11-12 15:50:04 /


gryziu masz racje do tego bedzie potrzebny juz taki wyłącznik http://allegro.pl/item267625770_hebel_wylacznik_pradu_6pkt_fia_sparco_rajdowy_.html

Pospiech Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-11-12 15:51:45 /