logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » zawieszenie » luz na kierownicy i cos jeszcze

luz na kierownicy i cos jeszcze

Posiadam taunusika 77 i mam pewien problem ,mam zajebisty luz na kierownicy czy sa jakies sposoby regulacji tego luzu zeby go zlikwidowac.Dodam ze luz niejest chyba przez sama kolumne kierownicy poniewaz sam ja montowalem :)

a drugi problemik to to ze autko jak jedzie ponad 60 na godzine to bardzo ladnie tropi węże po jezdni czy moze to byc wina tego luzu na kierownicy??? dodam tez ze jak poloze noge na tylnim kole i srednio mocna nacisne to autko bardzo ladnie trzesie dupa jak panienki na raperskich teledyskach z zachodniego wybrzeza :)

mitrov Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-09-30 21:57:26 /


Tropienie węzy jest przypadłością spowodowaną przez luzy w zawieszeniu. Im więcej ich jest w stanie sie na siebie ponakładać, tym amplituda owej sinusoidy będzie większa. Obawiam sie, że czeka cię kontrola łozysk piast we wszystkich 4 kołach, silentbloków w drążkach prowadzących tylnej osi oraz w wahaczach przednich (górnych i dolnych), sworzni (wahaczowych i drązków kierowniczych) oraz samej maglownicy. A efektem tej kontroli mogą być wydatki nawet przekraczające rynkową wartość Taunusika bj.77 - z drugiej strony na szali jest cena życia twojego i pasażerów. Przekalkuluj i szybciutko bierz sie do roboty.
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-09-30 23:17:43 /


Ok - to forum jest żeby sobie pomagać - ale ta sprawa nie jest raczej nietypowa, każde stare auto kupione w polsce było ekploatowane wiadomo jak - czyli dopóki z opony nie wylazły druty to nikt jej nie wymieniał, dopóki sie coś nie rozleciało to też nie wymieniał bo i po co :-) w ciągu tych lat przekładania mogła sie już solidnie zużyć itd itp. i raczej tutaj tobie nie pomożemy - a przyczyn rzeczy o których mówisz może być kilkadziesiąt wiec albo znajdź dobrego mechanika który stwierdzi co to dokładnie jest albo zacznij studiować budowe auta i wymieniać co trzeba.

Po prostu pacjenta na stół trzeba nooooo

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-09-30 23:24:40 /


auta z niemiec , tez zaczynaja tropic weze natychmiast po przekroczeniu granicy,
mialem okazje kilka razy doswiadczyc tego osobiscie, na idealnie gldkiej drodze luzy w zawieszeniu malo preszkadzaja.
a wracajac do tematu, w kazdym dobrym warsztacie maja tzw.szarpaka ,trzeba postawic na tym czyms auto i liczyc na mozliwie niedlugi opis znalezionyh wad.
przy mocno zaniedbanym aucie schemat dzialania wyglada tak:
szarpak, wymiana elementow z listy, szarpak.....itd najczesciej do trzech razy sztuka.

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-10-01 08:00:41 /


oka dzieki

mitrov Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-10-01 19:30:34 /


czecho ja u siebie w polowce 96 1.4 tez mam niewielkie luzy na kierownicy i niemam pojecia co zrobic zeby one zniknely a takie luzy to podczas jazdy nie sprawiaja rzadnego zagrozenia dla mnie i moich pasazerow pa pa pozdrawiam :-)

aga Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-04-30 13:58:57 /


zabawne ;-)

ale w takich autkach jak nasze luz jest zazwyczaj 3x większy bo i 3x starszy samochód ... oczywiście ma to wpływ na bezpieczeństwo , a jak jest ślisko to zagrożenie rośnie.

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-04-30 20:25:27 /


czyli jaka może byc orientacyjna cena takiego zabiegu?
- sprawdzenia (sama kontrola tych wymienionych części)
- 1 x wachacza
- 1 x sworznia
- usuniecie luzow na maglownicy

Dzięki.

Gavron Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-10-22 13:41:21 /


Przede wszystkim w czym?
Sworznie to sie wymienia wszystkie na raz bo poco 4 razy płacić za ustawianie zbierzności. Proponuję od razu zrobić "mały" remont zawiechy czyli sworznie końcówki drążków, łączniki stabilizatora, i drązki jak mają luzy. Po tym będzie git. Chyba że jeszcze musisz wymienić spężyny, a może okazać się że gumy wachaczy i gumy mocujące kołyskę do ramy też trzeba już wymieniać.
Ile to kosztuje orientacyjnie koło 4x 60-80zł za sworznie 2x 30-50zł za końcówki i chyba coś koło 50-80zł za drązki. Łączniki max 20zł za sztukę, ale są też droższe graty.

nebel Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-10-22 14:10:09 /


co do zbieżnosci, macie jakieś dane dotyczące granady???
Dotychczas koleś ustawiał mi na 2 stopnie zbieżne, wg jakiegoś katalogu, ale jak mam teraz koła z et38, mam wrażenie, że trochę zbiera zewnętrzną część opon, na et47,5 (Oryginalne fele) tego nie zauważyłem

zgoniok Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-10-22 14:14:18 /


Sam kiedyś miałem problem z ustaleniem danych na zbieżność.
Fotka "ustrzelona" w jakiejś stacji diagnostycznej :)

Kornik Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-10-22 17:43:08 /


ten consuł mnie powalił :)))

brzezin Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-10-22 17:45:47 /


Czy są dostępne jeszcze nowe krzyżaki do łącznika kolumny kierowniczej od Tc I? Wymienialem już na 3 używki i nie chce iść w kolejną.

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie / 2018-10-06 14:50:52 /


Są całe drążki.

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-10-06 15:53:08 /