logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » przeróbki » glowica 1.6 do 2.0 OHC

glowica 1.6 do 2.0 OHC

Silnik 2.0 OHC pinto uchodzi za 'odprezony'. Slyszalem gdzies o patentach pt. ktos zaklada glowice 1.6 na blok od 2.0 celem zwiekszenia kompresji. Ktos juz to robil ? Patent godny polcenia jezeli chodzi o wysrubowanie wiecej mocy z silnika ?

rozwal Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-09-17 14:36:55 /


wiekszy stopien sprezania, ale mniejsze zawory. na to samo wyjdzie.

Mysza liil (EM) / 2008-09-17 14:43:13 /


mniejsze zawory, kanały ssący i wydechowy.
lepiej zbudować głowice 2.0.

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-09-17 15:02:39 /


Miałem tak w Granadzie i Transicie i takie mam spostrzeżenia:

-zawory mniejsze, ale na wałku z 2,0 więcej się otwierają
-mniejsza komora spalania, wyższa kompresja, troche inny dźwięk silnika.
-według mnie jest różnica na plus w mocy z głowicą 1,6 (Transit autostrada 160-170km/h, Granada często 200km/h ale z górki małej, poza tym na głowie z 1,6 pięknie grania gumę paliła :) )
- minus to w razie zerwania paska zawór spotka się z tłokiem :)


Ja akurat teraz robię sobie taką głowicę z wałkiem i konikami Camtec-a, trochę zebrania i polerki kanałów, zmiana kształtu prowadnic zaworowych, spasowanie kolektorów, kolektor wydechowy z 2,0 EFI z zaślepionymi dziurami po recylkulacji i też trochę zebrany materiałowo :)

AndrzejKudowa Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-09-17 15:17:32 /


Odkopię ten temat, bo sam będę sadzał głowę od 1.6 do 2.0.
Taka przeróbka daje wiele na plus. Moich dwóch kolegów ma takie patenty - jeden w PF125 z motorem 2.0 OHC, a drugi w tym samym silniku w Polonezie. Sprawdza się. Warto do tego, poza obróbką/poprawianiem fabryki, wrzócić jakiś ostrzejszy wałek i wtedy to myka :P

BARTEK#1925 Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-01-04 20:04:52 /


Witam
także odkopię, potrzebuję informacji jakie zmiany trzeba wprowadzić w kolektorach ssącym wydechowym , gaźniku .
Innymi słowy co by trzeba przerobić żeby głowica 1,6 weszła na 2,0 oczywiście ohc pinto.
Chce taki manewr zastosować w sierrce
Z góry dzięki za odpowiedź

serafin / 2009-01-10 17:51:57 /


Nic nie przerabiasz, pasi bez problemu.

AndrzejKudowa Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-01-11 00:01:11 /


Kolektory oba mogę zostawić od 2,0 ?

serafin / 2009-01-11 11:10:24 /


Kolektory też usiądą,
z tym że jeżeli masz blok od wersji standardowej (High compresion), to sprężanie przy głowie od 1.6 podejdzie pod 13,5. Warto powiększyć komory w głowicy do takiej wielkości jak w 1.8. Wtedy sprężanie będzie ~12,4.

BARTEK#1925 Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-01-11 16:52:30 /


No tak jeszcze sprawa stukowca.
Silnik na jaki chcę założyć głowice od 1,6 to n4b czyli wersja odprężona.

serafin / 2009-01-11 17:23:40 /


To tak jak pisałem na forum sierrafan, możesz sadzać taką głowę na odprężony blok pinto (sprężanie 8,5:1). Swoją drogą to taki blok + obrobiona głowica od 2.0 to świetna baza na soft turbo :P
Ważne jest aby do głowicy od 1.6 przed montażem na silnik obrobić ją porządnie i wsadzić wałek rozrządu minimum od 1.6 GT, a najlepiej od 2.0 OHC :)

BARTEK#1925 Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-01-11 18:44:57 /


ok
dzięki za info sorry że tak na dwu forach ten sam temat poruszam.
Jeszcze jedno pod terminem obrobiona głowa od 1,6 masz na myśli korekta kanałów, polerowanie wylotu i tym podobne?
Czy może jeszcze jakieś dodatkowe operacje

serafin / 2009-01-11 23:01:58 /


Tak, oczywiście, tak jak napisałeś :)

BARTEK#1925 Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-01-12 13:10:46 /


Jeżeli montujesz głowice 1.6 na walku 2.0 do wersji odpręzonej(np wspomniane N4B) to zawory nie spotkają się z tłokiem w przypadku strzału paska :) Te wersje maja tłoki w bloku o 1 mm niżej niż "normalne" wersje. Sprawdzone organoleptycznie w 125p 2.0 ;)

Elwood1887 / 2009-01-25 23:39:58 /


Dzięki za odpowiedź
A jak to lata na takiej głowie , jest jakaś kolosalna różnica , tz czy operacja jest opłacalna w sensie przyrostu mocy , momentu .
Narazie walczę z głowicą 2,0 planuje ją zciąć 2mm plus obróbka kanałów i zobaczymy jaki będzie z tego pożytek . A w niedalekiej przyszłości głowa 1,6 jak pierwsza opcja się znudzi

serafin / 2009-02-19 13:37:40 /


No i jak planowanie głowicy 2.0 wato???Czy lepsza od 1.6???

bon / 2009-12-05 17:39:21 /


bon, zależy jaki masz typ bloku, jeśli N4B, to sadzaj obrobioną czapkę od 1.6 bez planowania.

BARTEK#1925 Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-12-05 18:36:03 /


Ja ponowie swoje pytanie z innego wątku. Czy po oznaczeniach na głowicy idzie rozpoznać czy jest ona od silnika HC albo LC ? Na bloku mam odlane LC R, ale nie mam pewności czy głowica nie była przekładana.

daniel46 Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-02-25 18:32:22 /


Głowica się nie różni niczym innym jak zaworami wydechowymi, LCR powinien mieć zawór wydechowy 34mm, czyli tak jak GT. Na głowicy jest jedynie odlany numer i jeśli to głowa z 1,6 to powinna tam być cyfra 6 o ile dobrze pamiętam.
Czyli popatrz pod pokrywę zaworów, poszukaj szóstki a potem zmierz średnicę zaworu wydechowego.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-02-25 18:56:13 /


Ach, byłem sprawdzić drugą głowice, która leży w garażu, i tak jak się spodziewałem, jest ona od HC... Czyli jeżdżę na bloku od HC i głowicy od LC ;D jeśli wg danych HC miał 72 konie, to ile może mieć z głowicą LC ? duża strata mocy wyniknie z takiego połączenia ?

daniel46 Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-02-25 19:48:46 /


Mnie się wydaje, że silniki HC miały nieco krótszy blok co powodowało że tłoki dochodziły do krawędzi cylindrów a w silniku LC czyli odprężonym blok był dłuższy i tłoki do krawędzi nie dochodziły, w związku z czym silnik LC posiadał mniejszy stopień sprężania. Głowice chyba się nie różniły bo dane katalogowe podają, że wymiary zaworów (38 ssący i 30 wydechowy) były takie same dla wszystkich silników za wyjątkiem GT (38 ssący i 34 wydechowy). Śledząc dalej, pojawił się pod koniec lat produkcji Taunusa (79-83) silnik o symbolu LCR, który to ma blok doprężony (silnik HC), głowicę z zaworami GT lecz wałek zwykły.
Sumując, nie było raczej czegoś takiego jak głowica z HC (high compession).

I jeszcze takie wyjaśnienie bo może zachodzić niejasność w dyskusji. Oznaczenie silnika LA,LC,LCR, LE itd ma się nijak zupełnie do symboliki stopnia sprężania LC (low compression), HC (high compression). Poza tym może, że silniki o symbolu LC były zawsze doprężone, czyli HC ;D.

Może więc jedynie być tak, że w silniku LCR masz zamontowaną głowicę z LC czyli tą z mniejszymi zaworami. Skutek będzie taki, że zamiast 73KM (LCR) będziesz miał jedynie 72KM (LC). ;)

Wszystko dotyczy oczywiście silnika 1,6 na którym się teraz doktoryzuję;)

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-02-26 08:23:17 /


Mamy nadzieję że praca doktorska na ten temat ukaże się już w niedługim czasie ;)

cortinas !G.O.P! / 2010-02-26 10:30:45 /


Wałek zwykły - czasy otwarcia/zamknięcia

zawór ssący 22 st przed / 54 st po
zawór wydechowy 64 st przed / 12 st po


Wałek GT - to samo

zawór ssący 24 st przed /64 st po
zawór wydechowy 70 st przed/ 18 stopni po

Dysze w gaźniku 140/140


Max moment obrotowy w zwykłym 1.6 wypada przy 2700 , w GT przy 4000 obr/min :-)

Miał też inaczej ustawiany zapłon 4 st lub 8 st dla aparatu (73 HF 12100 JA)



Zawór z GT miał 111,15 mm długości, 42 mm średnicy - wydechowy 111 długości 36 mm średnicy (dane dla Escort 1600 OHC Mexico 95 KM) ...

sprężynka w stanie uwolnionym miała 44 mm długości (czy tam wysokości jak kto woli)

Z kolei ta książka podaje dysze w gaźniku na 130/125 (137/127 dla RS2000)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-02-26 12:09:21 /


Mike sie habilituje;P

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-02-26 15:45:17 /


czyli jeśli wznios krzywki jest ten sam .... aby zrobić GT ze zwykłego 1.6 trzeba dać zawory od 2.0 i wałek od 2.0 ohc efi ;-) do tego weber 32/36 prościzna ...

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-02-26 15:59:22 /


Nie wiem jak w 1600 ale w 2000 blok w HC i LC jest dokladnie taki sam, roznica jest w stopniu sprezania - tloki w wersji LC sa o okolo 1 mm nizej krawedzi bloku, a w HC na rowno z blokiem roznica jest w tlokach -te od LC maja w innym miejscu osadzony sworzen tloka- dlatego w katalogach sa dwa rodzaje tlokow do 2.0. Z puktu widzenia fabryki szybciej i taniej jest odlewac dwa rozne rodzaje tlokow niz dwa rozne rodzaje blokow(chociaz nie zawsze :P -np fiat punto I ma cztery wersje bloku silnika -1.1/1.2 zwykle i wersje z nadlewami pod wspomaganie :D)

Elwood1887 / 2010-04-01 23:18:53 /


bawimy się z kolegą pewnym z forum w treningówkę (żeby klasyków nie męczyć).
Chyba niechcący się nam trafiło 1.6ohc z większymy zaworami (ssący ma 42mm).
Zadziwiająco dużo można w tych głowicach porzeźbić... kanały ssące na pewno powiększyłem o 40%... dużo mięsa w tych głowicach....
dziś nie było czasu, ale może jeszcze obfocę zakres robót...

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-10-29 16:51:39 /


Ale wiesz o tym, że nie zawsze im więcej wyjmiesz z kanałów tym lepiej? :)
Zdarza się, że czasami oprócz wybrania z jednej strony trzeba zalepić z innej...

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-10-29 17:43:34 /


wiem wiem.... :) wiem, gdzie nie ruszać... :)

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-10-29 23:40:39 /


Nie będę zakładał nowego tematu, może ktoś będzie w stanie mi podpowiedzieć...
..mianowicie kupiłem silnik ohc od sierry 2,0efi, w tej chwili założony jest nowy wałek rozrządu, splanowana głowica ok.1,2mm, nowe uszczelniacze, zrobione gniazda zaworów, itp.
Blok rozebrany na części, będę zakładał jedynie nowe pierscienie, bo reszta wydaje się ok.
Mam pytanie czy jest sens planować także blok?
Chodzi o to, że jest to blok n4b, czyli odprężony, gdzie tłoki są ok 1mm poniżej krawędzi bloku. Po splanowaniu byłyby na równi, czy tak jak w wersji wysokopręznej...
Mam już tyle rozebrane, że zastanawiam się czy go nie dać do planowania, ale czy jest sens?

Docelowo będzie Weber dwugardzielowy, kolektor wydechowy od efi z zaślepionymi wlotami od recyrkulacji, lżejsze koło zamachowe od 1,6, skrzynia n9 i most od 1,6...

konrad_e / 2018-12-04 20:31:04 /


jest sens...
będziesz miał pewien, że płaszczyzny blok/głowica będą przylegały idealnie
secundo - podniesiesz CR - będzie szybszy! :)

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-12-05 15:10:31 /


jest zdecydowanie, tylko dobrze to musisz pomierzyć, żeby nie "przedobrzyć". A tak, to zgadzam się z Bartkiem. Ja odczułem różnicę nawet w swoim 1.3 :)

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie / 2018-12-06 11:38:18 /


No i na do komu tłoki od iSa jak można w autoszlifie ztuningować, dobra wiedza :)

Piosiu. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-12-06 12:08:08 /


Okazało się, że tłoki w tej odprężonej wersji były 1,2mm poniżej krawędzi bloku. Blok zebrany 1,05mm, plus głowica 1,2mm i zobaczymy jaka będzie kompresja :)

konrad_e / 2018-12-09 10:23:52 /


Przed skręceniem głowicy z blokiem sprawdź czy śrub nie należałoby skrócić.

docencik12 Dokładna lokalizacja na mapie / 2018-12-09 10:36:06 /


Już sprawdzone i złożone... O dziwo dalej jest bezkolizyjny;)

konrad_e / 2018-12-09 10:45:41 /


Brakuje mi jeszcze rolki napinacza rozrzadu.
Czy to jest kompletny napinacz?
https://allegro.pl/oferta/rolka-napinacza-rozrzadu-ford-sierra-1-3-2-0-82-93-7507991516

Czy spręzynki jakieś jeszcze tam przychodziły?

konrad_e / 2018-12-09 11:01:22 /


Kompletny. Napinasz fasolką i kontrujesz śrubą.

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-12-09 12:56:12 /


Bywala sprezyna ale jest zbędna. I tak recznie napinasz.

Dostepne Ina i Skf, radze kupic markowy. Te tanie potrafia miec krzywo zamontowana rolke i spychac pasek.

Mysza liil (EM) / 2018-12-09 18:40:30 /


Potwierdzam co Mysza pisze. Spotkałem się już z uciekajacym paskiem

Szafa !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-12-09 19:07:45 /


Tak teoretycznie, jak zebrałeś 2 mm to rozrząd będziesz miał przestawiony o pół ząbka. Można korygować nastawnym kółkiem ale czy trzeba? Ciekawe jak to będzie chodzić.

Piosiu. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-12-10 09:35:07 /


powinno się, zwłaszcza przy ostrzejszym wałku, gdzie wałek, mając swoje nastawy, coraz mniej wybacza.

Jeśli zebrałeś 2mm to rozrządu nie powinien już być bezkolizyjny, ale co ja się tam znam :) jak to sprawdziłeś?

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie / 2018-12-10 11:28:33 /


Nie mam jeszcze zalozonego paska, wiec otworzony zawór na maksa, powolne krecenie wałem i przechodzi bezkolizyjnie...Tylko świece nie były wkrecone, sprawdze to dzis.

konrad_e / 2018-12-11 10:37:07 /


Oryginalnie były silniki n4a chyba np, wysokoprezne, gdzie tłoki były na równi z blokiem tak jak u mnie teraz po zebraniu. I raczej tez były to bezkolizyjne silniki...Gdybym zebrał sama głowice 2,2mm to wówczas byłby kolizyjny. Chyba;)

konrad_e / 2018-12-11 10:40:35 /


Silniki n4a miały wyższe tłoki i były one na równi z blokiem tak jak u ciebie po zebraniu. Więc na logikę, mówimy tu o 1mm ale Ty zdjąłeś jeszcze jeden z głowicy.

Piosiu. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-12-11 10:59:36 /


Silnik złożony, kilka kilometrów już zrobione i pierwsze wnioski...
Kompresja 12,5:14:12,5:11,5...martwi troche ten rozrzut, ale zobaczymy, moze się jeszcze dociera.
Skrzynia na razie została z 1,6, sprzęgło, gaznik i kolektor wydechowy także.
Mimo to czuć różnicę. Z dwójki rusza jak 1,6 z jedynki, troche piasku na asfalcie, lekki strzał ze sprzęgła i bokiem na dwójce w zakręty, co było problemem na 1,6 na jedynce...
Nie mierzyłem czasu do setki, ale idzie 90 na dwójce...
Jest lekkie koło od 1,6 i faluje troche na biegu jałowym, moze to tylko regulacja gaznika..
Ogólnie pierwsze wnioski po kilkuset kilometrach zadowalające:)

konrad_e / 2018-12-22 19:12:39 /