logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » hamulce » pompa hamulcowa

pompa hamulcowa

kto mi powie jaka jest srednica pompy ham w Capri??
a jakiej srednicy pompy byly w Grandzi??

Maciasek_3M / 2002-11-15 15:40:37 /


W Capri to różnie: 17,5mm - 20,6mm - 22,2mm.
W Granadzie nie wiem.

Michał Konieczny Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-11-15 15:46:51 /


Jest inne mocowanie

actom Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-11-15 15:46:58 /


A co pompa padła? Jeżeli uszczelnienia masz zużyte to najlepiej kupić zestaw naprawczy firmy SEINSA za ok. 12 zł. Gorzej jeśli zaworki nie trzymają.

Krzychu / 2002-11-15 16:02:31 /


nie padla ale rzezbie z poprawa wspolczynnika hamowania
chce sprobowac od Grandzi grubsze serwo i grubsza pompe

Maciasek_3M / 2002-11-15 16:05:58 /


Grubsza pompa nie znaczy lepsze hamowanie! "Współczynnik hamowania" wzrósłby w przypadku zastosowania serwa o większej średnicy przy takiej samej średnicy pompy. To obniżenie średnicy pompy w stosunku do średnicy cylinderków spowodowało by zmniejszenie siły przyłożonej do pedału hamulca potrzebnej do zahamowania (tylko wymagany byłby większy skok pompy), natomiast zwiększenie średnicy pompy dałoby odwrotny efekt... To tak jak z przekładnią. Czyli moje zdanie takie: większe serwo – OK. Większa pompa+większe serwo = brak wyraźnych efektów.
PS. Serwo od Grani nie ma wcale takiej dużej średnicy – no może większe jest niż w Capri, ale widziałem serwa o sporo większej średnicy. Tylko dlaczego serwo od Granady jest takie długie? Czy ma może 2 membrany – nie rozbierałem, więc pytam?
Pozdro !

Mysza liil (EM) / 2002-11-15 16:44:06 /


Jeszcze jeden pomysł, ale nie wiem czy dobry. Jak wiadomo silnik diesla nie wytwarza na ssaniu takiego podciśnienia jak benzynowy i dlatego stosowane są pompki podciśnieniowe napędzane paskiem klinowym od silnika do wytworzenia podciśnienia w serwie. A może założyć taką pompkę do benzyniaka? Ciekawe jaki efekt dałoby duże podciśnienie na ssaniu z motoru na bene + pompka od dyzluna włączona szeregowo między podciśnienie i serwo?

Mysza liil (EM) / 2002-11-16 08:53:56 /


WYDAJE MI SIE, ŻE MOŻE BYĆ PROBLEM, znaczy, że ta pompka zakłóci pracę silnika (w kolektorze dolotowym bedzie się zmieniało ciśnienie, i może WYSYSAĆ MIESZANKĘ ! i gdzieś tam ją wypluwać)

ADRIANna44 Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-11-16 17:34:05 /


oczywiscie gdyby montowac taka pompke to trzeba by zaslepic podcisnienie idace z silnika, wtedy nic by nie zaklocalo
ale taka przerobka nic by nie dala, bo czy diesle maja lepsze hamulce od benzynowych?

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-11-16 19:37:39 /


Właśnie chodziło mi o to, żeby nie zaślepiać, tylko żeby działała i pompka i podciśnienie. Poza tym jak to "wysysać mieszankę", skoro pompka wysysa z serwa a do kolektora jakby "pompuje"

Mysza liil (EM) / 2002-11-16 21:46:29 /


Chyba lepej jest stosowac metode juz wyprubowana... Jerzeli chces poprawic skutetnosc chamolcow, sproboj zalozyc 4 punktowe docyski Volvo (1.., 2.. serii) i glowny cylynderek od Sierry XR4i... Chyba i pierwse i drugie bedze kostowac grose... Wszystko jest opysane na:

http://www.spannerfodder.com/the_works_escorts-how-to-volvo-4pots.php

Arunas Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-11-18 07:19:25 /


No właśnie podjąłem się zadania założenia zacisków od Volvo.
Koszty:
Zaciski 200zl
reperaturki (zalecane) 60zl
klocki 60
rozwiercenie mocowań zacisków aby pasowały do Capri 50zl
przewody, rozgałęźniki itp. 50zl
razem 420zl i bawie się z tym już trzeci dzień

Serwo i pompa od XR4i
Troche własnej zabawy no i trzeba zniszczyć serwo od Caprika a konkretniej przespawać mocowanie pedału hamulca no i wywiercić pare dziur.
Efekty?
Sam jestem ciekaw ale to dopiero za 2-3 tygodnie jak włoże motor bo zmieniam.

Seba / 2003-05-24 00:07:15 /


Ja też jestem ciekaw tych zacisków od Volvo.
A co do pompki w dieslach, to wydaje mi się że jest ona smarowana olejem z układu smarowania silnika np. transit - jak to rozwiązać :)

Szajba Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-05-24 08:25:59 /


No jasne i jeszcze koszty:
-piaskowanie zacisków 70 zl bo recznie to bym za miesiąc skończył
-farba do zacisków 50 zl
-zapomniałem że w komplecie naprawczym nie ma sprężynek, podkładek, odpowietrzników itp. 60zl ale nie ma pewności że bedą na hurtowni i znów poszukiwania
Lepiej chyba bylo zostawic zwykle nie wentylowane!!!

Seba / 2003-05-24 21:42:58 /


Ale cztero-tłoczkowe zaciski kuszą i to bardzo...

Seba / 2003-05-24 21:44:56 /


W Ducato pompy serwa sa smarowane silnikiem, ale sa silniki, ktore maja pompy niezalezne ( od silnika, "wolnostojace") np Peugeoty, Dafy, pewnie cos jeszcze,

czy diesle maja lepsze hamulce od benzynek - maja wieksza mase a zatrzymuja sie porownywalnie, wiec moze maja jednak lepsze serwa.

Krzypek / 2003-05-26 00:27:02 /


PANOWIE czy zaciski i tarcze w taunusie różnią się od tych z capri?? oraz czy jest jakiś sposób aby do tauniego(dziobak) założyć na tył tarcze zamiast bębnów, czy podejdą od sierki????? pozdrowionka.

H2O patryk_3M Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-07-23 07:31:19 /


zaciski w Taunusie i Capri były takie same (chyba wszystkie modele i roczniki po 70'), tarcze nie jestem pewien na 100%, ale jednak prawie pewien ;)
Tarcze z tyłu i mocowania zobaczysz w Gryźlinach, jeśli Cię robota nie odstraszy to jest drobnostka.
Niestety tu się przyznaję dalej bez bicia, że ciągle nie mam kiedy przysiąść do dopracowania 2 wersji uchwytów zacisków dla Caprika, gdyż chcę zdążyć się poskładać do kupy.

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-07-23 08:14:20 /


NIESTETY ale nie będe w gryźlinach, bo służba nie drużba jeszcze zostało mi pół roku odsiadki w morskim oddziale straży granicznej :-((((( a czy mógłbyś opisać jak zobić te tarcze na tył???????

H2O patryk_3M Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-07-23 08:19:27 /


ale tylko w skrócie ;)
-zaciski sierra/starsze scorpio
-tarcze przednie capri/taunus(?)
-most taunus 1:3.78
-uchwyty zacisków (specjalnie robione - jak dopracuję dla Capri to wykonam serję dla obu samochodów)
-linka ręcznego sierra
-przełożenie 1:2 na lince ręcznego (kołowrotek lub dżwignia)
Tarcze mocowane są od wewnątrz szpilkami kół do piasty, wymaga przetoczenia tej powierzchni osi oraz wykonania otworów w tarczy 4xfi12.5mm na średn. podziałowej 108mm i wykonania "pilotów" (chyba fi20mm) pod grzybki tych szpilek.

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-07-23 08:53:38 /


Czy pompa i serwo w 2.8 Injection są takie same jak w kazdej innej granadzie??? np. 2.0 OHC????

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-09-06 19:48:21 /


W mojej mam taka samą pompę jak w "struclu" 23

Murmur vel Magman Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-09-06 20:08:09 /


Wojdat rzekł: każda granada i capri 2.8i. Nie wiem, czy diesle tez wchodza w gre, ale na pewno nie pasi od sierry ohc.

Hrabia® Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-09-06 21:59:54 /


capri ma inne serwa, mniejsze
wszystkie granady maja 'duze' serwo, no poza consulami (chyba)
średnica pompy, niby znaczenia ma, ale łopatologicznie jaka przykrecisz, taka działać bedzie.

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-09-06 22:04:25 /


Granady przed którymś tam rokiem miały mniejsze serwo - przynajmniej tak mi się wydaje... ;)

Wroniasty Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-09-06 22:35:34 /


wszystkie maja to samo (mk2 a i b ) przynajmniej zawsze spotykalem takie same czy mk1 miala inna nie wiem

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-09-06 23:42:36 /


W grani mkI (2.3v6) mam duze serwo, a w mkII przed FL 2.1D siedziało małe. Wydaje mi sie ze 1.7v4 tez miały zawsze małe serwo.

Mysza liil (EM) / 2006-09-07 06:55:33 /


ups !! a zdawalo mi sie ze w Capciu 2.8 sa takie same jak w Grandzi

Wojdat Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-09-07 08:45:44 /


U mnie w Consulu (pierwotnie 1.7 V4) jest małe...

Kżyho Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-09-07 18:02:32 /


Od czego to jest pompa?????

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-09-02 19:34:55 /


naprawdopodobniej serwo i pompa od FSO

Łukasz 33 radom / 2007-09-03 12:08:32 /


Wie ktoś czy zbiorniczek od pompy hamulcowej z capri mk3 będzie pasował do orginalenej pompy od capri mk1 ? same zbiorniczki mają inne kształty ale może otwory w pompach mają ten sam rozstaw ?

Kohito_PS Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-05-26 20:50:33 /


oryginalnej* miało być

Kohito_PS Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-05-26 20:51:25 /


Siemka, może mi doradzicie.
Padła mi pompa i mam już drugą z tą różnicą że ta druga ma 3 wyjścia a nie jak stara 2.

Żeby był fun, stara ma 2 wejścia gwintowane (duży i mały) wiadomo każdy innej wielkości a ta nabyta ma 3 wejścia i wszystkie takie same (małe).

Opcje jakie teraz się nasuwają to:
(A) wywalić trójnik, wygiąć przewody o 180stopni (są stalowe więc kto wie czy nie pękną) i przykręcić do pompy o ile oczywiście skok gwintu będzie ten sam;

(B) wywalić obecny przewód (trójnik-pompa) i dorobić miedziany z mniejszym gwintem do pompy a trzecie wejście w pompie zaślepić;

(C) wstawić redukcje na przewodzie (trójnik-pompa) z większego gwintu w mniejszy a trzecie wejscie w pompie zaślepić;

(D) pewnie najlepsze ale i najbardziej czasochłonne puścić świeże miedziane przewody od kół do nowej pompy.

wracając jeszcze do opcji B i C czy są w ogóle dostępne redukcję oraz zaślepki (wiadomo nie można wkręcić w pompę zwykłej śruby).

I tak jeszcze na marginesie demontując powyższe rzuciło mi się w oczy mocowanie bodajże kołyski. Czy widoczna na dwóch ostatnich zdjęciach taka przerwa to rzecz normalna czy też jedno do drugiego powinno przylegać?

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-05-30 22:18:41 /


W obu pompach ani jeden gwint nie jest ten sam?? Jeden powinien się zgadzać. Z drugim zrób tak żeby zdemontować przewód, pojechać do motoryzacyjnego i niech
ci zrobią nową końcówkę na wymiar. Trzeci otwór jakoś zaślepić, lub przeciągnąć te przewody:)
Jest też opcja wymienić bebechy z pompy do pompy...

Szafa !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-05-30 23:34:14 /


Przewód od kół tylnych powinien pasować, a z kolei te dwa przednie jak odkręcisz od trójnika, to też powinny mieć gwint końcówek pasujący do gwintu tych dwóch kolejnych otworów w pompie. I wszycho. Jakby były za krótkie, albo nie dały się dogiąć z jakiegoś powodu, to dorób nowe.

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-05-31 08:36:03 /


Dzieki za podpowiedzi. Co do przewodow nie mialem okazji jeszcze dorabiac samemu ale tak sie sklada ze kolega Piem mi pomoze. Czekam teraz na kuriera jest dobrze w piatek powinno dojsc. Biore urlop wiec powininem zdazyc spokojnie. Tak by wystartowac kolo 14-15 na Zdworz. Jeszcze raz wielkie dzieki wszystkim za wsparcie. I mam nadzieje do zobaczenia.

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-05-31 09:04:04 /


grzebiąc w temacie hamulcy natrafiłem na ten wątek i napisał tutaj Mysza tak:
"Grubsza pompa nie znaczy lepsze hamowanie! "Współczynnik hamowania" wzrósłby w przypadku zastosowania serwa o większej średnicy przy takiej samej średnicy pompy. To obniżenie średnicy pompy w stosunku do średnicy cylinderków spowodowało by zmniejszenie siły przyłożonej do pedału hamulca potrzebnej do zahamowania (tylko wymagany byłby większy skok pompy), natomiast zwiększenie średnicy pompy dałoby odwrotny efekt"

Jaki w takim razie jest powód że Ford do Capri 2.8i wstawił pompę 22,2 zamiast standardowej 20,6, podczas gdy serwo pozostało takie samo. Czy opis Myszy jest nie prawidłowy ? Czy może prawidłowy, ale np. zwiększenie średnicy pompy powoduje ze potrzebny jest mniejszy skok pompy/pedału ergo powodując z punktu widzenia użytkownika bardziej współczesne wrażenie, że hamulce działają szybciej / lepiej.

Jak to jest z ta większa pompą ?

valhallen Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-09-05 09:32:39 /


Z hydrauliki - jak cała reszta układu pozostaje bez zmian, to większa średnica pompy powoduje, że mniejszy skok tłoka wypycha tą samą ilość płynu. Hamulce "łapią" wyżej, ale nieco ciężej działają. 2.8i na pewno nie miało większego serwa?

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-09-05 09:43:41 /


Dobrze Mysza napisał, to jest przecież układ równań z dwoma zmiennymi, zatem matematyka na poziomie szkoły wczesnopodstawowej.
Większa średnica cylindra pompy = mniejszy skok pedału hamulca, ale potrzebna proporcjonalnie większa siła wywierana nań stopą, dla uzyskania tego samego efektu co w przypadku mniejszej średnicy.
Dla uzupełnienia tematu: w przypadku żonglowania średnicami w zaciskach/cylinderkach hamulcowych - zależność jest odwrotna.

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-09-05 09:54:07 /


Nie wiem jakie serwo miał 2.8i, ale 30 lat temu praktykowano taką zasadę, że mocniejsze wersje danego auta miały "twardszy" (słabiej wspomagany) hamulec, umożliwiający ambitnemu / wyszkolonemu / doświadczonemu drajwerowi bardziej precyzyjne dozowanie siły hamowania. W końcu jeśli ktoś chciał się taśkać na zakupy czy do kościoła, to kupował 1.3 albo 1.6 (że nie wspomnę o V4 z automatem), a jeśli ktoś wydawał na takie samo (zewnętrznie, a więc i dla oka zawistnych sąsiadów) Capri dwa razy tyle kasy, to po to, żeby wozić się pojazdem owym ciut bardziej dynamicznie.
Dlatego większa pompa powodowała zwiększenie siły na klockach przy tym samym skoku pedału, czyli innymi słowy zmniejszenie skoku pedału niezbędnego do uzyskania określonej siły na klockach, a co za tym idzie możliwość uzyskania większej siły hamowania bez przekonstruowania całej gejowni.
A że owe najszybsze wersje danego wózka rzadko kupowały panienki, to zwiększenie oporu pedału hamownika (przez zastosowanie tego samego serwa) potencjalnemu "macho" specjalnie nie przeszkadzało.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-09-05 09:54:35 /


A to dlatego lubię bardziej w Granadach pompy 22mm niż 23mm bo są jakieś takie delikatniejsze i łatwiej dawkować siłę hamowania. W 23 to trzeba "pierdolnąć", a 22 działają bardziej kulturalnie.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-09-05 10:24:26 /


Co do serwa, to różnica Capri - Granada jest ewidentna, ale różnicy Capri 2.3 i 2.8i to do tej pory nie zauważyłem. Wydaje mi się również, że Chuder opowiadał mi kiedyś, że z 2.8i które miał przyjemność rozbierać również takich różnic nie znalazł.

No właśnie trochę sprzeczności: Bo z jednej strony matematyka mówi, że lepiej to nie będzie, będzie inaczej. Z drugiej strony jak pisze KRK - daje to sportowe (czyli lepsze) czucie. Choć wydawać by się mogło z 3 strony, że tak jak pisze Dred - lepsze czucie da dłuższy skok pompy, czyli mniejsza średnica. Drugie i trzecie pogodziłbym tym, że w sporcie nie ma co czuć - trzeba szybko i krótko hamować, aby noga mogła z powrotem na gaz wrócić :)

valhallen Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-09-05 10:42:49 /


"z jednej strony matematyka mówi, że lepiej to nie będzie, będzie inaczej"
No właśnie w tym rzecz, że dla jednego owo "inaczej" to będzie lepiej, a dla drugiego gorzej. To zależy kto ma jakie oczekiwania. Tak jak z napędem - jeden będzie się cieszył, ze ma napęd na tył, a drugi będzie biadolił, że nie może ogarnąć i udowadniał wyższość przedniego :)

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-09-05 10:53:05 /


Tak na szybko co mi do głowy przyszło, to Capri 2.8i ma inne serwo, nie wiem czy o innej sile wspomagania (Konrad vel Smasher kiedyś szukał takiego i pisał coś o różnicach w porównaniu do zwykłego).
http://www.capri.pl/library/microfilms/capri2/E01.30 zobacz, że 2.8i ma inny finis. Dodatkowo w 2.8i są nieco inne hamulce z tyłu (tj. większe bębny i okładziny) w tym cylinderki o większej średnicy (19.05mm zamiast 17.46mm). Według kat. ATE w Granadzie przy pompie 23.81 z tyłu też są cylinderki o większej średnicy (22.2mm zamiast 19.05 lub 20.64). Katalog ATE http://outcat-cs.tecdoc.net/ows/en/5D1358D08CD6158CA9DB3B8EA13111FB.ows_cs6.srv;jsessionid=5D1358D08CD6158CA9DB3B8EA13111FB.ows_cs6?view=VIndexFramesetJsp
lub http://www.ate-brakes.com/generator/www/com/en/ate/ate/general/home/index_en.html

PiotrekFCapri / 2013-09-05 13:31:04 /


Podepne się pod temat. Otóż mam uszkodzoną pompę hamulcowa w taunusie tc3. Chcę ją sam rozebrać i zobaczyć czy wymiana uszczelnień wystarczy. Pytania mam następujące:
Czy odkrecac pompę od serwa i je też jakoś sprawdzić? ( jeśli tak to jak) czy zdjąć tylko pompę?
Obok pompy mam jeszcze jakieś ustrojstwo (korektor siły hamowania?) I czy tam też się coś robi? Nie znalazłem niestety żadnego wątku poruszającego dokładnie te tematy stąd moja dociekliwosc.

Al_Coholik / 2015-09-16 20:55:50 /


nikt nic?

Al_Coholik / 2015-09-20 12:23:35 /


Korektor się nie psuje.

Żeby usunąć awarię pompy, trzeba ją wymontować i rozebrać.

Żeby sprawdzić serwo nie trzeba nic rozkręcać.

Mysza liil (EM) / 2015-09-20 12:50:45 /


A jak sprawdzić serwo?

Al_Coholik / 2015-09-20 20:35:30 /


Pytanko, czy taka pompka siądzie plug&play na Capri?

https://www.czesci-samochodowe-online.pl/auto-czesci/trw/p-2208337

Numer finis się zgadza, ale jest napisane, że to do Granady..

Krzysiek_Poznań Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-04-18 23:20:00 /


Granada ma 22 lub 23mm w zalezności od wrsji silnikowej. To nie wydaje się być pompa od Granady.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-04-18 23:24:35 /


Dred, ale za to będzie w pytę hamować

Mysza liil (EM) / 2023-04-19 09:48:00 /


Numery podane od czego się dało - jest Capri Mk1, Taunus Mk3 a nawet Escort Mk2 ;)

Konar / 2023-04-19 18:23:05 /


Nie wygląda na oryginalną z Capri a raczej że sierry. Czy ktoś ma możliwość potwierdzić czy do Capri 2.0 idą pompy z wyprowadzeniami w stronę silnika czy w stronę błotnika jak to jest na fotkach w necie?

Pompa

Pompa

Shadow Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-05-27 17:57:08 /


W pompie od capri dwa wyjścia idą w stronę błotnika lewego i jedno od spodu pompy.

MetfaN / 2023-05-30 10:51:48 /


Potwierdziło się zamówiłem pompę ze sierry i pasuje więc mam kolejny patent w samochodzie, ale przynajmniej działa i koła blokuje :)

Shadow Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-06-08 20:14:55 /