logowanie | rejestracja
capri.pl » garaż » skrzynie biegów » typ C3

Skrzynia biegów typu C3

Mikrofilm:

skrzynie biegów - sekcja A03 - typ C3

Dane techniczne:

Typ: Ford C3 (Bordeaux)
Pozycje dźwigni: P R N D 2 1
Typ oleju: do 1981 (czarny korek/wlew oleju): ATF Ford SQM-2C9007-A (Q-Matic)
od 1981 (czerwony korek/wlew oleju): ATF Ford SQM-2C9010-A (D-Matic)
Objętość oleju: konwerter 235mm: 6.5 litra
konwerter 260mm (USA): 7.5 litra
Przełożenia:
I  - 2.474:1
II  - 1.474:1
III  - 1.000:1
R  - 2.111:1

Tabliczka identyfikacyjna:


Przekrój skrzyni:


Elementy wewnętrzne skrzyni:


Dźwignia zmiany biegów:

Komentarze

iel pojdzie grandzia

ile na tej skrsyni moze pojsc granada 2.3 v6 , ytak mneijwiecej bo moja to tak 130km to juz starszni eryczy silnik

grzech [2003-08-25 23:34:10]


U mnie 2.3v6 spokojnie 160km/h

Albi_Poznan [2003-08-26 00:56:16]


Sprawdzanie stanu oleju ?

niech ktos napisze (ktos obeznany w temacie) jak sie sprawdza stan oleju a automacie? tzn (wiadomo bagnetem) ale na wlaczonym silniku czy nie?? bo slyszalem dwie wersje i teraz sam nie wiem?
thx z goory!

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie [2004-04-11 14:01:24]


właściwe sprawdzanie stanu oleju

1.Przejechać się kilka kilometrów
2.zatrzymać auto
2a.NIEGASIĆ AUTA
3.3 razy przełączasz manetką od P do 1 po czym włączyć N
4.Wysiaść z auta i wyjąć BAGNET

tak jest właściwie

gilmor [2004-04-11 14:06:39]


cd

4.wytrzec bagnet
5.wlozyc do konca tem gdzie byl poprzednio
6.wyjac i idczytac

Mysza liil (EM) [2004-04-11 15:19:37]


oki..thx..:)

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie [2004-04-11 16:48:33]


U mnie 2,3 V6 na gazie przy ciężko obracających się kołach (coś z hamulcami chyba)
160 km/h max przy 4500 RPM

RAV :) Dokładna lokalizacja na mapie [2005-01-04 20:43:34]


u mnie w cztery osoby 190km.h trasa e 7 capri 2.3automatlpg kiedyś z hubertem z łomianek 2.0l ohc na paliwie oczywiście automat jechaliśmy210km?h we dwie osoby.pozdrawiam Rafał

Łukasz 33 radom [2005-01-04 21:35:34]


że tak nieśmiało spytam, to ile wyciągnęlibyście z 2,8? ;)
Sprawdźcie koniecznie wasze liczniki, bo płacenie mandatu nawet za większe przekroczenie prędkości Wam nie grozi ;)
Zacznijcie od poprawności zliczania przebiegu w km, jeśli jest OK, to tylko wystarczy podregulować na spreżynce prędkościomierz (nie robić tego pochopnie i nieumiejętnie!).
Jeśli okaże się, że drogomierz wskazuje z błędem, to przeliczyć czy błąd jest proporcjonalny do wskazań prędkościomierza, to wtedy winą obarczyć trzeba kombinowane przełożenia ślimaka skrzynki biegów lub tylnego mostu.
pozdro

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2005-02-15 21:12:26]


NUMER ZIMERINGU

CZY WIE KTOŚ JAKI JEST NUMER ZIMERINGU OZNACZONEGO NA RYSUNKU NUMEREM 11 PROSZE O POMOC Z GÓRY DZIEKUJE

lukasz21 [2005-07-04 22:27:59]


Jaki konwerter?

Czy to prawda że w silniku 2,8v6 był stosowany inny konwerter dla wtrysku a inny dla wersji gażnikowej?Oczywiście chodzi mi o skrzynie c3.

Wąsio Dokładna lokalizacja na mapie [2005-07-08 23:21:40]


Który element to regulator podciśnieniowy??? Czy jego wymiana to skomplikowana sprawa???

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2007-03-13 18:27:51]


Nie wiem jak to się dokładnie nazywa. Moze czujnik podciśnieniowy?

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2007-03-13 18:29:02]


Rys 1 część nr.7.Wymiana to prosta sprawa.Zdjąć gumowy przewód podciśnia,odkręcić obejme-sruba M6.Wyjąć modulator,uwaga na trzpień w środku.Złożyć w odwrotnej kolejności.Najlepiej wykonać na zimno bo zawsze troche ATFu ucieka.Powodzenia. :)

Wąsio Dokładna lokalizacja na mapie [2007-03-13 18:59:14]


Przepraszam.Rys."elementy wewnętrzne skrzyni"

Wąsio Dokładna lokalizacja na mapie [2007-03-13 19:01:02]


na obrotomierzu skrzynia c3 na ostatnim biegu kreci do 6200obrotów wiec ile to jedzie nie mam pojecia , autko nie zerzbione i mało tego na ciezkich mangelsach . pozdraw Rafi

Łukasz 33 radom [2007-09-25 18:34:47]


Co ile tys km powinno sie wyminiac olej i filtr?

mitrov Dokładna lokalizacja na mapie [2008-01-13 10:42:02]


ktoś wie gdzie na tych rysunkach jest filtr oleju?

raaavaaal [2008-10-21 20:26:57]


Numer 1 na drugim obrazku od gory :) Tuz nad miską!

Mysza liil (EM) [2008-10-21 20:53:18]


Witam. Ile wchodzi do takiej skrzyni C3 oleju? Podczas wymiany filtr też należy wymienić czy wystarczy tylko dobrze wyczyscić? Na którym zdjęciu i jakim numerem jest oznaczony ten filtr? Bardzo proszę o pomoc

zygman Dokładna lokalizacja na mapie [2011-03-28 00:16:30]


Na rys "elementy wewnętrzne skrzyni" filtr to element nr 1. A ilość oleju masz w opisie na samej górze, choć Tobie pewnie chodzi o ilość w samej skrzyni.

UglyKid Dokładna lokalizacja na mapie [2011-03-28 19:50:19]


No tak chodzi mi o olej w skrzyni. Obiło mi się o uszy żeby spuścić całość również z konwertera to trzeba jeszcze rozrusznik odkręcić czy coś takiego. Wiesz coś na ten temat?

zygman Dokładna lokalizacja na mapie [2011-03-29 22:46:02]


Albo rozrusznik, albo całą skrzynię. Inaczej się do konwertera nie dostaniesz.

UglyKid Dokładna lokalizacja na mapie [2011-03-30 06:59:54]


Wystarczy rozrusznik, nie rozpędzajcie się :)

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2011-03-30 08:44:45]


aa tam, sie ograniczać.
odkrecamy zawias, odkrecamy lape skrzyni podnosimy karoserie i mamy wszstko na wierzchu, nie trzeba sie tarzać w kanale i gimnastykować do śrub rozrusznika ;)

Leszek "QSi" Dokładna lokalizacja na mapie [2011-03-30 11:02:35]


"aa tam, sie ograniczać.
odkrecamy zawias, odkrecamy lape skrzyni podnosimy karoserie i mamy wszstko na wierzchu"
...i na posadzce płyn chłodniczy, hamulcowy i paliwo z pourywanych węży oraz porwaną instalację elektryczną :)

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2011-03-30 11:10:03]


no przecie mowilem ze mamy "wszystko na wierzchu" :P

Leszek "QSi" Dokładna lokalizacja na mapie [2011-03-30 12:12:08]


gdzie znajduje się ten korek spustu z konwertera , bo odkręciłem rozrusznik i nigdzie go nie widziałem Proszę o pomoc. Chyba ze da się ten olej spuścic w inny sposób.

zygman Dokładna lokalizacja na mapie [2011-03-31 20:06:32]


Konwerter to ta pucha z numerem 35 i na nim musisz szukać śrubki. Pewnie będzie trzeba obrócić wałem korbowym.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2011-03-31 20:12:24]


korek jest bardzo dobrze widoczny na dole elementu nr 35

Mysza liil (EM) [2011-03-31 20:30:07]


Kręciłem wałem patrzyłem tą dziurą od rozrusznika i musiałem przeoczyć chyba ten korek. Widziałem tak tylko jakąś śrubę za tym kołem zamachowym ale chyba to nie było to.

zygman Dokładna lokalizacja na mapie [2011-03-31 21:49:40]


Wyjęty silnik, zdjęty konwerter. Jak wymienić przedni uszczelniacz? Zdjąć dzwon jedynie, zdjąć stary, założyć nowo i wsio? Czy są jakieś haczyki?

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2011-05-24 21:28:01]


z c3 nie miałem nigdy doczynienia, ale sugerując się powyższym rysunkiem to nie trzeba ściągać dzwona, wystarczy wydłubać stary uszczelniać i założyć nowy.

brzezin Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2011-05-24 22:33:50]


Dzwona nie sciagaj, chyba, ze chcesz jeszcze wymienic uszczelke miedzy nim, a korpusem skrzyni. Poza tym zdjecie dzwona czesto konczy sie wyskoczeniem planetarek i koniecznoscia ukladania ich ponownie ;)

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2011-05-25 06:47:58]


wyciaganie uszczelniacza jest tak samo upierdliwe ze zdjetym dzwonem jak z zalozonym.

Leszek "QSi" Dokładna lokalizacja na mapie [2011-05-25 09:28:20]


Tak właśnie myślałem, że może się to skończyć wysypaniem zawartości ;)

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2011-05-25 12:10:24]


Nie, wysypiesz zawartość, jak będziesz dzwon odkręcał trzymając skrzynię dzwonem do dołu, a tak jest niewygodnie :)

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2011-05-25 12:13:10]


ja rozkrecalem dzwonem do przodu, a skrecalem dzwonem w gore, nic sie nie wysypywalo.

Leszek "QSi" Dokładna lokalizacja na mapie [2011-05-25 13:26:55]


Ale jak masz pecha, to pompa oleju "pociągnie" za sobą pierwszą planetarkę. Wystarczy kilka mm, żeby przeskoczyła i trzeba wyciągnąć wszystko, żeby złożyć w odpowiedni sposób. Trudne to to nie jest, ale po co?

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2011-05-25 13:33:02]


no właśnie, po co. zacznijmy od tego, po co odkręcać dzwon ;)

Leszek "QSi" Dokładna lokalizacja na mapie [2011-05-25 14:11:18]


Można wyciagnąć.Trzeba tylko pomysleć i dorobić prosty instrument ze starego wkrętaka.5-10 min roboty.

Murmur vel Magman Dokładna lokalizacja na mapie [2011-05-25 14:22:27]


Czy jest ktoś w stanie wyjaśnić jak zmienić te uszczelniacz przedni? Próbuję na różne sposoby, ale nie schodzi...

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2011-05-27 15:12:40]


Widocznie jeszcze nie znalazłeś tego skutecznego sposobu :)
A na serio - to łatwiej samemu wymyślić niż opisać przez internet. Postaraj się :)

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2011-05-27 15:18:34]


Pamiętam jak Trójkąt pisał o tym na capri :)

Mysza liil (EM) [2011-05-27 15:20:24]


Nie wiem czy będę w stanie jakoś sensownie to opisać,ale spróbuje.Miałem stary toporny duży PRL-owski wkrętak w grubym grotem,który to podszlifowałem tak ,aby zmieścił się w szczelinie uszczelniacza i miał taki kształt,że w momencie odchylania go po zewnętrzenej,blacha z której jest uformowany simmering będzie się odkształcać co spowoduje rozluźnienie w gnieździe.Gdy juz po całym obwodzie poprzeginałem uszczelniacz,wtedy do akcji wkroczyło niebyt ostre dłuto stolarskie.Przyłozyłem je w miejscu gdzie jest rozrusznik ,aby zmniejszyć kąt natarcie i nie strugać aluminium.Jedno lekkie uderzenie młotkiem i po robocie :) Trwało to max 10 min.Nie wiem czy ktokolwiek,cokolwiek z tego zrozumiał,ale przynajmniej wyrzyłem się literacko,hehe.Nobla chyba nie będzie

Murmur vel Magman Dokładna lokalizacja na mapie [2011-05-27 15:48:36]


Po prostu nie chciałem nic uszkodzić.
Wielkie dzięki Murmur, wszystko jasne i zrozumiałe, idę kombinować.

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2011-05-27 17:00:19]


Zrobione, czy napełnić zamontowany konwerter przed odpaleniem i jazdą? Czy sam się napełni jak skrzynia zacznie chodzić?

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2011-05-29 22:55:05]


Napełnij ile się da, będzie krócej chodził na sucho po odpaleniu.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2011-05-30 08:24:24]


Czy są dostępne gdzieś jakieś komplety uszczelek do tych skrzyń? Czy trzeba dorabiać we własnym zakresie? I czy różnią się czymś w wersjach sprzed 81 roku od wersji po 81 roku?

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2011-07-12 13:42:42]


Zadzwoń do MSa albo tutaj: http://www.samko.pl/

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2011-07-12 13:45:00]


Czy ktoś może wie, czy wałek nr.36 z rys. "elementy wewnętrzne skrzyni" jest zawsze taki sam, niezależnie od silnika/pojemności/konwertera? Przede wszystkim chodzi mi o wieloklin wchodzący w konwerter. Bo ten od strony skrzyni pasuje do każdej C3.

UglyKid Dokładna lokalizacja na mapie [2014-07-12 19:27:52]


Zobacz tu http://www.capri.pl/library/microfilms/transmission/A03.40 - element nr 1 (od października 1973). Nie ma dodatkowych uwag i jest jeden nr finis. Wskazuje to na to, że wał jest ten sam. Tyle z teorii i tej dokumentacji, może ktoś z praktyką dopisze jeszcze co i jak to było.
pozdro

PiotrekFCapri [2014-07-13 01:21:26]


Mam Merkura xr4ti i wychodzi na to że mam właśnie taką skrzynię C3, mam zamiar założyć skrzynię manualną i teraz pytanie, jaka skrzynia podejdzie?
Z tego co szukałem i widziałem na zdjęciach to powinna podejść skrzynia T9 ale różni się tym że ma rozrusznik po drugiej stronie.

W Merkur xr4ti jest silnik z mustanga o poj 2.3 turbo.

Chodzi mi o to czy skrzynia od jakiegoś forda np. capri, sierra ma taki sam dzwon.

Tak dla podglądu wrzucam zdjęcie mojej skrzyni automatycznej,

kamil05l Dokładna lokalizacja na mapie [2014-07-13 03:02:53]


np. http://www.capri.pl/forum/347773

PiotrekFCapri [2014-07-13 11:01:36]


Zdejmowilscie kiedys dekielek od 'Vorderer serwo' - nr. 10 na 1 rysunku i komplet nr 6 na 2-gim? CZy dobrze widze, ze tam jest jakis pierscien osadczy, I o-ring w dekielku? leci mi tamtedy ATF dosc mocno i pewnie oring wymienic by trzeba. DA rade zrobic to bez podnosnika przy odrobinie zrecznosci, czy robota upierdliwa, i przyda sie dobry dostep od dolu?

a moze ktos zna nawet rozmiar tego o-ringa?:)

Atom Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-03-10 08:40:06]


Tam jest duży seger i wtedy możesz wyjąć dekielek. Rozmiaru oringu nie znam, ale mam luzem takie pokrywki od A4LD, czyli te same, możesz wpaść i pomierzyć, ja nie wiem, czy będę o tym pamiętał. Trochę trzeba tym pomerdać, żeby wyjąć, ale spokojnie się da to zrobić. Tyle, że bez podnośnika to ja nie wiem jak ty tak głęboko pod auto wejdziesz... Ja to bym z kanału albo na podnośniku jednak robił, dużo wygodniej.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-03-10 08:44:20]


To jest od wybieraka biegów? Też muszę to wymienić. Uszczelniacz kupiłem od Camaro. Na Motomobilu jest rysunek z wymiarami.

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-03-10 09:01:51]


Nie, to jest serwo zdaje się 3 biegu. Żeby wymienić uszczelniacz wybieraka biegów musisz zdjąć miskę, płytę sterującą i dopiero masz dostęp do zdjęcia wybieraka... Trochę sporo roboty.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-03-10 09:03:57]


dzieki Marcin! - sprobuje wpasc, choc pewnie za 2 tygodnie minimum dam rade

Atom Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-03-10 09:15:59]


Atom, to może kalendarz odbierzesz ? :)

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-03-10 09:29:19]


to chyba bedzie to, ale akurat wymiarow nie ma:)
https://www.motomobil.com/automatic-gearbox-c3-sealing-ring-servo-piston,3237,15419260-1.html?currency=PLN

Atom Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-03-10 09:30:17]


Tak, to to.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-03-10 09:52:28]


Nie na ten schemat popatrzyłem. I tak muszę wymienić uszczelkę pod miską. A sterowanie jakoś w całości zejdzie, czy się rozleci, bo już nie pamiętam.

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-03-10 09:56:07]


Zejdzie w całości, możliwe, że nawet uszczelka się nie porwie. Trzeba pilnować serwa wstecznego biegu, bo wypadnie (odkręcasz jego pokrywę razem z płytą sterującą) i zawór wybieraka niczym nie jest trzymany w płycie. Do tego są śruby różnej długości i warto ich nie pomylić :)

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-03-10 10:00:58]


kojarzysz Marcin czy duzo oleju wyleje sie jak zdejme ten dekiel serva?

(zakladajac ze mam pelen stan..)

Atom Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-03-10 10:42:23]


Z pół litra może być. Zdejmij nad miską i poczekaj aż przestanie kapać. Pod spodem jest tłoczek serwa, możesz go też wyjąć (gumowy, uważaj, żeby nie uszkodzić) i sprawdzić czy jest cały, a przy okazji szybciej się olej wyleje.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-03-10 10:45:33]


o super wiadomosc - dzieki! - zastanawialem sie wlasnie dokad jest poziom, i czy przypadkiem nie wyleci mi polowa stanu.. tloczek sprawdze tez

Atom Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-03-10 11:51:25]


Ja go mierzyłem i wychodziło że to calowy, nie udało mi sie tego nigdzie znaleźć.
Warto wyjąć też tłoczek bo na pewno bedzie osad.
Jak gdzieś to dostaniesz to daj znać :) Ja zrobiłem rzeźbę czyli nawinąłem pasek taśmy izolacyjnej, na to oring i sucho do dzisiaj ;)

Kilgore [2017-03-10 16:43:36]


A można było teflonowej...

Mysza liil (EM) [2017-03-10 17:24:40]


I wówczas było by profi ;)

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie [2017-03-10 18:01:39]


Taka biała teflonowa do rur ? W sumie nie pomyślałem...

Kilgore [2017-03-10 22:07:53]


Czy w przypadku Transita MK2 wymiana C3 z takiej od 2.0 R4 na taką od 2.8 V6 od Granady jest plug'n'play?
Bo tak patrząc na rysunek, to różnica jak zwykle zapewne będzie jedynie w umiejscowieniu wajhy. Ale zakładam taką tezę, patrząc na rysunek, że zostawiając wajhę z tą blachą/cięgnem idącą do skrzyni, to pewnie by wszystko podpasowało?

Kżyho Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-03-28 01:53:34]


*że zostawiając moją obecną wajhę...

Kżyho Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-03-28 01:54:19]


male conieco do dyskusji powyzej o wymianie simmeringu wybieraka - po zdjeciu miski da rade, bez ruszania plyty sterujacej. Trzeba wyjac pret laczacy tarcze wybieraka I tlok, I wtedy miesci sie klucz 22 do nakretki trzymajacej wybierak tak, ze mozna nim smialo ja odkrecic. ponadto jest zablokowany mala zawleczka wcisnieta w blok skrzyni od strony przylegania miski. Po odkreceniu dzwigni kickdownu I zdjeciu lacznika wybieraka wychodzi pieknie. Da sie potem to nawet tez zmontowac;) Potwierdzone w praktyce na samochodzie, z kanalu.

W tulejce wybieraka jest jeszcze o-ring uszczelniajacy idacy srodkiem walek ramienia kickdownu, choc jego samego da sie wymienic pewnie I nawet bez ruszania miski.

moze Ameryki nie odkrylem, ale a nuz komus sie przyda

Atom Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-05-17 08:48:39]


bede dorabial uszczelke dekielka przedniego serva - I tu pytanko:
z jakiego materialu? - guma olejoodorna czy Viton? guma do 120 st C, Viton wiecej wytrzyma. cena 2x. Nie to zebym probowal oszczedzic, ale jestem ciekaw co powinno byc? Macie jakies doswiadczenie/wiedze? jaka jest temp oleju w skrzyni? moze wyjsc ponad 120?

Atom Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-05-17 10:45:38]


Mi się przyda - kiedyś;-) Bo mam już uszczelniacz, ale oczywiście się jeszcze za to nie zabrałem;-) Dzięki.

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-05-17 11:53:58]


spojrz na daty moich poprzednich postow - to obrazuje ile ja sie zabieralem:D dopiero pogoda zmotywowala ze pojezdzil by a olej uciekl...

Atom Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-05-17 14:06:52]


Hej
Jaki bedzie koszt takie uszczelki ? gdzie to zamawiasz ?

Kilgore [2017-05-17 22:23:46]


gg trading w wawie na lopuszanskiej. guma ~18, Viton 42 pln

Atom Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-05-18 08:23:16]


nie dziala mi park (odkad mam ta skrzynie I nadszedl czas to zmeinic) - wrzucam P I kola sie nie blokuja. rozkminilem mechanism (el. 12, 16, 10 na rysunku) I mam go na wierzchu - macie jakies doswiadczenie co jest czesta przyczyna ze nie che to to dzialac? wszystko chodzi recznie ladnie lekko, bez sladow wyrobienia - trzpien tak jakby nie siegal do zapadki zeby ja ruszyc?
Jutro bede dzialal wiecej - sprobuje rozebrac wybierak, I sprawdzac po kolei - ale jesli ktos ma pomysly ktore moga mi ulzyc w robocie to przyjme je chetnie I dzieki z gory!

Atom Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-05-23 08:41:31]


Jeżeli nie sięga to może być pęknięta sprężyna z rys. 10.

-MS- Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-05-24 21:52:13]


siege, sprezyna jest ok, dziala wszystko do momentu az dociagne sruby ryjka - wtedy kleszczy dzwigienke zapadki miedzy wycieciem tulejki w ryjku a nadlewem prowadnicy - takim okraglym kustupkiem w korpusie skrzyni.

Mam 2 rozkminy: nie widac tam sladow zuzycia (ani czestszej wspolpracy) - park nie dzialal odkad mam ta skrzynie, przedtem mial ja bobik I chyba wasio. Czy tulejka w ryjku jest nowa? Jest wcisnieat do konca - czy moze byc za dluga I dlageto kleszczy?

Czy kleszczy dzwigienke bo uszczelka jest za cienka? zwykla cienka zielona papierowa.

Czy wewnatrz tej tulejki z wycieciem w ryjku powinno byc cos jeszcze, czy wchodzi tam luzem trzpien od wybieraka? generalnie lata tam jak majtki na starej k... ale zanim dociagne sruby ryjka to wszytko dziala ok.

Atom Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-05-25 08:08:32]


Ja ją miałem?

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-05-25 08:11:09]


chyba kupilem od Ciebie jeszcze zafoliowana po zakupie od kogos wczesniej - miales gdzies wstawiac ale sie rozmysliles. kupilem gdzies w .....2008-2009:)

Atom Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-05-25 08:28:10]


Tak dawno, to moja pamięć nie sięga;-)

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-05-25 11:24:00]


Może okazać się pomocne:
http://www.apexgarage.com/tech/gear_ratios.shtml

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2018-01-07 12:57:06]


Witam.

Próbuję ogarnąć jaką wersję skrzyni mam w swoim Taunusie. Do 81 roku czy po. Korek wlewu jest czarny (jeżeli chodzi o ten korek na bagnecie) - czy jest taki jak powinien być, tego nie wiem. Gdzie ewentualnie znajdę numery seryjne i jak je odczytać? Wg 'korka' powinienem lać ATF 33, a nie ATF 2, tak jest teraz i wiele osób upiera się, że tak ma być. Skrzynia na zimnym ma problem z jedynką, spada przy ruszaniu i znowu łapie. Przy mrozach D wchodziło po 30 sekundach. A jeżeli mam dobry olej, to co powodem? Syf? Kilka wymian pomoże? Pozdrawiam.

MattS13 [2018-03-28 15:19:11]


Aha, Ford Taunus TC2 1978 2.0.

MattS13 [2018-03-28 15:26:44]


Przepraszam, co to jest "korek wlewu na bagnecie"?
ATF 33 to olej spełniający normę forda FORD WSS-M2C 33F lub G
ATF II, IIE, III, to oleje spełniające normy M2C 138CJ i M2C 166H, czyli wyższe.

Możesz lać ATF II co C3, ale nie wolno Ci lać ATF33 do skrzyń do których masz lać ATFII. Po prostu prawdopodobnie w 1978 roku jeszcze nie było ATFII.
To tak jak na innym forum tłumaczę jełopom, że onanizmem jest lanie obecnie w serwisach stosowanego i zalecanego oleju ATF4+ do skrzyni A500 i A518, która z deski kreślarskiej zeszła zanim powstał ATFIII, a norma oleju podana przez producenta do tej skrzyni jest spełniana przez 90% ATFów II i 100% ATFów III...

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2018-03-28 22:57:41]


To zapytam inaczej. Gdzie szukać korka, skoro wlew oleju przez bagnet?

MattS13 [2018-03-29 09:11:58]


Nie ma korka. Wlew oleju przez bagnet :)

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2018-03-29 09:15:38]


Heh, super. To jak ostatecznie rozpoznać z którego roku jest moja skrzynia? Numery znajdę gdzieś w okolicach miski?

MattS13 [2018-03-29 09:23:18]


Coś takiego? Czy to tylko dla USA?

MattS13 [2018-03-29 09:46:47]


Matt to Ty jeździsz czerwonym 4d na bytomskich blachach?

Kuki.vel.Krzak Członek Stowarzyszenia capri.pl [2018-03-29 09:51:11]


Tym brzydalem :p

MattS13 [2018-03-29 10:00:18]


A po co ci rocznik skrzyni? Lejesz czerwony ATF i tyle, do tego ci rocznik niepotrzebny.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2018-03-29 10:05:46]


Na górze strony jest mowa o dwóch typach oleju. Współczesny ATF 33 i ATF 2. Mam czerwony i są problemy na zimnym.

MattS13 [2018-03-29 10:11:25]


A stan oleju sprawdzałeś tak jak się to powinno robić?

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2018-03-29 10:17:32]


Sprawdzałem. Wymieniałem olej. Dolałem jak na bagnecie było w połowie miarki i pomogło na jakiś czas. Wszystko jest zrobione poprawnie. Ale dalej chcę tylko wyjaśnić kwestię tych roczników. Ktoś to tam w końcu napisał..

MattS13 [2018-03-29 10:20:28]


Dokładnie o to samo miałem zapytać. Pytanie niepodchwytliwe - wiesz jak sprawdzić stan oleju? Najpierw ma być olej (w skrzyni) rozgrzany - czyli przejechane z 40km. Potem wachlujesz biegozmieniaczem kilka razy przez wszystkie biegi, czekając aż się zapną. Potem dopiero patrzysz co jest na bagnecie. Na moje oko wygląda mi to na zbyt niski poziom oleju. Rodzaju ATF bym o to nie podejrzewał, ta skrzynia na wszystkim pojedzie.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2018-03-29 10:22:10]


Dokładnie tak zrobiłem. Wiele razy. Od osoby, od której kupuję części wiem też, że mogą być zapchane jakieś kanały i wystarczy kilka razy wymienić olej. I okej. Ale dalej chciałbym wiedzieć o co chodzi z tym starszym typem. Jak możecie to napiszcie mi tylko gdzie znajdę numery skrzyni. Auto stoi teraz bez głowicy silnika i nie mam jak nurkować i szukać.

MattS13 [2018-03-29 10:25:01]


Numery skrzyni są na blaszcze przykręconej pod jedną ze śrub mocujących ogon skrzyni do korpusu.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2018-03-29 10:39:41]


Wielkie dzięki ;)

MattS13 [2018-03-29 10:46:51]