logowanie | rejestracja
capri.pl » biblioteka » foldery » modele M » Ford 17M P3 - Belgia

Folder: Ford 17M P3 - Belgia

Dostępny również jako PDF

Komentarze

he he 23,5 s do 100km/h istny potwór ;D
Te silniki 4cyl to jakis protoplasta pinto??

Burza [2006-04-22 11:57:28]


ja bym chetnie wciagnal takie kombi do remontu i w przystepnej cenie :P

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie [2006-04-22 13:30:48]


Burza - ten silnik nie ma nic wspólnego z Pinto [który jest nota bene konstrukcją Jankesów]. Jak widać w przekroju ma on wałek rozrządu w kadłubie i główny wał na 3 łożyskach [a już nawet Kent crossflow z Escorta MkI ma 5 panewek głównych]. Stosowany był w Fordach niemieckich [17M P2/P3] w wersjach 1.5 i 1.7, a w brytyjskich [Consul/Zephyr/Zodiac] jako R4 1.5 i 1.7 oraz R6 2.3 i 2.6. W wyniku zastosowania metrycznego wymiarowania w Kolonii i calowego w Dagenham skoki i średnice różnią się pojedynczymi milimetrami a pojemności skokowe takoż pojedynczymi ccm, ale generalnie odlewy są jak bliźniaki dwujajowe.
O ile pamiętam silnik ten debiutował w 1950r., a w 1966 zakończono produkcję ostatniej z jego odmian. Szczegóły były podane 2 grudnia 2003 jako komentarz do auta Arniego 12 http://www.capri.pl/car/418
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2006-04-25 12:42:57]