logowanie | rejestracja
capri.pl » biblioteka » foldery » wczesne brytyjskie » Ford Prefect 107E

Folder: Ford Prefect 107E

Komentarze

w jakich latach byl produkowany ten fordzik....?
bo chyba smialo moglby zyskac miano pierwszego kompakta ..... bo z tego co wiem golfa uwaza sie za pierwszy kompakt....hehe bzdura..:)

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie [2004-05-03 10:29:14]


Kompakcik Ford 100E

Produkcja w latach 1953-62, w sumie 561 tys. sztuk. Nazewnictwo - jak często u Forda - nieco zagmatwane. Nadwozie wyszło w 1953 r. pod nazwą Ford Anglia (2-drzwiowy) i Prefect (4-drzwiowy). W 1954 r. dołączyły do nich wersje Thames (Anglia furgon), Escort (Anglia kombi) i Squire (Prefect kombi). W 1959 r. gdy pojawił sie model Anglia 105E z cofniętą tylną szybą, dotychczasowy model Anglia w nadwoziu 100E otrzymał nazwę Ford Popular, dzięki czemu spokojnie pozostał w produkcji aż do 1962 r. Prefect 100E z układem napędowym Anglii 105E (górnozaworowy Kent i skrzynia 4-biegowa) przyjął nazwę 107E i wraz z modelami Escort, Squire i Thames był produkowany do 1961 r., po czym ustąpił miejsca Cortinie MkI.
A co do określenia "kompakt", to Prefect nie był w skali Europy żadną nowością. Niemal identyczne rozmiary, kształty i rozwiązania konstrukcyjne miały wówczas liczne samochody, by wymienić jedynie Fiata 1100, Simcę Aronde, Skodę Spartak, Opla Kadetta, Alfa Romeo Giuliettę czy (tylnosilnikową wprawdzie) Renault Dauphine.
Kompaktem w powszechnym rozumieniu jest auto krótsze od małego rodzinnego sedana, wyposazone w poprzecznosilnikowy układ przednionapędowy i posiadające nadwozie typu hatchback (z nieparzystą liczbą otworów drzwiowych). Za wyznacznik tej klasy sterowana przez Niemców propaganda stara się od lat uznawać VW Golfa - stąd cięzko jest osadzić ową klasę w konkretnych wymiarach, bo pierwsze Golfy 30 lat temu miały długość 382cm i rozstaw osi 240cm (przejęty z garbatego Kaefra celem korzystania z tych samych podnośników serwisowych), a dzisiejszy Golf ma długość 421cm i rozstaw osi 258cm, czym przeskoczył pierwszego Passata z 1973 r.(podobnie jak dzisiejszy Polo przeskoczył Golfa I).
Z historycznego punktu widzenia pierwszym kompaktem w dzisiejszym tego słowa znaczeniu była Simca 1100 z 1967 r., która jako pierwsza spełniała wszystkie w/w warunki. Wyprodukowano tych aut ponad 2 miliony sztuk, więc w żadnym wypadku nie da się go uznać za efemerydę w rodzaju Syreny 110. Ale nazwanie Golfa naśladownikiem Simki nie może pogodzić się z mentalnością Uebermenschów, wydających Spiegla, Sterna, Die Welt, Auto-Bild, etc.
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2004-05-03 12:37:30]


Jest takie autko do sprzedania !!!

Tzn. niemal dokładnie takie - Ford Squire 101E, rok 1958, wysokie kombi czteromiejscowy, 1172cc, mnóstwo nowych oryginalnych części, bez korozji - do polakierowania i dopieszczenia - kompletny.
Sprzedaje (na weteranszos.pl) niejaki Robert z Podkarpacia, e-mail: kuba70@idea.net.pl. Fotka jest przy anonsie - wygląda nieźle. Cena nieznana.
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2004-05-06 00:27:57]


Widzialem dzis takie cudo - czarny, 4 drzwiowy- na osiedlu za Rynkiem Jezyckim w Poznaniu. Wyglada bardzo fajnie:) Stan jak na lata 50-te b.dobry(wiele np Fordow Sierra wyglada znacznie gorzej). Wlasciciel nalezy do Automobilklubu Wielkopolskiego.

Bartuś Dokładna lokalizacja na mapie [2006-05-14 19:57:49]