logowanie | rejestracja
capri.pl » Klub » nasze samochody » Przemko - Ford Capri Mk II 2.3 V6 Koeln S 1977

Przemko - Ford Capri Mk II 2.3 V6 Koeln S 1977

[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]

Właściciel: Przemko
Samochód: Ford Capri Mk II 2.3 V6 Koeln S 1977
Status: aktualnie posiadany
Aktualizacja: 2013-09-27 15:22:07

Podstrony

Ford Capri MkII 2.3 V6 S 1977

Witam
Wirusa zwanego Capri złapałem kilka lat temu, kiedy przypadkiem trafiłem na strone capri.pl. Od tamtej pory choroba się rozwiała niezauważalnie, jednak jakiś rok temu objawy zaczęły się nasilać. A to kupiłem sobie model Capri, a to książkę Hayensa, o capri oczywiście. Od pół roku wertowałem wszystkie ogloszenia jakie mnie zaciekawiły. Poczatkowo miała to być mkI, ale po dluższym namyśle postanowiłem ze będzie mkII.
Ciężko było znaleźć wmiare oryginalny i ciekawy egzemplaż, no ale udalo się :-), mam Forda Capri MkII 2.3V6, wersja S, 1977. W 1989r sprowadzone z niemiec, jestem drugim właścicielem w polsce. Jak widac caprik jest ''troche'' zaniedbany blacharsko i lakierniczo, mechanicznie jest nienajgorzej. Jeździ lepiej niż wygląda :). Zdążyłem już odkryć kilka patentów na szczęście tylko z zakresu elektryki, papy, betonu i innych wynalazków niestwierdzono.
Auto dojechało o własnych siłach z Muszyny ponad 400km.
W planach jak najszybsze zrobienie blachy i lakieru(strato silver metalic- można gdzieś taki dostać?), bo już nie moge na Niego patrzeć.
I już mam co robić :)

Troche zmian na stronie :)
Tak wygladal zaraz po zakupie.









No to ''trochę'' się zastałem, ale Capri wciąż żyje, na wiosnę rozpoczynam kontrofensywę przeciw rdzy :), aktualnie w rozbiórce.



W między czasie kupiłem lewe dzwi bo się już do niczego nie nadawały. Mam też komplet emblematów i przedni spojller.

Komentarze

No gratulacje, ladny Capri, tylko nie rob przypadkiem z jego m3, tych sie malo ostalo a ten widac nadaje sie na oryginal.

Michał (drzewiej to było Wydmikufel) Dokładna lokalizacja na mapie [2005-05-12 10:23:05]


Śliczny Caprik i to całkiem fajnie wyglądająca Mk2

- a Strato Silver da sie jeszcze dostać - np. u mnie w mieszalni lakierów mają taki w spisie ;-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2005-05-12 11:00:58]


unikat

miałem okazje podziwiać na żywca i powiem że to unikat, mkII 'S' bardzo takich mało, jest troche do zrobienia ale naprawde warto dla takiego egzemplarza, poza tym jest mało patencony więc nie bedzie problemu z doprowadzeniem go do porządku, gratuluje zakupu i pozdrawiam.

Daniel vel Treetop liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie [2005-05-12 13:11:09]


Bardzo fajne auto może z tego być. Jakie plany?

Michal W Członek Stowarzyszenia capri.pl [2005-05-12 16:14:06]


fajny, fajny - Przemko, napisz jakie masz plany, pozostanie prawdziwą S-ką, czy nie ?

Mirek K. [2005-05-12 16:31:15]


był by piękny jedynie przedni spojlerek założyć :) i odświeżyć go ;) może być naprade piękny :D

nOx Dokładna lokalizacja na mapie [2005-05-12 16:38:58]


ha ! dopiero teraz poznaje to Capri - pamietam jak rok temu "upolowalem" goscia na uczelni na której razem studiowalismy, chcialem porozmawiac, zapytac czy nie do sprzedania itp. kolega byl wtedy na etapie "takich samochodów nie ma w polsce i jestes 13 na liscie gosci którzy chcą go kupic, jesli chcesz to po znajomosci mogę ci go sprzedac za 15 tys" - zapoznalem kolege z serwisem capri.pl i ostatnio otrzymalem ponownie e-maila z oferta zdecydowanie nizsza ;) - i mam nadzieje ze Tobie tez udalo się go w miare przystępnie kupic, bo okaz calkiem niezly, i super baza do zrobienia czegos naprawde ladnego - pozdrawiam

Mirek K. [2005-05-12 23:32:02]


Hmmm... Wiem, ze niektórzy nie lubia wtrącalskich, ale... :-) Na Twoim miejscu usunalbym pletwe z klapy. Dwójki ladniej (moim zdaniem) wygladaja z "gołym" tyłem. A gdyby tak pomalowac jeszcze miedzy swiatlami na czany macik, to w ogole bylaby extraklasa. Pozdrowka

Ananiasz Dokładna lokalizacja na mapie [2005-05-12 23:48:45]


nie no rewelacja:)))
caliem fajniutki tak 3mac:)

bood-o [2005-05-14 14:12:10]


Wydmikufel i tu sie mylisz
Przemko za dlugo szukal II by zrobic z niej III
a polowanie jak sam pamietam dlugo trwalo

Wojdat Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2005-05-16 09:51:33]


Dzieki

Dzieki za komentarze, plany sa takie ze bedzie to pelen oryginal, spoilera z tylu nie zdejme, a nawet doloze z przodu (o ile taki znajde - jak ktos ma to chetnie przygarne):). No coz cena faktycznie bylo zdecydowanie nizsza :)

Przemko [2005-05-16 15:53:24]


Przedni spojler do "S"-ki.... hm.....

mam, jakbyś chciał oczywiście.

Konrad Szyperski Członek Stowarzyszenia capri.pl [2005-05-16 22:52:45]


Przemko musze Cie zmarwić - albo ściągniesz ten spoiler z mk3 z tylnej klapy albo nie wywiążesz sie z poprzedniego warunku (pełen oryginał) gdyż Mk2 takich spoilerków na tylnej klapie nie miały - i nawet ładniej to wyglądało jako całokształt bryły samochodu .....

zresztą sam spójrz :-)

http://www.fordcapri.de/Literatur_/Prospekte/Capri_2_August_1977/capri_2_august_1977.html

http://www.fordcapri.de/Literatur_/Prospekte/Capri_2_Mai_1976/capri_2_mai_1976.html

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2005-05-16 23:23:48]


Ekhmm, cytat ze strony capri.pl, dzial historia mkII
''...11.1976 - modyfikacje modelu S
W wersji S montowany jest standardowo spojler przedni i tylny. ...''

tutaj link
http://www.capri.pl/capri/history-mk2

Poprosze o wyjasnienia :)
Pozdrawiam

Przemko [2005-05-17 15:43:34]


Faktycznie jest coś takiego napisane - nie bardzo wiem o co chodzi - ale Mk2 wersja "S" nie mają chyba nigdzie w folderach (przynajmniej nie widziałem żadnego) ani w testach drogowych spoilera na tylnej klapie.

http://www.capri.pl/library/folder/folder-ford-capri-mk2-02.l.jpg

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2005-05-18 00:13:26]


Ja tez nie spotkalem sie z tylnim spoilerem w zadnych folderach, sugerowalem sie tym co jest napisane na stronie. W takim razie lece odkrecac :), a przy najblizszej okazji, zapytam sie MK, skad wzial taka informacje.

Pozdrawiam

Przemko [2005-05-18 14:23:18]


A może chodzi o taki spojler jak jest z przodu pod zderzakiem - ale też takiego nie widziałem...
Ładny kolorek ;-)

Koniu Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2005-05-18 15:31:12]


... ja dodam ze moja S przed remontem miala otwory po spojlerze tylnym - nie jestem jednak pewnien czy bylo tak oryginalnie - tak jak MikeB4 w sumie nie widzialem nigdzie chyba takiej S

Mirek K. [2005-05-18 16:31:12]


Ja widziałem - a nazywała sie JP"S"

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2005-05-18 22:56:47]


O ile silnik jeszcze 2,3 pod JPS-a by podchodzil to kolorek i rok produkcji chyba juz nie za bardzo :( - wiec chyba jednak S - a takiej Michal dalej utrzymuje że z oryginalnym spojlerem nie widzialem ;) - pozdro

Mirek K. [2005-05-19 15:24:53]


Skad zatem wzial taka informacje MK?.
Bo przeciez musial sie opierac na jakis materialach zrodlowych.

Przemko [2005-05-19 16:42:59]


Przemko - MikeB4 wspomniaj ze S raczej nie mialy spojlerka w tyle, a ja dopisałem że osobiście przeglądając zdjęcia S-ek też nie natknąłem sie na takie które miały ten nieszczęsny spojler ;) - co wcale nie znaczy że MK racji nie ma, zreszta moja S-ka dziury po jakims spojlerku też miala wiec musisz sobie sprawe lepiej obacać


... dodam że jak dla mnie bez spojlerka bardziej klasycznie wygląda - pozdro

Mirek K. [2005-05-19 17:44:06]


Czesto ludzie dawali klape z mk3 albo nawiercali pod spoilerek z mk3 wiec dziury o niczym nie świadczą ;-) a co do informacji to sam nie wiem ;-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2005-05-19 22:58:52]


Posiadam katalog Forda Capri MKII z 1976 roku (niemiecki) i tak w opisie S-ki jest cos takiego:
Ein Hochgeschwindigkeit-Spoiler baut den Auftrieb an der Vorderachseab und ver-bessert sowohl die Aerodynamik als auch die Richtungsstabilitat.

Cokolwiek to znaczy moze zawiera wazne informacje

pozdro

Ligacz 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2005-05-20 10:47:42]


o i znalazlem taki link ktos go chyba juz kiedys dawal na stronie

http://www.fordcapri.de/Literatur_/Prospekte/Capri_2_August_1977/capri_2_august_1977.html

Ligacz 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2005-05-20 10:53:58]


Ligacz - link jest nieco wyżej ;-) ale ta zielona jest po prostu genialna ;-P

"Vorderachse ab" to oznacza ze spoilerek jest z przodu ...

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2005-05-20 10:58:07]


Sorrki MikeB4 nie zauwazylem
Słuchaj co do tej zielonej pieknosci to wlasnie taki sam katalog jak ten z linku posiadam w swoich zbiorach i na zywo ten kolor jest jeszcze lepszy niz na tym wyblaklym skanie
Moze wiesz jak dokladnie sie nazywa ten odcien zieleni??

Ligacz 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2005-05-20 11:01:29]


Zdjalem ten nieszczesny spoiler , a tam dziur jak w szwajcarskim serze, chyba jednak byl tam jakis spoiler, ale na pewno nie ten co teraz. Klapa bagaznika oryginal.

Przemko [2005-05-30 08:46:12]


Jak na oryginał ma troszke małą uszczelke szyby - chyba nowszego typu z późniejszej mk3

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2005-05-30 11:36:34]


dokładnie, oryginalna jest z klinem, niestety ciężko takie zdobyć... nie mówiąc juz o dorobieniu gdziekolwiek, bo chyba żadna firma sie tym nie zajmuje?

Daniel vel Treetop liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie [2005-05-30 11:53:47]


Wszystko da się kupić, to kwestia ceny. O ile poskładanie Capri to nie jest aż tak wielki koszt, to schodzy zaczynają się dopiero gdy chce się robić oryginał. Niektóre małe rzeczy potrafią kosztować duże pieniądze. W Capri S jeszcze da się przełknąć uszczelki od mk3 bo kliny i tak powinny być czarne. Mam nawet komplet czarnych klinów od Capri II do oddania.

Michal W Członek Stowarzyszenia capri.pl [2005-05-30 12:35:16]


Spojler(y) w S

Wszystkie II-ki S-ki które widziałem jeżdżące w Anglii miały tylny spojler na klapie. Co do e-S-ek w Niemczech była jedna na mobile.de biała i też miała tylny spojler.
Co do przedniego to oczywiście oczywiste.

Konrad Szyperski Członek Stowarzyszenia capri.pl [2005-05-31 19:56:40]


Hmmm to dosyc dziwne bo przejrzalem chyba wszyskie foldery II z lat jej produkcji i nie zauwazylem na zadnej fotografi tylniego spojlera
Moze byl jako opcja dodatkowa ??

Ligacz 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2005-06-01 14:53:34]


Co do lotki :
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=29755&item=4550544312&rd=1

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl [2005-06-01 15:25:43]


cOke - owszem w mk3 S występowały spojlery, ale znajdź mk2 S taką jaką ma Przemko :-)
Pozdro

Koniu Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2005-06-01 18:03:44]


ough.. niezła wtopa ... sorry :(

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl [2005-06-01 19:50:21]


Dobze sie jeżdzi?

Czesc nazywam sie artur.Syn człowieka od którego kupil Pan capri niestety musze przyznć że pomylił sie pan w roczniku capiaka.bo jest to capri z 1976.no chyba ze ja sie pomyliłem.jak przebiegają remonty.Bardzo zgnity?Czemu pan sciągną spoiler?pozdrowienia z muszyny.Artur Majka :)

Capri mk II 2.3 [2005-08-13 16:21:14]


Jezdzi sie calkiem dobrze, zwlaszcza po wymianie elementow gumowych zawieszenia :)
Bylismy na Woodstocku ponad 1100km, bez problemow prawie (poza zerwana linka sprzegla, ale sie naprawilo). A spoiler zdjalem bo... odpadl :)
Rocznik z dekodera wychodzi 1977, wiec taki podaje.

Pozdrawiam

Przemko [2005-08-19 14:31:40]


Cieszę się że Caprik trafił w dobre ręce. Powierdzam Twoje przypuszczenia, z przodu był spojler ale niestety niekompletny więc został zdjęty.Usiłowałem go znaleźć ,ale się nie udało. Nie do końca ufałbym danym z internetu w kwestii rocznika, sprawdzałem w serwisach, to jest 1976 ,na 100 % Pozdrowienia z Muszyny.

Jerzy M [2005-10-11 14:31:22]


na 100 % jest to 1977. Świadczą o tym numery z tabliczki znamionowej.

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2005-10-11 15:17:08]


A nawet z dwoch tabliczek (11/1977), a tak wogole to jestem starszy od niego o 6 miesiecy :)
Pozdrawiam

Przemko [2005-10-12 12:20:13]


skoro tak twierdzicie to nie będę się spierał , w każdym razie w dowodzie jest 1976 co Przemko może potwierdzić.
Poza tym mam nadziej że Pzremko odwiedzi Muszyne jak go zrobi, obiecał mi to.
Pozdrawiam

Jerzy M [2005-10-14 14:48:14]


Gaźnik wygląda jak nowy! No jak żyję to takiego nie widziałem:)
Oddałeś go do szkiełkowania czy samemu w jakiś sposób tak go doczyściłeś?

michukrk Dokładna lokalizacja na mapie [2006-02-28 21:54:30]


Zgadza sie, gaznik zostal rozebrany na czesci pierwsze i szkielkowany.
Efekt jak widac, nie da sie takiego uzyskac zadna inna metoda.
Tylko teraz to poskladac, ale pernamentny brak czasu... :(
Pozdrawiam

Przemko [2006-03-01 11:25:43]


Czyżby zima go tak naruszyła, bo jesienią to chyba trochę lepiej wyglądał. Czy może zdjęcia takiej bardziej "pesymistyczne"? Powodzenia i wytrwałości w remoncie!

Kuba M. [2006-04-21 12:02:17]


Cala zime stal w garazu, podszybie i slupek od dawna domagaja sie wymiany.
Im dalej w las, tym ciemniej :)
A pianka, coz wlasciwie to nie wiem po co poprzednicy jej tam napchali.

Pozdrawiam

Przemko [2006-04-21 12:09:16]


zycze powodzenia w pracach nad Caprikiem.i mam wielka nadzieje ze Ci sie uda:)Artus Majka

Artus [2006-05-29 21:09:14]


CZESC. Z TEJ STRONY BARTEK. KUPIłES FORDA OD MOJEGO SZWAGRA Z MYSZYNY. WIDZE ZE WZIOłS SIE DO ROBOTY OSTRO Z BLACHARKA. CO ROBIłES Z GAZNIKIEM ??. JAK AUTKO JEZDZI NA GAZIE CZY NA BEZYNIE??. NAPISAłES NA STRONIE ZE ODNALAZłES PATENT ELEKTRONICZNY, TAK BYł TAM ZAMONTOWANY PRZELACZNIK SWIATEł AWARYJNYCH NIE ORGINALNY. A JESZCZE BYł ZAMONTOWANY ELEKTRONICZNY ZAPłON. WIECEJ PATENTóW NIE MONTOWAłEM Z OJCEM DO NIEGO. JAK WIDAC NA ZDJECIACH TO WALCZYSZ TERAZ Z PODłAGA, NIE WIDZE ZEBY BYłY TAN JAKIES DZIURY!! BO 10 LAT TEMU SAM GO KONSERWOWAłEM, A JAK BYłY JAKIES DZIURY TO BLACHY BYłY WSTAWIANE NOWE.A JAK TAM SILNIK??. JAK MASZ JAKIES PYTANIA DO DAWNYCH WłASCICIELI TEGO AUTKA TO PISZ. POZDRAWIAM BARTEK. DO USłYSZENIA. A

tulkas2002 [2006-06-18 20:36:15]


Witam
Gaźnik został kompleksowo zregenerowany (nowe membranki itp.).
W tej chwili auto jeździ tylko na benzynie, wywalilem na razie butle, okrótnie mnie wnerwiała, a czy na sałe to się zobaczy.
Podłoga jest w sumie w dobrym stanie, dziury są pod nogami pasażera i kierowcy, do wymiany są obydwa słupki dzwiowe i zakończenie prawego progu. Pozatym trochę spawania wymaga podszybie przód i komora silnika.
W silniku prawdopodobnie kończy sie wałek rozrządu(lub jego panewki), bo sobie radośnie stuka. Aczkolwiek klawiatury smaruje.

Tylko niestety nie mam za bardzo kiedy się za to wszystko wziaść.
Pozdrawiam

Przemko [2006-06-30 14:37:47]


witam. super ze odpisałes. wiesz co jezeli chodzi o wałek rorzadu lub panewki to wydaje sie mi ze to nie to, stukot moze byc spowodowany ustawieniem zaworów, no chyba ze zmieniłes olej na jakis inny i wypłukał go dokładnie. a jak faktycznie wałek poszedł to jest go nie tak prosto zrobic(jest w trudno dostepnym miejscu). musi byc to naprawde dobra firma która sie na tym zna a nie jakas która to spierdolic. napisz mi jakie sa odgłasy i czy piszczy cos??. do usłyszenia. pisz mi co tam z tym capri bedziesz robic. pozdrawiam bartek.

tulkas2002 [2006-07-01 22:02:52]


W silniku nic nie piszczy :), po ustawieniu zaworow przez kilkadziesiat km jest ok, pozniej znowu zaczyna stukac. Jest jescze wersja optymistyczna, zaklada ona ze to tylko ktoras szklanka sie wytarla i stuka. Ale to sie zobaczy jak wybebesze silnik.
Pozdrawiam

Przemko [2006-07-03 17:27:58]


Skoro jesteś na etapie reflektorów to może jakies nowe zdjęcia auta na stronkę wrzucisz ?

Meits Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2016-07-24 09:01:08]