logowanie | rejestracja
capri.pl » Klub » nasze samochody » Michał Konieczny - Ford Transit Mk I 1.7 V4 Koeln 1974 » Lokomotywa z wagonem - Transit + Eriba Troll '79

Michał Konieczny - Ford Transit Mk I 1.7 V4 Koeln 1974 - Lokomotywa z wagonem - Transit + Eriba Troll '79

[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]

Właściciel: Michał Konieczny Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl
Samochód: Ford Transit Mk I 1.7 V4 Koeln 1974
Status: aktualnie posiadany
Aktualizacja: 2015-02-06 19:07:06

Od iluś tam lat w wakacje robię objazdy campingowe z przyczepą. Tyle że do tej pory to była inna przyczepa - ze względu na małe potomstwo ma Pani stawiała raczej na ładowność i zabudowane udogodnienia, typu WC i łazienka i takie tam. Efektem tych kryteriów była duża bardziej współczesna przyczepa, którą to darzyłem ognistą niechęcią.

Ale jak ogarnąłem Transita, to zacząłem szukać przyczepy do zestawu, takiej jak od dawna chciałem - Hymer'owska Eriba - przyczepa klasy "touring GT", jak to ją w latach '70-tych reklamowano. Wyróżniający się kształt, mały rozmiar i ogólna fantastyczność :) Przyczepa ma same zalety. Stalowa przestrzenna rama nadaje jej odporność na "rozłażenie i wichrowanie się", jak to mają w zwyczaju typowe inne przyczepy, zrobione z drewna i tylko obite aluminium po wierzchu. Oprócz bezkonkurencyjnej trwałości, jest bosko obła, zamiast bycia kanciastym pudełkiem. Jest mała i dość lekka, ma dobrą aerodynamikę. Zasadniczo nie widzę nic konkurencyjnego co by miało większy sens.
Z tej serii jest kilka modeli, różniących się gabarytem:
http://www.oldiecaravan.de/Hersteller_A_-_Z/Eriba/Eriba_1965/Eriba_1965_Reiseanhanger_fur_Ferntouristik_12.jpg
Od zupełnie małej Puck do dużej Titan, tyle że te były produkowane bardzo krótko i są obecnie bardzo ciężkie do znalezienia.
Celowałem w model Troll lub ewentualnie Titan, tak żeby dało się radę zmieścić jeszcze z potomstwem w rozmiarze umiariowanie średnim. Mniejsze póki co nie miały szans, bo bym musiał jeździć sobie sam :) Przy pomyśle ciągania przyczepy Transitem, raczej Troll, bo Titan jednak zbyt duży i ciężki.

Ogólnie to dosyć trudne zadanie kupić taką przyczepę w naprawdę dobrym stanie, bo w wieku około 40 lat znakomita ich większość jest już dość mocno zmęczona. Nawet jak nie jest zwyczajnie zapuszczona, to zwykle mają jakoś zanadto zmanierowane wnętrze - poniszczone drewno, improwizowane wyposażenie, fantazyjna tapicerka. W ciągu roku pokazują się pojedyncze sztuki, które na podstawie zdjęć w ogóle można zakwalifikować jako ewentualnie warte obejrzenia. Ale żeby cokolwiek obejrzeć, to trzeba jechać w głębokie Niemcy zachodnie - podaż tego typu przyczep bliżej praktycznie nie istnieje. Przy czym wszelkie wybrzydzanie kończy się jałową wycieczką w rozmiarze przynajmniej 2500 km.
Na podstawie różnych przeprowadzonych oględzin ustaliłem dodatkowy warunek - ma być ciemne drewno w środku. No i najlepiej odpowiedni rocznik w ramach projektu "rok 74": http://www.capri.pl/car/1169/4533 - a w międzyczasie okazało się że w roku '74 akurat ciemnego drewna nie było w ofercie... Trudna sprawa.
Tak więc sobie przez parę lat szukałem i oglądałem, ale nic idealnie właściwego się nie chciało objawić. Umknął mi sprzed nosa rzadki Titan z idealnym środkiem, ale w sumie doszedłem do wniosku że mniejszy Troll byłby lepszy.
Na wiosnę tego roku wyskoczyły akurat dwie przyczepy, które wyglądały bardzo obiecująco. A że dobre sztuki szybko się rozchodzą, to po upewnieniu się przez telefon że jest po co jechać, wsiadłem czym prędzej w wóz i pognałem na oględziny. Pierwszy przystanek - Hamburg, i oględziny zakończyłem na tej pierwszej, bo wnętrze mnie całkowicie usatysfakcjonowało. Nieco bardziej powgniatane poszycie zewnętrzne niż bym sobie marzył, ale to mniejszy problem niż demolka w środku - jakby co, to blachy się stosunkowo łatwo wymienia. A tu wszystko całkowicie w oryginale, ani śladu przetarcia na obiciach, drewno też z niewielkimi tylko zarzutami. Ale nic wielkiego. Niepognieciona osłona butli z gazem - to już spory ewenement. Rocznik póki co odpuściłem - z ciemnym środkiem czuję się lepiej :) A najwyższy był już czas zakończyć poszukiwania i zacząć jeździć bardziej stylowo. Przynajmniej doraźnie, bo dalej mogę sobie szukać dobrego rocznika i potem ewentualnie przełożyć środek.

Tak oto wygląda to w zestawie: pasuje idealnie rozmiarem :)



Wnętrze w pasującym mi stylu:



Kilka zdjęć z tegorocznej wyprawy Litwa-Łotwa-Estonia:


Komentarze

nawet ksztaltami pasuje, cos pieknego :) moze warto by bylo pomalowac ja w kolory Transita ? :)

Main(misiek) Dokładna lokalizacja na mapie [2014-10-22 18:57:33]


ja pier...e!

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-10-22 19:04:01]


Odpowiednie podejście do tematu :)

brzezin Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-10-22 19:05:45]


Zajebisty zestaw! W życiu bym nie pomyślał że przyczepa może tak dobrze pasować do samochodu.

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie [2014-10-22 19:24:56]


ale klimat

rafal81 Dokładna lokalizacja na mapie [2014-10-22 19:50:51]


Pięknie to wygląda!

monti0 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-10-22 19:52:17]


Jak ktoś jeździ na Gryźliny (a wiadomo, że nikt) to się nie dziwuje bo widział to na żywo. Zaprawdę powiadam Wam, pięknie to się komponuje.

docencik12 Dokładna lokalizacja na mapie [2014-10-22 21:44:54]


3250 + 900 nie wygląda dobrze, w papierach oczywiście.

docencik12 Dokładna lokalizacja na mapie [2014-10-22 22:38:59]


Piękny zestaw .... widziałem na żywo. Naprawdę robi wrażenie :) Pozdrowienia!

amator liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie [2014-10-22 22:42:38]


A ja byłem na Gryźlinach i tego nie widziałem hehe;-)

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-10-23 07:43:17]


Ale skansen.

Konrad Szyperski Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-10-23 10:00:48]


W Gryźlinach staliśmy w krzakach, więc Bobik - mogłeś nie zauważyć...



O pomalowaniu nieco pod kolor Transita zdążyłem już pomyśleć - może jak się zbiorę na wyprostowanie niektórych wgnieceń zewnętrznych. Spójny kolorystycznie zestaw fajnie wygląda, z drugiej strony aktualne malowanie jest bardzo charakterystycznym oryginalnym malowaniem i też szkoda przekombinować. No ale żeby tylko takie problemy były...

> 3250 + 900 nie wygląda dobrze, w papierach oczywiście

?

Michał Konieczny Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-10-23 10:40:50]


Zostaw to malowanie. Każde dziecko wie, że przyczepa to jest biała;-)

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-10-23 10:44:33]


Można okleić folią w kolor, zostawiając sobie możliwość powrotu do oryginału.

Kornik Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-10-23 11:43:44]


"3250 + 900 nie wygląda dobrze, w papierach oczywiście"
Mam na myśli niedogodności związane z przepisami:
-konieczność E do B
-zestaw powyżej 3 i pół tony wymaga viatolla
Mój tranzol ma DMC 2600kg (pewnie dlatego, że na singlu) i jak zapnę mu 900kg DMC przyczepy to idealnie mieści się bez konsekwencji. I za to jeszcze bardziej go lubię :)

docencik12 Dokładna lokalizacja na mapie [2014-10-23 11:46:05]


E do B nie jest potrzebne - można zrobić dodatkowe uprawnienie :) Ale lepiej odrazu B+E patrząc na cene kursu.

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-10-23 14:06:43]


Mam B+E, ciągałem długo dużo większą przyczepę. Zapodałem też ViaToll'a, bo dużych odcinków płatnych do zrobienia nie miałem póki co - odcinek do Gryźlin i kawałek na Białystok w drodze na Litwę/Łotwę/Estonię. Wyszło jakieś kilkadziesiąt zł, co utonęło w kosztach paliwa. Jak mi wyjdą w przyszłości duże trasy płatnymi drogami, to rozważę zmniejszenie DMC. Bo DMC sobie, a realna masa własna poniżej współczesnej średniej osobówki. A ja nie zamierzam wykorzystywać aktualnego DMC. Zresztą wymontowałem już najgrubsze pióra z tylnych resorów, żeby samochód bez obciążenia zachowywał się ciut lepiej i obecnie załadowanie go po dach skończy się złożeniem resora. Więc zmniejszenie DMC byłoby nawet zgodne z aktualną sytuacją techniczną.

Michał Konieczny Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-10-23 14:18:58]


Michał, musowo chromowane zderzaki do Transola.

zaczynam się rozglądać za Eribą , ale mam nadzieję że w którejś wersji jest WCet.

Piękne to wszystko

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-10-23 14:26:20]


Ten demontaz grubych piór resora chyba nie był dobrym skoro teraz dojdzie nacisk dyszla co? Ogolnie rzecz biorąc zestaw rewelacyjny !!!

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-10-23 18:09:08]


To akurat nie ma wielkiego znaczenia bo nacik na dyszel nie powinien być większy niż 50kg. Znalazłem na alle takie cosik. Raczej brak szans na rejestrację bo nacisk na hak jest niewyobrażalny. Taka ciekawostka:

docencik12 Dokładna lokalizacja na mapie [2014-10-23 19:04:13]


Niepokojące jest to, że takie ciekawostki zaczynają mi się podobać ;-)

Michal W Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-10-27 14:28:26]


Nooo to jest groźne zwłaszcza dla rodzinnego budżetu.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-10-27 16:41:37]


Ja raczej postrzegam to z perspektywy wieku ;-)
Parę lat temu bym raczej myslał, że to jest zestaw w pakiecie emerytalnym a tu proszę bardzo... Dziwne rzeczy się z człowiekiem dzieją ;-)

Michal W Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-10-28 09:21:59]


piekna sprawa, jak wroce z trasy to dokladniej obejze, w tel malo co widac ale na bank zdoluje sie tylko jeszcze bardziej :p

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie [2014-10-30 10:39:54]


Piękne foty do kalendarza.

mario75 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-11-05 00:03:19]


Zestaw bardzo piękny . Przed snem zaglądam na foty.

Adi* Dokładna lokalizacja na mapie [2014-11-06 21:54:14]