logowanie | rejestracja
capri.pl » Klub » nasze samochody » Badyl - Ford Capri Mk III 2.0 R4 Pinto 1983 » Nowy silnik i skrzynia

Badyl - Ford Capri Mk III 2.0 R4 Pinto 1983 - Nowy silnik i skrzynia

[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]

Właściciel: Badyl Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl
Samochód: Ford Capri Mk III 2.0 R4 Pinto 1983
Status: aktualnie posiadany (od 2004-05-12)
Aktualizacja: 2017-01-23 00:50:25

Długo zastanawiałem się czy wskrzeszać silnik 2.8 i z Angola czy zrobić dwulitrówkę. Wybór padł na Pinto. Silnik został zrobiony już jakiś czas temu i pewnie jeszcze trochę postoi w suchym, bezpiecznym miejscu :). Całość prac (nie licząc obróbki mechanicznej i portingu głowicy) została wykonana w znanym Garażu Marcina, który z czystym sumieniem mogę Wszystkim polecić. Bazą do budowy silnika był blok 205, zakupiony kiedyś od Bartoromero wraz z kompletem nadwymiarowych tłoków. Blok okazał się być w idealnym stanie. Krótki opis wykonanych prac i wprowadzonych zmian:

- szlif cylindrów na pierwszy nadwymiar;
- obróbka płaszczyzn bloku;
- wyważanie układu korbowo-tłokowego wraz z odchudzeniem koła zamachowego;
- nowe panewki nominalne;
- śruby ARP do układu korbowego;
- obróbka kanałów głowicy wykonana przez Dr. Pająka;
- planowanie głowicy;
- szybki wałek rozrządu;
- kolektor wydechowy Baran;
- kolektor dolotowy Lynx wraz z podwójnym Weberem;
- nowa pompa oleju;
- wszystkie uszczelki, plasticzki i paski nowe;
- odnowienie osprzętu silnika.

Z bolesnych wydatków pozostał jeszcze zakup regulowanego kółka rozrządu i jakiegoś fajnego filterka powietrza.

Ps. Pozwoliłem sobie na wrzucenie kilku zdjęć ze strony Garaż Marcina - mam nadzieję, że nie będziemy się ciągać po sądach :).

Silnik taki ładny (praca dyplomowa jak to napisał Shadow), więc trochę nie pasowała do kompletu zgruzowana skrzynia. Po kilku telefonach, tradycyjnie udałem się do Garażu Marcina z dwoma skrzyniami N9 w celu zbudowania jednej sprawnej, cichej itd. Po rozbiórce okazało się, że każda ze skrzyń pozostawia wiele do życzenia, ale z dwóch dawców coś się wykluje. Zakres prac wykonanych przy skrzyni:

- czyszczenie, piaskowania i malowanie proszkowe obudowy;
- nowe łożyska;
- nowe dłuższe złożenie igiełkowe;
- nowe uszczelniacze;
- śrubki, dekielki w złotym ocynku.



Komentarze

Wisko takie brzydkie:/

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2016-03-02 10:35:53]


Bardzo ładnie, nie pytam kto ile pobrał, ale można z grubsza zapytać jaki na taki manewr wypada mieś budżet?

Piosiu. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2016-03-02 10:37:39]


słodziak !

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2016-03-02 10:42:43]


Bardzo ładnie. Z ciekawości, jaki stopień sprężania i jaki wałek konkretnie?

Przemek S. Dokładna lokalizacja na mapie [2016-03-02 11:43:52]


A to Badyl nie napisał, że to silnik na pracę dyplomową?

Shadow Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2016-03-02 19:39:43]


Co do pytania o wałek i stopień sprężania to ciężko udzielić jednoznacznej odpowiedzi, gdyż głowicę wraz z wałkiem zakupiłem używaną już po przeróbkach. Jeśli mnie pamięć nie myli czapka jest splanowana 1,8 mm, a wałek jest "szybki-drogowy", robiony chyba u Świątka. Może więcej będzie pamiętał Barto od którego zakupiłem ten set. Przed składaniem silnika u Marcina, głowica miała poprawione kanały przez Pająka.
Odnośnie kosztów nie była to tania zabawa, zestaw startowy tj. blok wraz nowymi tłokami, głowica z wałkiem, kolektory i gaźnik wyniósł jakieś 2 tyś. Nie zliczałem dokładnie kosztów tym bardziej, że zbieranie części i budowa trwała z dwa lata. Mocno ostrożnie szacując, myślę że poszło jakieś 6-7 tyś.

Badyl Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2016-03-03 23:30:59]


wałek był jakiś fast road - 275st zdaje się... też już nie pamiętam...

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2016-03-04 10:36:27]


Pierwsze zdjęcie pokazuje dość dobrze stan jednej ze skrzyń...



A drugie jest... bo jest :)

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-01-23 08:55:06]


chyba zamiast oleju to woda była w tej skrzyni

nietykalny Dokładna lokalizacja na mapie [2017-01-26 17:47:22]