logowanie | rejestracja
capri.pl » Klub » nasze samochody » Ligacz 3M - Ford Capri Mk III 2.0 GT 1983 "670-tka" » Performance - czyli projekt 2.0 SOHC EFI na wiązce od DOHC-a

Ligacz 3M - Ford Capri Mk III 2.0 GT 1983 "670-tka" - Performance - czyli projekt 2.0 SOHC EFI na wiązce od DOHC-a

[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]

Właściciel: Ligacz 3M Dokładna lokalizacja na mapie
Samochód: Ford Capri Mk III 2.0 GT 1983 "670-tka"
Status: sprzedany (w posiadaniu od 2006-01-18 do 2011-08-26)
Aktualizacja: 2008-07-13 11:57:01

WSTĘP

Dlaczego własnie SOHC EFI?
Odpowiedz jest prosta - stary silnik się skończył, więc trzeba go było czymś zastąpić.
Nie chciałem wsadzać znowu zwykłaego gażnikowego ohc-a, pomyślałem że skoro i tak będę wymieniał silnik na inny to odrazu niech to będzie coś więcej niż zwykły ohc.
Pomysłów było kilka:
2.9 EFI - za dużo przeróbek :)
2.0 DOHC - za dużo przeróbek :)
2.0 SOHC EFI - to będzie to plug and play :)
No to czas na poszukiwania ohc efi, kryteria - silnik w samochodzie, kompletyny, sprawny.
No i okazjonalnie nabyłem silnik z obudową czyt. Sierra Ghia 1987 rok za zatrwarzającą kwotę 670 polskich złotych. Wydawało by się że silnik pasuje bez najmniejszych przeróbek do Caprika, wszak to ten sam blok, ta sama głowica ino tylko kolektor ssący jest inny. HEHEHE teraz to się z tego śmieje.
Przeróbek jest od cholery żeby to upchać pod maską caprika.

Ale po kolei:

ROZDIAŁ I

Silnik faktycznie usiadł na łapach bez problemów nawet skrzynię dało się bezproblemowo przykręcić i to by było na tyle jeśli chodzi o bezproblemowość.
Po krótkim czasie okazało się że kolektor ssący wadzi o seryjne serwo (a w planach była wymiana na większe z Granady coby lepiej hamować), więc tak nie może być - no to rezygnujemy z serwa klasycznego na rzecz serwa elektrycznego ze Scorpio/Sierry.

Pompa hamulcowa z serwem elektrycznym:
Przeróbka adaptacyjna sprowadza się do dorobienia łącznika z blachy żeby można było przykręcić pompę do mocowań w budzie i przespawania mocowania pedału hamulca z oryginalnego serwa Caprika. Ot cała przeróbka.
Ale jak to w życiu nie ma łatwo - jest pompa ale oryginalny zbiorniczek na płyn już nie chce współpracować, więc zasięgnołem zdania na forum, uderzyłem do ludzi którzy sobie z tym jakoś poradzili, mail do Gorasa i do Kamela, rozwiązanie gotowe.


Następny problem (największy) jaki napotkaliśmy to brak chęci współpracy ze strony elektroniki. Silnik na początku odpalił, pochodził chwilę, i go wyłączyliśmy bo nie było płynu w układzie chłodzenia. Po pierwszym odpale zrobiliśmy układ paliwowy, czyli:
przeróbka ssaka w baku (większa średnica rurki ssącej paliwo),
montaż zewnętrznej elektrycznej pompy paliwa ze Sierry,
poprowadzenie przewodów paliwowych,
instalacja filtra,
połącznie wszystkiego do kupy.
Następne kilka odpałów już nie była taka kolorowa, fakt że silnik zagadywał ale nie tak jak powinien, prychał kichał aż po 10 sekundach gasł, no to dalej kręcimy - to samo, no to spróbujemy go wkręcić na wysokie obroty, wkręcił się ale dźwięk to tak jak by pracowała snopowiązałka, diagnoza kobza na JEDNYM garze, i go strasznie zalewa.
Posprawdzaliśmy wszyskie podejrzane instrumenty, zaczeliśmy od nieszczesnego przepływomierza - działa,
delej był MAP - działa,
czyjnik położenia przepustnicy - działa,
moduł zapłonowy - działa,
sam sterownik - działa,
i jeszcze kilka innych wszystkie sprawne.
No to może problem z wiązką - ok wyciągamy, sprawdzona 2 razy - dupa nadal to samo.
Ostatnio nawet całą listwę wtryskową podmieniliśmy - te same objawy.




Reasumując Projekt 2.0 SOHC EFI na seryjnej wiązce UPADŁ.


ROZDIAŁ II


No więc stało się to co miało się stać, dnia pańskiego 15 maja 2008 roku silnik odpalił, nie zgasł, chodził równo, pięknie się wkręcał na obroty, narobił dużo hałasu, pomimo pracy na 3 garach :P

Ogromnie się cieszę że wkońcu udało się ogarnąć silnik.

Tak bardzo byłem podniecony że popsułem 2 świece wykręcając je z głowicy :(

Ponadto jestem ogromnie szczęśliwy bo udało się Nam to czego jeszcze nikt inny nie zrobił (przynajmniej nie słyszałem o takim przypadku).

Wielkie, ale naprawdę wielkie podziękowania dla Miśka - Ty wiesz za co - gdyby nie on to poddałbym się na samym starcie, a tak, udało się.

Ale dość tego gadania teraz trzeba się ostro wziąść do pracy bo masa roboty żeby to jakoś wyglądało a czasu niewiele.




2.0 SOHC EFI na wiązce od DOHC-a żyje.


Jak że samochód już jeździ to zamieszczam kilka foteczek:












A tu kilka zdjątek z pod maski:










I na koniec



Caprik dzielnie wiózł Nas do ślubu







Komentarze

to przechodzimy do planu "B"

fourM 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2008-02-13 12:50:36]


szecho miał taki sam dziwny problem ze swoim 2.9, okazało się że wtryskiwacze są padnięte

michukrk Dokładna lokalizacja na mapie [2008-02-13 14:55:56]


Szkoda że projekt umarł, tyle pracy w to wsadziliście....

A jaki jest plan B ?

Kohito_PS Dokładna lokalizacja na mapie [2008-02-13 14:58:20]


ale projekt nie umarł! tylko opcja ożywienia siłowni się zmieniła - to jest właśnie plan B, a o zdradzeniu jego szczegółów niech zdecydują autorzy projektu :>

Fuszix 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2008-02-13 15:04:16]


plan B?? świnki morskie a może chomiki pod maską??;)

Ludwik 3M Członek Stowarzyszenia capri.pl [2008-02-13 15:18:20]


plan "B" - puścimy go na kompie i instalacji od DOHC

fourM 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2008-02-13 15:46:51]


a już myślałem że na gazie ;)

michukrk Dokładna lokalizacja na mapie [2008-02-13 15:57:27]


ROZCZAROWANIE;)

Ludwik 3M Członek Stowarzyszenia capri.pl [2008-02-13 16:31:10]


Postanowiliśmy przejść do planu "B" ponieważ pozwala on wyeliminować wszystkie najbardziej zawodne elementy z seryjnego układu SOHC EFI (przepływomierz i halotron).
Puszczenie silnika na wiązce od DOHC-a i tak było w planach tyle że nieco później.

Plan działania jest już przygotowany czekamy na potrzebne części a prace rozpoczynamy w najbliższą sobotę tj. 16.02.2008.

Ligacz 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2008-02-13 23:06:02]


no prosze ambitnie i tak 3mac!

Hoover 3M [2008-02-14 16:07:38]


Gratulować :) nareszcie :D

Kohito_PS Dokładna lokalizacja na mapie [2008-05-16 08:24:21]


To teraz bedzie grrrubo

ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ Dokładna lokalizacja na mapie [2008-05-16 08:30:21]


:D w końcu się doczekałeś... to teraz tylko czekać kiedy wyjedziesz :)

Fuszix 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2008-05-16 12:45:40]


Gruuubo gruubo ale ogrom prac jaki został do zrobienia przed zaobrączkowaniem lekko przeraził właściciela :-)

fourM 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2008-05-16 12:50:50]


a co jeszcze zeby tak na szybko wyjechac?

ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ Dokładna lokalizacja na mapie [2008-05-16 17:42:57]


hehe cały układ chłodzenia, położenie wiązki + instalacja czujników na ich miejscach, połatanie dziury po półce aku, zainstalowanie nowej półki, wiązka do pompy, złożenie środka, złożenie nagrzewnicy, uszczelnienie wydechu, regulacja zaworów + nowa uszczelka pod pokrywe, zbadanie kodów błędów i jeszcze toszeczkę


Ta więc jest co robić :) ale najważniejsze że pali

Ligacz 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2008-05-16 18:58:19]


jak to mowia . trzeba spinac dupe i do dziela bo czasu malo

ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ Dokładna lokalizacja na mapie [2008-05-16 19:05:08]


Stooooo lat! stoooooo lat! :-)

Ananiasz Dokładna lokalizacja na mapie [2008-05-16 22:38:12]


No Marcin, ładnie to już wygląda :)

Guzik Dokładna lokalizacja na mapie [2008-06-19 18:57:49]


Jak to wygląda to musisz sam na własne oczy zobaczyć bo jest co oglądać.

Ligacz 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2008-06-19 18:59:43]


no i chętnie go zobaczę

Guzik Dokładna lokalizacja na mapie [2008-06-19 19:04:05]


gdzie i jakich przyrządów optycznych trzeba użyć, by zobaczyć tego zielonego grippen'a?

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie [2008-06-19 19:51:19]


Ale ma zajebisty kolor!!

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2008-06-19 20:08:02]


Kolor bomba, wolfy super, ogólnie czadowe Capri. Pozdro.

Zawada1 Dokładna lokalizacja na mapie [2008-06-19 21:22:41]


a ja go dzis pol dnia we wstecznym lusterku ogladalem :>

ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ Dokładna lokalizacja na mapie [2008-06-19 22:26:18]


I bomba, że się już kula. :-)

Ananiasz Dokładna lokalizacja na mapie [2008-06-19 22:50:56]


Green Machine świetny :) dał bym mu jakies zderzaczki :)

Jellon aka Revenge Racer Dokładna lokalizacja na mapie [2008-06-19 23:39:19]


Przebojowe Bonduelle przy nim to pikus :> zderzaki beda z tego co sie orientuje

ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ Dokładna lokalizacja na mapie [2008-06-19 23:42:21]


Wow widzę, że masz możliwość ręcznej regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu :)

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2008-06-20 09:06:13]


Świetny kolor:)

kacheł [2008-06-20 09:14:03]


Dzięki za komentarze.

Co do zderzaków to jak najbardziej będą czarne od mkII

Ligacz 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2008-06-20 09:29:24]


Nooo w końcu wyjechał ;)

JoKo 3M_U Dokładna lokalizacja na mapie [2008-06-20 09:52:32]


Ale tego kółka wystającego ponad maskę brakuje - może jednak ? ;-)

fourM 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2008-06-20 09:54:50]


Na prawdę świetnie się prezentuje, oryginalny i bardzo ładny. Gratuluje.

Sowa {3M} Członek Stowarzyszenia capri.pl [2008-06-21 11:38:04]


Gratulacje za wytrwałość i dokończenie projektu, mamy nadzieję na rychłe spotkanie w celu prezentacji.

cwietowa_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2008-07-12 21:59:24]


Dzięki
A co do spotkania to jak najbardziej tylko muszę ogarnąć jeszcze parę spraw

Ligacz 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2008-07-13 11:58:21]


W związku z tą przeróbką mam pytanko: Czy koło pasowe od CVH z EDISem nie pasowało do OHCa? Bo ono ma na sobie trybik :D

Mysza liil (EM) [2010-02-27 16:15:42]


Myszo CVH z edisem ma czujnik na kole zamachowym

Pe®ana Dokładna lokalizacja na mapie [2010-02-27 17:30:41]


Mam fotke zrobic? Koła pasowego z zębnikiem i czujnika położenia wału wetkniętego w aluminiową obudowę rozrządu?

Mysza liil (EM) [2010-02-27 17:53:36]


ale czad ;] Mysza podeślij mi fotkę , takiego cvh jeszcze nie miałem :D a takie kołko przygarnę z przyjemnością , :) przyda się nawet bardzo

Pe®ana Dokładna lokalizacja na mapie [2010-02-27 18:10:59]


Wygooglałem ;)

Mysza liil (EM) [2010-02-27 19:57:32]


Chyba jeszcze koło zamachowe z tego wynalazku robi robotę z którą mało kto dał sobie radę. O ile dobrze pamiętam:)

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-02-27 21:11:28]


Mysza w momencie jak modziliśmy OHC-a nie za bardzo miałem dostęp do koła od CVH, ale nie przeczę że nie pasuje, ja po prostu miałem zębnik od DOHCa i taki założyliśmy.
Prawda jest taka że wprawny tokarz potrafiłby stworzyć taki zębnik bez problemu.

Ligacz 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2010-02-28 10:40:44]