logowanie | rejestracja
capri.pl » Klub » nasze samochody » Aldaron - Ford Capri Mk III 2.3 V6 Koeln 1980 "Bestyja"

Aldaron - Ford Capri Mk III 2.3 V6 Koeln 1980 "Bestyja"

[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]

Właściciel: Aldaron Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl
Samochód: Ford Capri Mk III 2.3 V6 Koeln 1980 "Bestyja"
Status: aktualnie posiadany (od 2006-08-29)
Aktualizacja: 2008-10-03 18:15:17

Podstrony

Złośliwe żelastwo

Tak. Po około pięciu latach poszukiwań, zmagania sie z brakiem gotówki, rodziną ("kup że se normalny samochód"), rynkiem pracy, urzędami, wiatrem w oczy, błotem na chodniku, budową garażu, bólem brzucha itp. :D, udało mi się wreszcie kupić ten wyśnoiny wymarzony samochód. Miał być co prawda czarny, ale ten i tak jest ładny.

A więc stanął wreszcie u mnie w garażu kapciuszek mkIII z silnikiem 2,3 V6 i na ślicznych chromowanych feluniach.

Kiedy kapciuszek zawitał do mojego garażu był w kondycji ogólnie dobrej.
Blacharka niezła ale mogła by być lepiej nieco wykonana podobnie jak lakier który oceniam na dostateczny.
Silnik gadał ale klekotał i nierówno chodził. Zakwalifikowany do remontu.
Zawieszenie w dobrym stanie ale też do poprawki. Przednie sprężyny chyba nie od tego modelu. Tylna zawiecha do wyregulowania.
Tapicerki do wymiany, zwłaszcza na fotelach i desce. Boczki zostają w oryginale bo są bardzo ładne.
Elektryka też do poprawki oraz układ wydechowy bo maszyna warczy niemiłosiernie (co swoją drogą bardzo fajne jest, ale sąsiedzi sie złoszczą. Zwłaszcza jak o 6-tej rano wyjeżdżam do pracy).

Stan na dzień 03-01-2008

Silnik po remoncie, stan bdb. Niestety dalej nie chce działać tak jak należy.
Ale udało sie zdiagnozować problem. Winny okazał sie gaźnik. Pojechał już do Granadziarza który mam nadzieję coś poradzi na jego bolączki.

Elektryczność przeszła remont. Wszystko działa znakomicie, nawet wskaźnik temperatury :)

Jest nowa tapicerka. Skóra + materiał. Wyszło nadspodziewanie dobrze :) Przynajmniej jak na moje ka-prawe oko :D

Wydech też zupełnie nowy. Co prawda opracowany metodami rżnięcia, gięcia i spawania czyli po partacku ale to tak naprawdę wersja prototypowa i wstęp do eksperymentów z brzmieniem.

Zakupione zostało wspomaganie ze ścierki i powstaje plan zamontowania go przy okazji robienia porządku w przednim zawieszeniu. Ale to jak sie uporam z silnikiem.

Stan na dzień 03-03-2008

Hmm... Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują na to ze poskromiłem bestyję.
Jak na razie silnik chodzi znakomicie. Czekam jeszcze na gaźnik "funkiel nówka po remincie" od granadziarza.
Ale powinno być dobrze. :)
He he !
Mówiłem że jeszcze sie taki samochód nie urodził któremu bym nie dał rady :D

Stan na 22-03-2008

Jak by ktoś pytał czy Granadziarz zna się na naprawach i regulacjach gaźników to pełen władz zarówno umysłowych jak i fizycznych oświadczam że ZNA SIĘ :)
Maszyna gada jak marzenie. Dosłownie nie ten samochód. Silnik pracuje równiutko, pieknie wchodzi na obroty i pięknie ciągnie na czwartym biegu już od 1000 obrotów.
Czyli silnik poskromiłem.
A winowajcą okazał się dławik w króćcu przelewowym gaźnika. A raczej jego brak.

Teraz startujemy z zawieszeniem. Wymiana sprężyn, obniżenie do nominalnej wysokości i przegląd tylnej zwiechy.

Stan na 12-04-2008

Przednia zawiecha i maglownica zreanimowane.
Kapeć opadł pięknie z przodu, teraz stoi tak jak ma stać i jeździ tak jak ma jeździć. Przednie zawieszenie pięknie wybiera nierówności, nie tłucze tak jak przedtem.
Ktoś wsadził tam jakieś sprężyny, nie mam pojęcia od czego, które nie dość że krótsze od oryginalnych o 5 cm to jeszcze z grubszego o 3mm drutu i cholernie twarde. Przednie zawieszenie praktycznie nie pracowało wcale na nich co zaowocowało min. uszkodzeniem magla.
Magiel zreanimowałem wedle własnego widzimisię. Jak przetestuję to rozwiązanie i sie spisze, to opiszę i w wrzucę na stronę.

Before


After


Stan na 03-10-2008

Lato się skończyło. Ale to wszyscy wiemy :)
Kapeć przeżył trzy imprezy i spisał się wyśmienicie.
Można powiedzieć że rwał się ( i rwie się dalej) do jazdy. Od ostatniego wpisu i ostatnich napraw nie dotykałem się niczego a wiec zasłużył na powrót dawnego imienia. Bestyja udowodniła ze nie stado chomików biegających w młynkach schowanych pod maską pcha ją do przodu ale solidne widlaste serducho :)

Teraz plany na zimę.
-Remont tylnej zawiechy (simenbloki zakończyły żywot na PC)
-Usprawnienie "klamy" ( nie spisała sie na PC :))
-Przegląd mostu i wymiana łożyska podpory wału
-Przegląd układu hamulcowego bo się zapowietrza
-Prostowanie felg :D
-Może również wymiana resorów na jednopiórowe






Komentarze

fajny fajny ale troche chyba za wysoko siedzi jak na te kola przynajmniej przod :D Pozdro :D

SKUN_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2006-10-22 02:55:11]


fajny i felunek masz elegancki

mario75 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2006-10-22 08:06:33]


Tak. Faktycznie ryjek siedzi troszeczke za wysoko, trzeba by go obnizyc tak ok 5cm, ale tyl zostanie tak jak jest bo tak mi sie wlasnie podoba. Zreszta zwroccie uwage ze wszystkie klasyki amerykanskie tez byly tak wysoko zawieszone. Coprawda wich przypadku ten efekt wizualny jeszcze bardziej byl potegowany przez wysokie diagonalne opony stosowane wtedy ale wygnadalo to mniej wiecej jak w moim capku.

Aldaron Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2006-10-22 13:21:13]


hehe ale jak juz o proporcjach to one sa duzo wieksze tz dluzsze i szersze przez co tak nie razi po oczach :D ale co fakt to fakt :D dobrze bedzie to wygladało gorzej z jazdą :D

SKUN_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2006-10-22 13:56:40]


felunek w chromie i wloty na mase ala CRUISER;) no no co z tego bedzie?:)
P.S. Skun ma racje troche za wysoko siedzi chyba że nazwiesz go "motorówka":)

Hoover 3M [2006-10-24 11:38:16]


No i kobietki wokół ;) Nie ma to jak piwo, capri i kobiety... Gratulować, gratulować :)

Hrabia® Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2006-10-24 18:38:50]


Nie. To nie bedzie "motorowka" to bedzie "Capri OFFROAD" :))

Aldaron Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2006-10-24 21:08:06]


witam ... przybylo capri w Tarnowie ? :> ... trzeba kiedys spiknac sie na oglądanie i niech się kaprychy poznają. Kurcze jak tak dalej pojdzie to polowa kierowcow ciezarówek w Tarnowie bedzie jezdzic caprikami :) ... albo inaczej .. polowa wlascicieli caprikow to beda kierowcy ciezarówek :)


pozdro i ladne to capri !

Mirek K. [2006-10-26 21:39:09]


Ano... Tak to juz chyba jest ze kieowcy ciezarowek, z racji zawodu, lubia miec cos czym jezdzenie bedzie sprawialo przwdziwa przyjemnosc :)

No i faktycznie trzeba bedzie jakis maly zlocik uzadzic, pogadac, obalic pare browarkow.

Aldaron Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2006-10-28 22:49:42]


Ja mam znajomego co jest kierowca TIR-a.Podoba mu sie moje Capri,ale....on uważa że tylko jego "ciągnik" i kilkaset koni to jest "TO!".Każy ma swoja "zajawkę".

Trophy Dokładna lokalizacja na mapie [2006-10-30 23:36:08]


maszyna super, falgi bardzo fajnie pasują, może i przydało by się obniżyć przednią zawieche o te 5cm ale i tak jest super, jedyne do czego moge się przyczepic to te wycięcia na "garbie" które mnie osobiście nieprzypadły do gustu.
Propo kierowców, zbieram kaske na prawko C więc chyba jest coś w tym co napisał Aldaron post wyżej:D
Pozdrawiam serdecznie!

BirdDog Dokładna lokalizacja na mapie [2006-11-12 00:00:12]


Czy ja moglem dzis widziec capryche prowadzona przez jakas kobiete w Krakowie nieopodal teatru bagatela? Machalem i zostalem zauwazony ;-) Odrazu dzien stal sie piekniejszy.

Daro Darecki Dokładna lokalizacja na mapie [2006-12-03 02:27:51]


Aldaron ... a czy ty nie jezdzisz przypadkiem bialym fh12 z niebieską "patelnią" stalówką ?

Mirek K. [2006-12-19 16:26:47]


Biale FH 12 co prawda ale patelnia pomaranczowa :)

Wloty tez mi sie niebardzo podobaja, ale sa. To dzielo poprzedniego wlasciciela.
Zreszta postanowilem je wykozystac, uprzednio nieco przerabiajac.
Sprubuje zrobic cos w stylu airbox
tak zeby powietrze do zasilania silnika wpadalo wlasnie przez nie, bo narazie to tylko taka atrapa.

Postepy w remoncie bardzo marne.
Walek rozrzadu do regeneracji, wal korbowy do wymiany.
Reszta silnika w stanie bdb.
Wspomaganie juz jest, trzeba tylko zamontowac.
Sprezyny do przodu tez niedlugo beda.

Aldaron Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2006-12-23 18:50:15]


Buehehehehehe jaka rozpierducha na tym ostatnim zdjęciu:D Zupełnie jak u mnie w garage:D tylko u mnie mniej wartościowe rzeczy:D

Gumbas Dokładna lokalizacja na mapie [2007-03-06 21:12:17]


Oficjalny komunikat odnośnie postępów w pracach :)

1 Silnik włożony. Gada jak marzenie :D
2 Dzisiaj zakończyłem walkę z instalacją elektryczną. Wynik 5-1 dla mnie. Działa wszystko prócz temperatury.
3 Rozkopałem tapicerkę. Fotele, tylna półka i deska poszły do tapicera, wykładzina do prania, zainstalowałem brakujące wygłuszenia i poprawiłem konserwację wewnątrz kabiny.




Jak wam się podoba ciśnienie :)
To na wolnych obrotach i przy zimnym silniku.
Na rozgrzanym stoi nieco ponad połową skali, po dodaniu gazu wskakuje nieco powyżej trzeciej kreski.

Aldaron Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2007-05-01 21:27:16]


no cisnienie fajne

ale mysle ze kabelki pod maska jakos sie poukladają ??

Wojdat Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2007-05-02 18:09:11]


Kabelki pod maską już poukładane, ładnie powiazane i owinięte taśmą. Tylko jeszcze nie sfotografowane :)

Aldaron Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2007-05-02 20:51:52]


jak by to była 1300 to by do sajgonu bardziej pasowała :D

Wojdat Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2007-05-02 22:00:21]


Niestety tylko 750.
Nalezy do kolegi. Byla na malym przeglądzie.
W sobotę wraca znowu... kolega zaliczył glebę :))
Biedny jest ten motocykl. Po każdej zmianie właściciela ląduje u mnie na warsztacie.
Normalnie ręce opadają, jak te ludzie jeżdżą. Dziwne że sie żaden nie połamał. :)

Aldaron Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2007-05-02 22:15:49]


jak idza naprawy ?? bedzie zmiana imienia czy dalej zostajesz przy gracie ??

Człowieniu Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2007-10-20 15:19:05]


Na razie zostaje gratem.
Teraz szarpie nerwy mechanikowi. Walczy z nim już półtora tygodnia... :)

Aldaron Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2007-10-20 20:14:15]


oj chyba gratów nie widziałeś spójrz choćby w mój profil lub innych tu klubowiczów:)

Jellon aka Revenge Racer Dokładna lokalizacja na mapie [2007-11-03 01:55:17]


O jakie ładne fotki :) i nawet swoje autko poznaje :) hehe wypadzik niezly tylko szkoda ze z takimi awariami :)

Longer vel Kondziu Dokładna lokalizacja na mapie [2008-03-24 22:45:04]


foty super ... wypad super ... nowy kolektor wydechowy jeszcze bardziej super :)

Mirek K. [2008-03-25 09:15:25]


No właśnie :) A ja muszę w wolnej chwili zlustrować moją nagrzewnicę bo zima coś nie odpuszcza :)

Aldaron Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2008-03-26 13:25:36]


dzięki za ostatnie odwiedziny z wesołkiem :)powiem ze zdjecia nieumywają sie do rzeczywistości..bardzo ładny kawałek Forda.jak zrobie swojego trzeba sie gdzies porozbijac po okolicy.
pozdrawiam....

Fidel666 Dokładna lokalizacja na mapie [2008-04-09 22:04:02]


No ładna Caprycha, ładna!! :)

cygan [2008-04-20 23:32:04]


Dyskutowałem z chłopakami z KRK, żeby się wybrać kiedyś na krakowskie klasyki nocą - będziesz chętny? W zasadzie jesteśmy za miedzą więc można by ruszyć :)

Człowieniu Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-07-08 19:48:54]