logowanie | rejestracja
capri.pl » Klub » nasze samochody » jacob81 - Ford Taunus TC I 1.6 R4 Pinto XL 1975 "Havana Blue" » Garage

jacob81 - Ford Taunus TC I 1.6 R4 Pinto XL 1975 "Havana Blue" - Garage

[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]

Właściciel: jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie
Samochód: Ford Taunus TC I 1.6 R4 Pinto XL 1975 "Havana Blue"
Status: aktualnie posiadany (od 2009-05-09)
Aktualizacja: 2011-05-08 15:21:34

No i udało się problemów nie było. Dostał troche E95 w gaziol i odpalił :) bez najmniejszego problemu. Na początku lista była krótka:
-progi wewnetrzne zewnetrzne
-aku
-tapicerka
-lekkie zaprawki
-konserwacja podwozia
-opony
-oleje ,płyny, filtry i paski
było by to zbyt piękne ale i tak nie jest źle doszło
-membranka w gazniku
-łożysko w alternatorze
-no i prawdopodobnie sprzęgło

Komentarze

O! dawno nie byłem pierwszy. Fajny!

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-06-03 23:16:24]


Piękny jest !!
Choć czegoś mu jednak brakuje :) Skośnej deski :)

Eclips Dokładna lokalizacja na mapie [2009-06-04 15:01:55]


Fajny fajny.
Ciekawe dlaczego masz konsolkę środkową do wersji ze skośną deską.
Jak chcesz się jej pozbyć to chętnie kupie, bo moja pękła przy rozbieraniu :(

Konar [2009-06-04 15:12:22]


piękny

gucio881 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2009-06-04 22:13:13]


Piękny jest :)

Widzę, że u Ciebie też takie brzydkie ciemniejsze zacieki na tapicerce drzwi się porobiły :( Mam to samo...
Ktoś wie może czy i czym można to doczyścić? Ale tak, żeby z tych boczków jeszcze coś zostało ;)

Kżyho Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2011-03-01 22:57:07]


Nie chce cię martwić ale próbowałem i nie ma szans,a używałem przeróżnej chemii wychodząc z założenia że spisałem to na straty.

Dałem sobie z tym spokój i boczki idą do tapicera.Jedyne nad czym się teraz jeszcze zastanawiam to to czy można przefarbować wykładzinę na czarno w celu uzyskania jednolitego koloru ale rozwiązania do tej pory jeszcze nie znalazłem.

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie [2011-05-08 15:13:37]


Lewarek, klucz do kół i w końcu zmieniłem na inne, na jakiś czas starczą :)

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie [2011-07-29 12:50:02]


no na tych felgach naprawdę fajnie wygląda

nietykalny Dokładna lokalizacja na mapie [2011-07-29 16:46:55]


a dzięki, zawsze chciałem mieć chromowane mangelsy ale póki co ograniczenia $ zmusiły mnie do lekkiego przekombinowania i ku mojemu zdziwieniu całkiem ciekawie to wyszło.

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie [2011-07-29 17:52:51]


wyszlo super, i smiem twierdzic ze na zdjeciach lepiej niz mangelsy wygladaja :)

mefcios Dokładna lokalizacja na mapie [2011-07-29 18:04:04]


moim skromnym zdaniem wygląda super - sam takie właśnie mam w piaskowaniu i będę robił następny zestaw do mojego dzioba :) tyle że chyba nie mam takiego parapetu :/

KNUDS Dokładna lokalizacja na mapie [2011-07-29 22:04:37]


W końcu coś się ruszyło i nareszcie znalazłem trochę czasu by odświeżyć elementy podwozia jak na razie tylko tył. Most wypiaskowany, nowe łożyska wstawione, bak oczyszczony i wszystko przemalowane.

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie [2012-04-28 17:25:28]


Niebieski sygnałowy?

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-04-28 17:37:33]


Hyy... sygnalowy?
Normalnie boje sie spytac o co kaman, ale jak bys rozwinal swoje przemyslenie Dred to bede wdzieczny :-)

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie [2012-04-28 17:42:24]


RAL 5005 - nie ma się co bać. Chodzi mi o kolor:)

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-04-28 18:31:09]


Kurde faktycznie, dobry jesteś :)

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie [2012-04-28 21:32:19]


Poznałem bo całe Capri od spodu też takie mam.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-04-28 22:44:30]


Zawsze mi coś brakowało do tego dachu ... i nie chodzi o szyberdach bo to by była zbrodnia :)

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie [2012-08-18 15:56:53]


Jakby to były same pasy, to byłoby fajne. Rok na naklejce sprawił, że jedzie to wiochą :/ Ale to tylko moje zdanie.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-08-18 20:31:50]


Zmieniam zdanie. Bez roku byłoby świetnie! Ale rok psuje efekt.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-08-18 20:35:23]


No coz to twoje zdanie :)
Dalem rocznik bo bez wygladalo mimo wszystko ubogo.

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie [2012-08-18 20:46:07]


rocznik średnio wygląda ale napis "1600" było by już całkiem całkiem...

paras [2012-08-18 20:49:30]


Bo nie chciałem iść szablonowo :P

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie [2012-08-18 21:26:44]


Regeneracja zacisków przed rozpoczęciem sezonu, na szczęście nic się nie zapiekło na amen i nic nie ukręciło w trakcie demontażu, rozkręcania. Teraz czas zamówić gumki reperaturki + przewody, oczyścić, złożyć i w ramach konserwacji przeciągnąć sensownym kolorem niebieskim albo czerwonym :)

I tym sposobem znowu coś się skromnie ruszyło w ramach dość mocno brakującego ostatnio czasu.

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie [2013-04-15 22:03:55]


co to masz za czerwone sprężyny założone? czemu takie cieniutkie? a te tłoczki to sobie zostaw kiedyś sie przydadzą przeleć drobniutkim papierkiem ściernym usuń wieksze wżery i powinny sie nadawać do montażu kiedyś tam.

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2013-04-15 22:32:47]


Co do spreżyn pojecia nie mam, z takimi go nabyłem są ok tzn całe więc zostają :)
Tłoczki raczej wrócą bo wyglądaja przyzwoicie, niektóre są młodsze nowsze bo różnią się powłoką.

Po przodzie w planach jest tez wyczyszczenie tego co pod bębnami się znajduje na tyle ale to potem.

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie [2013-04-15 22:52:01]


Jeśli są jakiekolwiek wżery na powierzchni chromowanej to tłoczek jest śmietnik a czyszczenie papierkiem nic nie da. Ma być lustro, a wyczyścić się da ścierną stroną takiej dwuwarstwowej gąbki do naczyń.

Mysza liil (EM) [2013-04-16 06:33:57]


Dziś machnąłem papierem wodnym 2000 jako by że nie miałem nic do stracenia, ku mojemu zaskoczeniu okazało się ze jeden cylinderek tylko ma lekkie wżery i to jeszcze na górnej krawędzi która przy pełnym wciśnięciu nie będzie mieć styczności z oringiem.

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie [2013-04-16 22:16:16]


No to można będzie na SO w końcu się wybrać. Jeszcze regulacja zapłonu i w drogę ...

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie [2013-04-29 23:40:27]


no to się też biorę za szykowanie, bo widzę, że ostrą konkurencję będę miał do konkursu na najładniejsze auto :P

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie [2013-04-30 13:16:27]


Nie no trefl jezeli chodzi o twoje fury to nie godziem jestem konkurować. Zresztą pewnie sie dowiem na zlocie zaraz jakie ulepa i szczepana mam :).
O ile dojade na SO bo dzis stanąłem na miescie i gasnie mi na wolnych obrotach.
Teraz musze rozebrac i przedmuchac gaznik bo akurat nie wiedziec czemu moj 1V motorcraft nie ma dyszy wolnych obrotów :/

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie [2013-04-30 15:34:41]


jak coś, to na SO możemy pokombinować ;) mam w zapasie jakieś 1V na części, a po drodze mogę kupić CI zestaw naprawczy :)

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie [2013-04-30 22:40:04]


Najsmieszniejsze jest to ze obecny gaznik złożyłem nie dawno na nowym zestawie :)
Dzis nie dało mi to spokoju, rozkreciłem go i przedmuchałem. Teraz jest ok acz kolwiek chetnie poddam auto ocenie innych. Jak najbardziej jestem otwarty na sugestie bo to moj pierwszy ford.

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie [2013-04-30 22:47:05]


No i dziś znowu zaczęło się czworzyć. Raz za niskie obroty, potem za wysokie.
!@#$%@!# ten @!#$%@ gaźnik do śmieci!!! Wrócił stary zapyziały do którego przełożyłem tylko nową membranę.

Ogólnie to 1.6 zaczyna mnie powoli @!#$@%@. Dziś patrzałem za gaźnikiem po regeneracji ale jego cena już zdecydowała że silnik w przyszłości pójdzie do tego samego kosza co poprzedni gaźnik i w jego miejsce pójdzie jakieś 2.0 lub coś scierrowego.
Inwestycja w obecną pojemność to wyrzucona kasa.

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie [2013-05-01 23:54:03]


Przyślij mi ten gaźnik to odeślę Ci zrobiony :-) I bez silikonu ;-P U mnie Capri smigało na takim jak wściekłe .... nawet 2.0 , które miałem później - wymiękało. Ale to też z powodu tego , że silnik był po remoncie, obróbce głowicy i miał sportowy wałek.

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2013-05-02 00:16:18]


Jacob, jak będziesz widział się z Treflem, to sprawdź jak może jechać dobre 1.3 :)

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2013-05-02 08:19:15]


a jak może jeździć dobre 1,6 też zapytaj Trefla albo dowiedz się jakie były wyniki na PC 2011 w klasie BZ

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2013-05-02 08:39:39]


Wg mnie warto trzymać to auto w oryginale na tyle na ile się da.

Kabar Dokładna lokalizacja na mapie [2013-05-02 11:00:58]


Mnie się zdaje że Mike i Wąski mówią o tym samym silniku :). Ale zgadzam się że 1.6 może fajnie jeździć.

Jakob, miejsce na coś ścierkowego jest w ścierce, albo w jakichś wydumkach. Biorąc pod uwagę stan w jakim to auto się zachowało oraz kolor tablic, powinieneś zrobić wszystko żeby zostało w oryginale.
Łatwą do przeprowadzenia i odwracalą przeróbką jest zmian gaźnika na DGAV (dostępny na przykład tutaj: http://www.capri.pl/market/62527). Powinien lepiej pracować.
Pozdrawiam.

konrad.s Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2013-05-02 12:01:24]


Jacob... sorry.

konrad.s Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2013-05-02 12:10:36]


Wlasnie nie o tym samym :-) Poprzednio też miałem takie fajne 1.6 .... to przygotowane przez Zapka , które trafiło pod maskę do Trefla było jeszcze lepsze ;-) Miało przyspieszenie jak 2.3 V6

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2013-05-02 13:35:39]


Tylko że mówiąc o 1,6 macie na mysli sztukę mocno doinwestowaną. Jednostka jaką ja mam nie ma nic z tym wspólnego. U mnie siedzi zwykle fabryczne 1,6 bez przeróbek, ulepszen i szlifów.
Krótko mówiąc żenada która ma problemy z rozpedzeniem sie do 80km/h.
Pomimo nowych swiec, przewodów, przerywacza, kondensatora i ustawionego zaplonu, auto przy 80km/h poszarpuje nie idzie plynnie. Zawory pod obciazeniem dzwonią pomimo ze byly ustawiane z zaplonem na popularna zarówkę.

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie [2013-05-02 14:52:56]


a kompresję sprawdzałeś? jeżeli jest dobrze to dojeździj do końca sezonu a na zimę zdejmij czapkę i ją zrób jak należy, dołóż do tego dobry gaźnik i musi hulać.

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2013-05-02 15:15:20]


Moim skromnym zdaniem uważam, że jeśli masz taką laleczkę, to lepiej zachować ją w oryginale. Jeśli numery silnika zgadzają się z tymi w papierach to warto go trzymać i w niego zainwestować.
Pinciak jest bardzo podatny na mody i można z niego zrobić silniczek, który naprawdę dobrze odpycha furę. Głowica minimum 1mm w dół, uszczelniacze, zawory, polerka kanałów, jakiś fajny gaźnik(piszę "jakiś", bo zupełnie nie siedzę w gaźnikowcach i nie wiem, co lepsze a co gorsze do danego motoru), baran i już 1,6 robi się dużo żwawsze niż seryjne 2,0.
O hardkorowych modach typu sportowy wałek np. od Kenta, ostrzejszy plan czapy, poziome gaźniki, czy ITB już nie mówię, bo to są drogie rzeczy i raczej do takiej fury jak Twoja zupełnie niepotrzebne.
Oprócz powyższych polecam poczytać ten temat:
http://www.capri.pl/page/2567

DrStein [2013-05-02 15:28:22]


Mike, to razem dwa dobre 1.6 :). Poza tym na przykład były Taunus Kicoka (ex Amatora) też dawał radę (1.6 + DGAV właśnie).
Powyżej masz dobry link, co zrobić z głowicą. Może Granadziarz wyprowadziłby ten samochód "na ludzi"? Nie wiem czy się jeszcze w to bawi...

konrad.s Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2013-05-02 16:52:34]


Ja miałem pierwsze 1.6 na zwykłym gaźniku i zwykłym żeliwnym kolektorze - a zasuwało niesamowicie --- ale jak wyjęliśmy 10 lat pozniej tłoki z korbami to wszystko co do grama się zgadzało między poszczególnymi , głowica niestety gdzieś przepadła (a w niej wałek Świątka)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2013-05-02 20:46:01]


Teraz mój mechanik grubsze roboty będzie mógł wykonywać w białym garniturze :)

Nareszcie udało się ogarnąć cały syf komory silnika, wszystko doczyszczone, zapodkładowane i polakierowane.

Czekam już tylko na głowice z regeneracji i mam nadzieje że to wszystko zacznie ładnie śmigać tym razie już na weberze.

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie [2014-03-29 20:57:27]


zastanawiam się jedynie jeszcze nad zakupem sierrowej dwu-rurki na wylocie :| , czy warto?

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie [2014-03-29 21:00:24]


wszystko cacy ale to serwo i pompa w kolorze wygląda fatalnie

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-03-29 21:29:57]


Dzięki :) w sumie też nad tym się zastanawiałem czy nie zrobić na czarno.
Machnąłem to przy okazji, zawsze to jakaś konserwacja ale fakt niebieski słabo tu wygląda a i w org było to czarne i tak też zrobie.

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie [2014-03-29 21:36:07]


Przyszedł czas na zawieszenie i układ kierowniczy. Wbrew panującym ogólnym trendom zwanym "gleba" :) dzieki innym sprężynom przód pójdzie w górę. Natomiast efekt bujania się, mam nadzieje wykluczą umęczone amortyzatory zastąpione jak fabryka przykazała "olejowymi" firmy KYB.

Nowa maglownica oraz łącznik kolumny mam nadzieje że także coś tam polepszy i wyeliminuje upierdliwe luzy oraz pukanie w układzie kierowniczym.

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie [2015-02-13 22:49:52]


a dlaczego przekładnia też nie pod kolor? :))

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2015-02-14 07:43:20]


:) amorki kolor org nie malowałem. Spreżyny uzywki były fioletowe wiec cos wypadało z tym zrobic. A magiel jest ok jak jest :)

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie [2015-02-14 08:44:23]


A sprawdzales jak bedzie stal na tych sprezynach przed malowaniem?

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2015-02-14 15:47:04]


Nie sprawdzałem. Bo jak założe to ich już nie pomaluje. Będzie co ma być ale raczej gorzej w sensie nizej juz byc nie może.
Jak zdejmę stare to porównam je. Jak będzie dalej słabo to najwyżej podłoże jeszcze jakies krążki gumowe na górze każdej sprężyny. Troche obawiam sie jak ucierpi na tym komfort. Bo na starych było zarąbiscie miękko ale też niestety niebezpiecznie :(.

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie [2015-02-14 18:56:02]


W razie w mam nowe Lesjoforsy :)

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2015-02-14 21:40:13]


No i poskładane. Póki co bez podpietych amortyzatorów. Wczesniej prześwit miedzy belką a glebą 10cm, teraz skoczył do 18cm. Poszło sporo choć różnica na sprężynach była jakies 2 do max 3cm. Troche mam nadzieje że jeszcze siądzie jak się ułożą sprężyny.

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie [2015-02-17 21:46:06]


Siądzie siądzie, oby nie na 8cm;-)

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2015-02-17 21:47:24]


a luftu dalij niy ma

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2015-02-17 21:48:10]


Jeszcze dwa poglądowe :). Nie no z 8cm raczej nie :)

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie [2015-02-17 21:49:28]


Farba trzyma;-)

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2015-02-17 21:55:55]


Tia w miejscach gdzie nie było ściągacza :). No ale z tym sie liczyłem że tak może być. Nie ta temperatura teraz i warunki na malowanie czego kolwiek.

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie [2015-02-17 22:10:29]


farba trzyma go w górze, to miałem na myśli;-)

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2015-02-17 22:12:20]


Heh dobre bym nie wpadł na to :).

Tak sie zastanawiam, skoro tyle się podniósł to pewnie zbieżność będe musiał zrobić (photo).
Czy się mylę ? :/

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie [2015-02-17 22:26:13]


mój też tak siedział, kupiłem nowe spręzyny, wymieniłem i po wymianie też był taki cross country :) ........... ale tylko 2 dni - po 2 dniach znowu rył na nowych zwojach nosem i tak ma do dzisiaj :) hehe
Jak u Ciebie będzie inaczej to napisz mi na maila skąd masz te zwoje to też je zakupię :)
pozdro

KNUDS Dokładna lokalizacja na mapie [2015-02-17 23:43:11]


zbieżności nie musisz ustawiać, możliwe że trochę będzie niżej jak chwile pojeździsz, ale nie tyle co miałeś wcześniej :)

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2015-02-18 16:12:55]


No i już po robocie, poskręcane wszystkie amorki włącznie z zamontowaną nową maglownicą.
Teraz to już mnie na cult style nie wpuszczą z takim zawieszeniem :).

Pozostaje jechać jeszcze na zbieżność w związku z nowym ustawionym na oko maglem bo ciągnie nie miłosiernie na lewo.

Podziękowania dla Pitera M za maglownice oraz Proko 3M za springi :)

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie [2015-03-11 21:12:25]


:)))))))))))))))))

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2015-04-13 17:34:55]


No widzisz :) a ty najdos jakis tam fordem jezdzisz :p. Dlatego tez mam dla ciebie promocje. Q tym tygodniu mogę się z tobą zamienic G3 za twojego TC I bez dopłaty z twojej strony :).

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie [2015-04-13 20:00:03]


chyba sobie kpisz. mój ford po różnych przeróbkach dokonanych przez Barta i poprzedników zaprzecza prawom fizyki :)
ale jak chcesz się wymienić to mam v40 w zajebistym stanie. holenderski gazik, na alusie, wszystko w oryginale :) jadąc na SO w gratisie podstawiam pod dom!!!

najdos Dokładna lokalizacja na mapie [2015-04-13 20:23:06]


Oj tam, co najwyżej wkręcam... lekko :)

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie [2015-04-13 20:45:50]


to jak w piątek czy w niedzielę podstawić go do Tczewa? no chyba że w Ornecie sfinalizujemy transakcję :)

najdos Dokładna lokalizacja na mapie [2015-04-13 20:49:45]


Kolejne zabawki do dużej zabawki z okazji zbliżającego się sezonu :)

● zapłon elektroniczny juz fajnie siedzi, co najważniejsze odpala od kopa no i ładnie śmiga;
● kolektor z dwururką w miejsce seryjnego. Nie jest to moze 4-2-1 ale piwinno być lepiej. Dla lepszego efektu wysrutowany i odmalowany. Wiem farba zejdzie :)
● szersze stalówki mangels, 7" ET29. Rownież poddane piaskowaniu i posłane do malowania proszkowego w RAL 9003.
● dodatkowo duperele typu nowa rura do puszki filtra oraz główny wyłącznik prądu na aku tzw. hebel :)

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie [2016-04-02 09:45:18]


:

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie [2016-04-02 09:50:05]


I już po piaskowaniu oraz malowaniu proszkowym - Mangels R13 7cali 4x108.
Jutro się okaże jak będą na tym leżały opony 185/70 R13 ...

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie [2016-04-09 00:09:43]


jak na golfie z kultstajlem ;)

michalch83 [2016-04-09 00:10:38]


jacob miej litosć, nie rób tego temu taunusowi :)

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie [2016-04-09 00:43:33]


ale co, że białe felgi, czy że Mangelsy? Bo nie jażę ...

amator liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie [2016-04-09 03:25:29]


Tez nie bardzo wiem o co chodzi.
Obecne 5" wyglądają jak koła od roweru.
7" cala powinny wygladac znacznie lepiej. Co do koloru był plan chromu ale ten kosztuje niestety mega dużo (1200-3000tys sztuka usługa).
Był plan polakierowania ich w inny kolor szary metalok ale brak dekielkow zmusił mnie troche do RAL9003 zeby to mimo wszystko wygladało sensownie.

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie [2016-04-09 07:42:25]


Raczej chodzi o 185/60 na 7 calach :)

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2016-04-09 08:06:55]


Przepraszam 185/70

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2016-04-09 08:07:18]


Tył zawsze mozna zmienic :) z przodem raczej bedzie gorzej z uwagi na brak wspomagania.
Zobacze jak to w rzeczywistosci wyjdzie.

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie [2016-04-09 08:37:32]


No niestety. Już 195 na 7" wygląda jak gówno, a co dopiero 185 :/
Popieram. Nie idźcie tą drogą!

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2016-04-09 08:54:21]


Nie narzekaj na brak wspomy przy 205 minimum, przybierzesz na masie conajwyżej, nie bądź baba.

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2016-04-09 09:03:30]


jacob ale poszerzenie felg i zostawienie waskich opon da zwyczajnie Golfiarski efekt.
musisz kupisz szersza gumę drogi panie

Szafa !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2016-04-09 09:11:18]


daj spokój z 185...
http://allegro.pl/4x-maxxis-ma-510e-205-60-r13-86-h-opona-letnia-i6043248047.html

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2016-04-09 09:47:44]


Kurcze sugerowałem się bardziej tabelą TUV niz jakimiś tam trendami cultstyle a zdaje się ze ten trend ma znacznie wiekszy naciag wychodzący poza granice bezpieczenstwa.

Tabela TUV w linku:
http://www.opony.com.pl/artykul/wszystko-o-zamiennikach-opon/?id=903

Jak gadałem ze znajomym z wulkanizacji to mówił ze 185/70 podkreslam 70 nie 50 czy 60 to żaden naciąg. Ale nie wykluczam ze może to byc kwestia sporna.
W najgorszym razie jak piszecie wrzuce na tył coś szerszego, kwestia tylko co? 195; 205/70;80?

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie [2016-04-09 09:53:41]


jasne ze 185/70 bo na 50 to wyglądałby jak resorak ( za małe koła )
a 205 to na 60 - to tez wynika z tabeli zamienników - musisz wyjść od rozmiaru fabrycznego ( zwiększając szerokośc zmniejszasz profil )

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2016-04-09 09:59:16]


Wszedzie szukałem ale nie udało mi sie znalezc jak taka 185/70 lezy na 7"

Jezeli bedzie trzeba wrzuce mysle te 205 na tył co jednak do wysokosci to nie jestem zwolennikiem niskiego profilu. Nie chciał bym schodzic ponizej 70-tki.

Kiedys w aucie dałem R15 195/50-tki. Skończyło sie to totalną masakrą zawieszenia, drążków itd. Choc rok przed ich montazem wszystko bylo w nie nagannym stanie.

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie [2016-04-09 10:14:00]


Jacob... nie porównuj 195/50 do 205/60 ta druga to nie jest "niski profil", możesz je zobaczyć na całej masie klubowych aut.

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2016-04-09 10:26:32]


Przeciez 205/60 jest niewiele nizsza niz 185/70 (kilka mm) i wyzsza niz 195/50...

rzułty BUC Dokładna lokalizacja na mapie [2016-04-09 10:31:43]


Jacob - po pierwsze wulkanizator ma trochę racji - 185/70 na siódemce to jeszcze nie naciąg. Dla siódemki standardową gumą jest 205, a TUV dopuszcza odchyłkę po dwa rozmiary w każdą stronę. W Polówkach i Corsach "German style" na siódemki naciąga się 165 albo 175 i to istotnie wygląda śmiesznie, a na naszych drogach jest samobójstwem finansowym.
Po drugie - policz sobie (najprostszy wariant, czyli promień statyczny) wysokość ścianki opony: 195/50 zostawia pod rantem felgi 97.5mm, 185/70 - 129.5mm, a 205/60 - 123mm. Do czego jest bliżej? Tyle tylko, że Taunus wychodził seryjnie na 165/82 (czyli "mięso" gumy 135.3mm), 175/82 (143.5mm) albo właśnie 185/70. Generalnie 205/60 też jest za niska, ale 205/65 i 205/70 ciężko dostać w dobrej cenie (nowe) albo w dobrym stanie (używki).
Jeśli upierasz się na 13", to 185/70 jest najlepszą opcją. Ale na 6-calówce wyglądałaby ładniej :) Howgh!
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2016-04-09 10:57:32]


Dokładnie tak jak piszesz KRK kumpel z wulkanizacji tez mi to własnie tak liczył.
Patrzał za R13 w szerokosci 205/70 I nie ma. Generalnie jest juz mega słabo z R13.
Wstawienie na tyl R13 205/60 bedzie wiazało sie z wymiana przednich bo te bedą duzo za wysokie mimo wszystko :(. Wiec najprosciej bedzie w przyszlosci zrezygnowac chyba z R13. Poki co obecne opony niestety mam od nowosci, przejechaly moze z 10tys I srednio oaca mi sie je teraz wywalać :(

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie [2016-04-09 12:20:56]


to kupisz sobie wiaderko paszy i przypakujesz żeby dac rade kręcić na szerszych oponach ;)

tak poważnie to nie czaje z tym brakiem wspomy, jezdziłem przez 2 lata autem z v6, felgi na przodzie 9,5' opony 225 i nie widziałem problemu, mało tego, moja dziewczyna bardzo lubiła jezdzic tym autem i dawała se rade:)

185 na 7' to troche gówno do golfa, a to już lato idzie, jacob i teraz zakładasz opony do taunusa a nie do golfa ;)

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie [2016-04-09 12:32:02]


Wstawienie na tył 205/60 nikogo NIE ZMUSZA do zmiany przodu - oczywiście możesz dać 185/65R13 (jest ich w cholerę i maja dokładnie identyczną średnicę statyczną jak 205/60), ale 185/70 są raptem o 6mm na stronę wyższe, a Taunus lepiej się prowadzi, gdy tył ma niżej od przodu.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2016-04-09 13:02:49]


Ja mam w Capri na 7" Wolfach gumy 195/70 i nikt jeszcze nie spostrzegł, że to nie 205 a całkiem ładnie siedzą. Teoretycznie wysokość profilu to 136,5mm. Zawsze to trochę więcej niż 123mm przy 205... Ale niestety gumy ujowe i tak nie do dostania w tym kraju :( Wszak rozmiar mocno odstaje od schematu, normy, trednu, mody...

Ale w UK już można trafić.
http://www.ebay.co.uk/itm/DMack-New-DMG1-Gravel-Forest-Tyre-195-70-13-Rally-Historic-Escort-Chevette-/182072279371?hash=item2a645a814b:g:OCYAAOxyLm9TB1Vx

Curtis_WueFeE Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2016-04-09 13:23:18]


jacob - na moim obecnie mam zestaw 185/70 przód i 205/60 tył. zobacz jak to wygląda na fotach. Z tym że mam 6 cali

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2016-04-09 13:35:13]


Okey jako, że dotąd nie udało mi sie odkopac szczegółowych zdjęć dla omawianego setupu postanowiłem przekonać sie na własnej skorze.
Powiem tak moze dupy nie urywa ale dramatu jak dla mnie tez nie ma. Z czasem na tył wrzuce cos szerszego ale musze przemyslec całokształt. Bo wrzucając pewnie niższe opony zrobi sie jeszcze większy przeswit I to jest kolejny problem. Nizsza opona pociągnie koniecznosc zmiany sprezyn :/ bo tez kiepsko to bedzie wyglądało a jak pojdzie w dół jak miałem wczesniej to zaczne znowu haczyc belką w koleinach. No nic temat do przemyslenia jak zawsze.

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie [2016-04-09 14:02:31]


Oczywiscie mialem na mysli przeswit miedzy nadkolem a oponą ktore I tak mam spore obecnie jak na taunusa :/

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie [2016-04-09 14:04:08]


Jacob, profil opony to nie wartość bezwzględna :). 185/70 to prawie to samo co 205/60.

Nie pamiętam dokładnie, ale chyba na tym zdjęciu są opony 185/70: http://www.capri.pl/image/car/3897/136963

Pozdrawiam.

konrad.s Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2016-04-09 14:23:50]


Z wyliczeń wynika że:
185/70 - 130mm,
205/60 - 123mm,
Kumpel z wulkanizacji twierdzi ze te 5mm to jeszcze by uszło nie zauważalne ale w tym układzie twierdzi ze 7mm juz słaby temat.

No nic kolejne juz nie będą w R13.
Kwestia tylko co jest bardziej sensowne R14 czy R15 :/

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie [2016-04-09 14:32:00]


Nie widać tego co chodzi na tych twoich zdjęciach.

Zrób takie zdjęcie:

Curtis_WueFeE Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2016-04-09 14:42:41]


.

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie [2016-04-09 15:07:31]


No ja rozumiem, że ze względu na wpakowaną kasę żal Ci przyznać prawdę, ale faktem jest że wygląda to do dupy. Jak pisałem wyżej, nawet 195 na 7" feldze wygląda kiepsko i z daleka widać że ta opona jest za wąska.

Chyba, że masz zamiar przyczepić se do dachu zardzewiałą taczkę, to wówczas owszem, będzie to spójne z jakimś "stylem".

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2016-04-09 15:13:41]


Przerabiałem ten temat parę lat temu przed Rumunią, biegałem z centymetrem, miarką, liczyłem, przekładałem koła i doszedłem do wniosku że mniejszych felg jak 14" nie założę. Do tego 185/70. Teraz po paru latach ładnych kilkudziesięciu tysiącach przejechanych kilometrów jedyne co bym zmienił, to tył na 205-215. Przodu większego się nie da bo obciera o nadkola przy skręcie ... jak się ma nadkola ;)

amator liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie [2016-04-09 15:46:53]


I tutaj poprę Amatora w 100% i gdyby nie fakt że mam kilka fajnych kompletów 13 cali to juz dawno 14 lub 15 była by na taunusie.
Komfort jazdy między 13 a 14, gdzie zawias jest nówka(sprezynki, amorki, gumy, alles) jest nieporównywalny na korzyść 14cali

Szafa !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2016-04-09 16:07:53]


A ja odwrotnie - jak przeskoczyłem z 15x7 cali i 205/50 R15 w Taunusie na 185/70 R13 przód i 205/60 R13 tył na rs6x13 to zastanawiałem się jak można było jeździć na 15stkach gdzie komfortu nie było wcale. A 14stki o szerokości 205 też nie są tak świetnie dostępne ...

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2016-04-09 18:01:51]


Jacob .... ale w ogóle się tym wszystkim nie sugeruj, każdy śmiga na czym tam chce. Felgi masz bardzo świetne, przód jest git, na tył co najwyżej dokup jakieś dwie szersze gumy w drogę ;)

amator liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie [2016-04-09 18:25:57]


eee fele na golfie masz ładniejsze :))))

najdos Dokładna lokalizacja na mapie [2016-04-09 18:27:22]


Heh thx Radek :)
Mike masz jakies foto setupu w Taunusie na 185/70 R13 przód i 205/60 R13 tył jak to wygladało?

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie [2016-04-09 19:04:02]


Mnie się wydaje patrząc po gumach i felgach od boku (wcześniejsze zdjęcia), że nie jest tak źle. Może warto zobaczyć jakby to wyglądało gdybyś dał dystanse tak 25-35mm?

Curtis_WueFeE Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2016-04-09 20:00:41]


Mysle ze wrzucenie 205-tki nie bedzie duzym problemem w przyszłosci zastanawia mnie tylko roznica wysokosci jak wczesniej pisalem miedzy przodem185/"70" a tylem 205/"60".
Dystans swoją drogą to tez dobry pomysł jak najbardziej. Jednak przy opcji takiego 10-20mm chyba juz szpilki będzie pewnie wypadało dac dłuższe co?

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie [2016-04-09 20:14:49]


Jacob dawaj kontakt na priv :P a co do felg.....pięknie odrestaurowane ale tak jak Ci powiedziałem przez tel naj ujowszy wzór do klasyka. Totalne 4x4 z samuraia albo z Vitary. Wracaj do oryginałów albo idz w Sloty nie koniecznie klasyczne z capri. Sa pikne do dorwania w uk na jebaju.


http://www.ebay.co.uk/itm/Hot-Rod-Vw-Buggy-Woofrace-Slot-Mags-Not-Cobra-Vw-Trike-Kit-Car-Chevy-Ratrod-/182073942580?hash=item2a6473e234:g:~y0AAOSwLpdW~Twu


http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from=R40&_sacat=0&_nkw=slot%20mags&rt=nc&LH_ItemCondition=3000&_trksid=p2045573.m1684



taka wydumka na TCI była by mistrzowska (przesyłka do polski 150zł)!

SKUN_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2016-04-09 20:17:01]


jacob - czytaj. na moich ostatnich fotach jest właśnie 185 z przodu i 205 z tyłu

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2016-04-09 20:37:06]


Ok zobacze na kompie lepiej bedzie widac :)
Skun don't worry felgi zmieniłem bo mi poprzednie się znudziły.Zawsze chciałem takie w chromie ale wiadomo jak to jest z nimi tym bardziej w rozstawie 4x108. Na szczescie te nie są przyspawane a jedynie przykręcone i dożywocia nie będą miały napewno :). Ale spoko pozdrawiam i see yaa jutro na rozpoczeciu sezonu :). Dzieki wszystkim rowniez za sugestie I porady zarowno te negatywne jak i pozytywne.
Generalnie na ten egzemplarz konczą mi sie pomysły I chyba czas będzie pomyslec o kolejnym fordzie ale bardziej do zabawy I upalania bo tego nie ukrywam mi szkoda :) thx!

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie [2016-04-09 20:52:50]


http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/

a jak byś chciał wiedzieć jak to będzie wpływać na prędkość i obroty silnika

http://busomania.pl/calculator/pl/

michalch83 [2016-04-09 21:05:08]


O dzięki, super link. Kurcze wynika z tego, że jeszcze bardziej mi to zaniży dodatkowo juz raz po zmianie skrzyni prędkosci na liczniku. Ale spoko dobrze wiedzieć.

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie [2016-04-09 21:22:21]


Jednak powrót do poprzednich sprężyn z tą różnicą, że teraz będą nowe amorki.

Obecnie zamontowane 2cm wyższe sprężyny, grube na 16mm dawały prześwit 18cm belka poprzeczna vs gleba I uczyniły z auta wóz drabiniasty.

Wcześniejsze 2cm niższe sprężyny, grube na 14mm dawał prześwit 10cm I nie porównywalny komfort kosztem od czasu do czasu szurania belką poprzeczną w większych koleinach.

Jako że podłożenie pod lub nad sprężynę dystansu odpada z racji nazwijmy to wywijki ukształtowanej w wachaczu trzymającej sprężyne w poziomej płaszczyźnie. Jaki I pakowanie między zwoje gumy (krzywe sprężyny w efekcie tego).

Zastanawiam się nad wstawieniem większych odbojów górnego wachacza w celu ograniczenia zbyt mocnego skoku/nurkowania zawieszenia w trakcie hamowania.
Ktoś może to praktykował?

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie [2016-04-16 14:59:54]


Jako że ostatnio o mało co mi się nie zjarało całe auto. Założyłem odciecie na przewodzie masowym.

Mój błąd w sztuce - nie podpięcie masy aku do budy (zostawiłem mase jedynie do silnika) skutkowało tym że radio CB podpiete w zapalniczke wpietą bezposrednio do aku zrobiło za przekaźnik masy I zaczeło sie groźnie dymić choć nie było zasilane plusem. Przez chwilę było grubo póki się nie połapałem co się dymi.

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie [2016-05-27 20:49:20]


Z braku laku dzis postanowiłem odświeżyć sobie taką oto konsole z ręko opadywaczem. Nareszcie żadne szpargały nie będą już więcej się walały po podłodze tylnego pasandżera I pod przednimi fotelami.

A sam podłokietnik podniesie pewnie komfort do poziomu GXL-a ........... a może nie. Się okaże ;)

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie [2016-06-01 23:54:35]


Get the London loom czyli najprościej mówiąc regeneracja przednich reflektorów. Wyszło naprawde spoko ı nareszcie są oba jednakowe.

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie [2017-01-09 21:51:55]


Ja swoje w Gdańsku robiłem mam jedną radę nie wiem jak to powinno być w dziobie ale uszczelnij żarówki bo ja swoje zostawiłem bez i kilka razy zalałem je wodą jak myłem.

nietykalny Dokładna lokalizacja na mapie [2017-01-10 20:22:33]


No ja tez w Gdańsku dałem robić. A o co dokładnie z tymi żarówkami chodzi? Ja mam oryginalne kaptury z wtyczką od tyłu nakładane na korpus lampy.

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie [2017-01-10 23:34:14]


u mnie to wygląda jak na ostatnim zdjęciu czyli sama żarówka i uchwyt i nie jest to zbyt szczelne nie szukałem jeszcze jak to powinno wyglądać w dziobaku i jak myłem wężem komorę silnika to do lamp naleciało trochę wody
szkoda żeby twoja praca poszła na marne

nietykalny Dokładna lokalizacja na mapie [2017-01-11 15:12:56]


u mnie wygląda to dokładnie tak i nic nie cieknie :)

KNUDS Dokładna lokalizacja na mapie [2017-01-12 23:15:27]


No dokładnie, mam identyczne. Raczej w TC II i III było podobne rozwiązanie.

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie [2017-01-12 23:34:44]


W tc2/3 była zwykła guma naciągnięta na kołnierz lampy. Z gumy wystawały bezpośrednio piny żarówki. Dziobak miał solidniej to zrobione. Jak wszystko z resztą...

Mysza liil (EM) [2017-01-13 01:27:08]


Czas chyba kupić drugiego forda bo już na tego pomysły mi się kończą :).

Teoretycznie powinno być ciszej jak w TDi po wymianie pompowtrysków ale jak będzie w praktyce to się okaże :).
Po części jest to też przy okazji dobre wykończenie wizualne.

Typowy zestaw od producenta "bitmat" polecanego tu na forum ;).

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie [2017-04-30 21:54:05]


Piękna robótka. Te maty docina się nożyczkami? Tak pytam, bo to jedna z pierwszych prac, które czekają mnie przy składaniu Caprika.

Badyl Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-04-30 23:40:43]


Tak bez problemu dają się pociachac nożyczkami.
Ale ja robiłem najpierw papierowe wzorce odrysowane od maski i na ich podstawie wycinałem te maty i piankę. Z jednej prostej przyczyny, mianowicie klej. Jak złapie to po przyklejeniu i dociecieciu juz na masce przy odklejaniu resztek zostawia czarne ślady trudne do usunięcia.

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie [2017-05-01 08:17:50]