logowanie | rejestracja
capri.pl » Klub » nasze samochody » 4Dzik - Ford Taunus 17M P3 1.7 Super 1964

4Dzik - Ford Taunus 17M P3 1.7 Super 1964

[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]

Właściciel: 4Dzik Dokładna lokalizacja na mapie
Samochód: Ford Taunus 17M P3 1.7 Super 1964
Status: aktualnie posiadany
Aktualizacja: 2021-07-21 15:24:38

Podstrony

Nasz pierwszy Fordzik :]

Ford Taunus 17M wersja Super. Autko ogólnie dobrze utrzymane, pali na dotyk. Podobno około 10 lat temu był remontowany - wygląda że były robione progi, reparaturki błotkików, wspawany kawałek nadkola tylnego. Lakier położony bez rewelacji, gdzieniegdzie można dopatrzeć się zlewki lakieru jednak nie widać nigdzie baniek pod lakierem. Auto było na allegro więc sporo osób pewnie go widziało, jest śmieszne ale ma swój urok któremu nie byliśmy obojętni. Autko ma 6V instalację elektryczną i jest wg mnie w 100% oryginalne, radio działajające, dekielki, kierownica itp. wszystko w dobrym stanie, nawet aku okazał się w niezłym stanie Tapicerka do wymiany - planowana skóra. Przejechaliśmy za nim 1500km - 29 godzin jazdy - tu podziękowania dla kolegi który cały czas prowadził auto (Vectra V6 2,5) poradziła sobie doskonale. Plany - doprowadzić do stanu jak nowy lub lepiej w 100% oryginał oczywiście. Nie wiem jak było w oryginale, ale w naszym przednie błotniki są z włókna szklanego. Nie działają światła mijania, działają długie, kierunki, pozycyjne, nie wiem jak z wstecznym bo nie mam żarówki i nie testowałem na razie. Po przyjeździe wymieniłem olej, filtr oleju, zamówiłem filtr powietrza, klocki hamulcowe. Obecnie wyjeżdżam na wakacje i 2 tygodnie autko suszy się na parkingu w hotelu. Po powrocie planuję doprowadzić do stanu używalności hamulce, które są przytarte, tarcze około 8mm - bez tragedii, do bębnów jeszcze nie zaglądałem. Potem rejestracja, ale nie wiem czy lepiej na żółte czy białe. Mam szwedzkie papiery więc czeka mnie tłumaczenie itd. Dalej co do stanu technicznego. Niewielkie dziury w podłodze, może 2-3. do wymiany 2 opony, urwany i pęknięty lekko przedni prawy kierunek, urwane prowadnice przednich siedzeń, nie pokazuje ciśnienia oleju, cieknie najprawdopodobniej skrzynia biegów, nie działa regulacja wentylatora, sam wiatrak włącza się na maxa, cały czas grzeje do środka, pęknięty kolektor wylotowy, dziura na łączeniu z rurą, ogólne braki w wydechu - dziury - mimo to auto nie chodzi strasznie głośno. Do tego nie kopci, tylko na ssaniu na czarno, kolega mówi że to w związku z za bogatą mieszanką. Wszystkie chromy do odnowienia. Na to chwilę to wszystko co mi przychodzi do głowy. Posiadam cały manual do auta po szwedzku - chyba, czyli cała serwisówka plus opis modelu Super i TS, i jedną książeczkę w której znajdują się Saaby z tych lat, samoloty łodzie itp. Tu podziękowania dla sprzedającego za te książeczki :) Plan ambitny doprowadzenia auta do stanu idealnego, poczekamy zobaczymy.

Komentarze

Przepiekny jest :)) Gratuluje udanego zakupu :)

PiotrekGran Dokładna lokalizacja na mapie [2009-07-27 00:22:03]


badenwanne ;) ale niezly gratulacje :)

Main(misiek) Dokładna lokalizacja na mapie [2009-07-27 00:25:17]


A to one nie miały bębnów z przodu?

Hrabia® Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-07-27 00:31:02]


nie wiem dlaczego ale ten model jest tak przerażająco brzydki i dziwny że aż ładny :) zdecydowanie gratuluję zakupu :)

rybaak Dokładna lokalizacja na mapie [2009-07-27 01:01:02]


kozak! :D

Przyznam szczerze, że zanim zacząłem czytać opis to z textu wyłapałem to "2.5 V6"! Pomyślałem sobie wtedy... no nie! Tego jeszcze nie było do takiego kozackiego tajniaka pakować v6 z vectry... :/

Ale potem przeczytałem i uśmiech zagościł na mej twarzy! :)

Gratuluję!

sołtys Dokładna lokalizacja na mapie [2009-07-27 07:20:46]


Genialny :), fajnie, że nasz klubik staje się coraz bardziej różnorodny.

Młody_wFe Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-07-27 07:49:07]


jest poprostu niesamowity! Gratulaaacje!

amator liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie [2009-07-27 09:12:52]


Co do silnika nie zamierzam nic zmieniać, kolega mówił że można by założyć V6 2.0 od Granady, bo by fajnie pracował. Włożenie czegoś mocniejszego kusi strasznie ale jest oryginał i tak będzie :) Obecnie będę działał z hamulcami i tu zastanawiałem się nad małą przeróbką, a mianowicie serwem, ale najpierw doprowadzę cały układ do użytku i zobaczę jak będzie sobie radził, bo autko waży tylko 1020kg.

4Dzik Dokładna lokalizacja na mapie [2009-07-27 10:47:57]


Rób 100% oryginał. Ma to swój niezaprzeczalny smaczek, a silnik 2.0V6 to może fakt fajnie chodzi, ale jeździ mizernie:( Wyścigówka z tego nie będzie, ale idealny wóz do lansu po mieście:)

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-07-27 10:52:20]


Ale czy to jest 1,7? Przecież 1,7 to było V4. Tyle, że ja się nie znam na aż takich zabytkach. Mike, Marian odezwijcie się!

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2009-07-27 11:15:52]


Genialny, czy on aby nie był na Kraku 2009? Jak nie to do bliźniaczego śliniłem się zamiast wystartować go na sprawnościówkę ;)

Beddie Dokładna lokalizacja na mapie [2009-07-27 11:15:52]


to jest 1,7. Takie kiedyś były;-)

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-07-27 11:39:11]


To jest 1,7S tak ma w papierach czyli wersja Super - 67km, były jeszcze TS odpowiednio 77km. Dzisiaj wynalazłem kierunek do niego za 100zł a mam pęknięty więc pierwszy zakup będzie z części zewnętrznych :)

4Dzik Dokładna lokalizacja na mapie [2009-07-27 11:56:11]


Bardzo fajny i do tego w najlepszym chyba kolorku.Jesli masz dokumentacje to może uda Ci się sprawdzi jakie miał panewki ten silnik kiedyś kupiłem komplet oryginalnyze starych zapasów podobno do 1,7 V4 z Capri , ale są jakby za szerokie byc może właśnie są do 1,7 ale rzędowego ?

bogdanw Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-07-27 12:35:19]


Lakier niestety pozostawia wiele do życzenia, ostatecznie będzie czarny dach i reszta czerwona, ale do takiego stanu rzeczy jeszcze dużo czasu upłynie. Co do papierów postaram się zeskanować i wrzucić na forum bo to raczej rzadkość.

4Dzik Dokładna lokalizacja na mapie [2009-07-27 13:44:38]


zostaw kolor w spokoju. Jeśli położony lakier jest kiepskiej jakości i ogólnie połozony beznadziejnie to go "zerwij" i pomaluj bądź daj do lakierowania na ten sam odcień błękitu z białym lub "kremowym" dachem. Ten kolorek jest genialny!!!!

sołtys Dokładna lokalizacja na mapie [2009-07-27 13:47:02]


forDzik, kolega KRK4M uświadomił mnie, że to są Angolskie silniki i po przewymiarowaniu ich na metry to faktycznie takie motory były.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2009-07-27 13:58:11]


potwierdzam, kolorek zostaw ten sam, a forrdzika to zazdroszcze

brzezin Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-07-27 14:05:22]


komora silnika wygląda jak po wybuchu chłodnicy, a to czarne na tylnej klapie to wygłuszenie i czy to oryginalna robota?

brzezin Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-07-27 14:12:14]


jak nie lubię niebieskiego a tym bardziej majtkowego błękitu, a świat mieni mi się w czerwono-czarnych barwach... też bym w nim koloru nie zmieniał :)

rybaak Dokładna lokalizacja na mapie [2009-07-27 14:39:57]


ale zapas to ma kozacki ;D

sołtys Dokładna lokalizacja na mapie [2009-07-27 14:48:12]


Co do koloru nie jest jeszcze do końca ustalony, trochę potrwa nim będzie gotowy do malowania. Zaczynam się do tego niebieskiego przyzwyczajać, ale sam jeszcze nie wiem. Komora silnika rzeczywiście wygląda tak jak kolega zauważył, jednak teraz nic nie cieknie. Po powrocie z wakacji pierwsza rzecz to zaglądnąć do hamulców - dwa tygodnie, a autko samo :( Klocki kupuje w ten wtorek za 48zł po zniżkach u znajomego, filtr powietrza to wydatek aż 25zł ;P, jednak na korku wlewu jest jeszcze jeden mały filtr, którego wcześniej nie widziałem więc spróbuje od razu dokupić. Muszę jeszcze odnaleźć czujnik ciśnienia oleju bo się nie świeci przy odpalaniu a wolałbym wiedzieć czy ciśnienie jest ok. Na niemieckiej stronie znalazłem okładziny, cylinderki i cały zestaw naprawczy - sprężynki itp. ale najpierw zerknę jak to u mnie wygląda. Mam nadzieję, że uda się odkręcić tą śrubkę co trzyma bęben.

4Dzik Dokładna lokalizacja na mapie [2009-07-27 14:57:27]


pomijając to że samochód wygląda jak wanna to wszystkie te maszyny są w kolorach łazienkowych ;)
fajna maszyna, i ta kanapa...

michukrk Dokładna lokalizacja na mapie [2009-07-27 15:11:57]


Fajna fura! Pierwszy seryjny samochód osobowy z reflektorami kształtu "nieokrągłego".
W jakiś sposób zapisał się jednak w historii motoryzacji.
Niby wiem, że kolory oryginalnie takie były, ale są koszmarnie rozbielone.
Ale to już jest kwestia gustu:)

JaMan Dokładna lokalizacja na mapie [2009-07-27 16:32:26]


Jeżeli ktoś w Krakowie posiada garaż do wynajęcia za rozsądną kwotę chętnie bym się skusił, bo jak na razie Fordzik stoi w hotelu a tutaj przy nim nie podziałam.

4Dzik Dokładna lokalizacja na mapie [2009-07-27 17:24:13]


Jeśli jesteś zainteresowany miejscem w hali pod Krakowem to zagadaj do Tadzika128.

Beddie Dokładna lokalizacja na mapie [2009-07-27 17:38:18]


Nie mogę znaleźć gościa w członkach klubu? Masz jakieś namiary.

4Dzik Dokładna lokalizacja na mapie [2009-07-27 18:10:38]


http://www.capri.pl/user/1398

Konar [2009-07-27 18:11:51]


Bardzo fajny egzemplarz. Kiedyś mój ojciec miał takiego. Gratuluję zakupu, barrrrrrrdzo fajna bryczka. A kolor zostawiłbym majtkowy.

Zawada1 Dokładna lokalizacja na mapie [2009-07-27 21:53:38]


Beddie - nie wiem kiedy byłeś ostatnio w hali, ale po upchaniu tam Bigerowego Vinyla i Sreberka (co zajęło 2h i wymagało przestawienia 5 wózków) jest naprawdę BAAAAARDZo ciasno ;/
Cóż - youngtimerów coraz więcej, a miejsca na ulicach i parkingach zajmują kolejne plastiki, kupione u szlochających dealerów na kredyt od równie załamanych banków i z polisami AC sprzedanymi przez odwiecznie 'niewychodzące na swoje' firmy ubezpieczeniowe.

zakspeed [2009-07-27 22:05:03]


Granadziarz, bylo juz o tych silnikach :)

Cytat:
"Rzędowe 1.7
Co więcej jedynie w okresie Koelna, Essexa i Kenta niemieckie i brytyjskie Fordy miały różne motory. Na dobrą sprawę rzędówki Taunusów z lat 50-tych są niemal identyczne z ich rówieśnikami z Zephyrów/Zodiaców i Consuli, a jedyne problemy z niekompatybilnością części tkwią w podziale cala na 254 części w Niemczech i na 192 części za Kanałem. Pierwsza powojenna rzędówka Taunusa 12m G13 to dolnozaworowy silnik angielskiego przedwojennego Forda C-20 "10HP" o średnicy 63.5mm (2 1/2 cala), skoku 92.5mm (3 41/64 cala) i pojemności 1172cc. Późniejsze silniki górnozaworowe (OHV) z modeli G4, P2 i P3 miały pojemność 1498cc (82.0x70.9mm) albo 1698cc (84.0x76.6mm), a te same silniki w angielskim Consulu 375 miały 1508cc (79.4x76.2mm), zaś w Zephyrze 4 - 1702cc (82.5x79.5mm). Nawet skok w niemieckich wersjach nie ma "równych" milimetrowo wymiarów, natomiast 70.9mm = 2 19/24 cala, a 76.6mm = 3 1/64 cala. Wyraźnie widać stąd, że wał 17M P2 i Consula 375 może być nawet tym samym odlewem, podobnie jak tłoki Zephyra najpewniej dopiero po obróbce różnią się od tych z 15M. Równolegle Anglicy produkowali te silniki w wersjach R6 (najpierw 2262cc, potem 2554cc) dla modeli Zephyr 6 i Zodiac, ubogim Niemcom natomiast musiały wystarczać "czwórki". Takie to były czasy .......

KRK 4m [2003-12-02 22:04:45] "

Mysza liil (EM) [2009-07-28 07:35:47]


Witaj,
Cieszę się,że trafił do Krakowa! Gratuluje zakupu to świetny wóz i jak widać w 100% oryginalny a to jest najważniejsze i najcenniejsze przy kupnie zabytkowego pojazdu. Nie zmieniaj nic takie samochody są najpiękniejsze jeśli są oryginalne znakomicie oddają klimat tamtych pięknych czasów. Chętnie go zobacze niech się wozy poznają :) Moim zdaniem zarejestruj go odrazu na "żółte tablice" bezterminowe przeglądy + tańsze OC zniżka 50% za pojazd historyczny. Są z tego samego roku choć to P3 a mój już P5 w 1964 po przerwie wakacyjnej wyszedł nowy model P5 " GroBe Wanne". Masz najmocniejszy silnik nawet nie myśl o włożeniu jakiegoś innego ja w swoim mam 1.5 V4 i mi wystarcza a co dopiero 2.0 TS .... Ja bym postarał się uratować tą tapicerke odnowiona to już nie to samo. Im więcej zostawisz oryginalnych elementów tym lepiej. Powodzenia i do zobaczenia.
Pozdrawia Blue-dream...
P.S Na Kraku była P3 1.7 z 61' foto poniżej

robi79-79 [2009-07-28 20:49:30]


Nic zmieniać nie będziemy, dzisiaj zakupujemy dodatkowe elementy do Taunusika, tj. kły, zewnętrzne kołpaczki i pęknięty kierunek z przodu, planuje jeszcze wyszukać blendę na tył jak w tym na zdjęciu z Krk. Tapicerka najprawdopodobniej pójdzie w skórze, nie wiem czy ją uratuje. Dzisiaj próbowałem dokupić filtr który jest na korku wlewu oleju, niestety Man już go nie ma w swojej ofercie. Co do koloru co chwilę coś nowego wymyślamy, ale ostatecznie będzie chyba jak ten z modelu. Jutro wyjazd na wakację, odezwę się po powrocie.

4Dzik Dokładna lokalizacja na mapie [2009-07-28 21:27:44]


Ten na fotce którą zamieścił Robi79 - to P3 odnawiana przez kolegę Arniego12 i później niestety sprzedana ...

http://www.capri.pl/car/418

Również pod maską pracowało i pracuje tam 1,7 R4 - podobno zasuwa to bardzo szybko i żadne tam 2.0 v6 nie jest dla niego konkurencją :-))

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-07-29 01:15:24]


Dzisiaj ostatni dzień przed wyjazdem na wakacje, zakupiliśmy klucze płasko-oczkowe i kopytkowe, oprócz tego dwa do przewodów hamulcowych. Pozdrawiam wszystkich i do usłyszenia za 2 tygodnie, wakacje zawsze bez neta :)

4Dzik Dokładna lokalizacja na mapie [2009-07-29 16:57:59]


W niedziele powrót do domu z wakacji. Ruszyły prace. Na pierwszy strzał poszły hamulce z przodu. Przewody hamulcowe i sam zacisk zdjęty bez najmniejszego problemu. Odpowietrzniki nez kapturków nie do ruszenia. Tłoczki zblokowane. Wszystko leży w nafcie na 1,5 dnia, zobaczymy czy coś zadziała.

4Dzik Dokładna lokalizacja na mapie [2009-08-10 22:50:25]


Zaciski zdemontowane. Niestety tłoczki nie są w dobrym stanie, zamówiłem nowe o średnicy 48mm jak stare, ale byłe setne części milimetra za duże i nie pasują :( Klocki już kupione. Za jakiś czas piaskowanie.

4Dzik Dokładna lokalizacja na mapie [2009-08-15 00:13:09]


Pomyłka w zdjęciu :)

4Dzik Dokładna lokalizacja na mapie [2009-08-15 00:14:56]


Nie przewoziłeś dzisiaj auta na lawecie i wyładowywałeś na Orlenie koło Kościuszki? Wpadam Focusem na stację i banan na twarzy - wanna na lawecie ;) Miałem atakować i pogadać coś, ale zajebiście mi się spieszyło, cholerna praca :/

Beddie Dokładna lokalizacja na mapie [2009-08-15 00:30:15]


48 to 48, nie ma setnych mm różnicy. Może jest jeszcze korozja? Spróbuj dobrze oczyścić papierem ściernym odcinek między rowkiem uszczelniacza a płaszczyzną zacisku.

Mysza liil (EM) [2009-08-15 06:33:43]


Z Kościuszki go zabierałem, w hotelu nie mogłem z nim podziałać. Po podjazdach wyjeżdżałem bez hamulców - koledzy asekurowali gdyby zgasł, bo zaciski mam na tylnym siedzeniu w golfie. Co do tłoczków to przez pierwszy odcinek przechodziły tj. do frezowania pod uszczelkę bo faktycznie tam były przyrdzewiałe i po przeszlifowaniu średnica minimalnie się zwiększyła. Nie wiem jak te tłoczki robią, wiem że nie robi się jakiś tam ułamków tylko 48mm czy inne, ale nie było szans żeby weszły. Teraz będę szukał tłoczków innej firmy może dokładniej robią, albo zaciski od starości straciły kształt o kilka setnych mm.

4Dzik Dokładna lokalizacja na mapie [2009-08-15 07:39:44]


Kolego mam wielką prośbę - dało by radę zrobić jakieś zdjęcie tego filtra powietrza widocznego na zdjęciach? Chodzi mi o zdjęcie na którym widać mocowania filtra, od spodu. Więcej info tutaj: http://www.capri.pl/market/71642

bad ass boy [2014-08-29 00:50:20]