logowanie | rejestracja
capri.pl » Klub » nasze samochody » Razz 3M - Ford Taunus TC III 1.6 R4 Pinto 1982 "Travis"

Razz 3M - Ford Taunus TC III 1.6 R4 Pinto 1982 "Travis"

[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]

Właściciel: Razz 3M Dokładna lokalizacja na mapie
Samochód: Ford Taunus TC III 1.6 R4 Pinto 1982 "Travis"
Status: aktualnie posiadany (od 2009-06-27)
Aktualizacja: 2010-05-02 23:53:26

Podstrony

Ford Taunus TC III 1.6 R4 Pinto '82



Zapewne jak u większości z was, moja przygoda ze starym Fordem zaczęła się "irracjonalnym impulsem”. Travisa kupiłem w czerwcu 2009 od gościa, który co by nie mówić, dbał o niego jak mógł - był jego jedynym środkiem transportu, więc był utrzymywany w stanie w miarę przyzwoitym.

Generalnie nie planowałem, że stanę się szczęśliwym posiadaczem tego konkretnego pojazdu tak spontanicznie, ale cena na aukcji była sensownie skalkulowana a skoro udało mi się go wylicytować to...w drogę ! Jedynie fakt, że trzeba było się pofatygować z Gdańska aż pod Słowacką granicę trochę przerażał...

No i pojechaliśmy - na moje szczęście bez przygód. Sama podróż była niezłą przygodą ;-] Nie spodziewałem się, że prawie 30 letni Taunus dowiezie nas z krańca kraju na drugi bez problemów.


Teraz do rzeczy:

Po przestudiowaniu na spokojnie tu i ówdzie stanu samochodu, doszedłem do wniosku, że jest dobrze. Jak na 27 letniego Forda rzecz jasna...
Rdza właściwie tylko w okolicach końcówki wydechu, niewielkie ogniska przy prawym tylnym błotniku. Oba przednie błotniki były wymieniane niedawno, progi były robione, podłoga połatana. Mechanicznie też daje radę. Po pewnym czasie lista rzeczy do zrobienia okazała się krótsza niż oczekiwałem. Niedawny przegląd przeszedł bez zastrzeżeń i dodatkowej opłaty.


W samochodzie jest kilka elementów zaimplementowanych przez poprzedniego właściciela:

- Skrzynia 5b ze sierki 2.0 + nowe sprzęgło

- Ssanie przerobione na manualne

- Gaźnika webera ( DGAV 32/36 )

- Głowica z dużymi zaworami, delikatnie wypolerowane kanały dolotowe i wydechowe
+ nowe uszczelniacze zaworów.

- Alternator ze sierrki

- Dymione na brąz szyby boczne i tylna.

- I ogólnie dużo nowych części eksploatacyjnych.
Do tego dostałem pół bagażnika różnych przydatnych gratów.


Na razie zrobione podstawowe rzeczy:


- Filtry

- Serwis i regulacja gaźnika

- Zabawa z zapłonem

- Naprawa wydechu

- Usunięcie ”spoilera”

- Wywalenie tragicznego radia

- Drobna kosmetyka wnętrza

- Pierdoły przy akumulatorze



Na wiosnę przy szerszym zakresie prac zapewne odkryje wiele kwiatków, ale taki urok starych samochodów. Obecny lakier to artystyczne próby poprzedniego właściciela i właściwie jedyna poważniej spieprzona rzecz w tym Fordonie.


2.05.2010

Nowa podstrona, za chwilę pewnie będzie banglać ;-)

Komentarze

Fajny granatnik, dbaj o niego :)

Młody_wFe Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-12-05 22:33:12]


Taa, czas odstawić mocne trunki, fajny Tauniak, dbaj o niego :P

Młody_wFe Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-12-05 22:34:12]


"Na przyszły rok myślę również o piaskowaniu i lakierowaniu z prawdziwego zdarzenia"
Czegoś mi brakuje pomiędzy. Wydaje mi się, że pomiędzy piaskowaniem, a malowaniem zwykle jest blacharka.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-12-05 22:44:16]


Jak wcześniej było mało taunusów w 3M, tak teraz się mnożą na pęczki :) I słusznie!

Fuszix 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2009-12-05 23:17:59]


Ciekawie umalowany ... ze 2 litry i byłby cały ;-P.

-MrG- Dokładna lokalizacja na mapie [2009-12-06 01:01:41]


Wymiana atrapy - OK
Wymiana lusterek - nie takie hop-siup. Zostaną ci dziury w szybie po lusterkach od TC3. Szyba od TC2 nie pasuje do drzwi od TC3. Drzwi od TC2 nie pasują do budy TC3.
Przeniesienie tablicy pod zderzak - zrobisz jak uważasz, ale według mnie to kiepski pomysł. Tylny pas pomiędzy światłami bez tablicy będzie przywodził na myśl koszmar wiejskiego tuningu niestety.

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-12-06 10:00:25]


Był jeden Taunus, w którym nie przeszkadzał mi brak rejestracji gdzie trzeba - http://www.taunus.pl/files/galeria/566/566_116068.jpg Tylko tam znów był wiejski wydech :P

Beddie Dokładna lokalizacja na mapie [2009-12-06 12:11:40]


Fajne autko:) troche roboty będzie:)
Lecz plany jaki wyczytałem o modernizacji zderzaków, tablica... zanosi się na wieś śpiewo i hucy:/...
Zobaczymy jaki będzie efekt końcowy:)
Powodzenia w pracach:)

Szafa !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-12-06 13:13:57]


Tylna rejestracja pod zderzakiem wygląda pokracznie ... a uszy (lusterka) .... hmmm na początku też za nimi nie przepadałem - ale idzie się przyzwyczaić ;-P

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-12-06 15:34:23]


Dobrze gada nie ściągaj rejestracji niżej wtedy dupa taunusa szczególnie TCIII robi się strasznie ciężka wizualnie!! To jedno co do grzebania przy tych zderzakach jak byś się ich pozbywał a szczególnie przedniego to zanim je potniesz daj znać chętnie przygarnę a załatwię ci takie lepsze do cięcia :D

SKUN_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2009-12-06 16:21:01]


Bardzo fajny taunus ;] Nie rozumiem, co ci przeszkadza w lusterkach TCIII? To, że są składane? Moim zdaniem przekładanie blachy pod zderzak podchodzi już pod wieś-tjuning. Dbaj o niego!

omen99 [2009-12-06 21:55:57]


Moi drodzy - źle mnie zrozumieliście w kilku kwestiach ;-)

Primo: Zderzaki zostają, żadnych plastików ani fanaberii tworzyć nie zamierzam - myślałem jedynie o przykróceniu tych plastikowych elementów wystających poza chromowane części główne zderzaków - te plastikowe "zawijasy" imho psują harmonię bocznej linii karoserii - cała reszta, poza plastikami do "przykrócenia" zostaje oczywiście jak jest.

Secundo: Lusterka jak na klasyczny samochód słabo mi tam pasują, taki paskudny kawał plastiku...te z TC II są dużo lepsze, ale to tylko moje zdanie oczywiście ;-)

Skoro te plastikowe "zaślepki" przy szybie zostać muszą, bo przecież całej szyby na wymiar u szklarza zamawiać nie będę, to czy złym pomysłem byłoby zaadaptować jakieś ciekawe, klasyczne chromowane/polerowane lusterka boczne i zamocować je w tym samym miejscu co obecne, oczywiście we właściwy sposób ?


Co do przenoszenia blachy jeszcze sprawę przemyślę a najlepiej by było gdybym mógł na żywo ocenić jak to zmienia proporcje tyłu, ale skoro ma wyjść lipa to najprawdopodobniej zrezygnuje z tego zamysłu - dzięki za opinie w tej kwestii.

Razz 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2009-12-06 22:37:33]


Razz, mam prośbę, jak się zaplączesz w okolice Pruszcza, to zajedź, pooglądamy. Zrób zdjęcie bloku za alternatorem, pod kolektorem wydechowym i pokaż.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2009-12-07 09:04:17]


Zrobiłem foty silnika tam gdzie prosiłeś, lepiej się aparatu wcisnąć w te okolice nie dało. Mam nadzieje, że o to Ci chodziło ;-)


http://www.turboimagehost.com/p/2476663/P1020276.JPG.html

http://www.turboimagehost.com/p/2476664/P1020277.JPG.html

http://www.turboimagehost.com/p/2476665/P1020278.JPG.html

http://www.turboimagehost.com/p/2476666/P1020279.JPG.html

http://www.turboimagehost.com/p/2476667/P1020280.JPG.html

http://www.turboimagehost.com/p/2476668/P1020281.JPG.html

http://www.turboimagehost.com/p/2476669/P1020282.JPG.html

http://www.turboimagehost.com/p/2476670/P1020283.JPG.html

http://www.turboimagehost.com/p/2476671/P1020284.JPG.html

Razz 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2009-12-08 16:34:28]